/fotboll/osk/forum/9342.aspx/fotboll/osk/forum/9342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-06-13 16:25
Blå Bergen Blues//Sen tyckte jag att det såg ut som att Westman tvekade två (!) gånger innan han bestämde sig att stå kvar... detta kan också ha stället Fredrik. Totalt sett så var det nog många bäckar små som ledde fram till 2-1 målet.

Får hoppas att match DVD:n anländer snart så att vi får kolla målen på officiella.
Örebro Grixx
2006-06-13 16:14
....det kanske är som att svära i kyrkan, att kritisera Näfver?
Örebro Grixx
2006-06-13 16:13
Den där jäfla Näfver;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2006-06-13 16:02
joth/
Den som slarvade vid 2-1-målet var ju (tyvärr) Näfver.... Att slå en så djärv passning i en uppspelsfas 2/3-delar in på egen planhalva var inte så genomtänkt...
BP:aren som gick på kontring snodde åt sig bollen och snart därefter låg den i mål...
Örebro ÖSKare i exil
2006-06-13 15:42
PFO

Enligt vår allvetare Mittåt.
"PFO hade avtalat med ÖSK att hans signing-on fee skulle betalas via ett antal betalningar över tre år. Och på den punkten höll skiljenämnden med honom. "

Att man tog över betalningar låter väl helt ok. Men det här var ju en betalning som egentligen redan var gjord, bara utbetalningen kvar. Knappast en löpande kostnad som lön, mobil osv. Hur vanligt är utbetalningar av signing fee över tid i branchen? Inget jag hört talas om men det betyder väl inte särskilt mycket. Oavsett hur ogärna jag vill det så tycker jag nog vi sköt oss i foten om vi inte var tydliga på att det var betalningar kvar...
Örebro Per Persson
2006-06-13 15:24
Shummy//

Det är ju detta löpande som ger FS en plats i startelvan, men tänk om vi hade en Joel på högerbacken också ?.
Örebro Per Persson
2006-06-13 15:21
joth//

Får erkänna att jag enbart gick på vad jag läste i NA, det som föregick innan 2-1 målet. Vi vet ju båda att det inte är en tidning som alla gånger håller sig till sanningen. Ändå vill jag ha en "riktig" högerback i ÖSK.
Örebro Shummy
2006-06-13 15:19
PP// Vi kanske inte ser samma matcher? FSam har varit förbaskat duktig och täppt till bra på sin kant. Har dessutom varit frejdig framåt med långa offensiva rusher. Han orkar springa mer än de flesta på planen. Han misslyckas ibland med uppspelen, men vilken av de andra gör inte det?
Örebro joth
2006-06-13 15:07
Per Persson//Först säger du att det var Fredriks fel och sen att du inte var där?

För övrigt var vi inte speciellt bra över huvudtaget i andra halvlek så igentligen var det nog mer en tidsfråga innan BP skulle göra mål. Resultatet var rättvist men snopet.
Örebro Per Persson
2006-06-13 14:29
joth//

Visst är det ju skillnad om man maskar med kvarten kvar, men jag var inte där och kan fortfarande inte begripa hur det gick till på slutet. Men tar vi bara Norrköping så är allt glömt och förlåtet!!!.
Örebro Per Persson
2006-06-13 14:25
Detta har jag tjatat om i flera år: Finns det ingen bättre högerback än Fredrik Samuelsson att sätta in ?. Dammsug hela distiktet, kom med förslag. Tydligen var det ju även han som var skyldig till att vår svit blev bruten.
Örebro Grixx
2006-06-13 14:10
joth// För tusan vi har det...

Det är ju en kanonaffär för alla parter.

Vi cashar in vid varje försäljning.

...och Hammarby får en hungrig spelare....

Hungrig?
..jovisst Petter vill ju byta klubb ideligen.

snipp snapp snut och så var sa....och alla blev nöjda, glada i all evighet.

starta karusellen:-)
Örebro Mr. Milton
2006-06-13 14:09
Jag har sagt det tidigare och säger det igen.

Dra ärendet till civil domstol.

Låt inte Svff få agera och stifta egna lagar. Verksamheten bedrivs i Sverige och skall då också lyda under Svea Rikes Lagar.

Lyft frågan från ankdammen!

Så skulle även ha gjorts i andra ärenden (säger inget mer) som Svff fått avgöra.

Svff är en diktatur och skall inte få agera i dessa frågor.

Avgå Lagrell!
Örebro joth
2006-06-13 14:07
Per Persson//Å andra sidan började vi maska med 20-15 minuter kvar på Grimsta IP... vi kanske borde ha lärt oss av Degerfors. ;-)
Örebro Per Persson
2006-06-13 14:06
VET NÅGON OM HUR PROGNOSEN SER UT FÖR HAGINGE ??.
Örebro Per Persson
2006-06-13 14:05
Rojoblanco//

Visst vet vi hur det känns att tappa poäng på övertid, min "känga" till er i Degen handlade enbart om att ni i Degerfors aldrig lär er mot just ÖSK. Dessutom var det ju pinsamt att se er målvakt börja maska innan det gått 10 min. av matchen, det borde ju även du hålla med om ?.
Örebro joth
2006-06-13 13:58
Grixx//Och sedan säljer vi honom till Hammarby...
Örebro Grixx
2006-06-13 13:53
go_osk// Jäpp, en tvångshitflyttad slavarbetare som orkar springa hur mycket som helst.

Betalningen som vi fick av HIF tar vi som hyra:-p
Örebro joth
2006-06-13 13:51
Och när PFO kommer till ÖSK blir han ju nöjd, tack vare en viss krönikör på NA så har vi ju den galna publiken som PFO vill spela inför. ;-)

Nåväl, man ser verkligen framåt toppmatchen på måndag!
Örebro go_osk
2006-06-13 13:49
Jag tycker lätt att vi ska satsa på att riva upp PFO:s kontrakt med Bajen! Det skulle ju i sig leda till att vi får den målskytt av rang som vi i dagsläget saknar:-)
Örebro Mittåt
2006-06-13 13:45
joth// Nej, jag har ingen aning om vad som gäller mellan ÖSK och Hammarby eller hur det skall regleras.

Att ÖSK hotar med att riva upp försäljningen snarare än att man kräver sina pengar från Hammarby betyder säkert något. Frågan är bara vad.
Örebro Grixx
2006-06-13 13:44
Skit kommer och skit går
Fastän man spolar på toaletten så kommer det alltid ny....

(Gammalt Djungelordspråk)
Örebro joth
2006-06-13 13:35
må//Som jag har fattat det så har PFO drivit detta genom SvFF mot ÖSK eftersom singing-fee avtalet var med ÖSK. Och som sagt... PFO som driver frågan har inget otal "än" med Hammarby eftersom hans kontrakt säger att ÖSK ska betala, sen beror det som sagt på vad köpeavtalet säger och det vet som sagt inte PFO något om...

I frågan om ÖSK kan få pengar av Hammarby så handlar det om hur köpeavtlet är skrivet. Som jag har fattat det så kan även detta bli en fråga för skiljenämden, eller? Mittåt, har du något svar på detta?

Oavsett hur detta går så måste det här vara det sista skiten under mattan efter tidigare aktörer i ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-06-13 13:29
må// Avtalet mellan ÖSK och Hammarby kan mycket väl vara otydligt. Men detta har inte skiljenämnden avhandlat (såvitt vi vet).

PFO hade avtalat med ÖSK att hans signing-on fee skulle betalas via ett antal betalningar över tre år. Och på den punkten höll skiljenämnden med honom.

Nu är det upp till ÖSK att hävda sina rättigheter gentemot Hammarby under åberopande av det avtal klubbarna träffade i samband med försäljningen av PFO.
Örebro
2006-06-13 13:27
Självklart innebär SvFF:s dom att det är ÖSK och inte Hammarby som ska betala för PFO.
Av ÖSK:s pressmeddelande framgår att det var ÖSK:s uppfattning att ersättningen till PFO förhandlats bort i samband med övergången till Hammarby. SvFF anser däremot att öSK är skyldiga att ersätta PFO 760 000 + ränta, vilket klubben nu gjort. "ÖSK:s uppfattning är att domen är felaktig".
Till den som nu efter SvFF dom tror att ÖSK kan få tillbaka pengarna av Hammarby vill jag bara säga: LYCKA TILL !!
Örebro
2006-06-13 12:59
joth//
Det var väl ändå avtalet mellan Hammarby och ÖSK som var otydligt formulerat och där SvFF nu har löst tvisten.
Var avtalet melan ÖSK och PFO också otydligt?
Örebro joth
2006-06-13 11:55
SvFF Skiljenämd har bara dömt i fallet mellan ÖSK och PFO. Hamarby har inte varit inblandade i den diskussionen. Det är den frågan som kommer nu, dvs köpeavtalet mellan ÖSK och Hammarby.

Precis som Mittåt beskrivt för några månader sedan så är enda sättet för PFO att få pengar att ta upp hans avtal med ÖSK eftersom han inte är delaktig i köpeavtalet mellan Hammarby och ÖSK.

Mikkel//De personer som från vår sida genomförde denna försäljning är inte kvar i klubben... hur är det hos er? ;-)

Örebro Shummy
2006-06-13 11:49
Skit samma. ÖSK har tydligen betalat första slanten. Dags att verkligen lämna *** bakom oss och kriga vidare. Det tråkiga är väl om det påverkar föreningens/Spelarinvests möjligheer till nyinköp.
Örebro Shummy
2006-06-13 11:47
Ett märkligt utslag av Skiljenämnden. Om en spelare skriver på ett 3-årskontrakt med bl a engångsersättning för dessa tre år och sedan bryter kontraktet hur i fanders kan han då få rätt?
Örebro
2006-06-13 11:25
Ang PFO-tvisten:
Om avtalet mellan Hammarby och ÖSK blivit så otydligt formulerad att tvisten måste lösas av SvFF så är det väl självklart att utfallet blir som det blev - det har jag vetat hela tiden!
Alltså: En tvist mellan en storklubb i Stockholm och ÖSK och med SvFF som domare! Fanns det någon som trodde att vi skulle vinna?
Annons: