/fotboll/osk/forum/9135.aspx/fotboll/osk/forum/9135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-10 13:23
DaaL// Ingen vet om det räcker. Men det är ett bra riktmärke. Så hör har det sett ut på andra och tredje platsen i Superettan:

2000 Malmö 60........Mjällby 53
2001 Landskrona 65...Mjällby 58
2002 Enköping 52.....V Frölunda 51
2003 Trelleborg 60...Häcken 57
2004 Gefle 58........Assyriska 54
2005 Öster 55........GAIS 52
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-10 13:08
Det kan kanske avgöras redan i den 26:e omgången när vi möter BP hemma. Säg att vi håller tre poängs försprång tills dess. Sen vinner vi den matchen då har vi sex poäng till godo. Ganska betryggande med bara 12 päng kvar att spela om isf. Hypotetiskt, jag vet;)
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-10 13:08
Mittåt//

Själv skulle jag föredra att vinna mot topplagen för att känna mig säker ;)

Det är ju inte alls omöjligt att kommar upp till 60 poäng med frågan är om det kommer att räcka!?
Örebro Mittåt
2006-08-10 12:53
ÖSK behöver vinna ytterligare 7 matcher samt spela en oavgjord för att nå 60 poäng. Om man till exempel vinner:

GIF Sundsvall (h)
Umeå FC (b)
Falkenberg (b)
Åtvidaberg (h)
Väsby (b)
Qviding (h)
Assyriska (h)

så räcker det med oavgjort i en av följande matcher:

Degerfors (h)
Ljungskile (b)
BP (h)
Norrköping (b)
Trelleborg (b)

Det är således inte längre nödvändigt att till varje pris slå de andra topplagen i serien för att nå 60 poäng.
Örebro E-A
2006-08-10 12:52
jappel//
dyker 08filialen upp på söndag?

hoppas peking tar kvalplatsen å sen petar ner något av blåbärsgängen i allsvenskan.. skulla va asschyst å få se lite "As-derbyn" nästa år..
Örebro jappel
2006-08-10 12:12
på tal om att vinna matcher så tycker jag att vi fortsätter att vinna hemma men start redan nu på söndag :-)
Det är tätt bakom oss i år, både på gott och ont.. lagen närmast bakom kommer såklart möta varandra ibland, då måste något av dessa lag tappa poäng, om inte båda som vid kryss..
Örebro jappel
2006-08-10 12:02
kanske synd att vi inte chansade på att locka till oss sypernewski, nu verkar det som att han kanske hamnar i MFF...varför nu dom som har så mycket pengar att köpa spelare för skulle välja att värva honom??!!..
Örebro E-A
2006-08-10 11:53
BP vinner inte 8 av 12 matcher.. undra om Kabba har konditionen nog för att klara en match från start redan på söndag? skulle va riktigt kul!
2006-08-10 11:42
Mittåt// Kanske inte helt realistiskt att tro på att Landskrona eller Norrköping når 60 poäng. Men chansen att gå förbi Brommapojkarna finns inom räckhåll. För ÖSK:s del så får vi väl vinna våra matcher. Säg att BP vinner åtta av tolv matcher, då räcker det att vi vinner sju matcher tack vare att vi har en överlägsen målskillnad. Ska väl inte vara helt omöjligt va?
Örebro Aspen
2006-08-10 11:34
Sista dagen för Kabbas provträning idag. Undrar när beslut kommer.
Presentation av honom som nyförvärv på söndags matchen vore trevligt!!
Örebro E-A
2006-08-10 11:32
vad var det jag sa.. vi borde dragit i han tidigare, nu är det försent! kanske går att få han att ändra sig om vi ger han en toyota i sign on bonus? kämpa invest! =D
Örebro E-o
2006-08-10 10:04
Är lite nyfiken på löneläget bland spelararna i ÖSK. Vilka pengar pratar vi om? Hur många i truppen jobbar vid sidan av? Är det nån som har koll?
Örebro Mittåt
2006-08-10 08:52
Jag har svårt att förstå mig på IFK Norrköping. Deras spelare var inte tillräckligt motiverade för att spela för en trepoängare i Jönköping.

Ändå hade de chansen att komma inom slagläge gentemot BP och rycka ytterligare 2 poäng från Landskrona. Dessutom tappade de två poäng på tätduon.

Har man motivationsproblem i truppen? Det verkar nästan så.

Jag undrar för övrigt om man kan beställa ett oavgjort resultat även i matchen mellan IFK Norrköping och Landskrona? Det skulle inte sitta helt fel.

Om man ser på 60-poängsregeln börjar nu marginalerna för IFK och BoIS bli rätt knappa. 36 poäng finns det kvar att spela om. IFK behöver 30 och har mot det målet bara råd att tappa 6 poäng på 12 matcher. För BoIS är det ännu värre. De kan bara tappa 5. Så ett oavgjort resultat skulle definitvt inte sitta helt fel (för ÖSK och TFF).
Örebro rokky
2006-08-10 07:23
ÖSK!!
Örebro Simon78
2006-08-10 07:17
Vad bra att ni hade blockerats (Anderssen). Tack Admin.
ÖSK tränar idag på morgon kl.09.30 på Behrn Arena.
Örebro Yggdrasil
2006-08-10 07:15
God morgon svart-vita bröder och systrar. Ännu en dag närmare match. Hoppas på mycket med folk både på uppvärmningen i svartån och på vallen..
Örebro GT
2006-08-10 06:46
Admin // Tusen tack !
Admin
2006-08-10 05:00
anderssen har nu blockerats från vårt forum och hans inlägg har raderats, detta efter att ha ignorerat två varningar om att hans inlägg bryter mot reglerna som går att läsa klart och tydligt här ovan och jag citerar: rena dumheter och inlägg som inte tillför något till debatten kan komma att plockas bort av redaktionen utan förvarning.

Du fick två chanser att skärpa till dig...
Du valde att fortsätta i samma stil...
Vi valde att plocka bort dig...
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-08-10 02:18
Var precis inne på officiella och kollade på målen från Mjällbymatchen, herrejävlar vilka mål!!!

Sebastian Henrikssons mål måste ju vara bland de snyggaste i år, precis som dom sa på radion! :)
Örebro kubanen_90
2006-08-10 00:27
Någon mer som tyckte att ÖSK slarvade en hel del med passnigarna på tränigen idag?
Örebro kubanen_90
2006-08-10 00:25
ok tack.
2006-08-10 00:19
Åtta poäng
2006-08-10 00:18
Ok. börjar bli lite trött. Inte lätt att hålla reda på höger o vänster;) Bortsett att det var fel fot så är det lite typisk för han att han nästan alltid försöker få försvararen att hamna på "fel sida". Antingen så är motståndarna tröga som inte lär sej hans kroppsfinter eller så är det helt enkelt så att han bara är så jäkla skicklig. Jag väljer att tro på det sista.
Örebro kubanen_90
2006-08-10 00:17
Hur många poäng har vi ner till fjärde platsen?
2006-08-10 00:01
Joerny - o inget annat//

Fast Larsen har väl inte gjort så många mål med vänstern va?
2006-08-09 23:57
Dags att avgå Lagrell?// Man kanske skulle ta o uppdatera den där informationen nån dag. Kanske hinner någon annan före mej...? Dock föredrar jag personligen Susning.nu, men men.
2006-08-09 23:55
0-3 var ett riktigt typiskt Larsen-mål. Finta djupledsryck, lägger bollen tillrätta med högern för att sedan placera inn den med vänstern. Att motstånadrna aldrig lär sej:) Dom andra målen duger väl också ;)
2006-08-09 23:39
Har tråkigt som så många gånger förr, har därför suttit och googlat lite om ÖSK och hittar sidan på Wikipedia om ÖSK...

Den som har skrivit texten har valt Herish Kuhi som en av tre ÖSK-profiler! :D
2006-08-09 23:34
Erki//

Jo, jag antar det. Han har ju varit skadad en del den här säsongen...

Fast jag skulle nog inte tacka nej till Hasse Borg även om jag tycker att vår nuvarande styrelse gör ett jättejobb! ;)
Örebro Mittåt
2006-08-09 22:55
Tydligen var det Martin Sjölund och inte Mattias Norgren som gjorde målet för Forward. Det tyckte jag med, men eftersom speakern sa Mattias och detta var registrerat hos tomteförbundet, så antog jag att jag sett fel.

Sjölund var alltså spelaren som domaren försökte skicka av planen redan efter det första gula kortet.
Annons: