/fotboll/osk/forum/9305.aspx/fotboll/osk/forum/9305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2006-07-01 23:55
Det känns i alla fall bra att Walker till skillnad från Lasse Lagerbäck vågar släppa fram talanger ifrån de egna leden. Det brukar dessutom aldrig vara fel att skicka in en hungrig junior de sista 20 minuterarna. Vi har allt att vinna, men inget att förlora!

Krossa AFF!
Örebro Mittåt
2006-07-01 23:54
Riganó låg väl helt rätt då Emra gick till Halmstad. Jag tycker att som situationen ser ut nu med Kuhi på väg ut (antar jag), så skulle en inlåning av Emra ligga i alla parters intresse. Att få tag på en anfallare av klass under sommaruppehållet är inte det lättaste. Om ÖSK bestämmer sig för att vänta med detta så ser jag inte en inlåning av Emra som en omöjlighet. Han är väl dessutom så pass ung att man kan göra det som ett ungdomslån och man behöver alltså inte ens skriva över honom på ÖSK. En bra affär för ÖSK i så fall. Man säljer honom men kan ändå använda honom. Frågan är dock bara om han är i tillräckligt bra matchform. Han kan inte ha spelat alltför mycket i Halmstad.
Örebro Riganó
2006-07-01 23:54
Det vore väl kanon om emra blir utlånad han kan ju göra mål det kan inte jelecak och henriksson på topp!
Örebro Mittåt
2006-07-01 23:47
Dublett
Örebro Mittåt
Beträffande Moses är det för tidigt att ha någon åsikt om han håller i Superettan eller ej. Han spelade helt ok mot Trelleborg. Jag var positivt överraskad. Men han hade inget tryck på sig egentligen. Det handlade mest om uppstädningssituationer.
Örebro Erki
Gabriano// Du ska nog inte hoppas för mycket på att få tillbaka Riddez. Okej, han spelade för er i två säsonger och har säkert en del känslor för klubben. Men nu har han spelat snart två och en halv säsong i ÖSK så jag tror att har känner mycket starkare för ÖSK än han gör för Assyriska.
Örebro Mittåt
2006-07-01 23:46
Ämne: I ÖSK:s trupp till m....
Erki// Herish är inte med i truppen. Vilket borde vara ett tecken på att han är på väg att bli utlånad. Sådana spelare brukar man ju inte spela "i onödan".

Sandro blev fotskadad i matchen mot Ludvika FK. Det var ett tag sedan men han har inte spelat sedan dess. Var dock med på bänken mot Gefle IF utan att få någon speltid.

James och Herish har så skilda roller att det inte är frågan om antingen eller. Jag har aldrig sett James spela annat än på vänsterkanten. Han skall i första hand ses som en uppbackning för Näfver. En ersättare som om möjligt är ännu halare att få grepp om. Men han och Herish konkurrerar inte om samma platser i laget.
Örebro Erki
2006-07-01 23:40
I ÖSK:s trupp till morgondagens möte finns endast tre backar som spelat något i år + Niklas Lönnqvist. Backkris? Japp!

Tror dom kommer spela med Frippe och Tomas centralt, Moses till vänster och Anttonen till höger. Hoppas verkligen att Walker inte drar ner Seb i backlinjen för han behövs verkligen där framme nu när både Herish och Johan visat att de inte håller måttet.
Assyriska Gabriano
2006-07-01 23:40
jappel//

Riddez trivdes oerhört mycket i Assyriska och kände sig trygg där, det var där han utvecklades rejält från pojke till spelare!
Återstår att se vart dem båda lagen spelar nästa säsong...tror inte han är speciellt sugen på superettan ett år till...
Örebro jappel
2006-07-01 23:33
Gabriano //
han är ju spårvägare eller möjligen djurgårdare och varför i hela friden skulle han gå till just ass när han kan spela i ÖSK?
Örebro go_osk
2006-07-01 23:31
Enligt officiella så finns inte Riddez med i den truppen man har tagit ut.
Assyriska Gabriano
2006-07-01 23:31
jappel//
Inte ngn längre tid?! vad jag minns så vart det minst 2 säsonger!
Och Riddez har fortfarande ett stort Assyriska hjärta då vi brukar träffa hnm på Assyriska matcher!
Han lär nog återvända snart ska ni se... ;)
Örebro jappel
2006-07-01 23:28
*Korpen*//
Håller med helt och hållet.
Jeffs är grymm till höger på mitten, sliter och drar i motståndarnas mittfält och försvar. Mycket intressant att se hur han lyckas mot assarna!
Örebro jappel
2006-07-01 23:26
go_osk //
Ja Moses är helt klart ett utropstecken, verkligen kul om han redan nu kan ta steget upp till SE-klass. Viktigt om vi går upp i AS att han hunnit få lite erfarenhet av spel i de högre divisionerna!!
Örebro *Korpen*
2006-07-01 23:25
Av det jag har sett utav Jeffs och Anttonen tycker jag att det är rätt att välja Anttonen som back!

Jeffs drar sig ofta mot mitten och det skapar enorma ytor som Anttonen bör springa på..
Örebro jappel
2006-07-01 23:24
trist på riddez. Fast artikeln i NA är ju inte någon ny info...han kan kanske spela ändå.
Han hade säkerligen gillat att sätta sina gamla klubbkamrater på plats... även om det inte var någon längre tid han spelade i ass.
Örebro go_osk
2006-07-01 23:23
Det blir i alla fall kul att betrakta Moses i full aktion för att se vad han går för. Jag ställer mig personligen mer tveksam till högerbacksplatsen där man enligt na väljer att starta med Anttonen istället för Jeffs. Enligt mig är det slöseri på resurser att han Anttonen skräpande på en högerbacksplats, men vad vet jag egentligen...
Örebro jappel
2006-07-01 23:22
Riganó //
Tack men nejtack, ÖSK behöver inga lån. Bättre att värva eller spela in nya förmågor.
Om emra nu var dum nog att satsa på hbk blir han nog kvar där...speciellt nu när isläningen har lämnat klubben. Nu kommer emra i allafall sitta på bänken i resten av årets matcher.
Örebro Riganó
2006-07-01 23:16
Emra kommer med 90% säkerhet bli utlånad till Örebro SK i år nu blir det inga mer problem med målskyttet i år grattis grabbar.
Örebro Aspen
2006-07-01 23:05
Ingen Riddez i morgon. NA har kollat läget
Örebro go_osk
2006-07-01 22:49
Petter är ju erkänt känd för att vara mer intresserad av pengar än hur det i själva verket går för sitt egna klubblag. En riktig pengakot diva rent ut sagt.

Är för övrigt ruggigt taggad inför mötet mot AFF imorgon!
Örebro jappel
2006-07-01 22:38
Söderst@dions stolthet//
Var så säker på att *** lämnar er, det räcker med att han har minsta lilla personliga vinning av att göra det.
Saknar klubbkänsla och är endast ute efter personlig vinning. Bäst för er är nog trots allt att han lämnar er. är ganska säker på att han kräver minst lika mycket från HIF i sign fee för att stanna hos er som han erbjuds av något annat lag om han går till dom.
Pengakåta spelare fungerar inte så bra i längden, se bara på Amuneke i bois som förra året hade bonus på alla mål han gjorde... blev ganska egoistisk spel från hans sida inte många mål heller inga målpass...och inte alls speciellt lyckat..
Örebro go_osk
2006-07-01 22:37
Någon som vet om det kommer upp någon/några inför match artiklar på officiella?
Örebro # brorzan
2006-07-01 22:26
Sersant //

Tror att Andy The King skriver om engelsmannen Andy King som spelade i ÖSK för ett stort antal år sedan...

Hilltorp //

En sak är säker, och det är att i spelet om PFO så är det Hammarby som sitter med Svarte Petter, och de kan de gott få fortsätta att göra när sista kortet spelas ut!
Örebro Sersant
2006-07-01 22:16
Andy the King:
OM jag minns Petter rätt så var de så att han kom och spelade bra fotboll de första 3 seriematcherna och tror han gjorde 3 mål på dessa matcher och därmed succe och det började viftas med norska flaggor. Sedan efter kasnke 4 matcher så började de gå dåligt för han han spelade dåligt och gjorde inte mål sen började han klaga och ville lämna klubben. När han väl lämnade klubben mitt under säsongen så var de försent för att ÖSK skulle kunna räkna in pengarna i sin kassa detta gjorde så att ÖSK degraderades.

Hlynur:
Har för mig att han haft smeknamnet Vingel-Petter längre tror han haft det smeknamnet i flera år i Norge oxså innan han gick till ÖSK.
Hammarby Söderst@dions stolthet
2006-07-01 21:52
Ämne: Söderst@dions stolth....
Hlynur//
Nu förstår jag inte... Vad har en spelares klubbyte med saken att göra? Ska PFO byta klubb igen? Du vet mer en någon annan då? För att det alltid finns intresse för duktiga fotbollsspelare från andra klubbar är ju inte detsamma som att spelaren byter klubb! Skulle man anklaga någon spelare i ett lag för att "vingla" så fort någon klubb visar intresse för en spelare så kan du ju anklaga hela bunten för att "vingla". Är inget märkvärdigt med det. Men kanske okänt för er, för ingen lär väl vara speciellt intresserad av era lirare? :)
Örebro Hlynur
2006-07-01 21:00
Andy the King // Jag har tyvärr inte sett han spela så jag gick bara på hörsägen. Dock kan du kolla statistik på www.sportklubben.net gällande alla spelare som trätt på sig den svartvita dressen.
Örebro Hlynur
2006-07-01 20:57
Söderst@dions stolthet// Det jag syftade på var att PFO går under smeknamnet "Vingel Petter" (eller något liknande) vilket han fick när han lämnade sin norska klubb för ÖSK. När det gick lite halvknackigt för ÖSK ekonomiskt så var han snabbt ute med att han ville byta klubb. Och nu när han spelar i Hammarby så vill han byta klubb igen....så han gör verkligen skäl för sitt smeknamn och han gör sig verkligen inte populär i de lag han har spelat. Ni kommer med största sannolikhet uppleva samma sak när han lämnar er...
Örebro Hilltop
2006-07-01 20:40
Det värsta är att ÖSK sitter med trumf på hand i affären ***! Vore perfekt att få sabotera karriären för en sådan kappvändare, han kan gott sitta i vändkorset på Trängen....
Örebro Gooner
2006-07-01 20:33
Assyriska landslag utan land //

Tror du att folk tippar 7-0 och 9-0 på allvar? Det gjorde inte jag iaf. Men alltid kul att nån tar åt sig... ;)
Annons: