/fotboll/osk/forum/9121.aspx/fotboll/osk/forum/9121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-08-11 23:24
E-A och jappel//

Är ganska säker på att Jonson har kontrakt med DIF även nästa år. Vet dock att han har köpt en tomt i våra trakter, så vi kan ju hoppas att han avslutar med några säsonger i ÖSK.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 23:24
Forza Assyriska !//

Självklart är det roligt för Er att han är klar, men nu verkar det ju som om Ni måste punga fram pengar för en målvakt när Hellström är skadad... Kan bli dyrt att lägga vantarna på klass-spelare om man inte går upp till Allsvenskan!
Assyriska Forza Assyriska !
2006-08-11 23:23
Det handlar inte om sponsorer sa jag, det är privat personer som skänker pengar till AFF!

Vi har inte bra sponsorer okej men vi har bättre ekonomi än ÖSK HAHA!
Örebro E-A
2006-08-11 23:22
Forza Assyriska !//
hööög komik i dig, kallar oss bönder.. VAKNA!!! blöjbarnet har fått hybris..
Örebro Per Persson
2006-08-11 23:22
Forza Assyriska//

Affärsmän, ha,ha,haa,ha. Du skriver att ni har sponsorer som är Frisörer, äger Restauranger, ja till och med Skomakare (lagar de fotbollsdojorna gratis). Låter inte som dessa kan skänka några större belopp. Dessutom är just dessa de värsta skattesmitarna vi har i Sverige. Detta stärker min uppfattning om era skumraskaffärer ytterliggare. Ville inte Ica Maxi i S-tälje sponsra er ?. Löste ni det på egen hand ?.
2006-08-11 23:20
Vi snackar om i år och förra året era bönder, ni kan ju inte en räkna till tio.

Klart det är mycket pengar, Men Assyriska verkar i alla fall vilja ha grabben och har jagat honom i snart ett år men nu verkar det vara klart.
Örebro E-A
2006-08-11 23:20
jappel//
nu blev jag nästan lite till mig... villken superbra ide!!!! plocka hem Jonson som Bosman!!!!
Örebro jappel
2006-08-11 23:17
go_osk//
Aj då...jaja... då får han komma hem till 2008 och vinna SM-guldet med ÖSK som jag skrivit på mitt nick sedan urminnes tider :-)
Örebro E-A
2006-08-11 23:17
Forza Assyriska !///
hahahahaha!!! du fattar nada! du jämför AFF's pantbanksaffärer med en klubb som sålt spelare för massa miljoner de senaste åren.. har du hört talas om Niklas Skoog som spelar i MFF, eller Petter Furuseth-Olsen som spelar i Bajen? massa spelare i utlandet, listan kan göras lång.. ditt lag är en liten bonnaförening jämfört med oss!
Örebro jappel
2006-08-11 23:16
Forza Assyriska !//
Vad menar du???
Får han 100000 eller får han 60000?? eller får han kanske 40000???
Låter lite som att du gissar...men oavsett vilket så låter det som en lön som är lite väl hög för ett lag i SE, vad lagen i vår serie är kontinuitet och stabilitet i hela laget, lite dumt att lägga alla ägg i en och samma korg.
Se bara på amuneke. förväntat toppspelare som inte ens får vara med på bänken nuförtiden...svider nog ganska ordentligt i den boisiska kassan..
Örebro go_osk
2006-08-11 23:14
jappel//
Jonson har ytterliggare ett år kvar på kontraktet..
Örebro jappel
2006-08-11 23:13
Mittåt//
Härligt...det kan i allafall inte bli sämre än vad det varit tidigare, då det varit 100% krascher på matchdagarna :-)
Om det så bara lyckas ligga uppe under en matchdag så är det ju en oändlig förbättring :-)
2006-08-11 23:13
Glömde att tillägga att föreningen har startat en kampanj där man stödjer Assyriska marsch till allsvenskan genom att betala 1974 ( föreningen födelse år) som, som sagt oavkortat går till satningen mot allsvenskan!

Gouda får uppemot 100.000, tror det ligger runt 60-80.000
Örebro jappel
2006-08-11 23:11
Ämne: E-A//

Missförstå ....
precis...perfekt att plocka hem jonson efter säsongen.. han kommer säkerligen få tillbaka motivationen i lugna trygga Närke. För visst går hans kontrakt ut i höst??? eller är det ett helt år kvar???
Tror att uppvarvning och motivationsökning i ÖSK skulle sitta som en smäck för Mias!!
Örebro loopy
2006-08-11 23:11
gouda låter som en ost, typ
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 23:10
Forza Assyriska !//

Jag hoppas för eran skull att Er styrelse inte riskerar elitlicensen pga Gouda. Att betala 100 000 för en spelare i Superettan är otroligt mycket! Till och med i allsvenskan! Inte kan väl ni ha så stora intäkter från sponsorer?

Edit: Lite sen...
Örebro E-A
2006-08-11 23:10
jag undrar vad det är för välbetalda, inköpta spelare det talas om?? de flesta är Bosmanfall som kommit gratis, antagligen har AFF inte ens behövt betala sign-on bonus för inget annat lag velat haft dom.. dessutom rör det sig antagligen om löner på MAX 30 lappar för de mest välbetalda..
Örebro Mittåt
2006-08-11 23:09
Ämne: jappel//
Mittåt skr....
Ja, det stämmer. Från och med i morse ligger siten på en ny server. Vad den klarar av lär vi få se på söndag.
Per Persson/ För det första så har vi många privatpersoner som hjälper Assyriska ekonomiskt när det gäller värvningar som i Goudas fall. Så du kanske vet så ät Assyrier affärsmän äger alltifrån Frisörer,Cafeér,resturanger till Skomakareri etc.

För det andra så sålde vi Batan för upptill 3,5 miljoner till Djurgården, Darko Lukanovic för 200.000 och Haddad för ca: en halv miljon kr till Lilleström kallar du det dåliga affärer ?
Vad har Örebro sålt? Ta reda på fakta innan du uttalar dig!
Örebro go_osk
Forza Assyriska !//
Att kille skulle få 100 000 i månadslön tar jag med en klackspark, om inte ens ni supportrar har fått höre lovord om vad killen går för. Att han har landslagsmeriter från Egypten säger enligt mig inte speciellt mycket eftersom landets president officiellt hart skällt ut laget ett flertal gånger.
Örebro jappel
2006-08-11 23:08
E-E//
jag vill också att vi ska värva...men det är nog inte så lätt, det vill till att spelarna vill spela för oss också.. och så länge vi spelar i SE är det inte så många som vi är intresserade av som är intresserade av oss. Dels på grund av att vi inte kan erbjuda rätt lön till spelarna så länge vi är i SE, dels på grund av att spelarna inte vill riskera hamna i ett SE lag om vi nu gud förbjude inte skulle lyckas ta oss upp i AS i år. Så dom värvningar som är riktigt intressanta för oss går inte att genomföra förrän efter säsongen. Det vi skulle kunna lyckas med är en sådan chansning som vitryssen till exempel, men då krävs det att vi har en god portion tur om vi ska få en spelare som kan vara med och dominera i AS och delar av europa...men om vi hittar en sådan spelare som vill ta risken att spela i sveriges andraliga ett år så skulle jag gärna lägga ut tre fyra millar (om jag hade dom).. hoppas att Spelarinvest tänker likadant.
Örebro Per Persson
2006-08-11 23:08
E-A//

Missförstå mig inte, jag förstärker också jättegärna, men då skall det vara rätt och känt material. Testspelare vill jag inte ha på träningar mitt i säsongen.
Örebro E-A
2006-08-11 23:06
Forza Assyriska !//
HAHAHAHA dagens skämt!

Per Persson//
HAHAHAHAHA!!!!! =D
Örebro Per Persson
2006-08-11 23:05
Forza Assyriska//

Menar du på fullt allvar att ni som ligger i mitten på SE skall betala 100.000:-/månad för ytterliggare en ny spelare. Bäst att Securitas höjer beredskapen maximalt då.
Örebro E-A
2006-08-11 23:04
jappel//
Mittåt skrev, igår tror jag, att det inte kunde läggas ut nyheter på officiella fören imorse för att det skulle bytas server. (eller om det var imorse/i eftermiddags..?) men det borde va klart tills på söndag hur som hellst..
Örebro E-A
2006-08-11 23:02
Per Persson//
håller inte med dig, tycker det skulle va skitbra med vissa förstärkningar i truppen! (om man fann rätt material..) för det första för att förstärka, vill inte ha några tveksamheter, klubben borde satsa allt krut på att verkligen gå upp när vi har detta slagläge. och för det andra för att spela in nya "talanger" i laget inför en möjlig säsong i allsvenskan. där jag också vill att vi ska ha ett slagkraftigt lag.. nu har vi grunden, vad vi behöver är spetsen och till viss del bredden..
Örebro jappel
2006-08-11 23:02
ytterligare ett försök till byte av ämne på forumet...
Är officiella www.orebro-sk.se flyttad till den nya stabilare severn nu???? Skulle inte sitta fel om sidan klarar att vara online en hel matchdag :-)
2006-08-11 22:59
Igentligen vet inte så många hur bra Gouda är men han är ett känt namn i sitt hemland Egypten och har spelat landslagsfotboll i ett antal år samt att han spelar i det anrikaste laget i Egypten, han har spelat i högsta ligan i Turkiet också.

Det verkar vara en klass spelare men än så länge vet jag inte så mycket, kanske vet jag mer efter söndagens träning då han väntas dyka upp.

Han tjänar i alla fall ungefär 300.000 i månaden där. Här komemr han inte få mer än 100.000.
Örebro Per Persson
2006-08-11 22:58
Forza Assyriska//

Ni har ingen publik, dåligt med sponsorer, säljer inga spelare för några högre summor. Tala om varifrån pengarna kommer, de ramlar väl knappast ner som manna från himlen på er. Jag tror det är mycket skumraskaffärer i er förening och det har jag rätt att tro i Sverige, fattar du ???.
Örebro jappel
2006-08-11 22:57
Vad är det för status på pfo affären??? kommer klubbarna att förlikas eller blir det skiljedomstol??
Kan kanske vara dags att gå vidare med detta innan huvidpersonen till och med lämnar sverige.
Annons: