/fotboll/osk/forum/9218.aspx/fotboll/osk/forum/9218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-07-24 12:48
Ämne: jappel
Mmm, både no....
exakt....
Örebro kubanen_90
Vadå fartkamror? Det är bara att klä ut sig till Daniel Mendes! :)
Örebro jappel
Ämne: Kubanerna_90
Ja int....
ingen idé med omvägen tror jag...dom sitter på en lååååååång sträcka nu, så gott som hela vägen mellan åsbro och E4 och det är ju en sträcka på säg sex mil eller så... klart att det finns uppehåll på någon mil eller så ibland men jobbigt är det...enklast är det ju tyvärr att sätta farthållaren på aktuell hastighetsgräns och hålla ögonen öppna efter 70skylltar....
Örebro ÖSK Robban
2006-07-24 12:46
jappel
Mmm, både norr och söder om Askersund samt även en del runt Motala/Vadstena
Örebro jappel
2006-07-24 12:46
Mackan //
Håll telefonen så att du hör när jag ringer och avkräver rapport ;-)
Örebro ÖSK Robban
2006-07-24 12:45
Kubanerna_90
Ja inte behöver ni ta vägen runt slottet då för att ta er ner till Jönköping, riktpunkt Askersunds motpol i Vättern.

Fartkameror ja...inte kul när man kör...får väll ta småvägar runt Pålsboda/Hjortkvarn för att slippa dessa men det blir ju några extramil ;)
Örebro jappel
2006-07-24 12:45
kubanen_90//
Örebro slipper ni kanske åka genom, men fartkamrorna sitter i askersundstrakten och jag antar att alla som ska till jönköping från örebrotrakten åker via askersund...även om det fungerar ganska bra att åka via norrköping också...längre men inga fartkamror vad jag vet i alla fall :-) nåja det där löser ni helt säkert på bästa sätt helt själva :-)
Örebro kubanen_90
2006-07-24 12:41
Vi åker från Sörbyängen så jag tror att vi slipper åka igenom Örebro eller?
Örebro loopy
2006-07-24 12:38
jappel//

jo, kanske det
fast skulle vi vinna 7-15 raka så kan man ju inte klaga allförmycket på laguttagningen, riddez bör väl i alla fall få 20-30 minuters speltid idag och det är väl ok första matchen efter skada.

är ju ändå walker som tar ut laget så man kan ju inte göra mer än gnälla (eller hålla med)

Vill man möblera om lite och Mirza måltorka fortsätter så kan man ju även dra ner mirza på högeryttern och Johan in på topp. Skulle vi lyckas värva någon vass anfallare under sommaren så kanske det är bra att ha testat honom i denna position där jag tror att han skulle kunna ha ett fint samarbete med Patrik.

Generellt har ju Walker dragit ner Seb när det ska säkras men jag tycker att har man en forward som regelbundet gör mål så ska han spela kvar på topp.
Örebro jappel
2006-07-24 12:37
simma lugnt på våra vägar som man brukar säga!
Örebro jappel
2006-07-24 12:36
och det finns ganska gott om fartkameror mellan kassmyra (åsbro) och hela vägen ner till E4:an nästan oavsett var man åker!!! så se upp!!
Örebro ÖSK Robban
2006-07-24 12:34
kubanen_90
Hinner ni ner då? åker själv runt 15 från stan
Örebro jappel
2006-07-24 12:33
Mittåt //
Vist som vanligt :-)
Örebro jappel
2006-07-24 12:32
kubanen_90//
Kul för dig!!!
Se till att lyfta fram våra Svartvita krigare till en ny seger!!!
Örebro Mittåt
2006-07-24 12:30
Jag tror att med Riddez förhåller det sig så att Walker tar det försiktigt med inspelningen på grund av skaderisken. Det är faktiskt så, att man några gånger trott att Joel varit återställd och sedan har det visat sig att hans skada gått upp igen eller i alla fall gjort sig påmind. Eftersom det nu finns ett fullgott alternativ så finns det ingen anledning att chansa med Joel från start eller ens alls. Det är bättre att låta honom vila idag och sedan låta honom spela en halvlek mot VSK i morgon för att se att allt verkar vara i ordning.
Örebro kubanen_90
2006-07-24 12:28
JA. Kommer åka till Södra kl 16:00 härligt! :)
Örebro ÖSK Robban
2006-07-24 12:18
Loopy
Delar dina tankar, Haginge kan få chansen som högerback ikväll om Walker ska möblblera om, typ flytta fram Anttonen eller så.
Örebro jappel
2006-07-24 12:16
Ämne: Riddez är nog på bän....
loopy//
Då kanske han blir sittandes där länge, sju åtta matcher eller så, kanske 14-15 :-)
Örebro loopy
2006-07-24 12:14
Riddez är nog på bänken eftersom tränare brukar gilla att fortsätta att ge ett vinnande lag chansen.

Sen har vi ju nu tre vassa spelare för två platser på vänsterkanten och ärligt talat har ju näfer/riddez främst presterat på hemmaplan så kanske är det ett säkrare alternativ med glenn i denna match för att sedan kanske byta in joel när näfer tröttnar.

Tror nog inte att walker börjar ändra på mittbackarna innan det behövs pga skador avstängningar då säkert haginge eller glenn kommer få chansen som mittback och då är det väl bara att visa att man ska vara kvar där.
Örebro rirobban
2006-07-24 12:07
jappel//
Hehe grattis:)
Hann inte läsa det innan... nu såg jag dock.
Örebro jappel
2006-07-24 12:05
rirobban //
Jag uppdaterade ju just det :-)
Och det några sekunder innan du han med ditt inlägg :-)
Örebro jappel
2006-07-24 12:04
rirobban //
Jo, helt rätt, man ska inte ändra på ett vinnande lag i onödan.
Men det finns såklart undantag, t.ex. om någon spelare dominerar totalt på träningarn och eller b-lagsmatcherna...fast det ska helt klart mycket till för en petning annars.
Örebro rirobban
2006-07-24 12:03
jappel//
Mot Degerfors var det väl närmare 1000 runt om hela arenan som hejade på ÖSK:)
Örebro rirobban
2006-07-24 12:02
jappel//
Haginge är en säkerhetsrisk för tillfället. Dock anser jag att han är ena mittbacken nästa år i ett allsvenskt lag. Men om han klarar av att komma tillbaka helt i år låter jag vara osagt. Frippe och Thompa har varit stabila och just nu ser jag ingen anledning till att de inte skulle vara det i fortsättningen också. Dock är det väldigt bra att vi har alternativ nu och inte står och faller på startelvan. Bänken är nämligen riktigt bra.
Örebro jappel
2006-07-24 12:01
staten //
Bortaföljet är stort om motståndet är det rätta..fast vi vill nog att det ska vara lite klassiska lag i vår närhet för att vi ska våga lämna Närke Mittensrike ;-)
Fast du har helt rätt, oftast är det inte fler än 100 ÖSK:are på bortamatcherna, mot er i kväll kommer det troligtvis vara omkring 50 på plats..
Mot degerfors var vi bortåt 400 i klacken (om jag inte minns fel) betydligt fler runt om på arenan, så det varierar kraftigt.
Viktigast för ÖSK är dock att hemmapubliken är trogen och det är den. Stadigt kring 5000 i SE och stadigt kring 7-8000 i AS!! så ska det vara!!
Jönköpings Södra staten
2006-07-24 11:57
Verkar som att ÖSK har en ganska osund kvot mellan internet-fans och bortafölje...

..och Kennet and the knutters på stereon låter inte heller så sunt för den delen.

Men det är ju på planen det gäller, och där ser det betydligt bättre ut för er del. Räknar med en mycket bra match men torsk idag och er i allsvenskan nästa år. Sen ses vi där om nåt år!
Örebro E-A
2006-07-24 11:54
jappel//
tror inte joel är helt .. eller..? kan det va så att han på en natt har petats bort från startuppställningen..? GlHo är ju en riktigt bra spelare.. precis som riddez.. hmm detta går över mitt förstånd.. =P
Örebro jappel
2006-07-24 11:50
Mittåt //
Snart rämnar fasaden, eller vad ska man annars tro??!!
Hoppas att vi tror fel, men det verkar onekligen som att han har klara motivationsproblem med tunga träningspass..mer än 65minuter ska väl t.o.m. en junior klara av i AS-tempo!!
Örebro jappel
2006-07-24 11:48
tog alla lunch bara för att jag skrev så?? ;-)

Är det så att Joel inte är helt återställd ännu eller har han tillfälligt konkurerats ut från vänsterbacksplatsen?
Örebro Mittåt
2006-07-24 11:47
Emra var enligt rapporterna slut efter 65 minuters spel. Det verkar inte som om han tar träningarna på allvar hos HBK heller.

Sedan sprang han kanske lite väl mycket i början vilket gjorde att han blev mycket trött på slutet säger HBKs tränare.

Mycket trött efter 65 minuter?
Annons: