/fotboll/osk/forum/9254.aspx/fotboll/osk/forum/9254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 1981
2006-07-12 11:23
Ämne: 1981 //
Faktiskt in....
Det har du faktiskt rätt i! Jag tror mycket på att deras 12.e spelare gör rätt mycket också. Så vi i publiken måste höja oss lite :)
Örebro jappel
2006-07-12 11:21
1981 //
Faktiskt inte någon större skillnad på ÖSK och AIK. Ser inte någon anledning till varför vi inte skulle kunna vara med och kriga i toppen av AS med den trupp vi har idag!
The sky is the limit :-)
Örebro 1981
2006-07-12 11:14
Jag tror ÖSKs spel kommer att fungera utmärkt Allsvenskan när vi väl är där OM vi får behålla alla talanger + att dom äldre inte lägger av. Jag syftar mestadels på Näfver som jag tror kan bli något riktigt bra om han slipper skador osv. Om Larsen kan behålla formen trots sin ålder så kommer han dominera serien som bara Larsen kan göra. Seb. + en riktig giftig målskytt vore perfekt, även om jag gillar Mirza. Dock så vill jag inte ha honom utanför laget men det är som tur inte min uppgift utan engelsmannen som får betalt för det.
Sen har vi ju Riddez som även han håller hög Allsvensk klass både i försvaret och i anfallet. Sen har vi ju nya Glenn… kommentar: överflödig. Och inte minst Nordback som har blivit en nyckelspelare för oss som Larsen. Anttonen vet vi klarar av Allsvenskan så det behöver vi knappast oroa oss för.

Jag kan faktiskt inte just nu se något som skulle kunna gå snett i en ev. Allsvenskan-säsong.
Men att ligga i topp som DIF och nu AIK gjort/gör kanske man inte ska räkna med, men man vet aldrig :D
Örebro jappel
2006-07-12 10:52
Grixx//
Jag är inte säker på att spelet måste återanpassas när vi kommer tillbaka till AS. Om vi kan behåller det spel vi har nu där vi för spelet mot de flesta lagen så kan vi kanske vara med i toppen av AS precis som AIK.
Det är en av fördelarna med att åka ner i SE, om man vill ta sig upp i AS igen så måste man ha ett eget spel. Kan man sedan förfina det i AS så har man ett vinnande koncept. Se bara på dif som gick upp från SE och kom tvåa första året och vann året därpå.
AIK ligger tvåa just nu.
Så jag tror att det nog kan vara så att man bör behålla sitt vägvinnande (och vinnande) spel från SE när man går upp i AS
(många tror kan där :-)
Örebro Grixx
2006-07-12 10:49
Appropå att sittplats börjar ta sig i hejandet men att det är samma ramsa som dras.

Det vore riktigt kul om de kunde köra " ni på ståplats ....." till kubanerna:-)
Örebro jappel
2006-07-12 10:47
jappel //
På tal om Webshopen kan man kanske passa på att säga som Gert.
ÄNTLIGEN :-)
Örebro Grixx
2006-07-12 10:45
Gnället som det talas om finns överallt.
Alla klubbar har sina experter som ifrågasätter något eller ALLT. Flera experter tillsammans så är det mycket "skit" som ältas.

Alla har sina "hatobjekt" dvs spelare,spelsystem eller tränare som det SKA hackas på....och det även i vinstmatcher eller t.o.m när deras gnällobjekt spelat strålande!!!
Nu var det väl en del som satte "skitsnacket" i vrångstrupen efter att sjätte bollen trillade in.

.....alltså inget att bry sig om:-)

ps Själv undrar jag också över hur vårt spel kommer att fungera i allsvenskan.Likväl som vårt allsvenska spel blev skit i superettan så måste vi anpassa oss med ett allsvenskt spel ....om vi nu går upp.....hmm är det skitsnack, nej knappast!!!....eller???
Örebro jappel
2006-07-12 10:44
LKH //
Du vet väl att nya Webshopen är lanserad nu!!
Härligt ÖSK!! Kul att man äntligen kan få sätta sprätt på sina surt förvärvade slantar på lite justa ÖSK prylar!!!
http://orebro.sportsprofile.se/sites/sports/orebrosk/
Örebro jappel
2006-07-12 10:41
Mullet //
exakt, han visste hur en gnällspik skulle smidas :-)
Tack för senast förresten.

Men samtidigt är det bättre drag på sittplats, om inte annat genom sittplatshejarklacksledaren som drig igång ÖSK klapp klapp klapp några gånger! Kanske inte världens roligaste ramsa, men nuförtiden hänger så gott som alla på i alla fall!! Hoppas att det blir ännu mer sång och hålligång på läktaren framöver!
Örebro jappel
2006-07-12 10:33
Så ofta som det bara går....
1981 //
Resan till denna matchen var den första centralt annordnade resan från Stockholm till Örebro, fast många av oss exilare åker i egen regi till matcher titt som tätt.
Förhoppningen nu är att vi ska kunna sammåka till så många matcher som bara möjligt.

Fast tv-sändningarna lockar såklart fram latmasken i oss. Så nästa resa blir antagligen degerförs...möjligen gif...får se..totalt blir det kanske sex sju matcher i Örebro per år...sedan såklart matcherna i Stockholmsområdet.
Örebro Mullet
2006-07-12 10:26
Jappel, vi hade ju en gnällspik från den gamla skolan framför oss. Mycket snack om Olle Sääw, Totten m.fl., men jag är helt säker på att han gnällde lika mycket på den tiden.

Frågan är om det är en generationsfråga eller om det faktiskt är vår lokala mentalitet? Man kan ju konstatera att det hänt en hel del med ÖSK:s läktarkultur de senaste 5 åren, åt det positiva hållet.

Tror att gnällspikarna minskar i antal och intensitet, men de kommer nog alltid finnas kvar. Det bästa man kan göra är att höja sin röst, skrika med i Kubanernas ramsor och vara glad. Alltid får man med sig någon bredvid.
Örebro 1981
2006-07-12 10:21
jappel//
Japp :) Det var en makalös bra match av ÖSK!

Hur ofta åker ni från våran huvudstad till Örebro för att se på matcher? Det är ju en rätt lång resa
Örebro jappel
2006-07-12 10:00
1981//
Ja, tyvärr har det varit lite av mentaliteten på Eyravallen. Som tur är tycker jag faktiskt att det börjar bli mindre sådant gnäll för varje år...eller så hör jag det inte för att jag själv gnäller kanske, man har väl blivit smittad. :-)
Den fotboll som ÖSK bjöd på i matchen mot Jönsa borde inte någon kunna gnälla på, i alla fall inte och mena det.

För mig var matchen en enda lång njutning. Tur att målfyrverkeriet inte kom förrän i slutet av första, då han man vara lite nervös medan man analyserade spelet efter det tidiga 1-0 målet.
En nervositet som hade släppt redan innan 2-0 målet, då ÖSK spelade en underbar fotboll.
Örebro 1981
2006-07-12 09:21
I skrivande stund då jag äntligen har tid att ta upp detta måste jag notera en del saker som var mindre kul på arenan i måndags!

På läktaren där jag stod var det fullt av unga samt äldre rötägg som visste allt om fotboll.
Vad det än står i matchen eller hur bra ÖSK än spelar. Mirza kan inte göra mål, Larsen syns inte, Jeffs håller ingen högre kvalité, det här håller inte i Allsvenskan etc. etc. Samma visa varje gång ÖSK spelar. Hur trött blir man inte på dessa människor?
Jag minns även Glenns frispark i slutet av matchen… efter skottet han hade så började folk: Nej fy fan vilken sopa, dåligt blablabla…
Ursäkta att jag låter lite bitter såhär på morgonen men jag måste bara tala om den bittra sanningen om en del Örebroare

Örebro joth
2006-07-12 09:15
1981//Japp. TV4 har valt ÖSK-Landskrona som veckans match i Allsvenskan! Imponerande!
Örebro 1981
2006-07-12 08:54
Sänder TV4 ÖSK - Landskrona ?
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-12 04:54
Rubarthist // Det var lite så jag kände när jag satt och plitade ner mina tankar, det känns ju inte mindre positivt att du drar paraleller till AIKs säsong förra året, som ju var minst sagt imponernade :)
AIK Rubarthist
2006-07-12 03:52
Läste lite av artikeln om att ni inte har någon i skytteligatoppen. Se det som positivit! Utan att ha sett en minut av Superettan i år så verkar ni påminna väldigt mycket om AIK 2005, och det är ju onekligen goda tecken. Vi hade inte heller någon som var i närheten av S1:s skytteligatopp, men vi öste in överlägset flest mål i serien, tack vare det fenomenala mittfältet (Östlundh, Tjernström och Rubarth främst) samt Nicklas Carlsson i försvaret och Kristian Haynes som spelade allt från högerback till renodlad striker. Anfallarna gjorde inte en människa glad. Och se hur det går för oss nu. Ni kanske går en lika ljus framtid till mötes? Lycka till, och förlåt mig för att jag tog upp plats som inte berörde ÖSK. God natt.
Örebro jappel
2006-07-12 01:24
LKH//
Svaret är nej, Ingen vet nåt om shoppen!
Visst är det trist. Är ju lite smått köpsugen så här i semestertider! :-)
Åtvidaberg LKH
2006-07-12 00:57
Ingen som vet nåt om shoppen?
KubaStröm
2006-07-12 00:34
Då får man ta och gratulera Peter Westman så här på onsdag morronen/natten vad man nu säger :P hoppas du får en bra födelsdag
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-12 00:18
Förbannade uppehåll... Det är ju nu man vill se riktig fotboll!
Åtvidaberg LKH
2006-07-12 00:03
Jag har en liten fråga:P
När kommer shoppen att öppna igen?
Örebro Mittåt
2006-07-11 22:41
Hilltop// Logiskt. Övriga matcher i den 21. omgången spelas den 24 augusti. Men eftersom ÖSK-Degen skall TV-sändas, så har den flyttats till onsdagen den 23 augusti på grund av att onsdagar är TV-Expressens sändningsdag för Superettan.
Örebro Hilltop
2006-07-11 22:36
DaSa

På min biljett står det 24 augusti????????
Örebro jappel
2006-07-11 22:02
Ämne: Onsdag 23 aug 18.30:....
DaSa, Mittåt, go_osk, m.fl./
Då får vi se till att åka då istället...vore trist att missa matchen med en dag :-)
Örebro go_osk
2006-07-11 21:58
Här är för övrigt sportexpressens sändningsschema över de matcher som ska visas under hösten från SE.
Örebro DaSa
2006-07-11 21:55
Onsdag 23 aug 18.30: Örebro-Degerfors
Örebro Mittåt
2006-07-11 21:55
DaSa// Se länk.
Örebro jappel
2006-07-11 21:54
klart intressant...fast jag vet inte om jag kan åka dit i år igen och sponsra peking...
Jag kommer skicka ut ett mail i slutet av denna vecka med information om planerad resa till degenderbyt. Tror och hoppas att det kan locka över 10000 i den matchen , och den stämningen och det trycket vill man inte gärna missa :-)
Annons: