/fotboll/osk/forum/9071.aspx/fotboll/osk/forum/9071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-18 17:32
Jag hade trott att ett tillbakalån till Sirius skulle ligga nära till hands för Johans del. Men där behövs han nog inte. De har gjort 37 mål på 17 matcher och är det målfarligaste laget i div 1 Norra. Knappast att de tar in en anfallare till för att få mer spets i slutstriden.

Vem vet - han kanske lånas ut till Forward. Det skulle passa bra ur flera synpunkter. Han kan ju bo kvar i stan och så vidare. Forward har ju dessutom enorma problem på anfallssidan. De har det ännu sämre ställt på den sidan än vad ÖSK har eftersom de inte har några anfallare alls i truppen. Det skulle utan tvekan vara bra för fotbollen i Örebro om ÖSK kunde hjälpa till med att hålla Forward kvar i ettan.
Örebro Hilltop
2006-08-18 17:30
Fasen, jag ska på fest imorgon samtidigt som ÖSK spelar. Någon som har testat sms-service från Goalwire? Var det nåt att ha? Man kan ju ha mobilen i vibratorläge och smyga lite försiktigt.... ;-)
Rock_strongo
2006-08-18 17:28
hoppas inte att dom tar upp sandro.han håller verkligen inte i superettan.han håller inte ens i b laget
Örebro Mittåt
2006-08-18 17:28
DaaL// Sandro är tyvärr inte i den formen att han skulle göra sig speciellt bra i Superettan för tillfället. Han strugglar i trean.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-18 17:23
Om Johan lånas ut måste ju det betyda att en anfallare är på ingång? Inte kan de väl tror att vi klarar oss på två anfallare? Eller lyfter de upp Sandro igen?
2006-08-18 17:22
Oj, oväntat att Johan petas... Trodde jag inte skulle hända, har han kanske klagat på för lite speltid?

Äsch, låt Emdemalm hållas... Det är många ÖSK:are (jag bla) som har vart inne på deras döda gb och provocerat efter hans första idiotiska inlägg om Erkan, det är ju snart derby!

Däremot håller jag med om att det inte är lämpligt som moderator!
Örebro Mittåt
2006-08-18 17:22
Ämne: Dags att avgå Lagrel....
Det kan väl bara innebära att han kommer att lånas ut. För annars finns det ingen anledning att åka till Umeå med två extra mittbackar och 4 extra mittfältare i 17-mannatruppen. Men ingen extra anfallare alls. De flesta lag brukar väl ha 2 anfallsreserver på bänken. Utifall att...
Örebro go_osk
2006-08-18 17:15
Admin borde helt klart agera! Pinsamma Emdemalm sänker den redan låga nivån i Degerfors till det maximala, låga och IQ-befriande bottenskrapet. Känns som att han har gjort sitt här på SF!

För övrigt riktigt kul att Haginge är tillbaka!
Örebro Johannes A.
2006-08-18 17:15
Dags att avgå Lagrell?//
Johan är inte skadad, utan ställs helt enkelt utanför truppen i morgon mot Umeå.
2006-08-18 17:14
Hilltop//

Jo visst, men hur många vet precis vilka som är moderatorer? Äsch, låt han hållas...

Någon som vet varför Johan inte åker med upp? Skada eller är han på väg bort?
Örebro Hilltop
2006-08-18 17:09
Att det finns lagansvariga/moderatorer som Johan Emdemalm drar ett löjets skimmer över svenskafans.com som annars står för landets viktigaste forum för diverse sportfans. Undrar om de som lägger marknadsföringspengar genom att annonsera här tycker att det är så lämpligt med den nivån på moderatorer?
Örebro Mittåt
2006-08-18 17:06
DaaL// Nej inte mer än vad som stod i NA. Där skrev man att det redan sålts 500-600 ståplatser i förköp. Siffran 1.896 sittplatser kvar kommer från officiella.

Nu är det väl så att ståplatsbiljetter inte är lika heta för förköp. När man köper en sittplatsbiljett reserverar man samtidigt en plats. Ju tidigare man köper ju mer finns det att välja på. För ståplats är taktiken - om man vill ha en bra plats - snarare att försöka komma till arenan i så god tid som möjligt. Någon fördel av att ha köpt på förköp har man inte.
2006-08-18 16:58
Mittåt//

Vet du hur många ståplats som har sålts?
Örebro Mittåt
2006-08-18 16:55
1896
Örebro Per Persson
2006-08-18 16:54
jappel//

Underbart att du kommer till derbyt, nu kan man koppla av helt. Jag lovar att tippa rätt också;)
Örebro Per Persson
2006-08-18 16:52
K8//

Sedan får gärna röv-it åka ur också, då kan vi plocka deras målvakt.
Örebro kubanen_90
2006-08-18 16:47
Krossa Umeå hata Degen!
Örebro Per Persson
2006-08-18 16:40
Mittåt//

Jag tycker det är fel om de skriver bara korttidskontrakt med Kabba. Det skall göras enbart om ÖSK har rätt att förlänga i minst två år till fastställd lön om vi går till AS.
2006-08-18 16:40
Vad arg man blir när man ser vilken jäkla domarskandal det var mot Sundsvall! Första målet är ju klockrent!

Det andra ser man ganska dåligt från den här vinkeln men jag stod i klacken och där såg man att hela bollen INTE var över linjen...
Örebro jappel
2006-08-18 16:36
Ämne: Hoppas verkligen att....Snart försent. Redan försent när det gäller Ailton, han går till fc köpenhamn! För hör och häpna 3 miljoner euro!!!!! hur i hela friden kan man betala 25 miljoner för en spelare som inte är bättre än så???? jaja kul för ÖIS..
Fast det ökar inte direkt deras chanser att ta hålla sig kvar i AS.
2006-08-18 16:36
Hmm, undrar vad som har hänt med Johan.. Konstigt att han inte är med i truppen i alla fall, får hoppas på en lindrig skada!
Örebro Aspen
2006-08-18 16:26
Tankar angående bu-rop
Örebro K8
2006-08-18 16:25
Hoppas verkligen att ÖIS åker ur och vi går upp, då borde vi kunna rycka någon spelare, t ex Valter Thomas Jr?
Örebro Per Persson
2006-08-18 16:23
Johan Emdemalm//

Du skriver att jag är avstängd för att jag skrev ett klart och tydligt hot i gästboken. Återge exakt vad jag skrev. Det är en mycket dålig bortförklaring du kommer med, men så är det när inte hjärnan räcker till, då spärrar du.
Örebro Aspen
2006-08-18 16:21
ÖIS mot S1 - Ailton till FCK. men stannar tydligen året ut
Örebro jappel
2006-08-18 16:19
Urakus //
Vi kommer att åka omkring 1600.. vi vill ju vara på plats på BA i god tid innan match så att vi kan ta del av den höga och goda stämningen!!
Avreseplats är inte bokat. Det beror på var flest resenärer bor.
Klart att du ska hänga på!!
Örebro K8
2006-08-18 16:18
Jag skulle gärna se att Pettersson blir utlånad och får gott om speltid någon annanstanns. Han verkar helt enkelt inte vara redo i ÖSK. Men det kan inte inte vara aktuellt för än till nästa säsong givetvis. Isåfall behöver vi väl värva typ 2 eller 3 anfallare, lite beroende på vilken serie vi kommer spela i.

Förresten, är det inte så att ÖSK alltid behöver en eller två nyförvärv i anfallet? How come?
Örebro Aspen
2006-08-18 16:16
Om man ska gå efter officiellas klassning av spelarens position så har vi bara en anfallare i truppen till Umeå - Mirza.

Tycker man ska göra ett till försök med Kabba.
Finns det inte pengar kan man väl framhålla att många av de förvärv ÖSK gör är kopplade till stadens kvinnor. Det tror jag lockar Kabba.
Örebro Mittåt
2006-08-18 16:11
Tja, om vi som omväxling skulle koncentrera oss på fotbollen och det egna laget i stället. Intressant, tycker jag att Johan inte åker med till Umeå. Det kan ju tyckas rätt så vågat att bara ta med två anfallare om man har två sådana platser att besätta i laguppställningen. Dessutom är det ju så att detta är en av de positioner som man oftast byter under en match då spelet inte klaffar. Men kanske Walker tänker ställa om till 4-5-1. I så fall har han ju en reservkraft att kasta in. Och mittfältare har vi ju gott om i truppen.

Nej, så är det väl inte. Senast då någon ställdes utanför truppen på det här sättet så var det en första signal angående en utlåning. Om det inte är så att Johan på något sätt är skadad, så torde det vara så denna gång också.

För Johans del skulle det säkert vara jättebra om han lånades ut till något av lagen som är med i toppstriden i div 1. Då skulle han kunna få tillbaka målform och självförtroende igen. Och ÖSK skulle få en kvittens på att han verkligen kan prestera och göra mål.

Men inte lånar väl ÖSK ut Johan och ställer sig på nästan bar backe med två anfallare för resten av höstsäsongen. Det är för riskabelt. Slutsatsen - om man nu lånar ut Johan - är att man har en anfallsförstärkning på väg in. Så att man i alla fall har tre rena anfallare i truppen. Närmast till hands ligger i så fall att det trots allt blir Kabba som dyker upp på ett korttidskontrakt. ÖSK blinkade inte då Kabbas agent försökte pressa dem på villkoren. Nu ligger det i båda parters intresse att sy ihop någonting för hösten.
Örebro bison
2006-08-18 16:07
puuh...
Kunde inte logga in på ett tag, var lite orolig att jag hade blivit portad.
Annons: