/fotboll/osk/forum/9344.aspx/fotboll/osk/forum/9344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
KubaStröm
2006-06-22 11:19
Skönt att Riddez är på väg att skriva nytt kontrakt (stog i dagens NA) :D
Örebro Gooner
2006-06-22 10:51
På Qvidings hemsida står det att de endast i undantagsfall ska värva spelare som smälter in idrottsligt och socialt. Visste inte att det fanns elitklubbar med såna strategier... :D
Örebro Arx
2006-06-22 10:18
Howe//
Jörgen, visste du inte det? ;-)

Nej, skämt åsido. Johan Pettersson från Sirius är det.
Örebro Howe
2006-06-22 10:04
Mittåt// - Vilken Pettersson har ÖSK värvat ?. Skönt att höra om Näfver. Bor i Göteborg kan faktiskt se Torpavallen (Qvidings hemmaplan från lgh) men skall ned och kolla på söndag.
Örebro Arx
2006-06-22 09:53
Matta//
Men Barca spelar ju 4-3-3? Det är ju skillnad mot Lagerbäcks taktik (i synnerhet så som den lär se ut mot Tyskland...) Själv tror jag på Allbäck och Larsson på topp, Wilhelmsson på kanten och Zlatan som inhoppare. Dvs så som det såg ut i slutet mot England.

Men vad hjälper det mot de mystiska tankar som döljer sig i Lagerbäcks magiska pärm...? :-)

Howe//
Nej, de är sannolikt för långsamma för allsvenskan. Hur illa är det egentligen med Haginge?
Örebro Mittåt
2006-06-22 09:52
Ämne: Vägen till allsvensk....
Förutom värvningen av Pettersson så meddelade ÖSK att vänstermittfältaren Kristoffer Näfvers kontrakt har förlängts med två år. Näfver debuterade för ÖSK under de avslutande matcherna i superettan 2005.
Örebro Howe
2006-06-22 09:39
Vägen till allsvenskan 2007 ligger vidöppen. Men det är väl ingen som räknar med Magnus Samuelsson 35 och Thomas Andersson 38 år nästa år. Behövs 2 nya mittbackar såvida inte Patrik Haginge blir frisk.

Hur långt kontrakt har Kristoffer Näfver. Skulle bara fattas att typ Blåvitt lägger ett skambud.
Örebro Matta
2006-06-22 09:35
Shaban eller Isaksson är ganska egalt, men Isaksson har inte övertygat och har dessutom lite skadeproblem. Det viktigaste är att Henke spelar på kanten (som i Barcelona) så att både Allbäck och Zlatan kan vara med.
Örebro Arx
2006-06-22 09:20
Matta//
Shaaban i målet? Du menar väl Alvbåge? :-)

Man allvarligt talat, är det inte vågat att peta Isaksson i det här läget?
Örebro rokky
2006-06-22 09:03
Ämne: Jag har bara fått se....
Och jag har bara sju poäng! Jag ska ha tre till = tio poäng! :=)
Örebro Matta
2006-06-22 08:40
Shaban
Alexandersson, Mellberg, Lucic, Edman
Henke, Linderoth, Källström, Ljungberg
Allbäck, Zlatan
Örebro *Korpen*
2006-06-22 01:38
Kan för övrigt inte förstå varför BoIS fortsätter peta Valentino Lai...

Kanske ett fynd för ÖSK till nästa säsong?
Örebro *Korpen*
2006-06-22 01:30
kribba//

Jag har också för mig att de var inblandade i toppstriden men sjönk riktigt ordentligt mot slutet av säsongen...

MÅste ju nästan vara rekord inom svensk fotboll att släppa in 1 mål på 11 matcher, de har ju dessutom fått spelare utvisade ganska tidigt i minst 2 matcher men ändå vunnit dem...
AIK kribba
2006-06-22 01:17
Örebro kom igen starkt mot ifk norrköping, men nu har ni Trelleborg nafsande i hälsenorna, hur länge orkar dom ligga på en sån här extrem formtopp? Vill minnas att dom låg i toppen dom första 5-10 omgångarna förra säsongen men föll som en sten senare.

Hur länge orkar Örebro? Nu torskade ni innan ni vann en meriterad seger mot ifk. Ni har ändå bättre förrutsättningar än Trelleborg och klantar ni till det i år och missar allsvenskan, ja, då får ni sparka er där själva 100 ggr därbak. Ni ska bara inte kunna missa det här i år.
Örebro Aspen
2006-06-21 23:43
Ämne: Ämne: jag upp....
Titta på ÖSK-TV så ser ni att Anttonen är värd ett högre betyg!!
Örebro Mittåt
2006-06-21 23:30
Efter fyra insläppta mål mot Köping och fem mot Laxå, så blev det idag otroliga 6 baklängesmål på Nobelstadion i Karlskoga.

En match vars förlopp till en stor del kom att bestämmas av ett våldsamt skyfall som någon släppte loss så fort domaren blåst igång matchen.

Det våta väglaget gynnade i hög grad KB som dessutom hade glädjen att se i princip allt som avlossades mot Örebromålet gå in.

ÖSK hade inga möjligheter att få igång sitt vanliga vägvinnande kortpassningsspel. Planen var bitvis hal som en isbana samtidigt som bollen knappt flyttade på sig.

KB kostade dessutom på sig att få en man utvisad vid 3-0 målet i första halvlek, men fortsatte ändå målfabrikationen. I andra halvlek flyttade ÖSK över spelet på KBs planhalva, men sånär som på tröstmålet så resulterade ÖSK spelmässiga och numerära övertag enbart i ett stort antal hörnor.

ÖSKs mål gjordes av Daniel Andersson som direktskarvade in en hörna i mål. Men då stod det redan 6-0 till hemmalaget.
Örebro Sigvarden
2006-06-21 23:15
Ämne: Och jag ska ha 19;-)....
Där ligger jag i lä! ;-)
Örebro go_osk
2006-06-21 23:06
Och jag ska ha 19;-)
Örebro Sigvarden
2006-06-21 23:03
Jag har bara fått sex poäng! Jag har rätt att få sju!!!!
Örebro Sigvarden
2006-06-21 22:57
Ämne: mackan// Nu är ÖSK-V....
Varför klarar dom inte att dela ut poängen på ÖSK-VU tror du??
Obegripligt tycker jag!
Örebro DaSa
2006-06-21 21:51
Ämne: jag upptäckte att ne....
Jag tycker inte att Patrik skall ha högre betyg. Han var knappt synlig under hela matchen förutom målet han gjorde. Jämför med Näfver...

Men målet han gjorde var ett riktigt klassmål.
Barcelona FC
2006-06-21 20:59
HEJA ARGENTINA.............?
Vi ska vinna VM 2006
Lionel Messi......Nro.19
Örebro Arx
2006-06-21 20:58
Dessutom ska du ha cred för en ambitiös och läsvärd blogg (har läst den flera gånger tidigare). Plus för din imponerande ordbildningsförmåga. "fenomenologiskt". Suveränt! ;-)
Landskrona Torgny
2006-06-21 20:51
Så kan det vara... uppskattar hur som feedbacken och intresset
Örebro Arx
2006-06-21 20:35
Torgny//
Samtidigt ber du ju om synpunkter genom att tipsa om din blogg på forumet.

Dessutom har knappast någon här påstått att ÖSK varken är världens bästa lag eller att klubben har världens bästa organisation (tro oss, är det någon som vet att så inte är - eller åtminstone har varit - fallet, så är det vi) och allt annat som du påstår. Den ÖSK:are som påstår att klubben ska spela hem allsvenskan utan förluster existerar dessutom inte.

Det enda du fått synpunkter på är rena faktafel. Och lite kritik får man väl ändå tåla om man ber folk att läsa en text.

Att du får färre invändningar från Peking kan ju faktiskt bero på att du skriver mer korrekt om dem, eller hur?
Örebro go_osk
2006-06-21 20:31
Jag kan dessutom tillägga att Westman räddade två av tre straffar i fjol! ;-)
Örebro Arx
2006-06-21 20:31
Torgny//
Ytterligare ett problem i din argumentation (om VSK-matchen):

"- Det blev kanske inte 0-0 mot VSK dådådå.. men i alla fall kryss..."

Stämmer. Men det är en oerhörd skillnad mot om det hade blivit 0-0. Efter säsongen berättade flera av ÖSK-spelarna att VSK:s kvittering med matchens sista spark var fruktansvärt knäckande för ett lag i obalans.

Den lilla rest av självförtroende som fanns kvar efter en trög inledning försvann helt och hållet och fiaskot var ett faktum. I den egna analysen av säsongen blev VSK-matchen en milstolpe, fast i negativ mening. En aldrig så dålig 0-0-match hade aldrig haft samma negativa inverkan på laget.

Därför: En oerhörd skillnad mot att spela 0-0. Och än en gång, du får skriva precis vad du vill. Men det kanske kan vara intressant som bakgrundsfakta i en analys om ÖSK:s 2005.
Landskrona Torgny
2006-06-21 20:28
Som sagt... ni vet självklart bäst i den här frågan men det är, ska ni veta, fenomenologiskt oerhört intressant att skriva om er... Sedan jag startade min blogg har jag granskat superettan efter bästa förmåga och aldrig att en kritisk del passerar ÖSK-supportrarna utan massivt försvar.... Enbart Assyriskas fans är i närheten av att mäta sig (Pekings ligger mil ifrån, tro´t om ni vill). Jag ser det som självklart att ÖSK går upp men lika självklart att klubben varken är världens bästa lag eller organisation och att man inte givet kommer att spela hem även allsvenskan utan förluster. Känns som att det var den inställningen, även på ledningsnivå, som tog er till det avgrundshål ni just börjat vända åter från.. och som ni kommer att återvända till om den finns kvar i föreningen. Men, som sagt, vad vet jag ;)
Örebro chilie
2006-06-21 20:24
jag upptäckte att nerikes bara gav patrik betyget godkänt efter matchen mot peking! lustigt tycker jag med ett mål och väldigt mycke löpande nån mer som tycker det e skummt?
Örebro Arx
2006-06-21 19:31
Torgny//
"Westman har jag inte så bra koll på men tillräckligt för att jag inte skulle utnämna målvaktsposten till lagets starkaste del i varje fall..."

Hade du läst på lite hade du snart förstått att Westmans målvaktsspel är en av anledningarna till att ÖSK ligger först i tabellen. Han har hört till lagets starkaste spelare under vårsäsongen och är allt annat än ett frågetecken. Klart att du får skriva vad du vill på din blogg, men att döma Westmans målvaktsförmåga efter en match där han ouppvärmd fick släppa in fyra bollar mot HBK för två år sedan känns inte särskilt seriöst.

Synd på en - bortsett från tidigare påpekade faktafel (varför inte ändra?) - i övrigt välskriven text.
Annons: