/fotboll/osk/forum/9067.aspx/fotboll/osk/forum/9067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-08-16 13:37
Rigano//
Vi har väll inte skrivt skit om Emra. Det vi har gjort är att vi har gett han kretik för att han var lite divig. Men om du kollar på forumet ofta så ser du att INGEN spelar slipper kretik helt. Sen har ju Emra fått mycket beröm också.
Örebro E-A
2006-08-16 13:26
Rock_strongo//
det värsta är ju att dom inte kan binda det till supportrarna, polisen har tydligen redan lagt ner utredningen.. men om dom kunde binda detta, eller liknande händelser, till laget eller supportrarna tycker jag helt klart att pajasföreningen borde agera på något sätt. men det är ju inte ÖSK det handlar om utan lilla gulliga, oskyldiga AFF..
Örebro Riganó
2006-08-16 13:24
Oj emra målskytt igen,fan vad skönt ,för några veckor sen sa han att han sakna kubanerna ,men ni snackar bara skit om han fy fan!
Rock_strongo
2006-08-16 13:18
E-A//

aa håller med.svff borde lägga sig i och göra något.det kan ju inte fortsäta.Vart inte nån av deras gammla tränare också mordhotad.har för mig att det var Lutaj
Örebro E-A
2006-08-16 13:16
Rock_strongo//
ahh ja läste nått om det på deras forum, men förstod inte riktigt va det handlade om, visste inte ens att han hade spelat där.. kan dom inte bara lägga ner den där skitföreningen med deras skumma affärer och korkade supportrar på en gång!
Örebro E-A
2006-08-16 13:14
Mittåt//
tack så mycket. nu förstår jag lite bättre..
Rock_strongo
2006-08-16 13:13
E-A//

Pappas jagades väll bort från klubben.han vart väll mordhotad.undra hur spelarna mår där nu och hur många som vill vara kvar.
Örebro Per Fekt
2006-08-16 13:04
Ämne: Ska man skratta elle....
P-D// Ja inte fan skrattar jag! Det värsta som kunde hända.
Örebro Mittåt
2006-08-16 12:59
Aftonbladet skriver i sin artikel angående de vandaliserade bilarna:

Nu kräver Zvezdan Milosevic att klubbledningen i Assyriska visar att man inte accepterar beteendet.

Tll vilket man väl bara kan säga, att det är så man häpnar. Att Milosevic överhuvudtaget skall behöva kräva att klubbledning fördömer det inträffade får mig att undra vad det är för maffialiknande personer som sitter i Assyriskas ledning. Om nu Aftonbladet återger honom korrekt - om det kan man ju ha sina tvivel.
Örebro kubanen_90
2006-08-16 12:42
Riktigt synd nu om spelarna i AFF....
Örebro Jimpa_90
2006-08-16 12:38
Är hur taggad som helst inför derbyt om en vecka!!!
Örebro E-A
2006-08-16 12:36
Rock_strongo//
det är möjligt, missade det isåfall, men innan dom kvala mot oss och hade lite flyt i cupen hade jag ens ingen aning om vilka AFF va så det är inte omöjligt..
Örebro GT
2006-08-16 12:11
På tal om publiksiffror :
GIF Sundsvalls publiksnitt i fjol i allsvenskan var 6 109. När man nu slåss i botten av superettan ligger snittet på 2 863. Alldeles för lågt. Därför erbjuder klubben nu gratis inträde till matchen mot Brommapojkarna på söndag.

Ekonomiskt kostar det inte Giffarna något eftersom klubbens sponsorer betalar.
- Vi måste skapa ett större intresse för våra matcher, säger klubbens kassör Gert Söderberg till Sundsvalls Tidning.
Örebro Mittåt
2006-08-16 12:09
E-A// Ingen som vet, man kan bara gissa.

Vad Mackan var orolig för är nog att en del mindre eller halvstora företag kommer att välja VIP-paketet istället för något av ÖSKs företagspaket. De pengarna kommer i så fall att gå ÖSKs näsa förbi. Jag tror dock inte att det är så allvarligt som Mackan befarar. Arrangemanget innefattar trots allt gratis inträde på alla ÖSKs hemmamatcher. Någonting som inte Örebroläktaren (som företaget heter) kan lägga in i sitt paket utan ett godkännande från ÖSKs sida. Det är ju ÖSK som kontrollerar biljettförsäljning och insläpp till sina matcher. Så en del pengar kommer säkert in i ÖSKs kassa också. Men kanske inte lika mycket som tidigare.

Jag tror inte att någon kommer in på VIP-läktaren utan att köpa sin plats där. Denna är ju en viktig del i finansieringen av färdigbyggandet och Örebroläktaren har knappast råd att lämna några platser outhyrda.

Klubben har knappast någon insyn i vilka som köpt platser på VIP-läktaren. I alla fall inte officiellt. Plan 3 och 4 kommer att drivas av ett separat bolag, som heter Örebroläktaren. Örebroläktaren ägs huvudsakligen av det kommunala fastighetsbolaget Örebroporten med mindre andelar tecknade av ÖSK, KIF samt Spelarinvest. Detta innebär att vad som sker på VIP-läktaren ligger utanför ÖSKs ansvarsområde.

Enligt uppgift på Örebroläktarens hemsida kommer dock namnen på de aktuella företagen att stå på stolarna samt finnas anslagna på en tavla i restaurangen. Men det är ingenting ÖSK kan gå ut med. Det är helt enkelt inte deras business anymore.

Tanken är (slutligen) att på sikt skall Örebroporten sälja av sin andel i företaget. Detta skall ske när verksamheten stabiliserat sig och ger ett ekonomiskt överskott. Då skulle ÖSK kunna gå in och öka sin andel och på så sätt få en större andel av eventuella vinster. Några stora pengar torde det dock inte handla om. Man är nog glad om man kan förränta investeringen på ca. 20 mkr.
Rock_strongo
2006-08-16 11:42
E-A//

det är väll inte första gången aff spelare får sin bil sönderslagen.hände inte ungefär samma sak för några år sen?
Örebro E-A
2006-08-16 11:42
Mackan//
men det är säkert många av storföretagen som redan pumpar in en hel del pengar i klubben som köper stolar också..

ni som är inblandade i officiella eller har vetskap om detta//
kan man få reda på någonstans vem i företagen som är ansvarig för sponsorsavtalen med ÖSK? kommer spelarna i laget ha tillgång till en viss del av VIP-platserna för familj eller liknande?

f.ö. tycker jag klubben borde gå ut med villka som köper abb på VIP-läktarn, detta ger ju dom extra reklam och stillar flera personers nyfikenhet.. bl.a. min.. =)
Örebro P-D
2006-08-16 11:41
Ska man skratta eller gråta?...
Örebro E-A
2006-08-16 11:10
förstår mig verkligen inte på Assyriska-"supportrarna".. först kräver de tränarens avgång (och liv till viss del..) och påstår att det är hans fel att laget inte presterar, nu påstår de att det är supportrarnas fel att laget inte presterar och kräver uthängning (i media..?) och till viss del hängning(!) av dom.. det kan inte va så att de inte presterar bättre för de helt enkelt inte har tillräckligt bra spelarmaterial? hybris hos bönderna i tälje? tycker synd om dom stackarna som spelar i det laget.. hoppas verkligen Riddez tar sitt förnuft tillfånga och inte drar tillbaka dit..
Örebro joth
2006-08-16 11:07
För övrigt skulle jag vilja ha en klubblokal för medlemmarna i någon källare när arenan. Vore kul att träffas där både emellan matcherna men även inför matcherna. Lite servering till "självkostnadspris", en TV att kolla lite gamla matcher eller varför inte lite Champions League under vintern....
Örebro joth
2006-08-16 11:05
Kerberos// Som sagt tidigare så är problemet att ingen har tid att sköta det där med matchens lirare via SMS. Men som sagt, det är säkert välkommet att man tar med sig sin ide och presenterar den, får ett okej, och sedan genomför den!

På tal om restaurang... Nu finns det ju i alla fall öl-försäljning på Behrn Arena!!! Bakom Västra!
Örebro E-A
2006-08-16 10:29
PP//
eller så kanske de fixar en VIP-avdelning där också.. =) hoppas..
Örebro Per Persson
2006-08-16 10:26
E-A//

Är inte helt säker, hörde bara att gamla baracken tydligen skall få användas av Kubanerna som klubblokal och att inre cirkeln skulle flyttas upp till nya. Troligen kommer restaurangen bara att få användas av inre cirkeln under matcherna. Ingen dum tanke då det bör locka ännu fler sponsorer.
Örebro E-A
2006-08-16 10:17
f.ö. tycker jag ÖSK skulle lägga ett bud på hela Gif's arena och forsla över den till oss som extraarena..
Örebro E-A
2006-08-16 10:16
Kerberos//
ja men namnen på publikvärden kan dom ju visska ett par gånger i halvtidspausen.. =)

PP//
samma där? är du säker på det, inte allmän servering alltså? vore konstigt om dom inte fixar det när de ska ha en så stor area för restaurang/bar.. borde ju inte va omöjligt att fixa allmänt serveringstillstånd där om det rör sig om en restaurang i privat regi med ordningsvakter osv.. Mittåt?

hur som helst måste kortet fixas på nått sätt, men jag vet inte riktigt vem jag ska prata med.. ska kolla upp det idag, problemet är att de jag talat med om det är på semester.. =(
Örebro Per Persson
2006-08-16 10:09
E-A//

Det med restaurang och bar är bara roligt om du har kort till inte cirkeln ;) Å andra sidan bör det kunna locka fler sponsorer så de får tillträde,.
Örebro Kerberos
2006-08-16 10:06
Mittåt// ajaj, o vi klagar örebropubliken.

Det kan inte vara lätt att dra runt ekonomisk om man inte får in biljettpengar på matcherna när det kommer under 2000 pers o räkna då säkert ett bortfall för pengar man redan fått, säsongskort o sponsorplatser.
Örebro Mittåt
2006-08-16 09:53
Giffarna i ekonomisk och publikmässig kris. Om klubbens ordförande redan nu säger:

– Jag känner rent allmänt en oro. Om vi inte får en vändning blir det otroligt tungt

så kan man nog utgår från att läget är rätt allvarligt. De flesta mörkar nog och hoppas att saker och ting skall räta upp sig innan det blir dags att göra årsbokslutet.
Örebro Mittåt
2006-08-16 09:14
Jag har för mig att intäkterna från "Tippa Matchen lotteriet" går till det lag från ÖSK Ungdom, som tillhandahåller "personalen".
Örebro Kerberos
2006-08-16 09:13
E-A// Antar att det ligger lite i sponsorpaketet att matchvärden får sitt företagsnamn sagda av speakern 2 ggr i 2a halvlek så den biten kan ju fortfarande vara kvar, men att matchens lirare av publiken finns som en extra omröstning, det kan ju också vara roligt för spelarna att få höra vad majoriteten tyckte än ett enstaka företag.
Örebro E-A
2006-08-16 09:05
Kerberos//
vet inte säkert, men jag tror inte barnen tycker det är speciellt "roligt" att springa runt å tjata heller.. kan tänka mig att de får en del till deras klubbar i provision, därför tror jag nog iaf de vill behålla det systemet, men som sagt vet inte säkert det är vad jag fått för mig.. rätta mig gärna om jag har fel..

annars är ide´n med matchens lirare bra! bättre att vi som publik får välja än (en person på..?) NA eller Örebro kommun..
Annons: