/fotboll/osk/forum/9240.aspx/fotboll/osk/forum/9240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-07-18 14:38
Hur är det med Riddez, inte ens med i truppen mot Bajen ??
Örebro jappel
2006-07-18 14:10
Blir verkligen ett vasst lag i kvällens match, faktiskt synd att den inte spelas på söderstadion så att spelarna får lite AS kännsla över det hela också... men men den tiden kommer förhoppningsvis snart tillbaka!
Örebro jappel
2006-07-18 13:45
go_osk //
buss 160 kommer nog närmast, går från gullmarsplan!
Jag åker dit till strax efter 18... antingen missar jag lite på första eller så får jag massvis med tid innan matchstart...men vädret är fint så med en god bok kan tre kvart lätt slås ihjäl :-)
Örebro go_osk
2006-07-18 13:40
jappel//
Det går ju alltid att ta tvärbanan. Men det måste alltså innebära att matchstarten också är flyttat till 19.00?

Edit: såg att matchen börjar 18 enligt officiella.
Örebro jappel
2006-07-18 13:35
Mackan//
Kul att både Kevin och James är med från start i p17, starkt. dom är ju båda två så gott som ordinarie numera :-)
Örebro jappel
2006-07-18 13:29
Ska bli riktigt kul att se det här ÖSK laget.
Perfekt med lite riktig fotboll mitt i ÖSK:s speluppehåll.
Örebro Grixx
2006-07-18 13:24
Man kan fråga sig hur bra Haginge är om några matcher och hur han då ser ut bredvid övriga spelare han ska stjäla en plats från.

Spännande.

Tyvärr kändes det tidigare som att efter hans första väldigt positiva matcher inte riktigt tog fart i utvecklingen.

Hoppas att han vänder trenden till det positiva nu istället.
Örebro jappel
2006-07-18 13:20
Ämne: Hagge (nästan) tillb....
underbar läsning!!! Ska bli intressant att se vilken form han är i nu när han kommer tillbaka, det har trots allt varit ett långt uppehåll för honom!
Örebro Grixx
2006-07-18 13:08
E-A// Vis av erfarenhet kopierar DU härefter alltid alla långa inlägg INNAN du ska posta dom:-)
Örebro E-A
2006-07-18 13:00
faan skrev 3(!) inlägg å endast ett gick igenom..
orkar inte skriva mer så ja säger bara: Fler video-lirare åt folket!! 1-årskontrakt med möjlighet till förlängning.. KÄMPA INVEST!
Örebro Grixx
2006-07-18 12:54
jäpp;-)
Örebro jappel
2006-07-18 12:53
Grixx//
Hur svårt kan det vara???!!!
Bara att kolla runt lite i världen ju!! ;-)
Örebro Grixx
2006-07-18 12:50
jappel// Varenda klubb i AS och S1 letar efter den där "forwarden" som ska ge det DÄR anfallspelet.....Lätt?....fråga klubbarna!!!
Örebro jappel
2006-07-18 12:38
Sedan tycker inte jag att det är någon större glädje att ha kvar kuhi...

Vi kan lika gärna sätta in någon ungdom (som kanske inte gör några mål) som att sätta in Kuhi (som säkerligen inte gör några mål)
Örebro jappel
2006-07-18 12:36
jo, visserligen... men tror du inte att en duktigt säljande värvare kan övertyga en toppforward att han kan säkerställa att ÖSK tar sig upp i AS redan i år? och därmed självklart ska komma till ÖSK redan nu!! :-)
Örebro Grixx
2006-07-18 12:34
jappel// Hoppas du inte missförstod min text.
Att behålla honom och inte köpa nytt före ev Allvenska ger oss möjlighet att köpa bra forwards som är hungriga och lägst spelar i AS.

Sedan vet man hur fort det kan gå med 2-3 förluster och 2 skadade forwards. Att då börja experimentera genom att tex slänga in en ungdom mm kan skaka om den sk "säkra" platsen till AS.Helt plötsligt rasar all stabilitet och alla blir nervösa.

Att ha Herish kvar ger då en viss stabilitet gentemot andra alternativ. Givetvis är han inte kvar för att få ut mer pengar pga att vi gått upp i AS.
Örebro jappel
2006-07-18 12:30
go_osk//
verkar bestämt vara årsta ip.
lite trist, inte direkt smidigare att ta sig dit jämfört med till söderstadion... inte lika kul arena heller!! :-(
tar ju över en halvtimma för mig att komma dit!!
Ännu värre för dig dock antar jag.
Örebro go_osk
2006-07-18 12:19
Jo, det vore ju bra att veta så att man inte åker till ett tomt sös i onödan menar jag;-)
Örebro jappel
2006-07-18 12:16
toppen...var just inne på bajens forum, och där verkar dom tro att matchen ska spelas på Årsta IP

Får väl se vad som händer och sker...
Örebro go_osk
2006-07-18 12:13
jappel//
Jag ska med största sonorlikhet dit, så mig slipper du inte undan;-)
Örebro jappel
2006-07-18 12:10
go_osk//
ses vi på söder eller??
Det verkar som att du är lite sugen på att kolla in b-laget.
Örebro jappel
2006-07-18 12:01
Ämne: Klubben och spelarin....
Ja det bästa för alla parter är såklart att det lossar ordentligt för Kuhi och att han säljs till hösten. (fast i och med att han blir bossman så är det nog inte så många som rycker i honom nu.)
Nytt kontrakt med ÖSK tycker jag faktiskt inte att han ska få, så bra är han inte. Har ingen velat köpa honom hittills så lär det inte bli fler bara för att ÖSK spelar i AS.. han tar ju ändå inte en plats i Startelvan.
Så billigast och bäst för ÖSK och spelinvest är nog ändå att släppa honom redan nu utan ersättning för att slippa lönebiten!
Örebro Grixx
2006-07-18 11:49
Klubben och spelarinvest får väl diskutera med varandra vad man vinner/förlorar på att släppa Herish billigt.

Har Herish kontrakt ett tag till så får väl även han bedömma hur han utvecklas bäst och vilka ambitioner han har för framtiden.

Köper någon honom och betalar lönen så är väl alla rel nöjda och glada.Kan tycka att det inte är läge att handla in en ny forward just nu....om det nu inte handlar om ett riktigt stort fynd. Det är bäst att avvakta tills vi har ett ev allsvenskt kontrakt och är attraktiva för bra lirare.....
Örebro jappel
2006-07-18 11:43
Klart att Kuhi hade kunnat lyckats under andra omständigheter. Men som det är nu kommer han inte lyckas återhämta sig i ÖSK i alla fall, och detta är inte p.g.a. att ÖSK misskött honom utan rent psykologiskt har han inte klarat av att vara avbytare och bänknötare. Det är inte alltid det lättaste att komma in och leverera när man sitter på bänken. Man fokuserar nog lätt för mycket på att göra massvis med mål i varje match för att visa att man kan!! istället för att bara spela på som vanligt (och faktiskt lyckas visa vad man kan) viktigt att vara avslappnad och spela sitt vanliga naturliga spel även när man kommer in som inhoppare!
Örebro go_osk
2006-07-18 11:39
Någon som vet om Walker kommer att plocka ut någon officiell trupp till kvällens B-lagsmatch?
Örebro E-A
2006-07-18 11:29
Grixx//
är beredd å hålla med dig på flera av punkterna.. bla. självförtroendet, press att leverera just den tiden han får osv.. men som sagt inte omöjligt att han blir riktigt bra i ett lag där hans spelsätt passar bättre.. frågan är ju om nått annat lag med ambitioner att förstärka och har råd vågar chansa på en spelare som inte har hållit riktigt bra klass den senaste säsongen, eller levererat efter förväntningarna..? ÖSK har ju inte riktigt lust längre iaf..
Örebro Grixx
2006-07-18 10:43
Försäsongen förra året öste Herish in mål och missade några klara chanser.Blev stenhårt kritiserad för missarna och inget kredit för målen. Det var bara motståndarna som var imponerade.

I rätt lag med rätt spelsystem är han nog riktigt bra, inte strålande men riktigt bra.

Bra anfallare som stoppat i utvecklingen, kanske genom sporadiska inhopp de sista åren och i dåliga lag(ÖSK anno 2005 och Bodens bandyklubb.

Bra i löpningar mm sämre bollkontroll utan att för den delen vara dålig. Har tagit slut en del matcher efter allt löpande men det brukar även andra göra utan kritik.Kan också vara dåligt självförtroende i matchsammanhang för A-laget,i "B-lags sammanhang" är han säker målgörare.

Tycker att han har en stark sida i sina löpningar även om han ramlar in i offsiden någon gång för mycket.

Tyvärr har han också ramlat in i facket för spelare som det ska gnällas på, en miss eller två så är han klapprutten. Gör han något bra så är han klapprutten, sitter han på bänken så är han klapprutten....så inte har han det lätt.

Som läget är nu kommer han säkert att få röra på sig då han inte platsar i Walkers planer.

Vill inte hålla med om att det bara är nedåt i seriesystemet som gäller.Han är en forward och målskytt, target eller mittfältare funkar nog inte riktigt. Han fungerade bra i Allsvenskan som forward. Riktigt bra i flera matcher sämre i andra, men han skulle kunna fungera perfekt som utfyllnadsspelare/inhoppare både i botten/mellanskiktet i AS och S1, givetvis där hans spelstil passar i systemet och där han säkert kan springa sönder diverse försvar.
Örebro Mittåt
2006-07-18 09:48
Ämne: Jag tänkte såklart a....
Herishs kontrakt går ut i höst.

Om FFF skulle sälja Rodevåg till ÖSK vill de säkert ha så pass bra betalt att de kan köpa en spelare med så god kapacitet som möjligt (Jämför Degens försäljning av Mendes).

Så att ta Herish är inte någon bra lösning för deras del. Dels gör han få mål, dels så får de mindre pengar att använda för sitt spelarköp, dels tar han en del av deras löneutrymme i anspråk.

Den bästa chansen för Herish är nog om han kan hitta en klubb ett steg längre ned i seriesystemet, där försvaren ger honom mer tid.

Men på den nivån finns det knappast så mycket pengar, att klubbarna är villiga att chansa på en spelare som inte klarar av att göra mål i Superettan.
Örebro E-A
2006-07-18 09:38
Jag tänkte såklart att ÖSK skulle lägga pengar imellan för ett liknande byte.. tänkte på det med lönekostnader när jag undrade hur lång tid det va kvar på hans kontrakt..? för dom kan ju inte bara bryta det å det kanske inte finns nått lag alls på denna nivå, eller lägre, som är beredd att ta över dessa kostnader..
Örebro Mittåt
2006-07-18 09:27
Ämne: E-A//
Kuhi har ju i....
Jag tror inte att BKF kan ta hans lönekostnad. De har det säkert väldigt tungt rent ekonomiskt. En förutsättning för en sådan övergång är nog att Herish kan hitta en jobb han kan försörja sig på vid sidan av fotbollen. I och för sig någonting han nog borde börja fundera på under alla omständighter.

Att det gick att ordna ett "riktigt" arbete (för att dra en parallell) var till exempel nödvändigt då Niklas Klingberg lånades över till BKF i våras.
Annons: