/fotboll/osk/forum/923.aspx/fotboll/osk/forum/923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2015-08-12 17:34
Ska du ner något mer så släng iväg en fråga på Twitter till Wärlegård eller ÖSK. De borde svara om de vill ha ner folk och titta och det brukar de vilja ha. :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2015-08-12 17:32
[QUOTE=Stoonken]Jag har varit nere på BA fyra förmiddagar i år för att kolla på träning (samtliga gånger har jag kollat träningsschemat på hemsidan innan). Två av gångerna har ingen kommit ut på planen och jag har besviken fått åka hem. I dag fick jag se 15 minuters småprat mellan Astrit och Axén samt några halvtaskiga avslut.. Tränar de överhuvudtaget? [/QUOTE] Man brukar få lägga på 30-35 minut på den tid som står. De brukar ha genomgångar å saker före. Tiden är väll den tid då de ska vara samlade.
Eyravallen Örebro
2015-08-12 17:25
@Benny Böckling:

Svensk spelare på lån från AS. 100% säker.
Örebro Stoonken
2015-08-12 17:07
@Aspen.:

Jag har varit nere på BA fyra förmiddagar i år för att kolla på träning (samtliga gånger har jag kollat träningsschemat på hemsidan innan). Två av gångerna har ingen kommit ut på planen och jag har besviken fått åka hem. I dag fick jag se 15 minuters småprat mellan Astrit och Axén samt några halvtaskiga avslut..

Tränar de överhuvudtaget?
Örebro Aspen.
2015-08-12 16:41
Såg på NA-TV att inga andra spelare än Astrit Ajdarevic hade mött upp på dagens träning. En av två träningar före matchen mot Sundsvall. Då är det bara en träning kvar att få in Astrit i spelidén och samträna med övriga. Klart att det är svårt att får ihop spelet på matcherna om man inte lägger mer tid på instruktion och samträning. Man blir inte imponerad.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-12 16:28
AIK:s supportrar har redan köpt upp biljetterna till Östra läktaren + sektionerna O och P på södra. Tisdagen den 18 augusti släpps biljetter till ÖSK-supportrar med årskort, medlemskort eller partnerabonnemang. Passa på att fixa biljetter tidigt om ni inte har säsongsabonnemang, för biljetterna lär annars gå till AIK:are när de släpps till allmänheten.
Örebro Center
2015-08-12 16:14
@flesklepp:
Jag bjuder på det (också)!! :0) Fast du får nog lite svårt att gå på ett tag :0s
Örebro Glad
2015-08-12 16:04
Oscar står naturligtvis framåt också, Vem kan lasta honom att för alla målen som rullat in, vi har ett försvar som är som ett såll, kanske 2-3 mål är på Oscars konto denna säsong, varav 1an i söndags, annars tycker vi nog många att Oscar är 1a, Rinnes tur kommer nog nästa år i ett annat lag.
Oj nu får jag nog mycke skit igen, men vi tycker alla olika:) så komigen bara
Örebro flesklepp
2015-08-12 15:59
@Örebro Center:

Haha!! Du är allt en riktig lustigkurre du!!! Den där med "slår mig på knäna av skratt" får mig att slå med hammare på knäskålarna!!!
Örebro Center
2015-08-12 15:54
@flesklepp:
Haha!! Det bor en liten lustigkurre i dig också! Jag står upp och slår mig på knäna av skratt!! Hahahahahahha. Fick du tänka länge innan du kom på detta skämt? Kumla-skämt kallar vi det internt på jobbet - hahahahahahaha
Örebro flesklepp
2015-08-12 15:40
@Aspen.:

Det är väl just det som är tiotusenkronorsfrågan, alltså vilket som är "rätt" lag???
Benny Böckling
2015-08-12 14:02
Vem var det som var på g då Eyravallen Örebro?
Örebro flesklepp
2015-08-12 14:01
@Örebro Center:

Och se där! Broberg också! :-D
Eyravallen Örebro
2015-08-12 13:48
@MR Wowoah:

För en betydligt högre slant.
Örebro MR Wowoah
2015-08-12 13:18
Med Broberg, Pär och Astrit så får man ge ledningen godkänt i hur man värvat under fönstret. Den stora nackdelen är att samtliga tre varit ratade från spel under längre period. Det hjälper inte att vara bitter över spilld mjölk men hör rykten om att ÖSK hade kunnat låna in Astrit redan inför säsongen.
Örebro Center
2015-08-12 13:10
@Benny Böckling:
Haha - Missade det - Scrollade ned och såg ingen annan som skrev det. Vilken fadäs!!!! Men jag bjuder på det ;0).
Benny Böckling
2015-08-12 12:52
@Örebro Center:

Det kom ju upp igår kväll
Örebro Aspen.
2015-08-12 12:51
@mzuri sana:
Vi MÅSTE vinna de två kommande macherna. Rätt lag måste starta mot Sundsvall som för tillfället har flyt och medgång.
Örebro Center
2015-08-12 12:36
Nu är det på officiella
AIK mzuri sana
2015-08-12 12:27
Vi har inte alltför mycket tid för laborerande, det är dags att hitta rätt lag och ett bra spel. Gärna redan mot Sundsvall. Men det känns som det vänder snart.
Örebro pemo
2015-08-12 12:18
@Minatankar , Skönt att höra. Då kanske han trots allt blir en förstärkning. :=)
Örebro Minatankar
2015-08-12 11:52
Namn: pemo
Sänt: 2015-08-12 11:39
//

Astrit har med Standard Liège nu kört en månads hårdträning på träningsläger, och är därför i ännu bättre fysisk form än när han var utlånad till Helsingborgs IF i våras.
Örebro Stoonken
2015-08-12 11:51
Örebro pemo
2015-08-12 11:39
Men den stora frågan är ju fortfarande mittbacksproblemet.
Jag sviktar även när det gäller målvakten just nu.

Hur tränad är Astrit egentligen? Kan han gå in direkt på söndag?

Rinne
Hagge, Moberg , Wiktrosson , DB
RÅP
Nordin , Astrit
Broberg Per DG

Hagge bättre som högerback. DB tillbaka på vänster för att spela mer safe, men ändå utnyttja sin snabbhet. Wiktorson mer fotbollsspelare än Eidur.

Mitten kan ju också se ut så här:
Martin , RÅP , Astrit , Nordin.
DG och Per

Eller Kalle istället för DG. Ingen av dessa två har fullt ut hållit en hel match.
Per har inte heller visat något, men alla "nyinköp" brukar få fler chanser.

Bara jag slipper Logi, Eidur och Nordmark. Den sistnämnde är ju inte helt 100, så varför skall han då spela?

Rinne eller Oscar? Tja, om det skall finnas någon konkurrenssituation, så är det väl nu det skall bevisas.
Örebro Droos
2015-08-12 11:38
Spikat nu med matchtid mot Norrtälje i cupen. Nästa onsdag kl 19 blir det.
Örebro KalleTeodor
2015-08-12 11:03
Absolut @Aspen. Men min upplevelse är ändå att Axén föredrar 4-3-3 om spelarmaterialet finns. Det har inte funnits en given tredje länk till Nordin och RÅP förrens nu när Astrit kom. Nordmark har prövats och gjort det ok, men inte tillräckligt i Sobra-nivå... och Nkili är inte alls den typen av spelare. Astrit är den tredje länken och jag är rätt övertygad om att vi får se 4-3-3 igen inom en snar framtid.
Örebro Aspen.
2015-08-12 10:46
@KalleTeodor:

Men efter Göteborgs-matchen var ju spelarna och Axén överens om att gå tillbaks till 4-4-2 vilket man ocks spelade mot Peking.
Örebro Center
2015-08-12 10:46
@KalleTeodor:
Perfekt avslutning på ditt inlägg. Borde #hashtagas! #detärnudetvänder
Örebro KalleTeodor
2015-08-12 10:38
I mina ögon borde Astrit - Nordin - RÅP vara ett givet tremannamittfällt med RÅP som ankare. Håller helt med föregående talare om Nordin och tänker att Nordin blivit så pass uppmarkerad av våra motståndare och att det är därför han inte varit lika lyckosam som tidigare. Med Astrit i laget blir vi inte lika sönderlästa och får fler möjligheter ala Sobra - Nordin fick förra året. Jag är helt övertygad om att Axén äntligen fått in en värdig ersättare till Sobra i Astrit. Det är nu det vänder!
AIK mzuri sana
2015-08-12 10:34
Det viktiga nu är att Axén får sin speidé att fungera med "nya ÖSK" och en vinst i Sundsvall. Det är vad klubben, laget och vi supportrar behöver :)

Å jag tror som vanligt på en vinst!
Annons: