/fotboll/osk/forum/9212.aspx/fotboll/osk/forum/9212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-07-25 15:24
Mittåt//
aja man får väll se hur det blir..

Rodevåg till ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-07-25 15:19
Rock_Strongo// Samtidigt med Rodevåg.
Rock_strongo
2006-07-25 15:18
Mittåt //

rodevåg och elmandet visste jag om men inte mendes.när spelade han där?
Örebro Mittåt
2006-07-25 15:13
Från det ena till det tredje. Vad har ettan, tvåan och trean i Superettans skytteliga gemensamt? Alltså Mendes, Rodevåg och Elmander.

Jo, de har alla "fått sparken" av Kalmar FF.
Rock_strongo
2006-07-25 15:10
kuhi verkar vara på väg till syrianska.
Örebro Mittåt
2006-07-25 15:09
Det verkar som om VSK gjort ett riktigt klipp. En kompis till Mambo-Mumba om jag fattat saken rätt. Spelar nog redan i kväll.

På tisdagen presenterade Västerås SK sitt kenyanska nyförvärv Titus Mulama.

Grönvitt har jagat nyförvärv hela sommaren. Allt för att stå väl förberedda inför slutspurten i division 1 norra.

Nu är det klart att den 25-årige mittfältaren Titus Mulama förstärker VSK.

Kenyanen har värvats från Mathare United och har 63 landskamper på meritlistan. Kontraktet löper säsongen ut med option på ytterligare två år.
Örebro Mittåt
2006-07-25 15:03
Ståhl// Jag tyckte Julle sa det i lördags. Inga garantier dock.

Om talangtruppen tränar från 16.30, vilket de gör då KIFs damer inte har planen, så är den tillgänglig från klockan 18.00
Örebro Ståhl
2006-07-25 15:01
B-laget startar 18:00 i kväll va?
Örebro Mittåt
2006-07-25 15:01
E-A// Problemet, som Walker försöker lösa är väl att vi inte har några riktigt bra alternativ på högerbacken för tillfället. Om man inte är beredd att acceptera Fredrik Samuelsson som den högsta nivå laget eftersträvar på den positionen. Fredrik är en verklig kämpe, men jag tror inte att hans bästa vän är en fotboll.

Jag tycker därför det är helt rätt att testa Patrik på den här positionen några matcher. Visar det sig säg efter fem matcher att han inte kan anpassa sig till vad som krävs defensivt, så är det bara att flytta upp honom igen. Men han bör få en rimlig chans att vänja sig vid positionen. Även om det brister en del defensivt, så ger det laget oanade möjligheter i den offensiva spelet - någonting man inte får om man håller fast vid FreSa.
Örebro E-A
2006-07-25 14:50
Mittåt//
tycker hela den här backhistorian är tragisk.. är rädd att det kommer pajja för en av våra absolut bästa spelare.. IjJe gör en bra halvlek mot AFF å är given i startelvan för resten av säsongen, till priset av att en av våra bästa yttrar förpassas ner till en backposition där han både är ovan å inte alls kommer till sin rätt. visst har PA kvaliteér som gör han till en hygglig back men det har säkert Weggen/Mirza/Larsen också.. väntar bara på att ett stort misstag ska komma då han får skit av alla för att han kanske sabba en uddamålsledning eller nått liknande..

menar inte på något sätt att Jeffs är dålig men jag tycker Patrik är bättre å bara för att man är duglig på flera olika positioner betyder det väll inte att man ska bollas runt överallt?

vill inte se varken PA eller IJ bänkad men det vore nog bättre om dom konkurerade om samma position ändå och ÖSK satsade på ngn av sina "riktiga" backar ist..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-25 14:10
Det verkar som om Nobbe och Larsen har flera frisparksvarianter intränade och det är kul att se att det har gett resultat också!

Tycker många kommer med orättvis kritik mot Mirza, det är inte lätt för honom att vara bra när han inte får många bollar i rätt lägen, när vi knappt har ett fungerande kantspel och en Larsen som är i tveksam form...
Örebro go_osk
2006-07-25 14:09
Problemet som jag ser det i dagens ÖSK är att konkurrensen i anfallet och på mittfältet är för dålig. Nordback och Larsen är två riktigt stabila utposter, men bakom dom finns det inte mycket att ta på. När det gäller anfallet har vi väl bara "3 anfallare" som konkurrerar med varandra om en plats på riktigt. Jag hoppas och tror dock att utskottet kan hitta en etablerad anfallare innan fönstret stänger.

Jag tror att en spelare som Mirza skulle kunna höja sig ordentligt om han fick känna på lite riktigt flås i nacken. Då vet man att man blir förpassad till bänken vid en halvdan insats, och när man väl får chansen gäller det att ta den till 110%.

Men det är väl egentligen bara att hoppas på att det här laget orkar hela vägen upp till allsvenskan, och att vi förstärker efter allsvenska förutsättningar!
Örebro jappel
2006-07-25 14:09
Ämne: Såg just frisparksva....
Det fina med den varianten är ett det borde gå att använda hela tiden...med skillanden att larsen i bland skjuter i andra läget i stället för att peta till Nordback. och ibland petar han istället som igår till nobbe. borde förvirra försvar och målis varje gång...dom kan ju såklart också skjuta direkt ibland som omväxling..snyggt var det hur som helst.
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:46
Ja, det var nog mittfältet som kostade oss poängen igår. Det fanns ett antal problem. Kanske främst Larsens klena insats. Han skall ju vara motorn bakom det offensiva spelet, men den motorn gick högst på en cylinder igår.

Näfver kom i princip ingenstans offensivt. Jönköping hade lärt sin läxa och spelade tätt på honom och ofta med två spelare. Defensivt har Näfver inte så mycket att bidra med. Och eftersom Holgersson inte kommer med speciellt mycket i offensiven, så hade Södra det rätt så enkelt att ta hand om Näfver, när man väl insett vilken fara han utgör.

På den andra kanten var det nog främst Anttonens tveksamma defensiva kvaliteter, som låste spelet. Jeffs fick ägna sig för mycket åt att stötta Anttonen och kom inte alls fram på det sätt som man hade hoppats. Vilket innebar att det inte heller fanns så många ytor för Anttonen att komma upp i.

Ingen skugga skall dock falla på Nordback. Han var ÖSKs klart bästa igår och utan hans evighetsmaskin på mittfältet så vet jag inte hur det hade gått.
Örebro Jimpa_90
2006-07-25 13:42
Försvaret bjöd till alldeles för mycket igår! Mittfältet (speciellt larsen) dribblade för mycket och tappade boll så vi fick en massa kontringar emot oss! En hel del passningar utan adress också! Måste bli bättre till på lördag!
Örebro Erki
2006-07-25 13:36
E-A// Mirza hade ju ett väldigt fint väggspel med Seb vid 2-2 målet och förutom målen hade Mirza de två bästa chanserna. Lite dåligt att han inte sätter nicken dock.
Örebro Erki
2006-07-25 13:33
E-A// Jag tycker bara det blir lite missvisande att specialstudera Mirza i en match där hela laget presterar undermåligt. Ofta är ju Mirza bra när laget är bra men igår funkade inte mycket.
Mirza och Seb fick alldeles för lite hjälp av bl a Larsen igår.
Örebro go_osk
2006-07-25 13:33
Greve//
Tror att det brukar vara gratis!
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:32
Greve// Det brukar vara gratis. Det gäller bara att hitta en öppen ingång. Från "baksidan" fungerar i allmänhet bra.
Greve
2006-07-25 13:30
hejsan !!

En liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Då jag studerar i örebro men är från västerås så är jag lite nyfiken på att gå ner o kolla på vsk när dem spelar mot Ösk B ikväll på berhn arena, vsk ska ha en ny spelare med som jag är lite nyfiken på..Brukar Ösk ta betalt för b lags matcherna eller är det bara att gå in o sätta sig på en stol?? tacksam för svar...
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:28
Man kan ju alltid gissa. Det finns inte så många att välja på. Här är ett förslag.

-------------------Nurme------------------
FreSa-----Haginge---Lovén/Ramström----Reed
Lönnqvist---Walker-----Walker-------Frempong
------------Pettersson---Pavicevic---------

Frågetecknen är i första hand om James och Kevin är spelklara efter landslagsläger och -spel. Ett annat frågetecken är vem som skall paras med Haginge i mittförsvaret. Jag skulle tro att man spelar Lovén och Ramström 45 minuter vardera.

ÖSK Ungdom har en tuff match mot serieledande KB Karlskoga på fredag och därför vill man nog spara på dessa spelare så mycket som möjligt.

Det vore i och för sig intressant att se hypersnabbe Binai på vänsterkanten, men han var inte med till Ölme och jag är osäker på hans status.
Örebro go_osk
2006-07-25 13:25
Enligt min mening var det främst vårat mittfält som inte fungerade under gårdagens match. Varken Larsen eller Nobbe verkade vara beredde att täcka upp varandras ytor när någon gick på offensiven. Våra yttermittfältare tog väldigt sällan dom riktigt löpningarna som jag är van vid att se, och dom få gångerna som dom faktiskt gjorde det var passningarna katastrofala.

Ska vi spela med samma backlinje som i gårdagens match så får vi nog tyvärr acceptera att vi kommer få det tufft när vi möter lag med snabba anfallare. Varken Frippe eller Thomas var i närheten av Patrik Elmander när han satte fart.

Nu är det slut på alla klagomål från min sida:-) Nu tar vi Bois av bara farten!
Örebro E-A
2006-07-25 12:57
nån som vet om det finns nån startuppställning eller info om villka spelare som är uttagna till matchen mot VSK ikväll?
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-25 12:43
jag känner en kurd, han heter herish, herish heter han och han kan bänka, bänka er som fan!
Örebro E-A
2006-07-25 12:28
Ämne: E-A //

Om du hade....
Erki//
Men nu valde jag inte å "punktmarkera" Larsen för det han har uträttat i ÖSK kommer Mirza aldrig nånsin komma inärheten av.. har dock ingen lust att jämföra dom som spelare.. anledningen till att jag ville kolla in mitza lite extra var för att jag inte tycker han varit tillräcklig de tidigare matcherna.. att sedan hela laget gör en mindre bra match i sig har jag också tagit med i beräkningarna.. som jag skrev:
"han ser inte alternativen som finns, å även om man kanske kan tycka att han inte har tillräkligt med hjälp från folk som möter en match som igår, måste man som forward kunna göra nått annat än å bara stå och glo på bollen när man får den å har få allternativ.."

mirza va säkert inte sämt just igår men (enligt mig.!) är han inte tillräckligt bra för att ha en given startplats i en elva med ambitioner att nå lite högre än toppen av superettan..
Landskrona bois_ola
2006-07-25 12:24
Ämne: Markus Strömbergsson....
Strömbergsson har dömt BoIS en gång i år borta mot Väsby United och då gav han inget kort till BoIS så han verkar vara rätt bra:)
Örebro E-A
2006-07-25 12:20
Ämne: E-A //
Hårda ord. ....
GT//
missade nicken i stolpen pga krångel i luckan å lite för mycket tidsoptimism.. såg dock ribbträffen, f.ö. det enda avslutet jag såg han ta.. att han hade en träff i stolpen som jag inte såg ändrar dock inte mitt omdöme, vem som hellst kan stå å vänta på en boll å hade det vart TA eller PA eller Seb som stod där kanske den hade suttit men nu gjorde den ju inte det.. å dessutom, att jag kollade honom lite extra har inget å göra med att jag tycker han är en dålig fotbollspelare i sig, jag anser bara att han inte riktigt räcker till för ett lag med (förhoppningsvis..) ambitioner att kunna va med å kämpa i toppen av AS inom ett x antal år..
Örebro Ståhl
2006-07-25 12:05
Inte förlora mot Landskrona på lördag!
Örebro Erki
2006-07-25 11:56
Tomten //

Jag tror inte J-Södra prestrade sin bästa fotboll igår. Deras försvar var ju inget vidare heller.
Örebro Erki
2006-07-25 11:43
E-A //

Om du hade valt att "punktmarkera" Larsen igår hade du kommit fram till att han inte heller platsar i ÖSK. Detsamma gäller de flesta spelare, Mirza var långt ifrån sämst.
Annons: