/fotboll/osk/forum/917.aspx/fotboll/osk/forum/917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eyravallen Örebro
2015-08-12 23:05
@Stoonken:

"Jag har hört" är så trött på sånt där skit, det där är helt felaktigt. Börjar förstå nu vad Minatankar menar med folk som bara kastar ut sig saker, kan bli så fel.
Örebro Stoonken
2015-08-12 22:51
@Bastard on Parade:

Uttryckte mig kanske fel! Jag ifrågasätter inte själva uttalandet om att man tagit in extern hjälp, det har man säkert gjort. Vet dock att det finns expertis i Örebro som har hjälpt utövare i andra Allsvenska klubbar och andra elitidrottare med den här typen av skador med mycket goda resultat. Man har erbjudit sig att titta på spelare i ÖSK tidigare vid olika typer av skador men fått nej från ÖSKs läkarteam.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-12 22:08
@Stoonken:

Han säger ju rakt ut att de har tagit hjälp av expertis inom Sverige och även utomlands. Du har alltså hört något annat?

Stressfrakturer är kluriga och beor ju på överbelastning. Crespo har ju ett rykte om sig att träna som ett monster på gymmet så problemet är nog inte läkarteamet, utan snarare att man kanske inte har lyckats bromsa Crespos ambitioner? Jag pratade med en kompis om det där som är lite insatt i ämnet och han tror att konstgräset kan ha en del i skadan, speciellt för att det har varit ännu hårdare under vintern och tidigt på våren på grund av kyla.

Nu är väl Crespos skada fortfarande ganska hemlig, men det är svårt att göra något åt stressfrakturer tydligen. Susanna Kallur var ju borta hur länge som helst på grund av en stressfraktur och hon fick ju behandling av experter i USA om jag inte missminner mig helt.
Örebro Stoonken
2015-08-12 21:33
@Bastard on Parade:

Har sett avsnittet. Det var pga hans uttalande som det kom på tal..
Örebro Bastard on Parade
2015-08-12 21:26
@Stoonken:
Så lät det inte på Åström, utan det lät väl snarare att ÖSK har försökt göra vad de kan genom att ta hjälp av även extern expertis.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-12 21:24
På Axén låter det som att ÖSK kommer att spela 4-4-1-1 framöver. Är Astrit tänkt för rollen som släpande forward? Han är ju skaplig på huvudet så det vore kanske inte helt fel att ha honom i den rollen för att hota ännu mer vid inlägg.

Med Pär, RÅP, Moberg, Astrit och eventuellt Hagge på planen så bör vi kunna bli farligare på fasta situationer.
Örebro Stoonken
2015-08-12 21:23
Enligt vad jag har hört så är prestige viktigare än att få Crespo frisk för ÖSKs läkarteam. Man har blivit erbjuden experthjälp men tackat nej då man anser att man är så duktiga själva...

Om det nu är så att det är en stressfraktur det handlar om så ska väl en sådan inte ens behöva uppstå om man har ett fungerande läkarteam..
Örebro Center
2015-08-12 21:09
@GT:

------------Oscar
Hagge-Wiktorsson-Moberg-Dajje
Broberg-RÅP-Astrit-Nordin
-------Pärlan----DG----------------

Är mitt motförslag

Örebro GT
2015-08-12 19:56
Oscar
Logi-Moberg-RÅP-Hagge
Broberg-Astrit-Gerzic-Dajje
Kalle-Pärlan

Är mitt förslag på lördag !!
Örebro Center
2015-08-12 19:53
Man är inte jättenöjda med PO:s insats så här långt i GAIS
Örebro Center
2015-08-12 19:51
@Kajanus:

De kanske väljer ett spelsätt som passar laget medan Alex vill spela på ett visst sätt som kräver bättre spelare? (Tanke-leker bara)
Örebro Kajanus
2015-08-12 19:30
Kolla på Gefle. De har ett lag som påminner en del om ÖSK. De spelar konsekvent efter egen förmåga och alla offrar sig för laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-08-12 19:07
@Eyravallen Örebro:

Förstår på dina svar att du inte vill avslöja namnet, men varför inte?
Någon värvning blev ju tydligtvis inte av då kan det väl inte skada att slänga fram det.
Eyravallen Örebro
2015-08-12 18:50
@MR Wowoah:

Väldigt naivt tänkt. Man kan inte budgetera för succé eller hoppas. Då skulle vi "hänga" Simon om de kom fram nu och vi gjort såhär dåligt.
För övrigt verkade det som inte HIF kunde ändå.
Örebro MR Wowoah
2015-08-12 18:32
@Eyravallen Örebro:

Ja, och alla förluster (publiktapp) har inte kostat? Och om HeIF hade råd med sin superlåga lönebudget så tror jag ÖSK hade mäktat med det också.
Örebro Lord Pode
2015-08-12 18:15
@Aspen.:

Har hört att ÖSK tränar väldigt lite jämfört med andra lagen. Jättemärkligt enligt mig.
Örebro Lekiller
2015-08-12 17:34
Ska du ner något mer så släng iväg en fråga på Twitter till Wärlegård eller ÖSK. De borde svara om de vill ha ner folk och titta och det brukar de vilja ha. :-)
Örebro Lekiller
2015-08-12 17:32
[QUOTE=Stoonken]Jag har varit nere på BA fyra förmiddagar i år för att kolla på träning (samtliga gånger har jag kollat träningsschemat på hemsidan innan). Två av gångerna har ingen kommit ut på planen och jag har besviken fått åka hem. I dag fick jag se 15 minuters småprat mellan Astrit och Axén samt några halvtaskiga avslut.. Tränar de överhuvudtaget? [/QUOTE] Man brukar få lägga på 30-35 minut på den tid som står. De brukar ha genomgångar å saker före. Tiden är väll den tid då de ska vara samlade.
Eyravallen Örebro
2015-08-12 17:25
@Benny Böckling:

Svensk spelare på lån från AS. 100% säker.
Örebro Stoonken
2015-08-12 17:07
@Aspen.:

Jag har varit nere på BA fyra förmiddagar i år för att kolla på träning (samtliga gånger har jag kollat träningsschemat på hemsidan innan). Två av gångerna har ingen kommit ut på planen och jag har besviken fått åka hem. I dag fick jag se 15 minuters småprat mellan Astrit och Axén samt några halvtaskiga avslut..

Tränar de överhuvudtaget?
Örebro Aspen.
2015-08-12 16:41
Såg på NA-TV att inga andra spelare än Astrit Ajdarevic hade mött upp på dagens träning. En av två träningar före matchen mot Sundsvall. Då är det bara en träning kvar att få in Astrit i spelidén och samträna med övriga. Klart att det är svårt att får ihop spelet på matcherna om man inte lägger mer tid på instruktion och samträning. Man blir inte imponerad.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-12 16:28
AIK:s supportrar har redan köpt upp biljetterna till Östra läktaren + sektionerna O och P på södra. Tisdagen den 18 augusti släpps biljetter till ÖSK-supportrar med årskort, medlemskort eller partnerabonnemang. Passa på att fixa biljetter tidigt om ni inte har säsongsabonnemang, för biljetterna lär annars gå till AIK:are när de släpps till allmänheten.
Örebro Center
2015-08-12 16:14
@flesklepp:
Jag bjuder på det (också)!! :0) Fast du får nog lite svårt att gå på ett tag :0s
Örebro Glad
2015-08-12 16:04
Oscar står naturligtvis framåt också, Vem kan lasta honom att för alla målen som rullat in, vi har ett försvar som är som ett såll, kanske 2-3 mål är på Oscars konto denna säsong, varav 1an i söndags, annars tycker vi nog många att Oscar är 1a, Rinnes tur kommer nog nästa år i ett annat lag.
Oj nu får jag nog mycke skit igen, men vi tycker alla olika:) så komigen bara
Örebro flesklepp
2015-08-12 15:59
@Örebro Center:

Haha!! Du är allt en riktig lustigkurre du!!! Den där med "slår mig på knäna av skratt" får mig att slå med hammare på knäskålarna!!!
Örebro Center
2015-08-12 15:54
@flesklepp:
Haha!! Det bor en liten lustigkurre i dig också! Jag står upp och slår mig på knäna av skratt!! Hahahahahahha. Fick du tänka länge innan du kom på detta skämt? Kumla-skämt kallar vi det internt på jobbet - hahahahahahaha
Örebro flesklepp
2015-08-12 15:40
@Aspen.:

Det är väl just det som är tiotusenkronorsfrågan, alltså vilket som är "rätt" lag???
Benny Böckling
2015-08-12 14:02
Vem var det som var på g då Eyravallen Örebro?
Örebro flesklepp
2015-08-12 14:01
@Örebro Center:

Och se där! Broberg också! :-D
Eyravallen Örebro
2015-08-12 13:48
@MR Wowoah:

För en betydligt högre slant.
Annons: