/fotboll/osk/forum/9161.aspx/fotboll/osk/forum/9161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2006-08-04 13:28
Poängligan inom ÖSK: 1mål = 1 poäng, 1 assist = 1 poäng.

Lars Larsen 13
Sebastian Henriksson 10
Fredrik Nordback 7
Mirza Jelecak 6
Patrik Anttonen 5
Johan Pettersson 4
Joel Riddez 3
Örebro E-A
2006-08-04 13:19
sahlin007//
inte alltför ofta.. tragiskt att vi har dessa två att välja mellan, skulle satsa på JoPe nån (nästa) match från start å se hur det går, efter det skulle jag antagligen skrika som ett barn efter en ny anfallare om jag va Walker.. visst vi har gjort många mål denna säsong men för det behöver man väl hålla fast vid en lagdel som knappt uträttar ngt positivt (bortsett från Seb)? värva!!!
Örebro sahlin007
2006-08-04 13:10
E-A: Och när har du sett Mirza leverera ?
Hela ÖSK var helt under isen igår, de gick ju bara omkring och glodde.Tycker att Pettersson gjorde ett piggt inhopp mot Landskrona och att han i alla fall kompletterar Seb bättre än Mirza som är samma spelartyp.
Roligast igår var i alla fall Haginge, äntligen någon som vill offra sig lite !
Örebro sahlin007
2006-08-04 13:08
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,866690,00.html
Örebro E-A
2006-08-04 13:07
sahlin007//
för han knappt ens kan leverera i träningsmatcherna mot skitlag..
Örebro sahlin007
2006-08-04 13:03
Vitryssen var inte vad vi behöver tycker jag, ÖSK skulle behöva en snabb, teknisk ettrig målskytt, inte en targetplayer till för det har vi en uppsjö av. Och varför får inte Johan Pettersson inte chansen ordentligt någon gång ????
Mirsa är ju en katastrof som anfallare, det händer ju ingenting !!!
Örebro E-A
2006-08-04 13:03
Pär Cederqvist, free transfer(?), bosmankontrakt?? agera invest! här har vi vår anfallare!!!
Örebro sahlin007
2006-08-04 13:00
våga göra något radikalt i försvaret nu (som har varit ojämnt och trögt) in med Haginge och Holgersson som mittbackar och sedan Antonen och Riddez.
Örebro E-A
2006-08-04 12:51
DaSa//
nej det gjorde han väl inte, men jag tror folk är formbara på olika sätt å jag tycker inte PA har de kvaliteér som krävs för en back till skillnad mot Riddez, dessutom handlar det en del om villjan hos en spelare å träna in en ny position. PA skulle kunna få ett kontrakt villken dag som helst av nån AS-klubb som högerytter och han är, enligt mig, den absolut bästa vi har på den positionen. så varför skola om han? vad är igentligen fördelarna? att spelarinvest ska slippa bredda truppen? det kommer dom få göra iaf om vi nu skulle ta oss till AS..
Örebro Hjortsberg
2006-08-04 12:45
DaSa: Jag har definitivt inget emot Sebastian. Tycker att det är stor skillnad på honom och Ola T. Toivonnen var en av smågrabbarna som stod och kastade sten på ÖSK:s spelarbuss när han var liten. Har svårt att se att Seb ngnsin gjort detta.
Örebro toapapper
2006-08-04 12:38
Jag tror inte heller att PA kommer att hålla som högerback i allsvenskan. Om han knappt håller i SE så tror ja inte att vi ska ha för stora förhoppningar på han i AS. Däremot tror ja att han blir utmärkt som högeryttern.
Örebro DaSa
2006-08-04 12:31
Hjortsberg//
Bröderna Walker kan få en plats på bänken eller bli utlånade en säsong. Om man inte platsar i år när vi spelar i SE så har jag svårt att se att de skall ta en plats nästa år om vi spelar i AS.

Vore det inte en underbar diss mot Degerfors att värva en av deras bästa spelare? Vi har ju Seb nu och även haft Tjärna så det är väl inget problem att värva gamla DIF spelare. Eller du kanske inte gillar Seb?
Örebro DaSa
2006-08-04 12:27
E-A//
Riddez höll väl inte AS klass i början heller, men de flesta räknar väl med att han gör det nu. Därför tror jag om vi spelar in PA där så kommer han också utvecklas till en ytterback som håller AS klass.

Till er som dissar Skoog//
Om ni såg matcherna som han gjorde innan han stack till MFF så har jag svårt att förstå att ni inte vill ha honom. Han dominerade totalt, skulle vilja säga att han är den bästa spelare som har spelat i ÖSK under 2000-talet. Han är abosult inte slut som spelare än han har haft otur med skador.

Det jag kommer ihåg av Mumba var att han inte gick så bra ihop med Larsen på innermittfältet. Så därför jag hellre ville ha honom på kanten, men det kanske stämmer som Grixx säger att han är jävligt dyr.
Örebro Grixx
2006-08-04 12:09
Mambu Mumba är säkert för dyr. Hans norska klubb sa att de fick ett så bra bud att de inte kunde avstå att sälja honom.....och Häcken hade pengar.
Örebro Gohan
2006-08-04 11:43
Ämne: Ämne: Tänk er....
Mumba gjorde ju ett par matcher på höger kanten och han gjorde det riktigt bra
Örebro E-A
2006-08-04 11:43
Hjortsberg//
tror aldrig PA kommer hålla som back i AS, han gör det inte ens i SE. men som högerytter håller han däremot hög AS-klass!
Örebro Hjortsberg
2006-08-04 11:38
Ämne: Tänk er denna trupp ....

Det är naturligtvis alltid intressant att spekulera i kommande förluster och förvärv i spelartruppen.

Har dock några funderingar samt ett påstående:

*Varför välja Mambo Mumba som högermitt? Passar han inte bättre centralt?
*Var är bröderna Walker?
*Visserligen lirar PaAn på högerbacken idag, men räcker han verkligen på den i allsvenskan?

Det finns inte en risk i h*v*e att Toivonnen kommer att spela i ÖSK. Killen är ju för tusan uppvuxen på lilla valla.
Örebro Simon78
2006-08-04 10:21
Jag förstå inte Walker som så på NA att Pavel insats var okej och Pavel som är nöjd med mina första 70 minuter sedan blev jag riktigt trött.
Han var trött hella matchen och hade tur när han gorde mål. Det bättre kan vi satsa på Sandro P.
Örebro E-A
2006-08-04 10:17
Gohan//
som jag misstänkte då..

slänger ut frågan igen.. nån som ska ner till Mjällby som har 2st platser över i bilen?
Örebro Gohan
2006-08-04 10:11
Ämne: det stod på kubanern....
Det blir inget. är bara 5st anmälda
Örebro E-A
2006-08-04 09:39
nurme
hagge-Kapten-Glenn-Riddez
Anton-FrNo-Dansken-Näfver
Seb-JoPe

detta är min startelva mot MaIF, med reservation för Hagges ork, då slänger ja in FrSa på det positionen om det tryter.. Nurme är en chansning..
Örebro Mittåt
2006-08-04 09:24
Kerberos// Jag vet tyvärr inget mer om honom.
Örebro Mittåt
2006-08-04 09:24
E-A// Det märkliga är att deras liga pågår för fullt. Om han inte har bättre ork än vad han visade igår har jag full förståelse för att hans klubb gärna skulle vilja sälja honom.
Örebro E-A
2006-08-04 09:19
det stod på kubanernas hemsida att det skulle bli en buss till Mjällby.. hur blir det med det?
Örebro Kerberos
2006-08-04 09:19
Mittåt// Tackar för infon!

Undra hur gammal han är? Meriter? m.m

Man lägger märke till en sån spelare rätt enkelt, det är så få i svensk fotboll som vågar utmana och kan göra det med världens enklaste knep, överstegsfinten, i ÖSK är det väl bara Larsen och Näfver som kan det?
Örebro E-A
2006-08-04 09:08
Mittåt//
verkar lite orutinerat av han om han nu inte skulle va matchtränad. har du ngn koll på när deras säsong slutade? synd att han inte verka va så bra, hoppas dom har nån annan på lager annars tycker jag vi ska satsa allt krut på en "svensk" anfallare, om det är möjligt..
Örebro Mittåt
2006-08-04 08:33
E-A// Svårt att förstå folk som åker för att visa upp sig i förhoppningen att få ett utlandskontrakt, när konditionen bara räcker de första fem minuterna.

Man såg på en gång att hans första prioritet var att spara på krafterna så mycket som möjligt.

Det fanns väl en del saker som såg bra ut. Han verkade att komma bra överens med bollen, han täckte den föredömligt, har ett bra tillslag, verkar bra i luftspelet. Hade han löpmässigt varit jämnbördig med de andra 19 utespelarna, så hade han kanske varit intressant. Men knappast nu.

I NA är Walker också tämligen avvaktande i sina kommentarer: "Innan jag säger något måste jag smälta intrycken och fundera litet mer".

Så säger man väl knappast om man tyckte att killen var bra och skulle kunna bli en förstärkning av laget.
Örebro Mittåt
2006-08-04 08:26
Kerberos// Sorry, missade din fråga tidigare. Nr 9 i Karlslund är Ismalia Badjie (med reservation för stavningen). Han är från Gambia.

Jag tyckte också att han var riktigt bra. Bland annat var hans inkast enorma. Han kastar ju över halva plan (på brädden visserligen, men ändå).

Om man kollar seriens målgörare (hos Strömtorp som följer upp detta), så verkar det dock inte som om han gjort några mål för Karlslund i år.
Örebro E-A
2006-08-04 08:23
så missade man träningsmatchen igår då såklart! somna efter jobbet å vakna precis i slutet av den.. skit också! om ni som va där fick välja, denna vitryss som förstärkning eller ingen alls?
Örebro Kerberos
2006-08-04 08:16
Fortfarande ingen som vet vem Karlslunds nr9 var igår?
Annons: