/fotboll/osk/forum/9312.aspx/fotboll/osk/forum/9312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mot Allsvenskan !
2006-06-30 11:39
Hur många är det ungefär som ska med till Södertälje ?
Örebro Gooner
2006-06-30 11:38
Leffe Blå//

Grejen med avsiktligt/oavsiktligt vs vart man har armen har ju på senare år lett till att domaren ofta tolkar det som att om man har armen långt ut i ett läge där man inte behöver det så är det avsiktlig hands osv.

Det första läget igår, där Kristoffer Näfver tog sig förbi två försvarare, vet jag inte hur man ska kunna få till oavsiktlig hands.
Örebro Leffe Blå
2006-06-30 11:32
# brorzan //
Det är skillnad på "tycka" och fakta. Vad den stora majoriteten på arenan "tycker" är ju fullständigt ovidkommande. Typ samtliga på arnena, för utom Miro och hans team, är ju part i målet.
Det hade knappast buats om någon Örebro-spelare filmat till sig en straff. Enligt ditt sätt att se det hade det då varit korrekt.

--Utdrag ur regelboken--
Regel 12 (30) 30 Följande riktlinjer gäller för tolkning av hands:
• när handen eller armen får oavsiktlig kontakt med bollen ska spelet fortsätta
• när en spelare reagerar reflexmässigt och får kontakt med bollen med handen eller armen ska direkt frispark (eller straffspark) dömas.
• när en spelare avsiktligt spelar bollen med handen eller armen ska direkt frispark (eller straffspark) dömas.
• varning för hands ska utdelas när en spelare genom att avsiktligt spela bollen med handen eller armen:
- vinner fördel
- hindrar att motspelaren får bollen
- gör sig skyldig till olämpligt uppträdande
• när en spelare förhindrar mål eller målchans genom att reflexmässigt eller avsiktligt spela bollen med handen eller armen ska spelaren utvisas.
--Slut--

Jag har själv varit en av alla dem på arenorna som upprörts över domarnas högst subjektiva syn på hands. Därför hörde jag med en domare som förklarade saken och visade mig regelboken. Och med tanke på vad som står där tycker jag det är ganska tydligt att Miro gjorde korrekt som friade vid samtliga tillfällen.
Örebro Grixx
2006-06-30 11:28
Lajni//Lånesumman betalas icke åter;-)
Hammarby Lajni
2006-06-30 11:27
Ämne: En försäljning av PF....
lr så använder ni dom pengarna för att betala tillbaks övergångssumman som bajen betalade er?
Örebro pemo
2006-06-30 11:26
Snälla Leffe Blå!!! Om man hindrar bollbanan med armen så är det hands! Inga konstigheter i den regeln. Det hände också innanför straffområdet i går och 99 av 100 blåser straff.
Det konstiga är att när Mirza tar ner bollen högt på bröstet så blåser han hands! Snacka om inkonsekvent. Men som jag tidigare har skrivit. Det är inte domaren som gör målen.
Örebro Gooner
2006-06-30 11:24
En försäljning av PFO till tex Odd/Grenland skulle kunna inbringa en del klöver... Hmmm...
Örebro Grixx
2006-06-30 11:21
Är PFO prövad som back:-)

Vidare kommentarer om Masa får väntas med till läkarundersökningen är klar. För tråkigt om det är riktigt kört.
Örebro Grixx
2006-06-30 11:18
Undrar var vi ska sätta in PFO?
Han vill ju vara mittfältare, men Lundin körde honom som forward.

Vi behöver def en bra Forward som löper på allt och tar tillvara på slarviga målvaker som schabblar boll.

Bra jobbat ÖSK, fler klasspelare på ingång? ;-)
Örebro Ericson
2006-06-30 11:15
Brollan // Det är skittrist, men när man har det så tufft ekonomiskt som vi har haft (och har ännu) så vill man inte slänga iväg pengar åt höger och vänster.
Örebro GT
2006-06-30 11:13
UNDERBART !!
PFO och Haginge in startelvan nu när serien snart vänder !! :-)
Hammarby Brollan
2006-06-30 11:12
Är inte ni som jag less på att (nästan) allt hela, hela tiden handlar om pengar?
Å jag tänker bara delsvis på PFO...
Örebro # brorzan
2006-06-30 11:11
Leffe Blå //

Fast det är väl där de flesta tvistar, huruvida det är Miro som dömer rätt eller inte. Det verkar vara fler som tycker att han dömer fel än rätt...
Örebro Leffe Blå
2006-06-30 10:58
# brorzan //
Det var just dit jag ville komma. Skäll inte på Miro för att han följer regelboken, skäll på dem som inte följer den i stället. Handsregeln är korkad, men än mer korkade är de domare som blåser så fort bollen träffar handen. Och dem är många.
Örebro # brorzan
2006-06-30 10:57
Första "nyförvärvet" klart?
Örebro Aspen
2006-06-30 10:26
Assyriska FF//Tack, ska överväga inbjudan. Hopppas på en spännande match där ÖSK avgör i tre tilläggminuten
Örebro sahlin007
2006-06-30 09:36
Varför skäller alla på Trelleborg ?
Det var ju ÖSK som spelade helt otroligt uruselt igår. Inga linjer i spelet alls, bara tjongbollar in i mitten. Det roligaste var att läsa i Allehanda att Antonen skyllde på att Trelleborg krympte ytorna. Han (Antonen) hade ungefär 1 hektar på högerkanten att löpa på i första halvlek. Kollar aldrig Walker på andra ligor i TV?
Kantspel ÖSK, det stavas KANTSPEL !!!!
Walker tyckte förresten att ÖSK gjorde en toppmatch igår. Vi måste ha varit på olika matcher han och jag .....
Det som gäller nu är att snabbt få tag i en anfallare som kan göra mål !
Mirsa är en katastrof! Det händer absolut ingenting när han får bollen. Dessutom så är det ju jävligt konstigt att den enda spealaren som vi har med några offensiva konstruktiva idéer (Larsen) får gå som defensiv mittfältare ...
Den enda som förtjänar ett betyg igår är som vanligt Näfver och Moses som var lysande i sin debut. Jävligt skönt att man slipper se sveriges nervösaste försvarsspelare (Fredrik S) i nästa match.
Örebro rokky
2006-06-30 09:27
PST som är här och äcklar sig, spärra honom för alltid på vårat forum. Han har en blåvit tröja, men han har inte ett enda inlägg på blåvitts forum.
Örebro D. McGrain
2006-06-30 08:51
Fotboll handlar om att göra mål och TFF tog vara på den enda "chans" de hade. ÖSK hade otaliga lägen men gjorde inte mål, tydligt är att laget är i en formsvacka och nu gäller det att jobba sig ur den så fort som möjligt. Tråkigt att MSams karriär tog slut så snöpligt - han har gjort sin sista match tror jag.

Och att Miro Ukalovic är en dålig domare kan ju inte vara en överaskning för någon i fotbollsverige - men det var inte han som missade alla lägena. Vi behöver 8 segrar till för att nå minst kval - det är bara att kämpa vidare.
Degerfors Ruel Fox
2006-06-30 07:54
Redigerat av admin

Inlägg som handar om vad homosexuella pysslar med hör inte hemma här.
Assyriska Assyriska FF
2006-06-30 05:22
Välkomna till bårsta! Synd bara att Fredrik inte kommer lira. Hade vart kul o se honom möta sin moderklubb.

Jag hoppas bara att försnacket inte kommer handla om någon form av hämnd för att vi "stal" er allsvenska plats. Hade inte vi flyttats upp så hade något annat lag fått chansen. Många ÖSK-fans uttalade sitt blinda hat mot oss förra året trots att vi inte hade något med er nedflyttning att göra. Hoppas som sagt vi kan undvika denna löjliga diskussion nu och fokusera på matchen istället.

Tror det blir blir en jämn match och troligen uddavinst för något av lagen. Jag är dock ganska säker på att både ÖSK och AFF går upp till AS.

Väl mött!
Örebro ösk halmstad
2006-06-30 03:10
Kalle S//

Vem är Linda Rosing?
Örebro jappel
2006-06-30 02:02
Sebbe //
tack för dom orden.

ÖSK//
Nu reser vi oss och spelar boll som vi vet att vi kan!!
Örebro jappel
2006-06-30 02:01
PST //
När blev kroatien en del av Sverige?

Trelleborg Sebbe
2006-06-30 01:30
Vet exakt hur det känns för er idag efter att ha läst er matchrapport, i måndags mot LSK så kände vi exakt samma, så jävla orättvist men så funkar denna jävla sport vi ändå tvingar oss själv att glo på.

Tror ni går upp ändå, "liten svacka" har alla.

Örebro räven666
2006-06-30 01:18
pst! du e bara för sorglig
Örebro Gooner
2006-06-30 00:54
Det klagades en del på domaren efter förra hemmamatchen också, som ÖSK vann med 3-1. Att Miro Ukalovic gjorde en riktigt dålig match skulle jag ha tyckt även om ÖSK tryckt in ett par bollar.
Degerfors Kalle S
2006-06-30 00:49
En match har jag sett iår med ÖSK.
Den va på Stora Valla.

Jag vet att Lundin inte tränar längre med "tråk-ÖSK" går längre tillbaka och de enda jag sa var att de va kul att ni kallade nåt annat lag för "tråk"...

Det är ungefär som om Linda Rosing skulle anklaga någon för att jaga rubriker...
Forward Gladfotbollen
2006-06-30 00:32
mad it,nja inte så många fans där,jag följer för det mesta lagen under ösk,men vill såklart ha ett allsvenskt lag i Örebro,därför hoppas jag att fokus läggs på rätt saker,alla tror att jag är emot ösk hela tiden märkligt,hela Örebro vill ju ha ett allsvenskt lag.
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-30 00:20
Gladfotbollen: Du menar att det är så det funkar på Trängen ?

Annons: