/fotboll/osk/forum/9345.aspx/fotboll/osk/forum/9345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rokky
2006-06-20 08:06
ÖSK!!!!!
Örebro Aspen
2006-06-20 06:48
Dåliga bolag som tar hand om TV-rättigheterna. När svt skötte det hela kunde man nästan alltid hitta videoklipp på nätet. Det saknar man nu.
Lagrells fel - det borde han sett till när avtalen skrevs
Örebro Aspen
2006-06-20 06:45
Ingen klass på Landskrona. Skitdålig domare - skitgnälligt lag
Örebro Gooner
2006-06-20 01:26
Jepp, domaren var en katastrof... Men fan vad skönt med tre poäng mot Peking!!!
Örebro rirobban
2006-06-20 00:19
//Rock_strongovic:)
Domaren var skitbra (ironisk) men han gjorde några misstag (typ 200st).... men jag tycker att du skulle ha skrikit på Stålhammar, men det bästa hade varit ifall vi daskat till honom med fisken när vi gick förbi honom innan matchen! Hehe det får vi göra nästa gång.

Y-FRONT äger..... endast 2 klackar på vallen...tralla lala la
Rock_strongo
2006-06-20 00:08
domaren var pinsamt dålig idag. han gjorde inte många rätt. han måste fan vara sämre än Sveriges sämsta miro
Örebro *Korpen*
2006-06-19 23:37
Och omgångens näst bästa publiksiffra hade Degerfors med 1941 pers på "Stora" valla...
Örebro Mittåt
2006-06-19 23:32
Det var årets bästa publiksiffra i Superettan, om man bortser från Giffarnas premiärmatch då det var gratis inträde.

Rimligtvis bör det bli en bra siffra i nästa hemmamatch mot Trelleborg också.
Örebro *Korpen*
2006-06-19 23:26
ÖSK gjorde en bra match, men riktigt bra? Näe...

Näfver var bäst på plan under första halvlek men blev osynlig under andra och Larsen var ovanligt osynlig under hela matchen... Såg kul att Mirza fick göra mål! Det förtjänade han, en ruskigt bra insats av honom i dag! Han sprang mycket, vann en del dueller men hade domaren emot sig, gjorde ett mål och spelade fram till ett annat!
IFK Norrköping Gurunn
2006-06-19 23:25
Grattis till segern,
bara att konstatera att det var rätt gubbara som fick bollarna i Örebro. Tänker då på Mirza. I IFK hade Arvhagen som nog är den som har sämst skott i IFK ungefär samma läge att kvittera men vänsterfoten till 2-2 men totala miss. Bara att bita ihop och gå vidare. Får väl hoppas på 2 tappade poäng för Ösk nästa hemma match.
Örebro bison
2006-06-19 23:22
Tycker att Peking bjöd upp till en bra match, såg otcäkt snabba ut på vår högerkant där Fredrik hade svårt att hänga med framförallt i första halvlek. Håller helt med om att Näfver var bäst på plan - för övrigt kan tilläggas att domaren bprde fått pris som sämst på plan!
Som tur var så var karln lika dålig åt båda håll så att säga
Örebro bison
2006-06-19 23:19
Var och såg matchen live, och jag tycker att det var en riktigt bra match. Blev uppriktigt sagt förvånad över att Jinga inte bytte ut sin högerback i paus. Näfver spelade ju brallorna av honom i hela första. Men det klart Jinga kanske hade koll på att vår käre Näfver brukar tröttna i andra
Örebro Mittåt
2006-06-19 23:07
Pekingsupportrarna verkar tycka att ÖSK vann rättvist. Jag satt och var sk*tnervös hela andra halvlek. Ett tag såg det ju ut som om Norrköping helt hade tagit över mittfältet. Det var inte förrän Näfver gick ut och ÖSK började spela fem man på mittfältet som läget stabiliserade sig någorlunda.

Jag undrar om det här med femmannamittfältet var Walkers idé eller om det var Larsen som låg bakom tanken. En del gestikulerande från danskens sida tydde kanske på att det var han som tänkt till. Hur som helst fungerade det rätt så bra tycker jag.
Örebro Mittåt
2006-06-19 23:03
BP fortsätter att locka storpublik till Grimsta. Idag hade man till exempel hela 308 åskådare. Men då var det ju också norrortsderby i Stockholm.
IFK Norrköping BigBoss
2006-06-19 23:01
Bara gratulera till segern, ni va riktigt duktiga i första halvlek i andra tyckte jag ifk hade spelet o hade ett par chanser att kvitera men i det stora hela va ösk det bättre laget idag. Ni går upp o vi får väl hoppas på en kval plats.
Örebro Erki
2006-06-19 23:01
Ämne: För de som vill se m....Eller för alla nattugglor som inte vill vänta så länge sänds matchen i repris om en timme :-)
(på Sportexpressen)
Örebro Mittåt
2006-06-19 23:00
Kul för Mirza att han fick sätta ett så snyggt mål. I en match där det dessutom verkligen betydde något (=allt). Som han jobbar så har han verkligen förtjänat det.
Örebro Jimpa_90
2006-06-19 22:57
Fy faan vad skönt med en seger mot peking! nu tar vi och krossar sönder qviding!
Örebro Aspen
2006-06-19 22:53
FD:s matchrapport
Örebro # brorzan
2006-06-19 22:52
Se och njut mina svartvita bröder och systrar!
Örebro Grixx
2006-06-19 22:24
....bäst att tillägga att ÖSK också kunde satt några bollar till:-)
Örebro Grixx
2006-06-19 22:15
Kändes lite oroligt de första 10 minuterna.

En stund efter pekings mål tog vi tag i matchen ganska bra, även om de stack upp och oroade ordentligt några gånger......samtidigt som Weggen räddade oss.

Vid 69-70 minuter så tog Peking över spelet ordentligt och vi tappade passningsspelet totalt. När vi sedan fick bollen vårdade vi den inte utan chansade bort den ett otal gånger.

Sammantaget ändå ganska rättvist....men Peking kunde satt 2 bollar till.
Örebro Mr. Milton
2006-06-19 22:06
Härlig seger idag!

Näfver är helt klart en framtida landslagsman om han fortsätter att utvecklas i samma takt.

Snyggt av Mirza att gå fram och tacka Näfver efter ett bra inlägg då han tidigare gnällt lite lätt över att inte fått bollen i ett tidigare anfall.

Likaså skall jag nu berömma officiella för en bra sida som numera går att uppdatera även efter match. Har tidigare gnällt över den dåliga servern men måste också beräömma när så är.

Tycker Walker disponerar laget väl idag och gör rätt byten.

Härligt när Riddez också är tillbaka. Vilken vänsterkant.

Jag trodde Thordarsson var en tuffing men idag bevisade han verkligen motsatsen.

Skönt att den negativa trenden snabbt bröts.

För övrigt anser jag att Lagrell bör avgå!
Örebro # brorzan
2006-06-19 22:01
Otroligt hur många målvakter ÖSK har. Från artikeln ovan:

Även Norrköping var nära ett tidigt mål i den andra halvleken, David Nordbäcks skott tvingade Magnus Jonsson i hemmamålet till en riktigt bra räddning.
Örebro Aspen
2006-06-19 21:55
MaSa och Thomas bäst i backlinjen i dag. Nu vill jag se MaSa som mittback när Riddez är tillbaks. Frippe behöver vila ett tag. Larsen i formsvacka.
Kombinationen Riddez + Näfver betyder enormt för offensiven. Undrar hur Ian är som högerback?
Mirza helt klart klassen bättre än JP och Herich.
Rock_strongo
2006-06-19 21:54
Tffaren//

tack. ingen verkar kunna stoppa er heller
Örebro Mittåt
2006-06-19 21:54
För de som vill se matchen igen (och har tillgång till Sport-Expressen.

tisdag 15:00 Fotboll Superettan
Örebro-IFK Norrköping. Från måndag.
Trelleborg Tffaren
2006-06-19 21:48
Härligt! Grattis till segern, inget verkar kunna stoppa er i år.
Örebro *Korpen*
2006-06-19 21:33
Fan vad underbart! Ingen jättebra match men det är poängen som räknas...

Nu kan väl ingen tvivla på Mirza längre? Han är grymt viktig i våra anfall! Vill dock se mer av Larsen, Näfver var ganska osynlig i andra halvlek men fan vad underbart!
Örebro Grixx
2006-06-19 21:22
Väldigt svår match där Norrköping kunde satt några till.

Mirzas mål var MYCKET snyggt!!!!!!!!!!

Näfver kan bli hur bra som helst eller är redan hur bra som helst. Tror jag redan skrivet det ett par gånger. Han lekte långa stunder med Norrköping och allt gick hem.
Annons: