/fotboll/osk/forum/9194.aspx/fotboll/osk/forum/9194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC risko-sfc
2006-07-27 13:43
Kushi tränar me oss han e supperbra vilken position spelar han på
Örebro E-A
2006-07-27 13:33
2 dagar å 2 timmar kvar nu..
Örebro E-A
2006-07-27 13:29
Hört från en Dif'are inne på SFC's forum att han hört från en styrelsemedlem i SFC att Kuhi är klar för syrianska.. knappast säkra källor men tolka uppgifterna som ni vill.. div.1 för Kuhi isf.. tycker det skulle va bra, då kanske han får tillbaka spelglädjen..
Örebro Erki
2006-07-27 13:28
Grixx/ Olle lär ju gå i pension snart ;-)
Om Walker tar upp ÖSK i AS och gör oss till ett stabilt övre-halvan-lag så borde han få stanna ett tag.
Örebro Grixx
2006-07-27 13:10
Erki// Varför? jo klubbar brukar göra så efter en tid.
Walker kommer ju inte för alltid träna ÖSK, eller har du andra planer:-)

Mittåt// jo,det kanske inte funkar med 2009, men inte helt omöjligt.

Jönköping är en stad nästan i örebrostorlek och de gör en satsning mot allsvenskan så det var nog en ordentlig frestelse för Nordin....och sedan är det ju smålänningar i omgivningen.
Örebro E-A
2006-07-27 12:45
jappel//
det är lugnt.. all fotboll live är bra fotboll.. bodde också i sthlm några år när jag gick i skolan, bl.a. på grev turegatan precis vid stadion, å då går det ju inte å missa att smyga in på några matcher ibland när man saknar livefotboll.. fast eftersom jag lånat en kompis st.eriks cup-kort, å detta gav mig gratis inträde, blev det ett ganska stort antal matcher..

men DIF impar inte på mig på samma sätt som ÖSK, att man med så små resurser kan lira i AS å dessutom då och då utmana i toppen är starkt..
Örebro Gooner
2006-07-27 12:36
Mittåt//

Det skulle ju kunna tänkas att Herish ville lämna klubben för att få mer speltid. Tror att både han och klubben kan tjäna på en dylik lösning.
Örebro Mittåt
2006-07-27 12:34
Beträffande Herishs framtida klubbadress spekuleras det en del om Syrianska FC i Södertälje. Kanske inte så långsökt att deras namn dyker upp. Herish rådgivare/agent är nämligen Melke Alan, administratör, "sportchef" och spelare för Syrianska här i Örebro.
Örebro Mittåt
2006-07-27 12:30
Ämne: Ämne: Något m....
Jappell/ Varför skulle Herish gå med på att lämna klubben i förtid om han inte fick en ersättning för det. Jag tror inte att de klubbar han förhandlar med kan erbjuda lika bra villkor som i hans gamla ÖSK-kontrakt. Forward, som verkar vara ett av hans huvudalternativ, kan det definitivt inte.

Beträffande en eventuell signing-fee, om han nu kan förhandla fram en sådan, så är det ingen skillnad mellan om han går nu eller vid årsskiftet. Han är i båda fallen fri för den mottagande klubben och kan förhandla om en sådan. Att gå nu efter att ha låtit ÖSK riva kontraktet ger honom inga fördelar i det avseendet.
Örebro Mittåt
2006-07-27 12:26
Ämne: Låg nära med mitt ti....
Fast det kommer ta några år om vi skall vänta ut Olle. I vintras förlängde han sitt kontrakt till och med utgången av 2009. Han verkar att gilla Jönköping.
Örebro Erki
2006-07-27 12:08
Grixx// Varför byta tränare?
Örebro jappel
2006-07-27 12:06
Ämne: Något märkligt med H....
Har mycket svårt att tänka mig att Kuhi får ett rött öre för att lösas från kontraktet i förtid. Nu har han ju en mycket bättre sits vid förhandling med nästa lag...kanske till och med att något av SE lagen som nyss sa sig inte vara intresserade vill vara med och bjuda på hans underskrift nu..
Örebro Erki
2006-07-27 12:04
Mittåt/ Okej, hade för mig att jag sett Kuhis namn i samband med en Irakisk flagga nån gång.
Örebro jappel
2006-07-27 12:02
Ämne: jappel//
Alvarligt ....
Jag som bor i stockholm kanske börjat bli smyg difare :-)
jag brukar ju gå på derbyn och sånt...och så spelar ju jonson för dom också :-)
Fast det är ingen fara, jag är ÖSK:are och bara ÖSK:are i allafall bland svensklagen.
Men jag håller alltid alla tummar jag råkar ha till övers när svenska lag är ute i europa och spelare cuper, det är viktigt att sveriges ranking ökar så att vi slipper hålla på och kvala mot massa tråklag!! Bättre att få några få matcher mot dom stora lagen.
Assyriska ASSYRISKA !
2006-07-27 11:57
Jag är Assyrier från Turkiet, men skillnaden är att Kurdistan aldrig har funnits om man jämför med Assyrien eller Mesopotamien som var ett stort rike men som nu är ockuperat. '

Det som kurderna kallar Kurdistan är egentligen Mesopotamien alltså Assyrier/syrianernas ockuperade land som betyder landet mellan floderna alltså Eufrat,Tigris...

Kurdistan finns inte och har aldrig funnits !
Örebro E-A
2006-07-27 11:56
ASSYRISKA !//
finns inget land som heter assyria heller.. så du härstammar alltså från syrien, eller kanske turkiet..?
Örebro Mittåt
2006-07-27 11:50
Ämne: Kurdistan finns inte....
För kurderna existerar utan tvekan ett begrepp som Kurdistan. Det är dock att betrakta som en region och inte som en nationalstat. Till Kurdistan brukar man räkna delar av Turkiet, Irak, Iran och Syrien.

Såvitt jag vet kommer familjen från Mahabad, som ligger i Iran.
Örebro Grixx
2006-07-27 11:43
Låg nära med mitt tips 3-4 på sportklubben.net.
Rackarns synd både för klubben och mig att den inte gick in.

För övrigt börjar jag tycka att O.Nordin skulle kunna få till kul spel hos oss....nästa tränarbyte.
Assyriska ASSYRISKA !
2006-07-27 11:39
Kurdistan finns inte så, Irak alltså...
Örebro Grixx
2006-07-27 11:39
....men men men.....hur ska det gå för ara nu?
Örebro Erki
2006-07-27 11:37
Ämne: Ämne: Från vi....
Irak väl? om man ska tala om officiella länder.
Örebro Mittåt
2006-07-27 11:36
Ämne: Från vilket land har....
Han är från "Kurdistan".
Assyriska ASSYRISKA !
2006-07-27 11:27
Från vilket land har Kuhi sina rötter?
Örebro KCMarten
2006-07-27 11:17
När det gäller Rodevåg så tror jag att ÖSK skall vara glada för att han inte vill till oss. Hela historien påminner lite om den om Göran Marklund för ett par år sedan.

Alla ville ha honom för att han var skyttekung i Superettan. AIK vann dragkampen men Marklund gjorde ingen lycklig och är tillbaka i superettan igen i Assyriska.

Dessutom borde Rodevåg redan vara en etablerad anfallare i allsvenskan om han är 26 år och så bra. Det är ju ingen talangålder precis...

Det finns nog bättre alternativ. Det känns som att Rodevåg är på topp just nu och bara kan gå neråt.
Örebro rokky
2006-07-27 11:11
ÖSK!
Örebro Hilltop
2006-07-27 11:09
Jag tror att det blir Degerfors för Herish Kuhi, åtminstone säsongen ut. Sedan får man väl se hur det har gått för honom där om de vill förlänga och om Herish vill vara kvar i DIF?
Örebro deportivista
2006-07-27 11:05
Ämne: Lycka till vart du ä....
Jappel, ÖSK har redan kontakt med en "mental coach". Skulle tro att Kuhi kommer göra god nytta för lag i superetten/division 1
Örebro E-A
2006-07-27 11:02
f.ö. disskuteras det flitigt på olika forum om villket lag som ska lyckas binda kuhi till sig..
Sundsvall Björn i Malmö
2006-07-27 11:00
E-A: Tack för intressant svar!
Örebro E-A
2006-07-27 10:57
Björn i Malmö//
Kuhi är en bra spelare som inte lyckats prestera efter förmåga i ÖSK, han har inte gått frammåt på det sättet som vart önskvärt.. det är en mycket lojal spelare som inte hållt på å gnällt trots att han oftast fått agera bänkvärmare.. klubben han kommer till kan tänkas göra ett klipp då han nog är mkt revanschsugen, och om han bara får lite speltid och förtroende.. klubben och Kuhi kom överens att bryta kontraktet då klubben inte ville stå för lönekostnaden för en spelare som inte är med i framtidsplanerna och Kuhi för att han förmodligen inte såg nån framtid i ÖSK å kanske ville börja spela lite matcher igen..

Lycka till Herish!!
Annons: