/fotboll/osk/forum/9272.aspx/fotboll/osk/forum/9272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro houston
2006-07-05 21:14
är det någon som vet vilket tröjnr. Glenn får?
Örebro helldandy
2006-07-05 20:56
Spelare med namnet Glenn är alltid bra.

Välkommen till ÖSK Glenn Holgersson!
Örebro # brorzan
2006-07-05 20:54
Stora nyheter även på medlemsinloggningen! ÖSK-radio har premiär idag!
Örebro kubanen_90
2006-07-05 20:39
Skönt att vara hemma igen från en resa. Glen är en super bra spelare som kommer bli mycket viktig i år. För vi Rodevåg också så är det jätte bra.
Örebro gurka
2006-07-05 20:25
spännande dagar fram över först tre dagar på töreboda festivalen sedan en vilo dag ,måndag match på berhn med en glenn ilaget det är nåt att se fram imot
Örebro Mittåt
2006-07-05 20:18
Ämne: jappel //

Vad jag....
# brorzan// Det har (hade) inte Fredrik Samuelsson heller. Mittback är betydligt lättare att spela än ytterback relativt sett. Det räcker med att vara stor, stark och stå rätt. Aldrig några bekymmer med om man skall stå kvar eller bryta fram eller om man skall hålla kanten eller springa in och undsätta mittbackarna.

Just relationen Riddez/Holgersson är ett märkligt inslag i den här värvningen. Problemet med Riddez är att det inte finns någon naturlig uppbackning om han inte kan spela. Men är han tillgänglig så anser jag att han är självskriven som vänsterback.

Samtidigt har man värvat en vänsterback av allsvensk klass, som knappast har kommit hit för att sitta på bänken.
Örebro jappel
2006-07-05 20:13
# brorzan//
Tyckte att det lät som att han spelat mittback för MFF i AS i år....men jag kan mycket väl ha fel där... kan vara värt att prova dock.

Enligt Sogens källa som ser allt med MFF så kan han spela mittback också, vad det nu innebär :-)
Örebro # brorzan
2006-07-05 20:10
jappel //

Vad jag förstod på presskonferensen så hade han inte spelat så mycket som mittback alls...
Örebro jappel
2006-07-05 20:08
Mittåt //
Självklart räknar jag med att ha Glenn i mitten om nu Riddez är fit for fight..
Vill gärna se GlHo i mitten permanent. Han har ju testat på den positionen en del i Mff. Han ska ju vara stark i huvudspelet och brytningssäker, perfekt att ha honom som ordinarie mittback samtidigt som han kan agera "back"-up för Riddez vid skador eller avstängningar.
Eller är det kanske dumt att låta honom växla mellan mitt och ytterback???
Örebro jappel
2006-07-05 20:04
# brorzan//
När kommer ni till Stockholm och fotar??? ;o)
Örebro # brorzan
2006-07-05 20:02
I all yra om Glenn så vill jag ändå lyfte dagens andra stora nyhet!

Nu finns det oanat stora möjligheter att få gå på högklassig fotboll i svensk fotbolls vagga.

Tycker ni att jag haussar för mycket? Inte då, spana in länken! ;o)
Örebro Mittåt
2006-07-05 20:01
Ämne: Mittåt //
Hoppas at....
Det beror på hur han ser ut offensivt om han slår ut Anttonen. Jag tycker att just årets framtvingade experiment med Anttonen som högerback är klart intressant. Anfallsvilliga och målfarliga ytterbackar hör till den "moderna" fotbollen.

I Italiens två senaste matcher har de avgörande målen gjorts av Zambrotta och Grosso.

Jag hoppas att man till att börja med spelar Glenn som mittback. Då spelar det mindre roll om han inte är så bra på att passa. Vilket ju är en plusegenskap om man skall samspela med Näfver på vänsterkanten.
Örebro jappel
2006-07-05 19:55
Sogen //
tack för det.
Hoppas verkligen att han lyckas ta ytterligare ett steg nu när han kommer till en annan stad och ett annat lag.
Vill gärna se honom slå igenom ordengligt nu.
Ibland kan ett miljöombyte göra underverk.
Örebro Sogen
2006-07-05 19:53
Info Om Glenna, från en polare som håller på MFF och går på alla matcher med dem hemma som borta....

Han håller en helt ok klass i allsvenskan. Jobbar hårt, skjuter som en häst och har bra inlägg. Dock har han en undermåligt passningsspel (därför vi släpper honom). Men jag tror han kommer komma väl till pass för er. Han kan spela mittback också.

Men han ska ha respekt. Killen har suttit på bänken i fyra år i hans hjärtas klubb utan att klaga en enda gång. Lycka till.
Örebro jappel
2006-07-05 19:47
Mittåt //
Hoppas att få se honom i någon av matcherna mot Jönsa också, då jag räknar med att se båda.
Fast det beror såklart på hur hans form ser ut. Men med alla dom skador vi har så borde han faktiskt ta en plats direkt. Måste vara bättre att matcha Glenn än anttonen som back!
Örebro Mittåt
2006-07-05 19:37
Ämne: Är det någon här som....
Annars lär du få en möjlighet att se honom i aktion den 18 juli. Då möter ÖSK Hammarbys reserver i Stockholm.
Örebro Chipset
2006-07-05 19:18
Tröjnummer 14 har väl inte varit bra sedan....hmmm... Dino Zoffs Kick Off II va?
Örebro jappel
2006-07-05 19:11
Är det någon här som har sett Glenn i aktion tidigare? (och kommer ihåg hans framträdande.)
Nästan så att jag hoppas att han får chansen mot Jönsa på måndag bara så att man kan få bilda sig en uppfattning på plats när han spelar match.
Örebro jappel
2006-07-05 18:53
Ämne: låt Riddez vila mot ....
tycker nog att han ska visa vad han går för i en match i b-laget innan han får förtroendet i förstaelvan. Som han själv säger så är han lite osäker på formen. AS har ju haft ett långt uppehåll nu. Om han nu inte visar sig vara grymmt bra på dom träningar som återstår fram till match!
Örebro kitcar25
2006-07-05 18:46
låt Riddez vila mot j södra så kör vi med glenna från start!
Örebro # brorzan
2006-07-05 17:04
Nu har vi fått ut det första efter dagens presskonferens!
Örebro Rasberg
2006-07-05 16:18
Ämne: jappel//
nu spirar ....
haha, blir vi höstens lag och går bättre än vad vi gjort hittils så är det klart vi går upp! =)

Kolla länktips, usch vill inte ha tillbaks den där, men vi kan ju sälja han igen! :)
Örebro rokky
2006-07-05 16:02
ÖSK!!
AIK Saywee
2006-07-05 15:46
Nej nu skall jag vara försiktig, ödmjuk, realistisk och ...
... men va f*n, det luktar lik för***kat AS!
AIK Saywee
2006-07-05 15:30
jappel//
nu spirar min optimism, blir vi höstens lag som vi brukar, d.v.s. bättre än våren ...

... då luktar det verkligen AS!
AIK Saywee
2006-07-05 15:26
TRO, HOPP OCH ÖSK!!!!!!!
Örebro jappel
2006-07-05 15:25
Saywee //
Ja det skulle inte sitta fel,
Men jag vågar faktiskt inte tänka i dom banorna alls ännu.
Nöjer mig med att konstatera att ÖSK brukar vara höstens lag oavsett vilken serie vi lirar i!!!
AIK Saywee
2006-07-05 15:23
jappel//
Jag såg matchen mot Qviding och har dessutom stor respekt för JönSa som nykomling, men jag hoppas verkligen att läxan är lärd och att de svartvita eleganterna kan ge oss ro att ladda för ett jättevrål i höst!

Vågar inte gissa i vilken omgång det skulle kunna ske, men det vore roligt om det kunde bli på Behrn Arena, med flaggor, banderoller, och det ena och det andra ....

GOD ONLY KNOWS!
Örebro jappel
2006-07-05 15:19
Ska faktisk bli kul att se hur stor betydelse henke har för hif, trots att han inte lyckades så värst bra i vm så borde han kunna snurra upp många av dom allsvenska backarna ganska ordentligt.
Örebro jappel
2006-07-05 15:19
Ämne: Förra året hade vi 3....
ja, fast förra året lyckades vi inte gå upp heller. Så vi får absolut inte slappna av, vi ligger precis där vi bör poängmässigt/match så det vill till att vi håller det här tempot ända in i mål!
Annons: