/fotboll/osk/forum/9260.aspx/fotboll/osk/forum/9260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-07-13 14:02
Undra förresten hur bajen hanterar "PFO-problemet" nu när deras uppehåll är slut..? spelar han eller ej? förresten så kanske han är skadad å då behöver dom ju inte bekymra sig.. men om dom skulle spela han hur hanterar då ÖSK det?? dom var ju rätt klara med sin ståndpunkt i det hela, vilket man knappast kan säga om bajen.. ska nog posta detta innlägg på bajens forum å se vad jag får för respons..
Örebro Jimpa_90
2006-07-13 13:59
Surt med ett uppehåll när man precis har kommit hem från en semester
Örebro E-A
2006-07-13 13:49
ernesto//
figo.. bra val.. han vill ju flytta till sverige pga sin tjej också.. kanske kan börja plugga på universitetet så han kan få en karriär efter fotbollen också..!
Örebro E-A
2006-07-13 13:47
Dags att avgå Lagrell?//
Mauro Camoranesi! han är nog listad som transfer nu när juve är på väg ner.. iofs har vi ju både PA å Jeffs på den positionen men vafan lite konkurrens skadar ju inte =D å dessutom skulle man ju kanske kunna skola om han till forward..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-13 13:47
Nån som har koll på Nenad Lukic? Fick ju inte nytt kontrakt med AIK iaf...
Örebro ernesto
2006-07-13 13:46
figo...
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-13 13:40
Henrik Andersson? Bättre kan ni väl?
Örebro E-A
2006-07-13 13:38
BBB//
ironi.. om ÖSK ska värva från de lägre systemen igen ala JoPe bör det nog vara en spelare som utmärker sig väldigt mycket..
Örebro # brorzan
2006-07-13 13:36
BBB //

Det är konstigt att Henrik Andersson alltid nämns när ÖSK vill förstärka anfallet. han gjorde ingen glad när han spelade i ÖSK, och för tillfället är han långt ner i seriesystemet med en klubb där han spelat länge. Hade han utvecklats från medioker i ÖSK till fantastisk i VF så hade säkert några andra visat intresse för honom. Alltså tror jag att han är kvar på någon nivå i närheten av medioker...
Örebro E-A
2006-07-13 13:33
jappel//
det va precis vad jag ville höra.. våga vinna ÖSK!!! dessutom kunde dom tjäna en slant på en sådan affär (mff-alfonso mm..)

BBB//
AHA! du menar hockeyspelarn henrik andersson som spelade i frölunda va?? näe han spelar i italienska serie A, brunico.. ja han lär ju ha bättre fysik än kuhi men knappast samma bollsinne.. =P
Örebro jappel
2006-07-13 13:28
E-A//
Tror att dom satsar betydligt mer denna gång, investmentbolaget har trots allt ganska mycket pengar (med ÖSK mått mätt) så om dom t.ex. skulle satsa på en brasilianare eller ännu hellre en argentinare, så blir det för dom pengar vi har denna gång en etablerad spelare i deras högstaliga, som är på gränsen till landslaget och som vill till europa och visa upp sig. Viktigt därför att vi kan visa en sådan spelare att vi ska till AS och att vi tänker spela i europa!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-07-13 13:19
Henrik Andersson (fortfarande V Frölunda?) skulle vara ett bra komplement i truppen. Att ha att kasta in. Bra mycket bättre än Herish!
Örebro E-A
2006-07-13 12:58
Hoppas iaf om dom hämtar en spelare från utlandet att dom hittar en som håller hög AS klass å inte bara tar in en för att förstärka för säsongen utan blickar framåt, det ska väll inte va omöjligt.. men för mig får dom hellre satsa dom stålarna på en sign on bonus till Rodevåg för jag vill gärna se han i svartvitt! dessutom tycker jag inte klubben är i behov av att panikvärva en forward nu bara för att herish kanske drar.. men det ser ju ändå tunnt ut där uppe iaf om vi pratar spetskompetens, men det finns ju spelare som skulle kunna gå in som vikarier för Seb eller Mirza om nån skulle bli skadad.. det är det som är bra med våran trupp att de kan lira på flera olika positioner..
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-13 12:37
precis!
Örebro jappel
2006-07-13 12:29
Ämne: jag vill också scout....
du får väl åka dit och chansa..
I värsta fall får du ju "bara" en härlig semester :-)
Örebro ernesto
2006-07-13 11:59
jag vill också scouta lite spelare, finns det några i västindien månne;) vilket drömjobb, semester och fotboll...
Örebro jappel
2006-07-13 11:57
ernesto //
Det är kanske det dom gör nu under semestern, och det är kanske därför det kommer dra ut på tiden.
Örebro ernesto
2006-07-13 11:40
Ämne: ernesto //
Ja, Na t....
hmm...hoppas att de har sett spelaren live, förr var det ju populärt att köpa videospelare vsd jag minns, inte ofta det blev rätt.
Örebro jappel
2006-07-13 11:37
ernesto //
Ja, Na tror ju att det är en spelare som inte spelat i sverige tidigare.
Örebro Andy King
2006-07-13 11:33
Kommer läktarbygget på kortsidan mot idrottshuset igång enligt utsatt tid???
Örebro ernesto
2006-07-13 11:32
Ämne: Undrar vad dom har f....
men man kan väl iaf anta att det gäller en annan spelare än rodevåg som ösk smyger med, eller?
Örebro jappel
2006-07-13 11:28
Rasberg //
det känns såklart lite bättre att veta om det är fallet att aik:s investering ska täcka både drift och eventuella nya inköp. aik har ju en förmåga att låta pengarna rinna som vatten genom händerna!
Fast så har dom tydligen en helt sjö att ösa ur.
Örebro jappel
2006-07-13 11:25
Undrar vad dom har för spelare på gång?
Spännande att dom är så hemlighetsfulla, hoppas bara att värvningen lyckas och att det är värt allt hemlighetsmakeri!!
Underbart med en liten löjlig säsong mitt i serien!
Örebro jappel
2006-07-13 11:20
Blå Bergen Blues//
Ja jag kanske överdrev lite,
halva då? :o)
Örebro jappel
2006-07-13 11:19
BA är väl ändå försäkrad!!
Måste inte elda upp hela, räcker med några korn ju...

Men nej jag har inga planer på att elda upp BA.

Tycker faktiskt att det börja likna något där nu.
Snyggt med vindskydden och färgen istället för betongen.
Längtar verkligen till färdigställandet av nya västra. och jag hoppas verkligen att dom ser till att bygga den ändå inpå gräset utan en förfulande och stämningssänkande gång mellan läktaren och planen.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-07-13 11:16
jappel//
Oj..! HELA BA?? Då måste jag nog köra bra många mil för att komma upp i den mängden tungmetaller... ;-) Tänk bara på alla plaststolar, all impregnering i de gamla ståplatsläktarna, etc, etc..
Örebro E-A
2006-07-13 11:13
jappel//
men det va ju debatt om det igen när gefle(?) skulle lägga "riktig" matta på deras arena, så det finns nog fortfarande granulat med dessa gifter i.. om jag minns rätt va det också nån/några spelare som mått dåligt efter dom spelat på konstgräs.. detta kan ju iofs va en halvbra bortförklaring för dåligt spel..
ps: vafan inte ska du väll elda upp BA nu för å testa?? typiskt 08'or.. ;)
Örebro jappel
2006-07-13 11:01
BBB //
tungmetallerna som kommer från din bil är nog värre än om man skulle elda upp hela BA ;-)
Örebro jappel
2006-07-13 10:59
Blå Bergen Blues//
Har för mig att detta debaterades redan när BA skulle få första konstgräset, och att det redan då var garanterat giftfritt gummi..

Vad jag däremot vet säkert är att de flesta däcktillverkarna slutat använda de giftiga spilloljorna i tillverkningen. (fast det finns säkert länder och däcktillverkare som fortfarande använder det som är billigast...)

Samt att gräset vi har på BA nu är garanterat giftfritt!

Sämsta med konstgräset verkar vara att det blir så varmt soliga dagar. inte kul när det osar om gummit..
Örebro E-A
2006-07-13 10:49
BBB//
detta granulat du talar om används ej på BA som tur är.. Prima råvara =D
Annons: