/fotboll/osk/forum/9291.aspx/fotboll/osk/forum/9291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-07-03 19:39
Aj då - där gjorde Johan Andersson visst mål för BoIS. Men i Jönköping och hos Qviding är det i alla fall 0-0 än så länge.
Örebro Mittåt
2006-07-03 19:38
Det enda som hänt så här långt i kvällens matchen är att JP bara behövde 12 minuter för att öka på sin samling av gula kort. Precis som han kommit tillbaka från en matchs avstängning pga en dubbelgula. Starkt jobbat JP.
Örebro go_osk
2006-07-03 19:37
Västerås ska förstärka truppen med en etablerad spelare som har meriter i från allsvenskt spel. Kan det vara någon annan än Herish? Och om jag inte missminner mig helt så var han även på gång till VSK inför den här säsongen.
Örebro Mittåt
2006-07-03 19:34
Spelarinvest blev lyckat
Publicerad 3 juli 2006 - 16:03

ÖSK Fotbolls satsning på att starta ett aktiebolag har fallit väl ut.

Örebros Spelarinvest har fått närmare 100 nya aktieägare i klubben, vilket innebär att de har fått 7 miljoner kronor.

Hans Melin sköter Spelarinvests kansli och han säger att intresset har varit över det förväntade.
- Det har gått riktigt bra och vi förväntar oss att få ytterligare 30-40 aktieägare.

Aktiebolaget har funnits i 2 år och har sedan tidigare drygt 20 medlemmar som äger aktier för 6 miljoner kronor.

Vad innebär det för klubben?
- Det betyder att vi får resurser att köpa in bättre spelare, säger Hans Melin.
Örebro joth
2006-07-03 19:34
Kan meddela att målen från igår förhoppningsvis komemr upp på officiella för medlemmar under kvällen. Tyvärr fick jag matchen på VHS, vilket innebär lite merjobb, men håll ut, målen är på "G". :-)
Örebro jappel
2006-07-03 19:24
Ämne: Ämne: oj...mi....
Mittåt//
vi får kanske höra efter med admin om dom kan se antal inlägg på alla reggade användare på något enkelt sätt. Kan ju vara kul att veta!! Trots att det ju inte har så mycket med fotboll att göra...

sedan kommer ju du med snart :-)
Örebro jappel
2006-07-03 19:23
ingen aning....ensam här på svartvitt...men jag har sett en och annan i några av dom allsvenska lagen som är med där...och i 5k och 6k också...
Örebro Mittåt
2006-07-03 19:22
Ämne: oj...missade helt at....
Är det en enmansklubb eller har du sällskap?
Örebro jappel
2006-07-03 19:17
oj...missade helt att jag numera är med i 4k klubben!! otroligt vad mycket strunt man måste ha skrivit :-)

Örebro Erki
2006-07-03 18:26
DaSa//
Pablo Aimar ;-)
Nej, men det är väl Pablo Piñones-Arce du tänker på.
Örebro DaSa
2006-07-03 18:11
Här är ytterligare ett omdöme om Glen, samt MFF:s nye Brasse anfallare som verkar vara riktigt grym.

"Precis kommit hem från MFF-FCK. MFF spelade ut FCK och borde vunnit om man inte släppt in två skitmål på slutet (ett hörnmål och ett självmål) och satt sina chanser (frilägen, ribban, stolpen, tveksam offside). Junior blir en allsvensk stjärna. En Shearer-typ. En riktig striker. :) Glenn är bra ja. Ett ruggigt skott. Hårdast i allsvenskan. Gjorde årets mål ifjol (6-2 mot Sundsvall tror jag det var). Även bra inlägg. Lite slarvig i passningsspelet. Inte pga dålig teknik, utan mer pga lite nonchalans."
Örebro DaSa
2006-07-03 18:07
Skulle vi inte kunna tänka oss Pablo Vad-han-nu -heter i efternamn som delbetalning för PFO pengarna? Vore nice om man kunde spela honom i form inför allsvenkan nästa år om vi nu går upp...
Örebro jappel
2006-07-03 18:03
Ämne: Strul med pappersarb....
ÖSK hör väl till skaran liten förening med stor publik i såfall...
1500 medlemmar och ett publiksnitt på 5150 i SE är riktigt bra tycker jag!!
Sedan är ÖSK självklart större än lillebror Degen men det är en annan femma.

Annars brukar det ju vara så att stora föreningar även har stor publik...så jag vet inte riktigt vart du vill komma med ditt konstiga inlägg
Örebro rokky
2006-07-03 17:36
Det finns en och annan röv-vit som tittar in finrummet. Troligen för att det är så tråkigt på det egna forumet.
Degerfors Ruel Fox
2006-07-03 17:19
Strul med pappersarbete och pengar igen? Det är lättare att vara en liten förening med stor publik än tvärtom.
Örebro Hjortsberg
2006-07-03 17:02
Ämne: Varför hade ni med e....

Förutom de svar du redan fått vill jag påpeka att den Kubanska flaggan är blå, vit och röd, medan den flagga som var med till S-tälje var svart, vit och röd.
Örebro Grixx
2006-07-03 16:10
Mikkel// Det är möjligt att det ligger till så.
När det handlar om pengar,ekonomer,jurister och styrelsefolk i salig blandning så är inget omöjligt.

2,5-4 miljoner är inte heller omöjligt för PFO allt efter vad intresserad klubbs kassa råkar befinna sig.

PFO gjorde ett antal riktigt giftiga inhopp som forward och är användbar även där.(inhopp? ja hans karriär blev ju inte för lång här för vår käre bosman flåt vingelpe...)

Han får lätt vilket övermodigt försvar som helst att fega ur och inte våga följa med i anfallen. När han har sina dagar så orkar han springa på allt och är totalt oberäknelig....eller som Halmstads tränare sa - det bästa han någonsin sett.

...men som sagt nu är han ändå körd i ÖSK.
Örebro Grixx
2006-07-03 16:00
AFF!!// Det är väl många som tycker det.
Men kommunen sålde namnet och fick pengar för att sedan ge oss och KIF slantar. En brydd situation löstes smidigt.

Sedan slog kommunen plötsligt fast att man inte får sälja namnen på kommunens arenor utan de ska heta det de alltid hetat, vilket gick stick i stäv mot vad de nyss gjort.

Om BA kommer att heta Eyravallen efter att avtalet går ut är väl ingen som vet. Ändras det åter till Eyravallen så förlorar man möjligheter att hjälpa föreningarna "gratis" med namnpengarna.
Hammarby Mikkel
2006-07-03 16:00
Grixx,
Som bajare är man rätt luttrad när det gäller styrelser som gör fel. Jag kan således mycket väl tänka mig att bajen agerat felaktigt i denna situation. Jag tror dock inte att man skulle handla på detta sätt om avtalet mellan ÖSK och Bajen var glasklart. Det skulle inte tjäna något syfte. Därför blir jag lite överraskad när måpnga här inne är övertygade om att ÖSK har rätt.

Det finns dock en möjlighet, även om den är rätt konspiratorisk. Det kan vara så att Bajens avtal med FPO är beroende av utfallet av domen mellan PFO och ÖSk. Eftersom Bajen sitter i förhandlingar med PFO skulle det kunna finnas skäl att agera mot ÖSK:s krav. Men detta låter långsökt.

Det står nog också rätt klart att PFO, som har ett utgående kontrakt, inte är värd några 2,5 miljoner. Jag tror inte att Bajen skulle få ut mer än någon mille för honom.
Assyriska AFF!!
2006-07-03 15:52
:D Visste inte att eran supporterförening heter Kubanerna.

Varför bytte ni namnet på arenan??
Eyravallen låter grymt
Örebro Grixx
2006-07-03 15:46
AFF!!// Vad heter ÖSK´s supporterförening?
Assyriska AFF!!
2006-07-03 15:40
Varför hade ni med er den kubanska flaggan??
Örebro Grixx
2006-07-03 15:35
Mikkel//Var mest irriterad över ditt startinlägg .......och när någon svarar dig irriteras du över att få svar och att det faktiskt finns jurister kopplade till Hammarby som....

Själva grejen är ju att ingen av oss vet exakt vad som står i avtalet mellan ÖSK och HIF och hur då lösningen mellan klubbarna blir vet då ingen av oss.

ÖSK kräver pengar och Hammarby säger att det här kommer att lösas innan seriestarten, man får anta att Hammarby tycker att det ligger något i ÖSK´s krav när de säger detta. Skulle de tycka att det bara är skitsnack från örebros sida så hade de blånekat eller hur!
Örebro jappel
2006-07-03 15:27
Mikkel //
Svårt att se något annat än att det blir bajen som blir skadeståndsskyldiga då ni använt en spelare i snart två år utan att betala fullt ut för honom. om kontraktet med er hävs blir han ju fri och kan gå vart han vill som bossman redan nu antar jag, så det borde vara i ert intresse att se till att denna soppa löser sig så att ni kan sälja honom så snabbt det bara går. Väntar ni en månad så kommer han göra allt för att se till att han kan gå som bossman ändå i höst. Så ni får helt enkelt betala dom 760000 det är fråga om så att ni kan sälja honom för säg 2,5mille till norge. det blir i alla fall en liten vinst.
Väntar ni ut detta kan det leda till att han går som bossman = 0kr intäkter sedan kan ni i värsta fall tvingas betala ÖSK 760000 ändå. självklart kan det bli så att rätten anser att ni har rätt och då blir det ett annat scenario, men ni bör vara dom som är mest intresserade av att lösa detta då det är ni som fortfarande kan sälja PFO och tjäna en liten hacka på det hela!

Bäst för alla parter om detta får en lösning denna vecka eller nästa.

Och vad vet jag om sådanahäringa rättsliga saker??? inte mycket... jag var övertygad om att ÖSK skulle klara sig kvar i AS för två år sedan men hade ack så fel den gången. Hoppas verkligen att jag har rätt denna gång. och att ÖSK får sina pengar av HIF
Örebro Mittåt
2006-07-03 15:25
Mikkel// ÖSK har inte gjort något än - bara sagt vad man skulle kunna göra. Vad som sker nu (tror jag) är att båda parter spänner sina muskler för att skrämma den andre.

ÖSK har säkert en hel del som talar för sin sak. Annars hade man knappast agerat på det sätt som skett. Men eftersom båda parter mer eller mindre sagt att man vill göra upp "i godo", så handlar det nog bara om hur man skall fördela kostnaderna sinsemellan.

Jag tror att risken för ett skadeståndansvar för ÖSKs del är väldigt litet om man skulle lyckas driva igenom sin sak, eftersom det då är Hammarby som inte fullföljt sin del av avtalet (betalningen till PFO). Något som ÖSK inte kan lastas för.

Å andra sidan är nog ÖSK inte alls intresserad av att "få tillbaka" PFO. Vad skall man göra med honom?

Men utan att veta exakt vad som står i avtalet och känna till rättspraxis i liknande frågor så är det för en utomstående helt omöjligt att ha en uppfattning om vem av parterna som har mest rätt i sina påståenden.
Örebro Grixx
2006-07-03 15:22
Klubbarna skulle tillsammans med PFO skrivet ett avtal där Hammarby tar på sig resterande betalningar.

Jag förstår inte riktigt varför de båda klubbarna lämnade PFO utanför detta och inte ens informerade honom om skrivningen.

Hade de gjort det så hade allt varit frid och fröjd idag. Förutom att PFO går som Bosman igen-intet nytt under solen.

Undrar vad som händer om klubbarna inte skulle bli överrens. Vi betalar tillbaka något av övergångssumman minus summan för utlånad spelare.

Vi får usel ekonomi och spelarinvest får gå in och betala räkningarna igen och inga nyförvärv.
....förutom PFO som går som bosman och inbringar inte ett öre.

Hammarby sitter kanske och räknar på budet från Norge och ser att det ekonomiskt är mer fördelaktigt att ge tillbaka PFO.

....hmm.....kan di vara så jävliga i Bajen;-)
Örebro rokky
2006-07-03 15:19
ÖSK!
Hammarby Mikkel
2006-07-03 15:14
Mittåt,
Men har jag förstått det rätt att om man häver avtalet alternativt stoppar övergång, så gör ÖSK detta under skadeståndsansvar. Under förutsättnbing att man orsakat Bajen ekonomiska skador genom sitt agerande.

Grixx,
Jag trodde i min enfald att detta vara en fråga som även Ni som fans till Ösk var intresserad av.
Örebro Mittåt
2006-07-03 14:52
Ämne: att sedan tomteförbu....
Nej, det är inte så märkligt. Man kan inte överlåta betalningsåtaganden hur som helst. Det skulle sätta borgenären (den som skall få betalt) i en rättslös situation. Man skulle till exempel kunna överlåta ett sådant betalningsåtagande till någon (typ en sk. målvakt) som inte kan betala och på så sätt bli kvitt en skuld.

Vad ÖSK skulle ha gjort i det aktuella fallet borde ha varit att informera PFO om att i fortsättningen så är det Hammarby som skall betala dessa pengar. Detta har man uppenbarligen inte gjort från klubbens sida och därför står man kvar med betalningsansvaret gentemot PFO.

Att det sedan finns ett avtal mellan HIF och ÖSK som säger att HIF skall betala detta berör inte PFO, eftersom han inte är en part i detta avtal.

Dock kan ÖSK fortfarande hävda att HIF inte gjort rätt för sig i enlighet med det avtal som gäller mellan klubbarna och därför så kan inte HIF hävda att man köpt och fullt betalt rätten att använda PFO.
Örebro Grixx
2006-07-03 14:33
Mikkel//....men sluta tjata då.

Vänd dig till din egen klubbs styrelse och fråga, eller vill de inte prata med dig.
Annons: