/fotboll/osk/forum/9210.aspx/fotboll/osk/forum/9210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:46
Ja, det var nog mittfältet som kostade oss poängen igår. Det fanns ett antal problem. Kanske främst Larsens klena insats. Han skall ju vara motorn bakom det offensiva spelet, men den motorn gick högst på en cylinder igår.

Näfver kom i princip ingenstans offensivt. Jönköping hade lärt sin läxa och spelade tätt på honom och ofta med två spelare. Defensivt har Näfver inte så mycket att bidra med. Och eftersom Holgersson inte kommer med speciellt mycket i offensiven, så hade Södra det rätt så enkelt att ta hand om Näfver, när man väl insett vilken fara han utgör.

På den andra kanten var det nog främst Anttonens tveksamma defensiva kvaliteter, som låste spelet. Jeffs fick ägna sig för mycket åt att stötta Anttonen och kom inte alls fram på det sätt som man hade hoppats. Vilket innebar att det inte heller fanns så många ytor för Anttonen att komma upp i.

Ingen skugga skall dock falla på Nordback. Han var ÖSKs klart bästa igår och utan hans evighetsmaskin på mittfältet så vet jag inte hur det hade gått.
Örebro Jimpa_90
2006-07-25 13:42
Försvaret bjöd till alldeles för mycket igår! Mittfältet (speciellt larsen) dribblade för mycket och tappade boll så vi fick en massa kontringar emot oss! En hel del passningar utan adress också! Måste bli bättre till på lördag!
Örebro Erki
2006-07-25 13:36
E-A// Mirza hade ju ett väldigt fint väggspel med Seb vid 2-2 målet och förutom målen hade Mirza de två bästa chanserna. Lite dåligt att han inte sätter nicken dock.
Örebro Erki
2006-07-25 13:33
E-A// Jag tycker bara det blir lite missvisande att specialstudera Mirza i en match där hela laget presterar undermåligt. Ofta är ju Mirza bra när laget är bra men igår funkade inte mycket.
Mirza och Seb fick alldeles för lite hjälp av bl a Larsen igår.
Örebro go_osk
2006-07-25 13:33
Greve//
Tror att det brukar vara gratis!
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:32
Greve// Det brukar vara gratis. Det gäller bara att hitta en öppen ingång. Från "baksidan" fungerar i allmänhet bra.
Greve
2006-07-25 13:30
hejsan !!

En liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Då jag studerar i örebro men är från västerås så är jag lite nyfiken på att gå ner o kolla på vsk när dem spelar mot Ösk B ikväll på berhn arena, vsk ska ha en ny spelare med som jag är lite nyfiken på..Brukar Ösk ta betalt för b lags matcherna eller är det bara att gå in o sätta sig på en stol?? tacksam för svar...
Örebro Mittåt
2006-07-25 13:28
Man kan ju alltid gissa. Det finns inte så många att välja på. Här är ett förslag.

-------------------Nurme------------------
FreSa-----Haginge---Lovén/Ramström----Reed
Lönnqvist---Walker-----Walker-------Frempong
------------Pettersson---Pavicevic---------

Frågetecknen är i första hand om James och Kevin är spelklara efter landslagsläger och -spel. Ett annat frågetecken är vem som skall paras med Haginge i mittförsvaret. Jag skulle tro att man spelar Lovén och Ramström 45 minuter vardera.

ÖSK Ungdom har en tuff match mot serieledande KB Karlskoga på fredag och därför vill man nog spara på dessa spelare så mycket som möjligt.

Det vore i och för sig intressant att se hypersnabbe Binai på vänsterkanten, men han var inte med till Ölme och jag är osäker på hans status.
Örebro go_osk
2006-07-25 13:25
Enligt min mening var det främst vårat mittfält som inte fungerade under gårdagens match. Varken Larsen eller Nobbe verkade vara beredde att täcka upp varandras ytor när någon gick på offensiven. Våra yttermittfältare tog väldigt sällan dom riktigt löpningarna som jag är van vid att se, och dom få gångerna som dom faktiskt gjorde det var passningarna katastrofala.

Ska vi spela med samma backlinje som i gårdagens match så får vi nog tyvärr acceptera att vi kommer få det tufft när vi möter lag med snabba anfallare. Varken Frippe eller Thomas var i närheten av Patrik Elmander när han satte fart.

Nu är det slut på alla klagomål från min sida:-) Nu tar vi Bois av bara farten!
Örebro E-A
2006-07-25 12:57
nån som vet om det finns nån startuppställning eller info om villka spelare som är uttagna till matchen mot VSK ikväll?
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-25 12:43
jag känner en kurd, han heter herish, herish heter han och han kan bänka, bänka er som fan!
Örebro E-A
2006-07-25 12:28
Ämne: E-A //

Om du hade....
Erki//
Men nu valde jag inte å "punktmarkera" Larsen för det han har uträttat i ÖSK kommer Mirza aldrig nånsin komma inärheten av.. har dock ingen lust att jämföra dom som spelare.. anledningen till att jag ville kolla in mitza lite extra var för att jag inte tycker han varit tillräcklig de tidigare matcherna.. att sedan hela laget gör en mindre bra match i sig har jag också tagit med i beräkningarna.. som jag skrev:
"han ser inte alternativen som finns, å även om man kanske kan tycka att han inte har tillräkligt med hjälp från folk som möter en match som igår, måste man som forward kunna göra nått annat än å bara stå och glo på bollen när man får den å har få allternativ.."

mirza va säkert inte sämt just igår men (enligt mig.!) är han inte tillräckligt bra för att ha en given startplats i en elva med ambitioner att nå lite högre än toppen av superettan..
Landskrona bois_ola
2006-07-25 12:24
Ämne: Markus Strömbergsson....
Strömbergsson har dömt BoIS en gång i år borta mot Väsby United och då gav han inget kort till BoIS så han verkar vara rätt bra:)
Örebro E-A
2006-07-25 12:20
Ämne: E-A //
Hårda ord. ....
GT//
missade nicken i stolpen pga krångel i luckan å lite för mycket tidsoptimism.. såg dock ribbträffen, f.ö. det enda avslutet jag såg han ta.. att han hade en träff i stolpen som jag inte såg ändrar dock inte mitt omdöme, vem som hellst kan stå å vänta på en boll å hade det vart TA eller PA eller Seb som stod där kanske den hade suttit men nu gjorde den ju inte det.. å dessutom, att jag kollade honom lite extra har inget å göra med att jag tycker han är en dålig fotbollspelare i sig, jag anser bara att han inte riktigt räcker till för ett lag med (förhoppningsvis..) ambitioner att kunna va med å kämpa i toppen av AS inom ett x antal år..
Örebro Ståhl
2006-07-25 12:05
Inte förlora mot Landskrona på lördag!
Örebro Erki
2006-07-25 11:56
Tomten //

Jag tror inte J-Södra prestrade sin bästa fotboll igår. Deras försvar var ju inget vidare heller.
Örebro Erki
2006-07-25 11:43
E-A //

Om du hade valt att "punktmarkera" Larsen igår hade du kommit fram till att han inte heller platsar i ÖSK. Detsamma gäller de flesta spelare, Mirza var långt ifrån sämst.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-25 11:41
Ett lag som presterar sitt bästa mot ett lag som presterar sitt sämsta brukar bara sluta på ett sätt, det första laget vinner, men det lyckades inte J-Södra med igår. Klart skönt för oss Örebroare...
Örebro GT
2006-07-25 11:35
E-A //
Hårda ord.
Mirza hade kanske inte sin bästa dag på jobbet igår. Men han hade en nick i sjunde minuten som strök stolpens utsida.
Och ett skott i ribban i början av andra. Men det kanske du inte såg trots att du "punktmarkerade" honom... ??
Örebro Mattias69
2006-07-25 11:33
Ämne: Walker agerade mycke....
Erki: det är bara att instämma med vad du skriver. Larsen tog alldeles för lång tid på sej att ladda bössan. Det håller inte att stå utanför straffområdet och använda 10 sekunder på att hitta en lucka eller en medspelare med bättre läge. Måste skjuta! ÖSK ställde om snabbt från försvar till anfall men så när straffområdet närmade sej så stannar bollförande spelare upp hela tiden för att vänta på understöd och då har motståndarna hunnit avancera tillbaka. Det håller helt enkelt inte!
Örebro E-A
2006-07-25 11:29
nu är ju dock problemet lite större än så, då det inte finns så många alternativa forwards i laget.. därför tycker jag Spelarinvest ska sondera spelarmarknaden ordentligt och få upp ögona för dom problem som faktiskt finns i ÖSK´s spelartrupp. det kan inte vara omöjligt att hitta en spelare som kan tänka sig t.ex. ett korttidskontrakt med möjlighet till förlängning, som skulle kunna ansluta till truppen så fort som möjligt, för att sedan kunna spela in sig i laget tom nästa säsong.. det finns vissa som anser att man borde vänta för att (möjligen) kunna locka "bättre" spelare med AS-spel, högre lön o.s.v.. jag anser att det är dags att agera nu för annars kanske inte dessa möjligheter finns ändå.. även backlinjen har stora brister idag men där ser jag ändå ett helt annat värde i spelarna. ingen av dom får mig iaf att känna att det vore bättre med en man mindre än å ha nån speciell av dom med..
Örebro GT
2006-07-25 11:28
EricP //

Läs vad jag skrev. Alla skåningar är inte dryga.

Bara vissa Bojsare. Deras allsmäktige forumist
skrev innan SE startade att bara Bojs och inget annat lag var värda att spela i AS.
Sedan vann ÖSK första matchen i Landskrona...

Om du med blå tröja tycker att alla MFFáre är dryga är inte min huvudvärk...
Örebro rokky
2006-07-25 11:22
ÖSK!!
Örebro E-A
2006-07-25 11:21
f.ö. tillhör jag en av de som inte anser mirza "duga" i ÖSK´s startelva.. för att se om jag varit orättvis mot han försökte jag "punktmarkera" han igår för att se om det stämmer, som vissa säger, att han kämpar i det tysta, tar löpningar och tröttar ut försvaret så andra kan komma till avslut..
min slutsats:
Mirza är inte tillräkligt bra för att platsa i ÖSK´s startelva. han tar ej de löpningar han borde (löper knappt nått alls faktiskt), han är en hygglig bollmottagare men att passa han är lika med att passa en motståndare då han ALLTID blir av med bollen när han får den. han ser inte alternativen som finns, å även om man kanske kan tycka att han inte har tillräkligt med hjälp från folk som möter en match som igår, måste man som forward kunna göra nått annat än å bara stå och glo på bollen när man får den å har få allternativ.. dessutom finns det fler (bättre.?) bollmottagare i gänget som Näfver, Seb m.m. så denna funktion kan inte vara avgörande för hans speltid.. jag anser alltså fortfarande att Mirza inte hör hemma i startelvan å tycker det vore bättre å spela med 10 man för då skulle man inte se han som ett alternativ å således inte bli av med bollen varje ggn man passar han..

rätta mig gärna om jag har fel..
Örebro E-A
2006-07-25 11:08
Ämne: Men trots det dåliga....
Erki//
det är ingen dålig bedrift att göra en "dålig match" på bortaplan å ändå få med sig 1 pinne hem.. dock ska inte J Södras lag höjas till skyarna, hade det vart ett bättre lag hade vi åkt på stryk..

det kastas om i laget hur som hällst varje match, spelare lirar ej på sina ordinarie positioner, får byta positioner mitt under pågående match o.s.v.

detta innebär ju inte bara negativa saker för givetvis ska man kunna kasta om lite om inte spelet är helt hundra men det måste ändå finnas lite stabilitet i truppen.. det går inte att skifta hur som hällst, då får vi spelare som är mediåkra på alla positioner men inte dominerande på nån position..
Örebro Yggdrasil
2006-07-25 11:02
Ämne: Walker agerade mycke....
Ja han var väldigt bollkär igår. Dribblade alldeles för mycket och grötade inåt istället för att passa ut på kanterna..
Örebro Erki
2006-07-25 10:56
Men trots det dåliga spelet gör vi ändå tre mål framåt och får en poäng med oss hem. Det kanske är nån slags styrka det med...
Örebro Erki
2006-07-25 10:54
Walker agerade mycket konstigt igår. Han gjorde lite konstiga byten (förutom Näfver/Riddez) och kastade om i laget lite hur som helst.

Men det konstigaste var det bytet som inte blev av. Larsen skulle bytts ut tidigt eftersom han hela tiden tog alldeles för lång tid på sig för att sedan spela bort bollen eller bli av med den i kamp med nån södrait. I slutet av matchen höll ju Larsen på att kosta oss poängen när han dribblade runt på mittlinjen, tappade bollen och Södra fick en livsfarlig kontring.

Jag tror aldrig jag har sett Larsen så dålig i en match nånsin och enligt mig var detta den sämsta ÖSK-insats jag sett i år. (Jag såg inte Qviding-matchen)
Örebro E-A
2006-07-25 10:12
jappel//
håller med dig om mittbackarna, där är det lite för segt. TA är stark å bra men lite för långsam.. hoppas haginge kan bli frisk snart så vi får lite ungdomlig snabbhet där.. Samuelsson var inte heller på hugget igår när han väl fick komma in men det kanske beror på dåligt matchande eller att han har nån känning som hälften av ÖSK verkade ha igår..

IaJe var inte någe vidare igår, hoppas Walker sätter tillbaka PA på mitten snart. Han är ingen back!!

ÖSK-HETARE ÄN SOLEN!
Örebro jappel
2006-07-25 09:54
Ämne: Hetaste forumet... ;....ÖSK är ju lika heta som smält stål!! :)
Annons: