/fotboll/osk/forum/9311.aspx/fotboll/osk/forum/9311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2006-06-30 21:48
Back to topic!
Blir det någon gemensam uppladdning för "exilare från Stockholm" i Södertälje?
Örebro jappel
2006-06-30 21:24
go_osk//
Ja det är ju helt klart troligast.
Örebro go_osk
2006-06-30 21:09
Det är skrattretande att se hur upprörda alla blir på ÖSK som klubb. Skulle det inte istället vara bättre att försöka inse att Henrik Appelqvist har lyckats med bedriften att klanta till det här också?
Andy the King
2006-06-30 20:52
jappel, Ericson// Tack för svaren angående Andy King!

Mittåt, Saywee// De ovanstående tipsade om en kontakt med er för nedanstående inlägg som jag skrev igår, men som snabbt drunknade i den stormflod av inlägg som förekommer här (är det alltid så?).
Det kanske finns andra här som vet nåt om AK också?

Jag skrev:
"Nu till saken. Jag skulle vilja fråga lite om Andy King som var min ungdomshjälte och som spelade för er ett kort tag 1985. Är det någon här som något minne av honom och kan förmedla en bild av hans tid i ÖSK? Hört lite om att han var en tjockis med dålig kondis samt lite antydningar om bilåkning under berusning. Skulle vara tråkigt om detta stämmer. En så pass bra spelare borde verkligen få ett bättre eftermäle. Är det nån som vet nåt kanske?"

Sorry att jag går in bryter av i er diskussion om Furuseth, men trägen vinner.
Örebro Aspen
2006-06-30 20:52
Tänk tanken att PFO har känt till allt. Han vill gå som Bosman för att få sign on fee själv.

Därför utnyttjar han situationen så att inte Bajen kan sälja honom innan kontraktet går ur. Inte VingelPetter utanm LurePetter??!!
Örebro *Korpen*
2006-06-30 20:29
Det vore oerhört korkat av ÖSK att på sin hemsida skriva:

"Av övergångsavtalet mellan ÖSK och Hammarby framgår att övergången är ogiltig om Furuseth Olsen kräver de 760.000 kronorna av ÖSK."

Om man nu inte har kollat igenom kontraktet ännu en gång för att se att det verkligen finns iskrivet. Har Hammarby skrivit under kontraktet utan att låta sina advokater granska det så är ju det ännu dummare, men eftersom ingen utav oss vet vad som står i det förbannade kontraktet är det bara onödigt att spekulera om det!
Örebro Mittåt
2006-06-30 20:28
Rätt märkligt är det hur som helst att två stycken halvprofessionella organisationer kan göra en spelaraffär där 700.000 kronor blir hängande i luften och där parterna inte är överens om vad man är överens om.

Det mesta tuder väl på att ÖSK skrivit något i sitt avtal med Hammarby utan att specificera belopp och omfattning och att HIF inte kollat upp ordentligt vilka åtaganden det var man tog över.

Sett ur Hammarbys synvinkel är det givetvis svårt att nu i efterhand komma fram och tillstå att man klantat sig ordentligt då man köpte PFO.

ÖSK verkar vara rätt säkra på sin sak eftersom man driver på rätt hårt i ärendet.

Att PFO skulle tillhöra ÖSK om HIF inte gör rätt för sig är iofs. ingen nyhet. Detta har hävdats från ÖSKs sida ända sedan PFOs krav första gången blev kända för allmänheten. Så det är inget nytt påhitt efter det att att dömts att betala beloppet till PFO.
Örebro Mittåt
2006-06-30 20:18
Enligt TT säger Hammarbys VD att:

Klubbarna ska enligt Appelqvist försöka lösa tvisten snabbt utan rättsliga åtgärder.

Ungefär likadant har det väl låtit från ÖSK hela tiden. Dagens grundtips får bli att ärendet avslutas med en 50/50 överkommelse.

Hammarby vill säkert göra klart detta så fort som möjligt så att man kan sälja PFO innan denne gör ytterligare en Bosman.
Örebro Lingondricka
2006-06-30 20:14
Editerat av admin

Låt Bajens internethuliganer hetsa bäst de vill. Ingen anledning gå i polemik då de sannolikt inte förstår bättre..
Örebro rokky
2006-06-30 20:01
ÖSK!!
Örebro Lingondricka
2006-06-30 19:48
"- Hela syftet med övergången var ju att Hammarby skulle reglera det ekonomiskt så att Petter inte hade något krav på ÖSK. Därför skrev man det i avtalet, att om han riktar det kravet så är övergången inte giltig, säger ÖSK:s advokat och styrelseledamot Dennis Dicksen till TT."

Verkar som om ÖSK:s styrelse kan varit förutseende. Men, men... vi får se vad som händer.
Örebro jappel
2006-06-30 18:58
Ämne: jappel ÖSK mot SM-gu....
Jag inte bara tror på Tomten, jag vet att han är ÖSK:are också! :-)
Hammarby APPEL
2006-06-30 18:46
Eftersom er styrelse helt plötsligt, efter ett stort antal månader, fått för sig att Petter F O tillhör Örebro SK så borde vi kanske syna övriga uppgörelser klubbarna emellan.

Vem vet . . man kanske får fram att Örebro SK är skyldig en jävla massa stålar till Bajen eftersom Dan Sahlin egentligen tillhörde Bajen även under säsongen 1996 och framåt.
Verbal Kint
2006-06-30 17:50
Har det brunnit helt i huvudet hos er?

Gnällbältet lever vidare...
Örebro Per Persson
2006-06-30 16:55
Dra till Ert eget forum 08-tattare.
Örebro Aspen
2006-06-30 16:51
Dom enda som känner avtalet mellan ÖSK och Bajen är klubbarna. Supportrarna har ingen kännedom.
ÖSK säger på sin hemsida :"Av övergångsavtalet mellan ÖSK och Hammarby framgår att övergången är ogiltig om Furuseth Olsen kräver de 760.000 kronorna av ÖSK. Följden av att Furuseth Olsen nu krävt dessa pengar och Hammarby inte fullgjort sitt ekonomiska åtagande mot ÖSK är därför att Furuseth Olsen tillhör ÖSK Fotboll".

Varför kan inte klubbarna komma överens om att publicera avtalet på sina hemsidor så supportrarna kan njuta av formuleringarna i avtalet ???
Hammarby Hylla Hella
2006-06-30 16:24
KalleBs inlägg är tyvärr ganska träffande. I fallet PFO kan man undra om det vi eller ni som får skämmas mest för en oprofessionell ledning. Tror på två möjligheter

a) Ösks ledning förstod inte att PFOs signing bonus fortfarande skulle betalas ut efter en övergång och försöker sig nu på en rövare eller så försökte man mörka det för Bajen med en medvetet otydlig skrivning vid försäljningstillfället.

b) Detta diskuterades och man var muntligen överrens men detta blev väldigt oprecist reglerat i avtalet så nu är det Bajens ledning som tar en rövare och försöker slippa undan.

I bägge fallen så tycker jag att bägge parter brister i professionalitet. Frågan är bara vilken part som handlar i ond tro. Jag hoppas att det är ösk men är tyvärr inte helt säker...
Trelleborg Kinnunen
2006-06-30 16:15
Shit va ni gnäller på vårt sätt att spela fotboll. Ni kommer kanske inte ihåg hur HELA fotbollsSverige gnällde på er under 90-talet.... Är det någon som har lärt ut taktiken att "parkera en buss" framför mål - så är det ni.

Men jag hoppas ändå att det är ni och vi som går upp i år.

Och att MFF dunsar ner med sitt högmod. :-)

FORZA Fritz feta ända! (störst i europa)
Trelleborg Joson
2006-06-30 16:09
Tänkte gå in här och be er att svälja ert förtret efter förlusten och rannsaka er själva angående den så kallade tråkfotbollen och hoppas på förbrödring i vårt gemensamma strävande efter Allsvenskan och allt detta, men nu ser jag att ni har fullt upp med pennfäktas med Bajenmaffian. Jag drar mig diskret tillbaka...
Örebro rokky
2006-06-30 15:43
Många gräshoppor här idag.
Hammarby B@jen4ever
2006-06-30 15:42
jappel ÖSK mot SM-guld 2008. Tror du på tomten också?
Örebro jappel
2006-06-30 15:29
ÖSK hela sveriges lag!!! :-)
Örebro Grixx
2006-06-30 15:27
Är vi heta eller inte heta.......igen.

Fan känns nästan som att lira i allsvenskan igen.

Åter kommer alla puckos hit och vräker ur sig en massa skit tills de blir saxade och portade.

Fantastic;-)
Hammarby B@jen4ever
2006-06-30 15:27
Ed Heat seså schas med dig tillbaka till Skansen och apberget
Djurgården Ed Heat
2006-06-30 15:17
Hoppas ni får Hammarby att göra rätt för sig. Lycka till.
Örebro jappel
2006-06-30 15:16
Kullis //
ja. förfallet på södershöjder har gått långt...men att kalla det för ruiner vet jag inte om jag vill hålla med om...hur som helst slipper jag mer än gärna fler affärer med hif, då jag inte tycker att ni gjort rätt för er någon gång. först tar ni CF som bossman sedan PFO utan att fullfölja kontrakten...så det bästa är nog om ni kan ge tusan i våra spelare så slipper både vi och ni problem.
Rock_strongo
2006-06-30 15:09
nån som har hört nåt om masa?
Örebro rokky
2006-06-30 15:08
Ämne: undrar om det går at....
Varför inte sälja PFO, pajasen från oslo till cirkus scott! Alltid kan han glädja barnen.
Hammarby edere.
2006-06-30 14:58
KalleB// ja eller Afonsos uppehållstillstånd
Hammarby Bajen. Vers.3.0
2006-06-30 14:57
Superettan?

Eh, vi åker knappast ur även om dom tar alla våra poäng nu, vilket dom inte kan göra.

Vi kommer ta över 30 poäng till..
Annons: