/fotboll/osk/forum/9160.aspx/fotboll/osk/forum/9160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-08-03 10:54
ÖSK2006// Vi måste självklart passa på när tillfälle erbjuds att befästa titeln fotbollsmördare.
ÖSK2006
2006-08-03 10:48
Är detta verkligen en slump?

En rikssänd TV-match med ÖSK år 2005:
ÖSK-AIK 0-5. Årets sämsta hemmamatch.

En rikssänd TV-match med ÖSK år 2006:
ÖSK-Landskrona 1-2. Årets (troligen) sämsta hemmamatch.

(Rikssänd=Rikstäckande TV-kanal.)
Örebro jappel
2006-08-03 10:37
Mackan //
Själv ser jag fram mot en saklig och mycket detaljerad rapport om samma Pavel senare i kväll ;-)
Örebro jappel
2006-08-03 10:36
E-A tyvärr åker jag inte från stockholm heller, kommer finnas på österlen dagaran innan match. så jag kommer från skånehållet denna gång...
Menar du att det inte går någon bil över huvudtaget ner??? har du slängt ut lite krokar på kubanernas forum??
Om inte annat verkar det som att jag får hålla ställningarna helt själv nere i listerlandet!! Jag får övertyga släktingarna och vännerna jag har som bor i blekinge att dom måste hålla på ÖSK i denna match :-)
Örebro E-A
2006-08-03 10:33
jappel//
men det verkar ju inte bli nån resa med kubanerna så det kanske går att åka med er om vi tar oss till sthlm, jag å min tjej alltså..? har inget körkort annars hade ja gärna kört dit själv.. =( tror också din uppgift om avståndet stämmer bättre än det jag läste tidigare..
Örebro jappel
2006-08-03 10:27
Ämne: är det nån som plane....
E-A//
Jag räknar fortfarande med att ta mig till mjällby, men jag åker inte från Örebro så det hjälper inte dig speciellt mycket.
Att åka medelst lokaltraffik till mjällby är nog inget jag skulle rekomendera, vet inte ens om tågen stannar i staden.. och jag är ganska säker på att det är närmare 50 mil dit än de 40 jag såg i ett tidigare inlägg.
Hoppas att det kommer ner en minibuss från Örebro i alla fall, så att jag får se en ÖSK-klack från läktaren med mina inhemska(blekingska) vänner :-)
Örebro Jimpa_90
2006-08-03 10:21
Hoppas på resa till mjällby!
Örebro E-A
2006-08-03 09:47
resande fot i 2-3 dagar?!?! åkte han cykel hit eller? blir lite orolig att det är en stor å skottvillig person som inte har nått vidare precitionsspel, vi har ju redan mirza.. fast denna va ju snabb.. ska iaf bli skitkul å se han idag mot KFF, så man får bilda sig en egen uppfattning! hoppas alla har matchtröjor på sig också som kommer dit, jag ska ha det iaf..
Örebro Mittåt
2006-08-03 08:48
NA hade skickat ut en tvåmannadelegation till Marieberg igår för att bevaka vitryssens första träningspass med ÖSK. Delegationen bestod av sportchefen samt en fotograf. (Är alla de riktiga sportjournalisterna fortfarande på semester?).

Uddling rapporterar att vitryssen hann visa prova på hyfsad fysik och huvudspel. Han fick några skottlägen, men avsluten saknade kraft och/eller precision.

Om sig själv (Biahanski alltså) säger han, att han är bra i luften men väldigt gärna vill ha bollarna efter marken. Tvåfotad.

Walker tyckte: Han är stor, men visade ändå ett explosivt ryck med bra speed några gånger. Han är dessutom i god fysisk form.

Biahanski kommer att vara kvar i Örebro till tisdag nästa vecka.

Till saken hör även att han varit på resande fot i 2-3 (?) dagar och under den tiden fått väldigt litet sömn. Vi får väl hoppas att han hunnit hämta igen en del av sömnunderskottet tills i kväll.

Örebro E-A
2006-08-03 08:45
Coolt med kanon å kalkon funktionen, fast kan inte andra se vad jag skriver där?.. vad är medlemsnytt, är det om man är medlem i ÖSK?
Örebro E-A
2006-08-03 08:21
har nu sökt på både olika bussbolag och sj men hittar ingenting på söndag.. är det nån som åkt ner dit förut eller bara har nått tips på hur man kan ta sig till mjällby med kollektivtrafiken? det är alltså en söndag det handlar om..
Örebro E-A
2006-08-03 08:14
Simon78//
såg du han på träningen? va han verkligen så dålig eller kan det handla om att matchtempot saknas.?
Örebro Simon78
2006-08-03 08:08
Ämne: HUr var provspelaren....
Pavel Biahanski var så dålig och långsam, Han påminnar mig Walter Gigena. Han kommer att bli nya Walker fiasko.
Örebro rokky
2006-08-03 08:00
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-08-03 07:28
Spelartruppen för matchen mot Karlslund kommer, enligt papperstidningen, att omfatta hela A-truppen så när som på Sandro och Niklas. Frågetecken för den eventuellt sjuke Kevin.

Inga spelare alls från talangtruppen. Något som säkert gläder Håkan Juhlin som har en måste-vinna-match på lördag mot Ludvika. Vilket förmodligen också är anledningen till att Sandro och Niklas inte kommer att figurera på Örnsro i kväll. Patrick Walker aviserar många byten. Han vill väl inte slita alltför hårt på spelarmaterialet.
Mjällby Nog
2006-08-03 03:22
Börjar så smått närma sig match. Tyckte jag läste någonstans att ni har en buss med supporters på G. Lyckats fylla den ännu?

Har varit roliga matcher mellan MAIF och ÖSK de senaste åren. Trots att det bara blivit förluster... Men hjärtligt välkomna till STRANDen först och VALLEN på kvällen för match!
Örebro kitcar25
2006-08-03 01:37
brorzan har du också tränat idag !? vilket sammanträffande ! fast jag hade handbollsträning tror knappast du hade det mer jobbigt än mej..

Fattar att du skämtade !
Örebro # brorzan
2006-08-03 00:23
kitcar25 //

Det gick bra på träningen. Jag var bra trött efteråt bara, det kändes i benen att jag haft träningsuppehåll ett tag. :o)
Örebro kitcar25
2006-08-02 23:58
HUr var provspelaren på träningen någon som var där?
Örebro kubanen_90
2006-08-02 23:46
Just nu får inga andra fans skriva på DIFs sida! :)
Örebro kubanen_90
2006-08-02 23:24
Per Persson//
Håller med helt! Ser häldre att inget svenskt lag kvalar in till CL en att en 08 lag gör det. De lagen är så tråkiga ändå.
Örebro Mittåt
2006-08-02 22:56
Det tråkiga med Djurgårdens förlust är väl att det ännu en gång visar hur svag svensk klubbfotboll är. Fjolårsmästarna har oftast redan hunnit tappa sina bästa spelare till bättre ligor som kan betala högre löner när det blir dags för kval till Champions League.

Beträffande Djurgården måste man ställa sig frågande till hur de skött sin rekryterign. På bänken gör deras dyra värvningar ingen nytta. Var det inte så att de betalade nästan 20 mkr för den där brassen som kom in med två minuter kvar?
Örebro Per Persson
2006-08-02 22:41
E-A//

Det är ju runt 40 mil till Mjällby !!!. Att du tänker tanken visar ändå på ett riktigt ÖSK-hjärta ;)
Örebro Per Persson
2006-08-02 22:33
Att Djurgården förlorade tycker jag enbart är kul. Alltid lika roligt när det går dåligt för 08-lag. Deras målvakt är verkligen kass. Kan inte fatta att de inte köpte Alvbåge när han gick till IFK.
Örebro gurka
2006-08-02 22:24
någon som har sett vitryssen på träningen,är han målskytten vi letar efter?
Örebro Charlezzz
2006-08-02 22:22
Erki//
Efter att ha sett båda matcherna lagen emellan kan man krasst konstatera att det är klasskillnad. o inte åt djurgårdens favör...
Trist för svensk fotboll men vi är ju uppenbarligen inte bättre än så här...
Örebro Erki
2006-08-02 22:16
Ännu en gång har ett svenskt "storlag" skämt ut Sverige genom att åka på rejält med däng mot ett lag från en liten bergsby i Slovakien med en arena som tar ca 5000 åskådare. Pinsamt DIF!
Örebro # brorzan
2006-08-02 21:20
Hilltorp //

Det är bara för guldmedlemmar! ;o)

Nej då, sådant ska såklart fungera. Frågan är bara om det är ÖSK eller hyresvärden i det fallet. Oavsett så är det upp till ÖSK att se till att det funkar oavsett om det är klubben som ska fixa eller om det är klubben som ska kräva av hyresvärden.
Örebro DaSa
2006-08-02 20:54
DIF ligger under med 2-0, fan de får se till att gå vidare annars kommer vi ju knappt få kvala till CL i framtiden.

Såg också att James Keane gjort mål igen, han vore ju inte fel om GAIS skulle trilla ur AS.
Örebro E-A
2006-08-02 20:18
är det nån som planerar å resa ner till Mjällby? trodde matchen va på måndag men den va tydligen på söndag..
Annons: