/fotboll/osk/forum/9193.aspx/fotboll/osk/forum/9193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-07-26 11:31
Nu skall jag snart lämna Jönsa-matchen bakom mig som historia, underbar kväll, vackert belägen arena med lustigt sittplatstak, händelserik fotboll ...
... och en grej till ...
... vem eller vilka hade fixat den förträffliga bortasupporterparkeringen (gratis) så nära bortasupporterinsläppet?

Mycket bra, har aldrig varit med om något liknande tidigare.

För övrigt anser jag att det sker olyckor med solen i ögonen ;-)

Nu är det LBOIS som gäller i mina tankar, kanske kan se matchen på TV eftersom jag är "offside" på lördag (EC i Globen). Tipset är redan klart och jag förväntar mig 3 poäng i tipstävlingen som jag tänker vinna.
Örebro E-A
2006-07-26 11:08
Mackan//
rolig klack VSK hade dragit med sig.. bra för Nurme å lära sig å inte bli psykad tidigt, vill ju inte att han ska hamna i liknande situationer som LSK's eller Södra's målis, då han knappt kan lägga en inspark ifall nån hojtar lite..
Örebro E-A
2006-07-26 11:01
Jimpa_90//
man kan ju tycka att JP borde få chansen nån ggn.. men när jag såg träningsmatchen igår mot VSK blev jag lite tveksam.. han borde dominera där på samma sätt som Riddez gör, men han gör inte det, bränner avslut och är rätt osynlig.. kanske är det ändå rätt att spela Mirza från start men jag tycker det finns på tok för dåligt med alternativa forwards i ÖSK!
Örebro E-A
2006-07-26 10:58
Klas ÖSK//
Glenn är bra på huvet, det är en av hans bästa egenskaper, om man tror på MFF-fansens beskrivning. har ej sett han nicka nån ggn tror jag men har ingen anledning att betvivla det..

Erki//
Hagge verkade på hugget igår, va med uppe i anfallet och med i spelet i övrigt, men som ja skrivit förut så tyckte jag han såg rätt trött ut ganska snabbt in i matchen.. kanske pga för lite matchande/konditionsträning.. fast det va ju väldigt varmt också.. det enda annars som jag igentligen har att anmärka på hans insatts va att det slogs lite för många sidledspass från hans del å spelet mattades av. men matchen va ju rätt tempofattig i övrigt..

Måste ändå säga att det ser bra ut för framtiden´s Ösk'are. dom spelar ofta enkelt, med ett tillslag å kan blixtra till ibland, fast igår hade dom mycket hjälp av riddez som jag hoppas kommer in i startelvan snart, hellst inte i utbyte mot näfver utan att han tar över Glenn´s plats å han tar ett steg in på mitten..
Örebro Jimpa_90
2006-07-26 10:54
Jag tycker att vi ska peta mirza, han är alldeles för dålig. Gjorde ingenting mot JS och har nätat alldeles för få ggr! Tycker vi ska lira med p mot bois!
Örebro Erki
2006-07-26 10:46
Klas ÖSK//

Jag tror inte att matchen kommer att likna kampen nere på Landskrona IP alltför mycket med tanke på att vår konstgräsmatta, till skillnad från deras åker, tillåter bollen att färdas dit man tänkt sig. Så långbollandet från BoIS sida tror jag inte kommer infinna sig förrän slutet av matchen om de ligger under.

Jag vill hellre se snabba mittbackar mot kvicka Landskroningar för Thomas och Fredrik hade enorma problem mot J-Södra. Om Haginge är fit for fight tycker jag han ska gå rakt in i mittbacksparet, gärna ihop med Glenn.
Örebro Klas ÖSK
2006-07-26 10:32
Sersant//

Intressant elva du plockat ihop. min huvudinvändning (i dubbel bemärkelse) är att Fredrik Samuelsson inte är särskilt bra på huvudet. Hur Glenn är som nickare i mittbacksposition vet jag inte.

Min poäng är att segern borta mot Landskrona räddades genom att vi hade mittbackar som lugnt och fint nickade bort varenda höjdboll, särskilt när BOIS mot slutet valde att långbolla i varend anfall. Då är en Thomas Andersson inte helt fel att ha inne; nicka bort den typen av bollar är väl något av hans expertis.

Annars håller jag med dig om att det vore fint att ha lite speed centralt i backlinjen mot snabba BOIS. En Hagge i toppform hade inte suttit fel.
Örebro E-A
2006-07-26 10:25
Inget vidare röj på forumer idag.. ingen som har några övergångsryckten att släppa på??
Örebro rokky
2006-07-26 09:17
ÖSK!
Örebro E-A
2006-07-26 09:15
Anders Fensby (värvningsansvarig i IFK E-tuna) säger i dagens NA att kuhi inte alls är aktuell för klubben som det spekulerats om en tid efter att det verka som VSK tacka nej.. "Nej, det lutar inte alls åt Kuhi i dagsläget".. de va alltså intresserade av honom tills de lyckades knyta till sig två andra (bättre.?) spelare ist.. surt sa räven!
Örebro jappel
2006-07-26 09:07
E-A //
Hagge å Hogge...ja jäklar :-)
Viktigt vid laguttagningarna är ju såklart att det blir bra namn ihop på alla sätt och vis.
Och det här är väl just ett sådant exempel ;o)
Örebro E-A
2006-07-26 08:34
Jag gillar GT´s uppställning me PA på ordinarie position å Hagge som högerback. Kapten ist för Freddan tycker jag då FrSa inte imponerade mot Jönsa. Kapten känns stabil å kan dessutom uträtta saker även på andra sidan mittstrecket! JP ska´nog inte starta, brände en del chanser mot VSK. det är dock inte avgörande för min startelva men just nu ser jag nog ändå hellre mirza på topp fast det tar imot.. PA på mitten!!

Ni som såg matchen mot VSK: va inte deras afrikanska mittback(?) väldigt lik forwarden som provspela för Brajen?

Har vi ett blivande mittbackspar i Hagge å Hogge? skulle va ok för mig iaf, men på högersidan måste det förstärkas..
Örebro Sersant
2006-07-26 06:33
Tänkte passa på att ge min önskade laguppställning mot Landskrona innan jag går och lägger mig :D

Nurme

Antonnen - F.Samuelsson - G.Holgersson - Riddez

Jeffs - Nordback - Larsen - Näfver

Mirza - Sebb

Motivering:
Westman borde petas efter sina senaste svagare insatser. Backlinjen som nog många överaskas av
Samuelsson och Glenn för att få in lite mer speed i mitten mot ett snabbt anfallande Landskrona som antagligen kommer satsa på dödliga kontringar om man inte ser upp. Anttonen till höger ett runningsmärke mot Södra men nu vill han nog ha revansh. Riddez till vänster han får tillbaka vänster platsen eftersom han var våran bästa spelare under våren. Mittfältet behöver jag nog inte motivera. I Anfallet får Mirza spela med Sebb då jag inte ser så många andra heta alternativ, JP har inte imponerat när han fått chansen, Kuhi är i frysboxen, det enda bra alternativet som jag ser de är att flytta upp RiddezZz på topp (där jag tror han skulle funka perfekt).

God Natt zzZZzzZzZ
Örebro Sersant
2006-07-26 06:23
Efter en viss tids eftertanke efter matchen mot JS. Har jag kommit fram till följande (med tanke på Kollapses och Jappels diskussion).

Tycker det var en jämn match där 3-3 var ett rättvist resultat men som kanske inte direkt speglar matchen för matchen utkämpades mest på mitten där våra yttrar körde fast Ian kom väll loss lite grann men inte så mycke som man är van vid Näfer körde dock fast helt. Larsen gjorde inte många rätt i backlinjen var de ingen som direkt var bra mittbackarna kändes slöa och långsamma då man verkligen märkte att det saknas speed i mittförsvaret då Elmander flera gånger kom igenom.Westman tycker jag var felplacerad vid ett flertal tillfällen. Dem ända som jag tyckte gjorde en godkänd insats var Seb och Nordback.
Nog om vad som inte funkade i ÖSK :-)

Jönköping gjorde de däremot bra de märkte var de fanns möjlighet att ta sig fram och utnyttjade därmed sin vänsterkant flera gånger mycket effektivt. Elmander var framme och högg på allt och av vad jag såg i Jönköping så ser jag gärna honom i ÖSK. Södras försvarare satte effektivt stop för Örebros kanter och där skappades det inte direkt några farligheter förutom något enstaka tidigt inlägg. I deras centrala backlås hade de däremot lite problem med Sebb i luftrummet som ofta vann nickduelerna. Mirza lyckades dem aväpna tämligen enkelt.

Domarens insats tänker jag inte kommentera då jag tycker att han får ta lite för mycke skit men igår gjorde han iallfall inga matchavgörande tabbar så vitt jag såg. Trevligt att kubanerna inte bara skriker Sverges sämsta Miro för en gångs skull.

Vad Jönköping beträffar så har jag kommit att börja gilla dem och önskar dem all lycka i framtiden och vem vet kanske ses vi i AS om några år, för isånna fall så ser jag fram emot ytterligare en trevlig resa til den trevliga staden :-D

// Sersant
Örebro GT
2006-07-26 02:52
Gillar bara Per Persson´s startelva»

Westman

Haginge Th.Andersson Holgersson Riddez

Anttonen Nordback Larsen Näfver

Super-Seb & Mirza
Örebro sekt b
2006-07-26 02:23
varför inte?

Nurme

F Samuelsson T Andersson G Holgersson J Riddez

P Anttonen F Nordback L Larsen K Näfver

S Henriksson J Petterson
Jönköpings Södra Kollapse
2006-07-26 02:18
Dags att avgå Lagrell?// Tack för ett sunt inlägg.

jappel// Alltså, vad försöker du få ut av ditt senaste inlägg... egentligen? Ja, ni är ett bättre lag i dagsläget och jag har redan skrivit att jag tror ÖSK spelar i AS nästa år. Så, exakt vad är problemet?

Bra krönika förresten!
Hammarby AllanClarke=Legend
2006-07-26 02:14
Hur många ösk:are åker upp till umeå för matchen mot ufc 19/8?
Örebro jappel
2006-07-26 01:51
Ämne: Kollapse //
haha de....
Svart på Vitt!!!
Jag nämner bara målen inte spelet i övrigt.
Fast det känns ganska meningslöst att argumentera med er, då ni ändå inte kommer att vara i samma serie som oss nästa år ändå.
Troligtvis aldrig igen. Men den som lever riktigt länge får se.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-26 01:16
Kollapse, staten//

Det ska inte spela någon roll ifall Westman har solen i ögonen eller inte, försvaret var väldigt passivt och lät er på ett snyggt sätt göra mål... Inget snack om saken, det är bara det att ÖSK på bortaplan inte kommer i närheten utav spelet på hemmaplan och defensiven som sett så säker ut var riktigt dålig stundtals igår. En kombination av att ni stundtals spelade bra och på RÄTT sätt mot oss samtidigt som vi dräller med bollen (som Södra på Eyravallen) och är väääldigt passova. Ni hade en del bra anfall på våran högersida där Anttonen egentligen är mittfältare men som har testats en del som ytterback.
Jönköpings Södra Kollapse
2006-07-26 01:03
Ni är ju faktiskt rätt så söta.

Gräs vs konstgräs, det jag skrev var mest menat som en liten provokation, som också lyckades ganska bra. Nåja.

Saywee// Ok, jag ger fan i den här debatten nu. Den leder ingenstans. Jag anser fortfarande att det inte är sol i ögonen på er målvakt som föranleder målet, utan utspelning av ÖSK-försvaret. Det är ju SOLklart. HA!
Jönköpings Södra staten
2006-07-26 00:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej det var inte de målen du avsåg. Det kan jag läsa mig till klart och tydligt. Du skriver för mycket och blandar ihop det.

Och radion... Käre vänner. För det första är det omöjligt att förstå en fotbollsmatch utifrån ett radioreferat. Dramatiken går fram, men annars bara små fragment. Och för det andra - det var ju P4 Jkpg! Med ett fokus på Södra och välbekant gärsgårdskvalitet. Vilken folkhögskoleelev som helst får ju referera där på somrarna.

..eller... vad fan sitter jag och irriterar mig på sånt här trams för...
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-26 00:45
jappel//

Och ändå hade Miro en av sina bättre dagar, kan inte förstå att de låter honom fortsätta som elitdomare!
Örebro jappel
2006-07-26 00:40
Inga nerver, det är lungt.
Hemma mot ett decimerat böis.
Så gott som alla spelare hela, vi kan köra med samma lag som dom senaste matcherna om vi vill..
Detta ska helt enkelt gå ÖSK:s väg.
Örebro jappel
2006-07-26 00:39
Mycket bra artikel om gårdagens resa från vår korrespondent i bibelbältetshuvudstad Jönköping.

Trist att Miro som vanligt gör bort sig och märks på tok för mycket...på radio jönköping var dom inte glada över den mannen. Varken när han blåste fel till fördel för Jönsa eller ÖSK...något som enligt komentatorerna skedde alldeles för ofta.
Örebro kubanen_90
2006-07-26 00:35
Nu börjar nerverna kom inför Bois matchen!
Örebro jappel
2006-07-26 00:31
Ämne: jappel för ÖSK till ....
Alltid :-)
Örebro jappel
2006-07-26 00:30
Ämne: Ämne: jönköpi....
nja jag han nog inte med med än ca 100 inlägg under matchen och däromkring..vi var bortåt 10-15 inloggade som hjälptes åt att posta dom ca 700inlägg under kvällen. Men visst låg jag i :-)

Sedan är det så att jag såg ÖSK-Jönsarna 6-0 på plats på BA och det dom målen jag nämnde i inlägget om du orkar bemöda dig med att läsa igenom hela inläggen och begrunda vad dom innebär.
Sedan nämnde jag även dom mål som mycket rikigt visades på 4:an och även fanns att se på nätet.
Detta tillsammans med att jag lyssnade på hela matchen på p4 jönköpings direktsändning leder till att jag kan uttala mig om detta med mycket stor precision och säkerhet!
Örebro E-A
2006-07-26 00:29
jappel för ÖSK till toppen =D
Örebro jappel
2006-07-26 00:26
Ämne: vad tyckar ni öskare....
Riktigt bra mittfältare som ofta gör oväntade och lite aviga finter. Det känns riktigt bra att ha med honom i laget som ska vara med och föra ÖSK till Allsvenskan och mot toppen av densamma!
Annons: