/fotboll/osk/forum/9276.aspx/fotboll/osk/forum/9276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-07-04 14:30
inte så länge han inte tillhör oss.
Ett lån gynnar ju alltid bara den som lånar ut. så är det i bankvärden så är det även i fotbollsvärlden.
Visserligen klarar sig låntagaren kortsiktigt bättre, men nu när ÖSK har anfallare i laget som behöver matchträning så är det ju helt värdelöst att ta in ett lån.

Emra får gärna komma tillbaka som bossman om fyra fem år när han etablerat sig!
Örebro
2006-07-04 14:26
Emra? Nej tack - absolut inte!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-07-04 14:17
Tahiri i Sport igen? Hmm,varför inte J. Pettersson chansen i första hand?
Örebro Grixx
2006-07-04 14:13
# brorzan// Hoppas väl också på det....om det nu är aktuellt med Emra.

Sedan vet jag inte hur vanligt en sådan uppgörelse är, någon som vet?
Örebro # brorzan
2006-07-04 14:07
Jag hoppas i så fall att det verkligen handlar om att låna i ordets rätta bemärkelse, dvs att det inte kostar ÖSK något alls.
Vill HBK att vi ska utveckla deras spelare så får de vackert betala den spelarens lön under utbildningstiden.
Örebro joth
2006-07-04 13:55
Grixx//Tack för ett andra riktigt klokt inlägg idag!
Helt rätt, bränn aldrig några broar... man vet aldrig när man kan behöva dem!
Örebro joth
2006-07-04 13:53
Mittåt//Mycket tänkvärt!

För övrigt tror jag fortfarande att Emra kan bli riktigt bra, om han får spela. Och som Mittåt säger så är det nog en Win-Win situation för HBK, ÖSK och Emra. Detta om vi alltså inte lyckas knyta till oss någon spelare med mer rutin.

Så med andra ord, bättre låna Emra och vänta till rätt anfallare finns tillgänglig än att köpa grisen i säcken.
Örebro Grixx
2006-07-04 13:52
Rasberg// Hur folk upplevde Emra förra året varierar från jättestjärna i blivande till valpig diva.

Den som idag säger sig ha patent på sanningen hur det går för Emra(19 år)i framtiden är ju vanvettigt stollig.

Det är alltid bra att ha goda kontakter spec med talanger som värvats från oss.

Blir Emra riktigt duktig eller varför inte BARA duktig så kan vi en dag behöva hans tjänster, att då rivit alla broar är stupidity.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-04 13:52
1981 // Kuhi kanske tycker det är ensamt på bänken :)
Örebro Mittåt
2006-07-04 13:48
Jag tycker faktiskt att det skulle kunna vara en bra idé att ta in Emra under hösten. Killen gör ju trots allt en hel del mål.

Att det behövs en förstärkning på anfallssidan är nog alla överens om. Men det finns flera saker som gör att det nog inte är den bästa tidpunkten just nu att skaffa en sådan förstärkning.

- Utbudet av anfallare är inte så stort. De flesta spelare har en kontraktstid som löper ut först i höst. De flesta klubbar är inte villiga att släppa ifrån sig deras nyckelspelare just nu. De behövs för slutspurten.

- ÖSK förhandlingssituation blir bättre i höst. Nu kan man säga: "Vi tror att vi kommer att ta steget upp i allsvenskan". I höst kan man (förhoppningsvis) säga: "Vi spelar i Allsvenskan nästa säsong. Någonting som säkert är av stor betydelse för ambitiösa anfallare. Se till exempel vad Rodevåg anser om saken.

- Om ÖSK tar steget upp i Allsvenskan kommer man dessutom att kunna erbjuda betydligt bättre villkor. Man kommer inte att behöva snacka om deltid etc. utan kan erbjuda ett heltidsjobb som fotbollsspelare. Och med betydligt mer pengar att röra sig med blir man lönemässigt klart konkurrenskraftigare.

Att ta in just Emra har dessutom fördelen att man vet vad man får (på gott och ont) och han vet vad som väntar honom. Han känner redan till klubbens spelidé även om han inte jobbat med Sebastian eller Mirza som anfallare tidigare.

Även om jag personligen inte är speciellt förtjust i Emra, så tycker jag att som läget är nur så är det kanske inte en så dålig idé att hyra in honom för en halv säsong. Det ökar nämligen ÖSKs möjligheter att göra en bra spelaraffär i höst i stället.
Örebro Rasberg
2006-07-04 13:42
NEJ! emra ska inte tillbaks. Han är alldeles för tunn och valpig. Vi ska inte ta hit en spelare och utveckla den så att någon annan klubb tjänar på det. Ska vi satsa på talanger så ska det vara våra egna.

Sen ska vi inte låna in nån som inte kommer ta en plats. Vi ska ha nån som går in direkt. Helts en permanent värvning istället för lån!

Slottet_// Emra är inte i närheten lika stor talang som Näfver. Där snackar vi talang.
Örebro 1981
2006-07-04 13:24
Emra? Nej tack
Varför ska vi ta tillbaka honom? Ser ingen mening med det. Såg ju fram emot att se honom på läktaren i Halmstad. Eller kanske är det så att Walker har planerat att bänka honom här? :)
Rock_strongo
2006-07-04 13:21
nej fyfan inte emra igen.han har visat vad han tycker om ösk klart och tydligt. vill aldrig se han i ösk igen
Örebro Slottet_
2006-07-04 13:19
Ämne: Intressant, men jag ....
så du tackar nej till emra om han kommer till oss?? det tycker jag att vi inte ska göra! Han är en an dom största talangerna vi har haft genom tiderna....han kan bli riktig stor,sen om vi går upp så köper vi loss han !! ;) Heja EMRA
Örebro jappel
2006-07-04 13:11
Intressant, men jag vill faktiskt inte att han matchtränar med oss...det är väl bättre att låta dom andra anfallarna prova på SE-tempot!
Alternativt så värvar vi en spelare nu när sommarfönstret är öppet. Så dåligt har ju inte målskyttet gått, vi har trots allt gjort flest mål av alla lag i SE hittills.
Örebro pennybrigde
2006-07-04 13:06
Emra är nere och tränar med örebro nu har jag hört från en källa!
Örebro rokky
2006-07-04 13:02
ÖSK!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-04 12:30
jappel // Allsvenskan är väl måttligt intressant i år?...
Örebro Erki
2006-07-04 11:57
Grixx//

Tror dom har ett helt annat spel på hemmaplan och borta mot lite sämre lag. Men möter dom lag som egentligen är skickligare än dom använder dom den gamla ÖSK/Lundin taktiken istället. (fast ännu värre)
Örebro Grixx
2006-07-04 11:53
Erki// De kan tydligen anfalla sönder dom också...tyvärr.

...men hos oss var det synnerligen konstig match för att vara seriefinal. Det var som ett topplag(ÖSK) mötte ett bottenlag(TFF)med den taktik Trelle valde.
Örebro Erki
2006-07-04 11:47
hoola//

TFF gillade inte Eyravallen / BA heller, men lik förbannat vann dom ändå. Dom kan nog tråka sönder vilket lag som helst.
Örebro jappel
2006-07-04 10:57
Ämne: Omgång 15
2006-07-1....
tomten//
bra då att avvänjningen startar lite lätt redan denna omgång då det är åtta dagar mellan matcherna!
Sedan drar ju allsvenskan igång igen den 15:e...så nog ska man klara sig under uppehållet med lite AS fotboll som substitut :-)
Örebro joth
2006-07-04 10:36
Grixx//Jag kan bara hålla med Phoenix, ett mycket bra inlägg hos BoIS, hoppas också att alla andra från Svartvitt kan visa samma ödmjukhet mot andra supportrar.
IFK Norrköping hoola
2006-07-04 10:20
da_ösk/

hoppas inte för mycket. kan garantera att ifk tar poäng mot tff. de gillar inte idrottsparken.
Landskrona Phoenix
2006-07-04 10:14
Grixx! Tack för dina kloka ord på BoISare. Önskar att inläggen alltid kunde hålla den nivån.
AIK Saywee
2006-07-04 09:56
Oldtimer//
OK, det borde jag ju ha misstänkt ...

Johannes A//
Klockrent kul om Pajasförbundet i din blogg!

PS Ikväll är det för min del ...
... FORZA GLI AZURRI!!!

Har svårt för dryga och hånande knäckebröds- och älgty**ar och Frings avstängd för sitt idiotiska tilltag senast.
Örebro Da_öSk
2006-07-04 09:54
Ser ut att många av dem topplag bakom oss riskerar att tappa rejält med dessa dubbelomgångar mot tufft motstånd:

IF Brommapojkarna - Assyriska FF
IFK Norrköping - Trelleborgs FF
Ljungskile SK - Landskrona BoIS

Kan vi ta sex poäng så kommer vårat försprång växa ännu mer. Hoppas TFF kan vinna båda sina matcher mot "Peking". BP och AFF hoppas jag kryssar eller vinner varsin match. LSK mot BOIS kan gärna för mig BOIS ta fyra poäng (en seger och ett kryss) så blir tabellen riktigt skön att läsa.
Örebro Oldtimer
2006-07-04 09:49
TFF uttalande. Insåg lite sent att jag missade det.
AIK Saywee
2006-07-04 09:48
Oldtimer//
Vem citerar du ...?
Örebro Oldtimer
2006-07-04 09:46
Vi spelar internationellt! Vi siktar på 0-0 och hoppas vi får en målchans. Kortsiktigt lysande men långsiktigt katastrofalt, om laget inte vinner titlar.
Annons: