/fotboll/osk/forum/9275.aspx/fotboll/osk/forum/9275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2006-07-09 17:13
E-A//

Kuhi har gjort 13 mål på 67 tävlingsmatcher i ÖSK, dom siffrorna du har måste vara inklusive träningsmatcher.
Örebro E-A
2006-07-09 17:06
"Kuhi kom till sportklubben 2002 och har gjort 27 mål på 108 matcher i den svartvita tröjan."
enligt NA.. kan detta verkligen stämma?? isåfall har han ju ett bra målresultat med tanke på att han väl i princip aldrig vart ordinarie utan mest verkat som inhoppare.. eller är detta omräknat på något sätt.. 0,25 mål per match kan väll knappast räknas som ett dåligt resultat för en som spelar 10-20 min per match han är med..??
fast det är klart om dom räknar ösk u matcher och täningsmatcher osv kanske det inte är C-L klass på målskörden..
Örebro ÖSK tattoo
2006-07-09 15:34
Ämne: ÖSK tattoo//

17.0....
Tack så mycket, det brukar vara den tiden och jag hittar inget på hemsidan om träningarna
Örebro ÖSK Robban
2006-07-09 14:59
Träningen är på plasten?
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-09 14:43
ÖSK tattoo//

17.00 tror jag, är inte helt säker...
Örebro ÖSK tattoo
2006-07-09 14:39
Nån som har koll på hur dags det är träning idag?
Örebro go_osk
2006-07-09 13:59
jappel//
Dessutom kan dom ju locka med spel i såväl Royal League som Uefa Cupen, vilket borde vara guld värt för en ung kille som har ambitioner. Sen finns det väl ingen som kan ha undgått IFK´s tillfälliga backkris?
Örebro jappel
2006-07-09 13:52
go_osk //
Blåvitt har väl inte heller så gott om pengar efter alla skattedomar mot sig. Fast dom är ju ett storlag så vi har ändå svårt att konkurera med dom. Speciellt så länge vi inte spelar i AS igen!
Örebro go_osk
2006-07-09 13:48
Ämne: Är det någon som har....
Haddad är helt klart en intressant spelare. Men jag håller med om att det vore dumt att ta några onödiga risker i den situationen som vi i dagsläget befinner oss i.

Jag vill för övrigt fortfarande se Sundsvalls högerback Mikael Lustig i ÖSK, men senaste nytt är ju att även IFK Göteborg ser storheten i honom, så det blir nog tufft för ÖSK att konkurrera med de villkor Blåvitt kan erbjuda.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-09 13:42
Mackan//

Han är väl om jag inte minns fel en hyfsad targetplayer och bra på huvudet, men vette fasen om han passar i ÖSK med tanke på allt man hört om honom som person...
Örebro jappel
2006-07-09 13:18
Mackan //
Skulle bara kolla om du var vaken ;-)
Och se det var du :o)
Ser redan fram mot korvkalas och det kalla kaffet i paus!
Örebro Mittåt
2006-07-09 13:11
Ämne: På tal om anfallare ....
Degerfors verkar trots allt ha haft "tur" med Mendes. Det såg väldigt trögt ut i början, men nu flyter det på riktigt bra.

ÖSKs chanser att fånga upp honom är dock rätt små om man inte är villig att vänta ett år till. Tror nämligen inte att Degen är villiga att sälja honom och han har ett tvåårskontrakt med dem.
Örebro Shummy
2006-07-09 13:06
FFF-GIF (x) : Sundsvall lyckas hålla nollan både bakåt och framåt

Peking-TFF (x): TFF har toktur igen och kvitterar i sista minuten

LSK-Bois (2): Boisarna taggar till sig och tar med 3 poäng hem

Q-VU (2): Väsby får målfnatt och vinner med 4-0

Örebro Mittåt
2006-07-09 13:05
ÖSK Robban// Simon har väl iofs. släppt in några billiga mål på en del av träningsmatcherna. Fast Weggen har ju inte alltid varit en vägg i serien heller.

Men just när det gäller målvakter är de flesta om inte alla tränare väldigt konservativa. Om det inte inträffar en formmässig katastrof, skada eller avstängning så byter man inte ut sin målvakt.

Jag var själv tidvis rätt kritisk till Westman förra året. Jag tyckte han hade väldigt svårt att komma rätt på inspel från kanterna och att hans omdöme vid utrusningar var minst sagt tvivelaktigt. Men han har sett bättre ut på båda dessa punkter i år.

Sedan är det väl också så att Westman med sin rutin och sätt att vara fungerar bättre ihop med uteförsvaret än Simon som ofta ser litet ängslig ut.
Örebro jappel
2006-07-09 13:02
På tal om anfallare och värvningar, ÖSK verkar ju gilla att sno spelare från lillebror så Mendes kan kanske vara intressant hur långt kontrakt signade han på?...9mål för degen.. då måste man vara grymt bra! :-)
Örebro ÖSK Robban
2006-07-09 12:55
Jappel
Så kanske det är, Nurme har ju inte gjort bort sig då han fått chansen men om han övertygat på alla träningarna så borde han ändå stå nu.
Örebro jappel
2006-07-09 12:49
För att tränara är fega och inte vågar satsa på något nytt.
Sedan är det kanske så att Weggen fortfarande är något litet bättre än SiNu
Örebro ÖSK Robban
2006-07-09 12:45
Sköna tankar om att få tillbaka Alvbåge om en så där 10 år men Simun Nurme som stormålis? Om han nu vart den supertalangen varför petar han då inte Westman?
Örebro jappel
2006-07-09 12:44
inte alla....men kanske alla utom ÖSK-jönsa som slutar 3-0 :-)
Örebro Erki
2006-07-09 12:41
Ämne: Ämne: Vi skul....
Alla matcher slutar 0-0 :-D
Örebro jappel
2006-07-09 12:37
Ämne: Vi skulle kanske kun....FFF-GIF 2:a
FFF är säkra på seger och lyckas inte motivera sig väl nog. Giffarna får en tränarbyteseffekt och vinner med tre eller fyra noll.

Peking-tff 1:a
Peking inne i en bra period, tff spelar borta igen och därmed fegspel, turen kan inte vara oändlig. Dom gjorde slut på turen mot ÖSK och BP senast.

LSK-bois X
LSK har många spelare avstängda och möter bois som dom med all säkerhet har mycket stor respekt för. Backar hem och tätar satsar på kontringar...1-1 eller 0-0

Q-V=X
Är det något lag som är opåverkat av torpavallen så borde det vara väsby som ju spelar sina hemmamatcher 50m från E18 (tror jag det är)
inte heller den arenan håller någon högre standard. lite slumpartat är det dock. Väsby gjorde ju fyra mål mot FFF senast i cupen.... och släpte in tre...kan sluta hur som helst!!
Örebro Mittåt
2006-07-09 12:28
Vi skulle kanske kunna försöka lätta upp stämningen genom att gissa hur det går i övriga matcher i morgon. Med en kort motivering.

Falkenberg FF - GIF Sundsvall. 1
Ytterligare en ödesmatch för Sundvall. Men jag kan inte se hur FFF kan förlora. Dessutom har nog hemmalaget stärkt självförtroendet ordentligt efter bortavinsten med 3-0 över Mjällby i förra omgången.

IFK Norrköping - Trelleborg 1
IFK verkar vara på gång och jag tyckte att de gjorde en bra match här i Örebro. Öster visade i cupen att Trelleborgs försvar inte är ogenomträngligt. En bortavinst vore väl krasst sett bättre för ÖSKs chanser att nå en direktkvalificeringsplats, men jag ser hellre att vi får sällskap med IFK än med TFF till allsvenskan, om det vill sig i höst.

Ljungskile SK - Landskrona BoIS 1
Det blir visst bara hemmavinster här. BoISarna verkar ha hamnat i en situation där allting de försöker blir fel. Så varför skulle de lyckas i Ljungskile. Som ju är ett snålspelande lag. Desutom är Phiri avstängd.

Qviding - Väsby 1
Qviding på hemmaplan tillhör årets mardrömsmöten. Qviding lär dessutom ha förstärkt laget med två av Zorans tidigare adepter från tiden i ÖIS. Väsby å andra sidan har väl inte så mycket som talar för dem för tillfället. Segern mot Umeå FC räknas väl knappast som merit vid det här laget.
Örebro Yggdrasil
2006-07-09 12:19
Ämne: Men vart ska man lad....
Bara att komma till pråmen. Harry har nog läskeblask till försäljning även där..
Örebro jappel
2006-07-09 12:11
jasså det var inga som var kramsugna....trist, då får vi väl tangentbordsfightas som vanligt i stället då!
Örebro jappel
2006-07-09 11:41
jaja..seså nu ska vi kramas på vårat forum.

Löjligt att bry sig så oerhört mycket om hur andra är på andras forum.
Då blir det bara dålig stämmning här också.
Låt folk vara som dom är.
Om man inte gillar det dom säger och gör kan man helt enkelt ignorera dom man inte vill chattas/forumas med och istället forumas med dom som man har samma intressen och åsikter som.

Går någon någon gång över gränsen på andras forum så blir dom spärrade en vecka eller fem....sedan tänker dom sig säkerligen för lite extra innan dom drygar sig för mycket igen :-)

Sedan kan man självklart skriva in och svara på vad man tycker om andras inlägg, men att ständigt försöka få alla och alla andra att tycka likadant är en omöjlig uppgift.

Ju fler vi är här inne desto intressantare diskussioner blir det. Man saknar ju till och med Ara och hans ständiga tjat om kuhis förträfflighet ibland... ;-)

Blir lätt lite enahanda om alla har samma laguttagningar, samma åsikter om allt och inte står ut på något sätt mot övriga fans, både inom laget och mot andra lags fans...

Fram för ett fritt forum, så länge som forumreglerna följs!!!!!

Och fram för fler och större ÖSK segrar!!
Örebro Mittåt
2006-07-09 11:12
Jan Jansson// Per Persson verkar vara den typ av person som alltid skall sparka på den som redan ligger, som gärna strör extra salt i alla sår han river upp och som vrider om kniven ett extra varv för säkerhets skull. Inte någonting som jag vill skall förknippas med ÖSK och ÖSKs supportrar.

Att vara en äkta supporter handlar om att vara stolt över sitt lag och vad det presterar - i med- och i motgång. Inte att trakassera andra fans så fort en möjlighet erbjuds.
Örebro Jan Jansson
2006-07-09 11:09
Nu till fotbollssnacket: Om ÖSK skall värva en målvakt på sikt, så bör man göra en rejäl satsning och plocka Sebastian från Degen, när han blir Bossman. Sebastian skulle säkert tycka om att ha Kubanerna med sig, istället för mot sig.
Örebro Jan Jansson
2006-07-09 11:00
Mittåt:
Avstängningen av Per via Bois var enbart larvig och inget annat. Om du accepterar en sådan avstängning och om vi gjorde likadant som Bois, då skulle vi vara helt själva på vårt forum. Motivera avstängningen om du är av annan uppfattning.

Vi är ett litet äldre gäng som alltid håller ihop. När du varit supporter lika länge som vi har så kommer du säkert förstå.
Örebro jappel
2006-07-09 10:39
Joth//
Aha.
Då blir det till att vänta tålmodigt då.
Örebro joth
2006-07-09 10:21
jappel//Laget tränar 17:00 och som brukligt brukar truppen/elvan visa sig då.
Annons: