/fotboll/osk/forum/9070.aspx/fotboll/osk/forum/9070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-08-15 18:09
E-A //

Jag tror Nordback tackar för sig om han får ett erbjudande av en annan Allsvensk klubb eller bättre, oavsett om vi går upp eller inte. Kom bara ihåg vem som sa det först. :-)
Örebro Charlezzz
2006-08-15 17:54
Mittåt//
Det handlar om lönesättning, eventuella sign ons och andra bonusar. Detta handlar om två parter, ÖSK och Nordback och bägge inväntar klubbens slutplacering innan man skriver under.
Örebro E-A
2006-08-15 17:54
K8//
kan man va säker på nått här i livet?
Örebro K8
2006-08-15 17:50
Var inte så säkra på att Nordback förlänger om vi går upp.
Örebro Mittåt
2006-08-15 17:48
Charlezzz// Det skall inte vara något hinder. Sådant kan man reglera kontraktsvägen. Typ, om ÖSK inte går upp så är han fri att söka sig till en annan förening utan ersättning för ÖSK. Med en sådan skrivning så får man exakt samma förhållande som man får om han väntar ut säsongen innan han bestämmer sig.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-15 17:45
charlezzz//

Förmodligen, men det kan ju komma något proffserbjudande och då spelar det nog ingen roll ifall ÖSK går upp i Allsvenskan eller ej!

Jag hoppas verkligen att han stannar!
Örebro Charlezzz
2006-08-15 17:42
mittåt//
Att Nordback inte har valt att signera ett nytt kontrakt beror till största del på om ÖSK går upp i allsvenskan eller inte...
Örebro Mittåt
2006-08-15 17:33
Daal// Ja, jag givetvis. Någon skall ju skriva om dem.
2006-08-15 17:32
Någon som ska se Ungdom idag?
Örebro Mittåt
2006-08-15 17:22
Norrköpingsfloppen Diogo skall provträna med Carlstad United med sikte på en utlånad höst i Karlstad. Laget ligger i oroväckande närhet av nerflyttningsstrecket. Skall Diogo bli den som slutligen beseglar Karlstads öde? Att döma av hans insatser i Norrköping är det inte omöjligt.
Örebro Mittåt
2006-08-15 17:19
Bunkeflo ligger för övrigt så risigt till i div 1 att de knappast lär gå upp i år. Jag undrar om kontrakten med Paul och Igor är engagerade på långtidskontrakt?
Örebro Mittåt
2006-08-15 17:15
Polacken Igor Sypniewski återvänder till Sverige. Men inte för spel i allsvenskan - utan i division 1 och Bunkeflo IF, uppger Sydsvenskans nätupplaga. Den 31-årige fotbollsanfallaren spelade 2003 för Halmstad och säsongen efter för Malmö FF innan han återvände till Polen på grund av personliga problem.
Han har också bland annat representerat grekiska Panathinaikos och polska storlaget Wisla Krakow.
I Malmölaget Bunkeflo blir den gamle allsvenska stjärnan anfallspartner med nordirländaren Paul Munster som i fjol sköt två mål på 15 framträdanden (7 från start) för ÖSK i superettan.
2006-08-15 17:15
Om Nordback lämnar måste vi flytta ner Seb om vi inte hittar någon klasslirare!

Ska vi inte starta någon sorts kampanj för att få spelarna med utgående kontrakt att stanna?
Örebro Kerberos
2006-08-15 17:12
Ja ÖSK kommer få det ganska svårt med värvninsfrågan inför nästa säsong om det visar sig nu att vi lirar AS . Så styrelsen o c/o står inför tuffa vintermånader, gäller att värva rätt och fatta kloka beslut beroende på hur det blir med Larsen o Nordback.

Hoppas plånboken är stor när det är dax :)
Örebro Mittåt
2006-08-15 16:58
Daal// Jo, jag är medveten om bröderna Walker. Men det inre mittfältet är iofs. ett område som ger upphov till en viss oro inför framtiden. Vi har varit bortskämda i år med Larsen och Nordback som i princip alltid varit tillgängliga. Speciellt mycket uppbackning finns det inte. Sebbe kan gå ner och ta jobbet där, men han behövs ju i anfallet.

Och nästa år kan både Larsen och Norback saknas. Larsen för att han inte håller längre i allsvenskans högre tempo. Han sviktar ju till och från i år i Superettan. Och Nordback därför att han kanske väljer att gå vidare. Han har definitivt stärkt sina aktier på transfermarknaden i år med sitt spel och sina mål. Hans kontrakt går ut i vinter och han har inte velat förlänga än.
2006-08-15 16:48
Barsom har väl mest spelat vänsterytter? Ser hellre Näfver där faktiskt!

Vet inte hur han skulle klara av Larsens roll, annars har vi ju Walker*två på tillväxt som man borde börja spela in i laget!
Örebro Mittåt
2006-08-15 16:37
Jag har ingen direkt uppfattning om Barsom kapacitet. Men på sikt - inom ett år - så kommer ÖSK att behöva en förstärkning på mittfältet i och med att Larsen faller för åldersstreck och/eller -krämpor. Djurgårdens klubbdirektör gör ju på sätt och vis klart med vad han anser om Barsoms framtid i den klubben:

Klubbdirektören fortsätter:
- Abbe har ju spelat vänsterback på slutet och han har säkert egna funderingar på var han ska spela. Han värvades ju till oss som mittfältare och i dag är han vänsterback. Han måste fundera på om han tycker att det känns rätt.

Men jag antar att om man kommer från en klubb som Djurgården så känns väl ÖSKs lönenivåer kanske inte helt rätta. Han är 29 år i år och kanske inte tycker att det känns rätt att börja "varva ner" än.
2006-08-15 16:29
kitcar25//

Nja, vem ska han peta?
Örebro kitcar25
2006-08-15 16:27
abgar barsom något för ösk kanske ?
Örebro Mittåt
2006-08-15 16:05
Ämne: Mittåt// ÖSK kanske ....
Jag ser att du är inne på samma tankespår som jag.
Örebro Mittåt
2006-08-15 16:04
DaaL// Det är väl ungefär vad det kostar att ta ut bilen ur garaget. Men visst, det ser dyrt ut.

En variant som är tänkbar skulle möjligen vara att ÖSK och "researrangören" gör ett paket. Till exempel genom att ÖSK sponsrar resan genom att ge en viss rabatt på biljettpriset. Sedan säljer man alltihop i ett paket. Dvs. bussresa plus inträde.

För ÖSK skulle detta faktiskt kunna vara intressant om man kan få in folk som annars inte skulle gå på matchen. Dessa betalar så att säga subventionen.
Örebro Kerberos
2006-08-15 16:01
Mittåt// ÖSK kanske skulle kunna göra en deal med något bussbolag.

För att få åka med bussen kostar det, säg 120:- bussbolaget tar 50:- o ÖSK 70:- o då ingår ståplatsbiljett. Då kanske man får med iaf några pers som annars inte skulle åka från hallsberg/kumla till matcherna.
2006-08-15 15:56
Mittåt//

Ok, det blir nog "för dyrt"... Tror att det skulle bli svårt att fylla en buss också, men det kanske skulle kunna vara intressant att testa till någon match?
Örebro E-A
2006-08-15 15:54
Skåne ÖSKare//
från skåne?!?! vill du ha sällskap/bensinkassa av två pers?
Örebro Mittåt
2006-08-15 15:50
Jag kollade vad det skulle kosta att hyra en buss enligt nedan:

Hallsberg - Örebro - Hallsberg
50 personer
4 timmar

Detta kostar 2.726 kronor eller 55 kronor per person om bussen är full.

Inga försök till prutning eller att hitta något bästa-pris-bolag har gjorts.

Kubanernas resesektion vet säkert bättre hur man gör och vad det kostar.
Örebro Skåne ÖSKare
2006-08-15 15:48
Jag kommer åka upp till Umeå. Kan det bli 5-10st i Umeå på Lördag?
2006-08-15 15:44
E-A//

Tror inte att det blir någon buss upp dit, är ju ganska långt... Skulle nog kunna bli en rätt rolig match, för inte kan väl Umeå spela på 0-0 när de måste klättra i tabellen för att stanna kvar i Superettan?
Örebro E-A
2006-08-15 15:38
DaaL//
verkar inte som det..

är det nån som ska till umeå? blir det nån kubanbuss till umeå? det är ju ändå på en lördag..
2006-08-15 14:59
Någon som vet hur mycket det kostar på ett ungefär att hyra en buss? ÖSK kanske har ett samarbete med något bussföreteag?

Hallsberg har ju 17 medlemmar och Kumla 39 st, det blir 56 st totalt! Sedan finns det säkert flera som skulle åka på matcherna om man skulle kunna åka buss till och från arenan!
Örebro Kerberos
2006-08-15 14:48
E-A// absolut :)

Vi tycker bara inte lika om Mirza :)
Annons: