/fotboll/osk/forum/9122.aspx/fotboll/osk/forum/9122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-08-11 09:54
Gohan //
grattis grattis, bra gjort, jag hade inte en susning om vad det kunde tänkas vara för företag!! Fast det är ju ytterligere fyra som har chansen till biljetter, så vi får nog vänta lite med att avslöja var du hittade dina :-)
Örebro jappel
2006-08-11 09:52
Att norrköping såg liet loja ut mot Jönsa kan faktiskt bero på att jönköping är ett bra spelande lag som kan ta bort spelfördelare hos motståndarna. Om man lyckas med det kan man lätt kontra in mål och vinna mot topplagen, det blir svårare för lag som inte spelar offensivt mot dom på samma sätt.
Detta påminner ganska mycket om det sätt som ÖSK så lyckat spelade i AS under sent 90tal och 2000 talet..
Örebro Gohan
2006-08-11 09:49
Ämne: Fem morgonpigga pers....
Ja då var man ägare till 2sittplatsbiljetter :D
Var lätt den här gången
Örebro ÖrebroSK
2006-08-11 09:41
Jäklar vad snabb Samura är! Kollade nyss inslaget på NA TV och han såg riktigt grym ut. Hoppas verkligen att han blir en bra anfallare som kan hoppa in direkt i startelvan och ge oss läckra mål :)
Örebro Arx
2006-08-11 08:59
Ja, Norrköping såg lite loja ut mot Jönköping. Måndagens match blir en riktig rysare. Som sagt, oavgjort vore ju rena drömmen (vi har ju haft rätt så mycket flyt med den här typen av delade poäng tidigare).

Oavgjort mellan TFF och AFF vore ju inte så dumt det heller. Inte för att det egentligen spelar någon roll vem som leder serien, men jag inbillar mig att det betyder en del mentalt. Ettan kan spela mer avslappnat än tvåan. Och skulle ÖSK dabba sig mot GIF vill man ju inte se TFF dra ifrån. (Och vinner AFF inte är ju de rätt så avhängda.)
Örebro rokky
2006-08-11 08:59
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-08-11 08:52
NA:s "artikel" om Kabba finns nu på na.se
Örebro Mittåt
2006-08-11 08:50
På tal om BP, så har tomteförbundets superettkrönikör Berndt Rosqvist en bra krönika om Brommapojkarna. I lagets trupp på 21 spelare har 16 sin hemvist i 08-området. Imponerande i dessa spelarimportens tider.
Örebro Mittåt
2006-08-11 08:42
Att döma av PVHs artikel nu på morgonen (det 223 avsnittet av jakten mot Allsvenskan), så är det litet si och så med kampmoralen i IFK Norrköping för tillfället. Det kanske rör sig om en försenad Jingblad-effekt.

Hur som helst - matchen i Idrottsparken på måndag blir nog seriens mest monumentala så här långt. Två fd. tronaspiranter, som hamnat litet grand på dekis, gör upp om vem som skall få vara med och utmana BP om kvalplatsen. Längre än så sträcker sig nog inte förhoppningarna ens hos vinnaren.

Om de två topplagen gör sin plikt (ÖSK har ju Giffarna hemma och Trelleborg får besök av Assyriska), så kan det poängtappande laget i Norrköping rimligen inte ha någon som helst möjlighet att utmana om en direktkvalificeringsplats.

Att BP spelar hemma mot Mjällby gör givetvis inte saker och ting lättare för förloraren.

Kan vi beställa ett oavgjort resultat, månntro.
Örebro Mittåt
2006-08-11 08:31
Ämne: Blir kul att se hur ....
Och ni som av någon anledning inte kör omkring i en bil kan hämta ut mini-dekaler, som ser väldigt snygga ut på till exempel bakskärmen till en cykel.

Enligt obekräftade uppgifter kan man vinna med hjälp av minidekalerna också.
Örebro E-A
2006-08-11 08:26
stackars MFF som inte får några nya Zlatan-pengar..
Örebro joth
2006-08-11 08:12
Blir kul att se hur Kabba smälter in i truppen om det nu blir något.

En sak till: På officiella finns en tävling som heter Dekaljakten. Ni vet väl om att ni kostnadsfritt kan hämta ut en bildekal på kansliet?
Örebro Chipset
2006-08-11 07:45
Mittåt// Härlig morgonnyhet. Samura är en spelartyp vi behöver. Mer fart och fläkt i ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-08-11 06:36
NA skriver idag att Walker och Hammar vill ha Kabba i ÖSK. Klubben förbereder nu ett kontraktsförslag. Lennart Sjögren säger att allt kan vara klart före helgen.

Kommentar: Detta förutsätter dock att han accepterar ÖSKs förslag (antar jag). Sedan är det ju frågan vad klar betyder i sammanhanget. Knappast spelklar utan förmodligen klar beträffande framtida lagtillhörighet.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-08-11 04:46
ÖSK ÖSK ÖSK!!!
Örebro jappel
2006-08-11 01:18
K borde fungera bra. Kul att stå så att ni syns mycket om tv väljer att sända ytterligare någon ÖSK match från BA.
Örebro P-D
2006-08-11 01:09
När man nu river västra var ska klacken stå då? Sektion K som förra året eller?
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 00:49
Haha, jag får fortfarande rysningar i kroppen när jag ser Sebs 2-1 mål mot Degerfors...

Grymt laddad inför matchen! Hur ser skadeläget ut i truppen just nu?
Örebro jappel
2006-08-11 00:35
då blir det säkerligen västra stå....bara det inte blir fullt där(inte fel i och för sig, bara lite tungt om man åker 20mil och inte kommer in där man vill :-)!!! jag har på känn att BA kommer vara nästintill slutasåld denna match!!
2006-08-11 00:18
go_osk//

Självklart ska alla låta bli att chansa och hamna bakom en pelare när man kan stå på Västra!

Vill ju inte att Giffarna ska sjunga ut oss på våran hemmaplan, det har redan hänt för många gånger i år!
Örebro go_osk
2006-08-11 00:16
Efter en titt på ticnet verkar det ändå som att det finns en del ströplatser kvar på den södra läktaren. Problemet med södra är ju tyvärr som alltid att man riskerar att hamna bakom någon gammal avdankad pelare, vilket i sin tur leder till att man bara kan beskåda halva matcher. Därför regerar västra alla gånger!!!
Örebro kubanen_90
2006-08-11 00:04
jappel//
Japp västra räknar med dig och kommer spöka för dig varje natt om du inte tar farväl genom att sjunga fram tre poäng till ÖSK.:)
2006-08-11 00:03
Ja, det är ju sista matchen på Västra mot Degerfors! Alla till klacken för att hylla vår slitna träläktare! ;)
Örebro jappel
2006-08-11 00:02
kanske det kanske....
Håller på och kollar om det inte går att hitta några sittplatser...jag är trots allt ganska lat av mig och orkar nog inte stå och sjunga en hel match :-)
Fast är det slut på sitt så är det klacken alla gånger...kul att passa på att ta farväl av gamla västra stå :-)
Örebro go_osk
2006-08-11 00:01
Ämne: go_osk//
Kom till k....
Det gör jag hur som helst. Som ALLTID dvs!
Örebro kubanen_90
2006-08-10 23:54
go_osk//
Kom till klacken och sjung ut de jävla Bondjävlarna!
Örebro go_osk
2006-08-10 23:49
Jappel//
Då siktar 08-alliansen in sig på derbyt den 23/8 istället! Blir det klacken och ståplats för din del för omväxlighetens skull?! Det ryktas ju nämligen att samtliga sittplatsbiljetter är slutsålda sedan en tid tillbaka..
Örebro jappel
2006-08-10 23:39
go_osk, nu finns info om degenresan i din och alla andra StockholmsÖSK:ares mailbox.

Hoppas att det blir en bra resa med mycket folk!!
Senast vi annordnade resa (jönsa hemma) så blev ju resultatet bra i alla fall.

Matchen mot Giffarna kommer inte jag köra till örebro på matchdagen i alla fall, möjligt att jag är i trakten redan innan, men det brukar bli lite svårt att annordna resor när det inte finns ens en känd bil som ska åka innan jag skickar iväg mailet :-)
Kommer ni åka?? ni får säkert med er några om ni gör lite reklam här på sidan... om ni kommer åka så kan jag skicka ut ett mail till alla stockholmare i morgon om ni vill. Annars kan ni självklart ordna med det själva om ni vill! Bara att skicka ut ett mail ni har adresserna i mailet som kom idag :-)
Örebro kubanen_90
2006-08-10 23:31
Stämmer det att Kabba har skrivit på för ÖSK?
Örebro kubanen_90
2006-08-10 23:29
Nu är jag taggad som fan inför Sundsvalls matchen. Men det är svårt att ta en match itaget! MAgnus Ugla har gjort många bra låtar speciellt Den tjugofemte smäller det. Men nu har jag märkt ett allvarligt fel i den låten. Den skulle heta den tjugotredje smäller det! Lika mycket som jag älskar ÖSK hatar jag Degen. :)
Annons: