/fotboll/osk/forum/9077.aspx/fotboll/osk/forum/9077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari
2006-08-15 14:02
... kolla, det är 11 matcher kvar. Av dessa 11 matcher måste kölaget norrköping vinna 3 matcher fler än ÖSK för att passera i tabellen. Det måste till något särdeles otäckt för att ÖSK ska missa det tåget. Sedan vet jag att BP kommer att vika ner sig på slutet. De måste t ex möta oss på BA. Så i praktiken är alltså serien avgjord. Det är bara att gratulera BP till kvalplatsen. Den enda spänningen som är kvar är om skåne eller närke tar hand om förstaplatsen (och då tänker jag inte på labois - de är redan körda)
Örebro Kronblom
2006-08-15 13:55
bandy är oxå kul(?)//
att stanna hemma enbart för att man får en gaphals bakom sig tror jag knappast är en orsak,alldeles för många(som inte har årskort)tycker att det´är på tok för dyrt att lägga ut drygt 200 på en SE-match,har pratat med många som tycker att även ståplats är för saftigt pris.Så helt klart så är det ekonomin som styr!
Örebro kubanen_90
2006-08-15 13:52
Ruel Fox//
Anlednigen att ni inte är inne på vårat forum är att ni är typ fem pers! På erat lilla stinkade håla forum!
Örebro E-A
2006-08-15 13:41
Ruel Fox//
va roligt att du skickar en hälsning på vårat forum! nöjd med Mendesaffären?
Örebro Yggdrasil
2006-08-15 13:38
Ämne: Låt tjejer gå in för....
Även om ÖSK skulle vilja så får dom inte göra så. Finns nåt som heter JÄMO som satt stop för sånt, Tjetaxa M.M..
Degerfors Ruel Fox
2006-08-15 13:32
Jaså, ni hade ett eget forum! Trodde inte det, trodde vi var tvungna att dela på ett.
Örebro P-D
2006-08-15 13:31
Någon som vet om det är någon träning idag?
Örebro E-A
2006-08-15 13:15
Zalayeta 5,5 milj(euro?) Nedved 15 milj (euro?).. måste va så..
Örebro E-A
2006-08-15 13:10
Mittåt//
se edit nedanför.. ang. Seb och Larsen tror jag din teori stämmer väldigt bra..
Örebro Mittåt
2006-08-15 13:07
Ämne: Mittåt//
det måste ....Jo, jag kan tyska. Men det står ingenstans hur man kommit fram tillvärderingarna. Antagligen använder man sig av ett antal standardparametrar som ålder, liga, eventuella landslagsuppdrag, spelade matcher etc.

Att Larsen gått upp i värde kan ju bero på att han spelar i år, medan han gick skadad större delen av förra året. Och vid hans ålder så finns det en stor risk att en allvarligare skada innebär slutet på en karriär.

För Sebbes del så gick han från en förstaliga till en andraliga. Det skulle kunna förklara varför dataprogrammet (eller vem det nu var) satte ner hans marknadsvärde.
Örebro E-A
2006-08-15 13:02
Mittåt//
det måste ju va glömt i uppdateringen.. fattar du tyska? såg du om det stod nånstans när uppdateringen för vardera spelare gjordes?

edit: det är nog euro för Zlatan är värd 25 milj.. alltså är hela örebros trupp värd 4,325 milj euro.. detta är siffror man till stor del kan lita på vad jag förstått..
Rock_strongo
2006-08-15 13:02
GT//

helt sjuka regler
Örebro GT
2006-08-15 13:00
Rock_strong //
Herregud... ja, ja....

Domare på lördag är en ny bekantskap för ÖSK:
Antti Kanerva från Olofstorp.
Örebro Mittåt
2006-08-15 12:59
Ämne: hur kan Seb's mar....
Det största frågeteckent är dock hur Pelle Gawelin fortfarande kan anses vara värd 450.000. Jag antar att det är kronor och inte Euro som det handlar om.
Örebro E-A
2006-08-15 12:57
fel länk, men sök på Örebro fall nån är intresserad..
Örebro Mittåt
2006-08-15 12:56
Jag känner varmt för alla familjefäder - och mödrar.

Låt barn (12 år och yngre) få inträde gratis tillsammans med vuxen och rabattera eventuell sittplats för ungarna.

Då slipper pappa budgetdiskussionerna i familjen då han skall gå på fotboll och när ungarna väl är tillvänjda kommer det vara de som tratar om att få gå på matcherna.
Örebro E-A
2006-08-15 12:55
hur kan Seb's marknadsvärde ha gått ner sen han kom till ÖSK? ålder, dåligt spel? å hur kan då Larsens gått upp? nån som har koll på tyska?
Rock_strongo
2006-08-15 12:48
GT//

man får väll inte ha sånt längre.allt ska vara jämnlikt.allt ska kosta lika mycket för båda könen.eu regler
Örebro GT
2006-08-15 12:46
Låt tjejer gå in för halva priset !
Varför inte ?
Hur många % av publiken är damer på matcherna idag ?
Inte många. Detta borde öka publiksnittet.
Örebro Mittåt
2006-08-15 12:46
En hel del intressanta förslag idag. Säsongsbiljett via autogiro är väl det intressantaste. Med en VD som kommer från bakvärlden borde det gå att fixa till på nolltid.

Dessutom borde man kunna sälja/köpa säsongsbiljetter för kortare perioder än en säsong.
Örebro Kerberos
2006-08-15 12:39
Joth// Jag är också intresserad, kan heller inte lova något just nu, allt beror på tidpunkt.

Sen om kanske 1a mötet inte blir något som resulterar i något konkret så är det ändå en början för folk som kan tänka sig engagera sig, känna av läget och folket, så man inte tror att man åker dit och får massa jobb dumpat på sig.
Örebro Aspen
2006-08-15 12:34
Skulle man inte kunna sälja biljetter i paket t.ex 4 st så man kan gå ett gäng till ett rimligt pris.
Örebro joth
2006-08-15 12:14
En annan kul grej är att spelarna är ut och träffar de som deltar i ÖSK Ungdoms fotbollsskola. När grabben deltog vecka 32 så var Anttonen och Jeffs där och pratade och singerade tröjor och bollar. Detta är också en bra grej...
Tror att det sker fler grejer än vanligt folk vet om. Man kanske borde exponera sådana saker lite mer... men som "men bandy är också kul" säger så bör det vara "Mer ÖSK åt Örebroarna".

Det optimala är att alla Örebroare känner att "Vi är ÖSK, ÖSK är Örebro". Att vi är stolta över ÖSK.
Örebro E-A
2006-08-15 12:09
Mittåt//
håller helt och hållet med! dock inte på Degens sektion för då skulle dom användas som konfetti..
Örebro Mittåt
2006-08-15 12:07
joth// Att dela ut dekalerna via kanslit är inte speciellt praktiskt. Varken för personalen eller de som skall hämta dem.

Jag skulle tro att 95% av folket som går på en match inte ens vet var kanslit ligger någonstans. För mig tog det ett år som återflyttad till stan innan jag hade det klart för mig.

Förslag: Dela ut dekaler vid inpasseringen vid Degerforsmatchen till de som vill ha, så skall du se att det blir en dekalexplosion på stan.
Örebro Mittåt
2006-08-15 12:00
E-A// Det håller jag gärna med om. Vad jag försökte visa var bara att NA är ute och cyklar när de påstår att publiken sviker ÖSK. Jag tror att det är fullt möjligt att nå en total publik som ligger i paritet med fjolårets. Vilket faktiskt är något bättre än vad klubben budgeterat för.

Nu är det förstås väldigt svårt att analysera publikintäkterna utifrån antalet åskådare. En åskådare på sittplats ger minst lika stora intäkter som två på ståplats. En del platser som redan är sålde via klubbens sponsorpaket kanske inte används. Där får klubben en inkomst ändå. Och alla kort-innehavare kommer inte på alla matcher etc. etc.
Örebro men bandy är också kul
2006-08-15 11:58
Jag är en blandning av "Kom-ibland-folket" och "Intresserade men frånvarande". En skillnad är att jag kommer när det passar mig – ganska oavsett motstånd. Det kan bli 1 - 3 gånger per säsong. Annars är jag intresserad, läser i NA och på Svenska Fans (kan det här vara tredje inlägget på de senaste åren...)

NAs rapportering kan ju ÖSK verkligen inte klaga på. Det skrivs jämt om laget. Att de försöker ha lite distans och inte alltid skriver så att det faller alla hardcorefans på läppen är bara bra.

En anledning att inte gå på fotboll är att det ofta sitter någon tre rader upp från en själv och skriker könsord åt domaren. (Ofta någon 40-åring...) Känns alltid tråkigt och extra skitdåligt om man är där med ungarna. Svårt att göra något åt men så är det.

Priset är viktigt. Det blir dyrt att gå om man betalar sittplats för 2-3 stycken.

Jag tror ÖSK skulle väcka mer intresse och engagemang om klubben och spelarna engagerade sig ännu mer i stan. I somras var det ett kul reportage i NA om Mirza (tror jag det var) som var ute och jonglerade med ungar i Baronbackarna. Kanonbra. Om ÖSK har bredd i verksamheten med spelare som är engagerade i
t ex ungdomar så ökar också engagemanget för ÖSK. Mycket mer sånt. Det gäller att engagera på sikt. Då kommer det mer och trognare publik.
Örebro joth
2006-08-15 11:56
En sak till.... hur många bilar ser man på en dag i Örebro med en ÖSK-dekal? ÖSK-Dekalerna finns att hämta gratis på kansliet...

"Mer ÖSK åt Örebroarna!"
Örebro E-A
2006-08-15 11:54
Mittåt//
du är väldigt positiv i din tippning av framtida publiksiffror, men det duger ändå inte för en stad/ett lag av denna kaliber, tycker jag.. får hoppas på att vi tar några segrar nu så folk vill vara med å fira uppgången i allsvenskan i slutet av serien! med tanke på vår tabellposition, matchresultat detta år, borde publiksnittet ligga högre när serien summeras detta år än förra året!

men det stämmer säkert, som du säger, att invånarna hade annolunda förväntningar förra året.. men dessa medgånssupporters borde ju rimligtvis börja hitta tillbaka till arenan efter vår starka inledning å inte sluta gå på matcher..
Örebro Mittåt
2006-08-15 11:49
Mer om publiksiffrorna.

Man kan som sagt dela upp säsongen i en vår-, sommar- och höstdel och lägga ut fem matcher vardera på de tre perioderna. ÖSK har nu spelat sin 10:e hemmamatch så den andra tredjedelen (sommaren) är just avklarad. Jämförelsen för vår och sommar med förra året ser ut så här.

Vår:.....6,177........4,868
Sommar..4,264........4,679

Detta tyder faktiskt inte heller på att publiken sviker som NA påstår. Trots tappet mot Trelleborg (dålig tid och TV4) så ligger ÖSK ca. 400 personer i snitt bättre till för sommare än under motsvarande period förra året.

Nu kör den sista tredjedelen igång med publikmatchen mot Degerfors. De fem sista matcherna är

Degerfors
Åtvidaberg
Brommapojkarna
Qviding
Assyriska

Fyra av dessa fem matcher borde dra rätt så bra med publik. Låt oss anta att det går så här:

Degerfors..9,000
Åtvidaberg.5,000
BP.........5,000
Qviding....3,000
Assyriska..5,000

Om dessa siffror uppnås kommer årets publiksiffra att bli 74,700 vilket bara är 800 personer färre än de som såg ÖSK förra året.
Annons: