/fotboll/osk/forum/9247.aspx/fotboll/osk/forum/9247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-18 23:56
börjar ge upp hoppet om att få se målen mot jönköping igen =(
Örebro Mittåt
2006-07-18 23:23
Helt rätt, Mackan. Fast Nynäshamns IF spelar också i fyran.
Örebro Mittåt
2006-07-18 23:03
Sköllersta spelar i fyran. Rimligen borde det bli Sandro och Johan som får försöka anfalla i morgon.
Örebro jappel
2006-07-18 22:56
Sköllersta matchen borde vara en bra genomkörare för våra anfallare nu när dom inte alls lyckades lura bort bajenbackarna... tror att dom skulle må bra av att få stänka dit två tre mål var i morgondagens match mot nynäshamn..
(vilken serie spelar dom i egentligen?)
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:52
Ämne: Mittåt//
Men är det....
Patrik gick ju av redan i början av andra halvlek mot Jönköping - kramp var det väl. Så han kanske inte är kurant.

Men nog hade det varit naturligare att spela FreSa som högerback. Han måste ha haft förhinder eller varit indisponibel av någon annan anledning. Vi får väl se om han dyker upp i Sköllersta i morgon.
Örebro go_osk
2006-07-18 22:52
Jo, men likt som på träningsmatcherna under försäsongen så tror jag att det är bra att allt inte går som på en dans. Nu finns det ändå lite saker att jobba med på träningarna i veckan. Det här var samtidigt en bra genomkörare mot ett helt okej lag på en riktigt naturgräsplan. Sen skulle det även förvåna mig mycket om de svartvita inte kommer taggade till tusen mot J-Södra på måndag.
Örebro jappel
2006-07-18 22:45
go_osk//
Ja dom saknades verkligen idag, faktiskt mer än jag hade trott möjligt innan match. Normalt är ju ÖSK:s backlinje stabil och mycket bra, men i denna match kom det återigen en qvidinggenomklappning.
Örebro jappel
2006-07-18 22:43
Go Walkers!!
Verkligen kul att Kevin lyckas bra i landslaget.. Ett mål och en målpass är inte illa!
Örebro go_osk
2006-07-18 22:42
Mittåt//
Men är det inte lite underligt ändå att varken FreSa eller PaAn ens finns med på bänken, eller har båda begärt extra semesterledighet?
Örebro jappel
2006-07-18 22:42
go_osk//
Helt klart saknas anttonens offensivlusta i anfallet.. högerbacken är ett problem för tillfället. Men även jag tycker att Anttonen är den klart bästa lösningen vi har på högerbacksproblemet.
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:34
Bra utdelning för familjen idag.

P17/89: Svensk seger i Laholm
P17-landslaget slog Norge med 2-1 på Glänninge Park i Laholm. Kevin Walker avgjorde matchen för Sverige genom att slå in en straff på övertid.
- En härlig seger med många bra individuella prestationer, säger förbundskapten Jörgen Lennartsson.

Sverige startade matchen med fem debutanter på planen: Emil Salomonsson (Ängelholms FF), Viktor Adebahr (Elfsborg), Ian Ekstrand (Sirius), Örjan Birgersson (Degerfors) och Jacob Johansson (Valla) gjorde alla sina första matcher i blågult.

Sverige tog ledningen i första halvlek efter en kanonnick av Marcus Gustavsson, på en hörna perfekt slagen av Kevin Walker.
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:31
Niklas är ytterligare en av dessa mittfältare som Walker envisas med att försöka göra om till backar. Förmodligen var anledningen till att han spelas där att Walker vill ha ett alternativ om/när FreSa skadas/blir avstängd.

Nu är dock detta inte något problem längre i och med att Patrick och Ian nog kan ta det jobbet. Men någon plats på mittfältet finns det inte ledig idag. Ens i reservlaget och därför får Niklas fortsätta som högerback (antar jag). Under fjolåret spelade han högerback i max 15 minuter när alla andra alternativ var uttömda.
Örebro go_osk
2006-07-18 22:23
jappel//
Det kan jag väl hålla med om. Men det känns ändå som att PaAn och FrSa i dagsläget är två bättre alternativ. Personligen tycker jag att vi tappar en dimension av vårat spel när inte våra ytterbackar vågar/vill fylla på. Det kan dock bitvis vara relevant att skylla på att man faktiskt spelade med 10 man i halva matchen, och därmed inte vill ta några onödiga risker i offensiven.
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:20
Om det var så att saknad motivation var största anledningen till att det såg knackigt ut i första halvlek, så var det kanske nästan en fördel att gå ner på 10 man.
Hammarby Pernilla
2006-07-18 22:19
Hjortsberg: Jag har tydligen lite halvpro(v)blem med min stavning. Stockholm vettu, fort och fel.. ;)

Jag har skrivit en liten matchrapport kring dagens drabbning men den är ju helt klart ur ett grönvitt perspektiv.. ;)
Örebro jappel
2006-07-18 22:16
go_osk//
till en början var han inte alls bra, men spelade upp sig i andra....som resten av laget!
Eller så var det bajen som sänkte sig. Fast jag vill helst tro att vi höjde oss!
Örebro go_osk
2006-07-18 22:12
Det blir nog bättre när Anttonen kommer tillbaka. Jag tycker att Niklas var för dålig på att fylla på i offensiven idag, vilket inte direkt gynnade vårat spel.
Örebro jappel
2006-07-18 22:06
haginges återpremiär var nog en av de största glädjeämnena i dagens match!
Det tillsammans med uppryckningen i andra!! synd bara att det inte räckte till oavgjort i alla fall. Men viktigast är att matchandet kommit igång efter minisemestern
Örebro jappel
2006-07-18 22:04
Ämne: Ett grönvitt matchre....
ja. det sammanfattar väl det hela riktigt bra :-)
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:03
Ämne: Dagens förlust mot b....
Ja, det var ungefär vad jag tänkte också. En storseger hade lätt kunnat vagga in killarna i någon slags känsla av falsk säkerhet. Nu fick de sig en ordenligt påminnelse om sina egna brister.

Jönköping är säkert ordentligt taggade på sin hemmaplan. Det blir en svår match.

Kul att Hagingen är med igen.
Örebro jappel
2006-07-18 22:02
Mittåt //
ja den fysiska statusen fick vi inget besked om i denna match heller då han gick ut efter ca 30min. såg på bajenforum att dom trodde att det var en sträckning, inte fullt så intressant om han är skadebenägen såklart.
Örebro Mittåt
2006-07-18 22:00
Ett grönvitt matchreferat.
Örebro jappel
2006-07-18 22:00
Dagens förlust mot bajen-b var kanske en bra väckar klocka för grabbarna i laget.
Perfekt att vi kunde vinna andra halvlek med bara 10 man, perfekt också att få en underskattnings/inte satsa100 förlust. Nu ska dom väl ändå kunna motivera sig att ge allt och lite till mot Jönsa på måndag...och sedan återupprepa proceduren med bois matchen efter!
Örebro Mittåt
2006-07-18 21:57
Även VSK är ute efter Yunus Ismail. Fast Peter Markstedt har vissa tvivel på hans fysiska status. Dessutom har han inte fått något uppehållstillstånd än.
Örebro jappel
2006-07-18 21:48
lite så var det...
I början av inhoppet var walker väldigt osynlig och missade mycket i bollbehandlingen, men efter ett tag så började han få till det fint med bra kortpassningsspel på mitten och han eller seb eller mirza lyckades rinna igenom gång efter gång..dock oftast med oskärpa i avsluten eller upphunna just innan de skulle till att avsluta!!
Örebro jappel
2006-07-18 21:46
Mittåt //
Han sprang vårat mittlås sönder och samman...hade några riktigt läckra väggspel med samba erik också...han skulle ta plats i ÖSK redan imorgon är jag rädd..ruskigt vass och snabb anfallare!
Örebro Mittåt
2006-07-18 21:45
Ämne: robert walker smekte....
Antagligen var det ingen som såg honom komma.
Örebro jappel
2006-07-18 21:42
robert walker smekte in 2-1 reduceringen efter en fin löpning på högerkanten..
Örebro jappel
2006-07-18 21:41
Mittåt //
JA...det är densamme :-)
Örebro kitcar25
2006-07-18 21:39
mittåt//

Somalien... menar du Somalia??
Annons: