/fotboll/osk/forum/906.aspx/fotboll/osk/forum/906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bempa no:10
2015-08-30 14:24
Det nya layouten på presskonferensen och intervjuer med Axen måste bara vara ett rysk ubåtsprogram med tanke på namnet Periskope ;);) och med tanke på kvalitén på bild och ljud känns det som de filmat genom ett periskop på en ubåt ;);) hehe Förlåt var bara tvungen och va lite ironisk...

Bäst i ÖSK igår i matchen mot Häcken var : Rinne Broberg och Wiktorsson..

Forza Svartvitt
Örebro Aspen.
2015-08-30 14:03
Asbjörn#10 // Tycker att minst två nya från ungdomsledet måste in tuppen varje år. Klubben måste bli bättre att utveckla talanger. Att köpa andra sortering från andra AS lag gör oss till ett S1 lag på sikt. Dessutom ger det oss inga spelarintäkter endast utgifter
Örebro Asbjörn#10
2015-08-30 12:49
Nu ligger ju vårt fokus såklart på att fortsätta kriga hösten ut men om man som supporter får välja att blicka framåt till nästa års spelartrupp så är det ju som sagt ett antal kontrakt som löper ut.

De spelare som har kontrakt som löper ut efter året är:

Eidur
Wiktorsson
Nkili
Mensah
Pode
Lipovac
Ajdarevic
Ericsson (låneavtal löper ut, köpoption finns)

Av dessa känns det väl ändå som man gärna skulle se en förlängning med Astrit om möjlighet finns och inte allt för dyrt då bra bollspelare inte växer på träd. Vore ju fint att få honom att fungera som en länk mellan mittfält och anfall även om han gärna sjunker ned väldigt lågt i planen för att hämta boll.

I brist på andra alternativ känns det som man skulle kunna förlänga med Nkili som truppspelare samt möjligen en av Eidur/Wiktorsson som kan agera backup på mittbacken där vi måste få in en ny startspelare.

Första prio till nästa år står väl ganska klart att det är en ny mittback. Tycker även vi behöver ytterligare en yttermittfältare då DG inte ska vara så given som han är nu. Ser honom om en bra truppspelare vars egenskaper passar utmärkt i vissa typer av matcher, sämre i andra. Så där behöver vi samma typ av breddning som vi hade i höstas med tre starka alternativ.

Vänsterback behöver vi ju egentligen också en ny men där har vi ju två alternativ kontrakterade och jag känner mig tveksam till att vi får några monsterbud på Logi under vintern.

Förslag på truppsammansättning att inleda nästa år med om:

- Crespo kommer tillbaka.
- Vi förlänger med Astrit, Nkili, Wiktorsson
- Vi värvar en mittback och en yttermittfältare för startelvan
- Vi släpper Eidur, Mensah, Pode, Lipovac

(4-4-1-1)

Jansson

Dajje
Moberg
NY
Hagge

Broberg
Gerzic
RÅP
NY

Astrit
Crespo

Rinne
Wiktorsson
Valgardsson
Nkili
Nordmark
DG
Holmberg

Så har vi utöver dessa ungtupparna Lundberg, Ring, Ekstrand-Hamrén som slåss om att ta sig in i matchtruppen.
Örebro Gentile
2015-08-30 12:48
någon av de där duktiga Kenyanerna som var hos oss ett tag hade väl samma typ av stress fraktur som Crespo? vart väl aldrig riktigt frisk hos oss? hoppas läkarvetenskapen gått framåt sedan dess! men vad hette han ? det var ju 2 st Kenyaner Marutti och Oyuga kommer inte ihåg vilken av dem som hade stressfrakturen? om de blivit kvar under längre tid och blivit kultfigurer hade klacken idag då kallat sej Kenyanerna?( obs skämtar!)
Örebro Center
2015-08-30 12:42
Vi har ju haft för svag forwardsuppsättning för att spela med två renodlade anfallare (eller ibland har det kanske försöks men de blir ingen spets) Drömmen vore ju att få ett sylvasst forwardpar - Likt den klass Pode-Crespo var i höstas. OM ÖSK håller sig kvar måste nog inte bara en utan två forwards till, även om Crespo återställs. Jag vet inte hur Podes & Kalles kontraktssituation ser ut men om ÖSK spelar i AS nästa säsong är det två spelare jag tycker skall försöka få det att lossna någon annanstans. Detsamma gäller Eidur. Loge sitter vi antagligen fast med i ett kontrakt. Nkilis och Wiktorssons kontrakt går väl också ut. Det är två spelare vi skulle behöva i SE vilket fall. I AS känner jag mig osäker om dessa borde ersättas av ungdomar ev.
Örebro Nicka i ribban
2015-08-30 12:28
@Roswall:

Anfallarens prioritet beror nog mycket på hur länge Crespo stannar. Man behöver ersätta honom med en djupledsgående anfallare när han väl sticker.
Örebro Gentile
2015-08-30 12:23
tycker fortfarande att det är läskigt med det låga försvarsspelet , en touch, en snedspark/studs och konsekvensen blir ödesdiger. skulle vilja ha den klassiska kombinationen skitsnabb tillsammans med storväxt nicksäker, Almebäck vore ju en dröm bredvid Moberg eller Viktorsson! Sigurbjörnsson duger för tillfället inte då han är alltför ojämn/osäker i sitt spel, även Valgardsson blandar o ger alltför mycket för att vara startspelare så länge Haginge finns tillgänglig. på den positiva sidan finns ju Broberg och Pärlan! för även om Pär inte hittade nätet i går så agerade han med framgång "jobbig djävel" för motståndarförsvaret så länge han var på plan!!
Örebro Lekiller
2015-08-30 12:15
[QUOTE=Roswall]Om vi lyckas klara oss kvar, hur ser era topp3 in och ut, ut? Jag tänker att en tung mittback, en bra anfallare och en förlängning med Astrit skulle se fint ut. [/QUOTE] En känsla ja har är att det kan bli en ganska ordentligt utrensning. Men kanske inte är så många som har kontrakt som löper ut? Mensha lär väll få lämna i alla fall. Wiktorsson kanske kan spela till sig en förlängning men annars tror ja ÖSK låter honom gå. Pode lär nog inte var kvar längre än vad hans kontrakt är.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2015-08-30 12:05
Om vi lyckas klara oss kvar, hur ser era topp3 in och ut, ut?

Jag tänker att en tung mittback, en bra anfallare och en förlängning med Astrit skulle se fint ut.
Örebro Asbjörn#10
2015-08-30 11:33
Dardan Rexhepi i en svartvit tröja någon gång i framtiden? Nån halvtimme efter matchslut igår såg jag Axén och Dardan stå och snacka en god stund utanför Häckens spelarbuss.

Det var väl i "Gamla Trä" Axén berättade om att han ofta skapar och vårdar kontakter med spelare i motståndarlag han gillar, som han hade gjort med Pode innan vi värvade honom.

För övrigt måste jag verkligen lägga till att Broberg har visat sig vara en riktigt fin värvning, inte bara för att han redan gjort tre mål. Han känns hela tiden farlig med sin högerfot, bra skott samt väldigt fin på både kortare instick och längre bollar.

Plus också för Pärlan som verkligen har gjort skillnad i vårt tidigare ofta tafatta anfallsspel. I grunden är han väl kanske inte mer än en helt ok allsvensk spelare men oj vad vi under året har saknat det han nu erbjuder i både djupled och tyngd!
Örebro Aspen.
2015-08-30 10:55
Axén-citat från NA:
"–?Tidigare tycker jag också vi gjort ett hyfsat försvarsjobb, hur märkligt det än kan låta med tanke på hur många vi släppt in. Men vi har blivit hårt straffade för enskilda misstag."
Hur 17 tänker han? Är inte de enskilda spelarna en del av försvaret? In med Hagge på vänsterbacken, alla motståndare vet att detta är en av våra Akilleshälar..
Kul at i vann men vi måste bli bättre!!
Örebro Aspen.
2015-08-30 10:50
@Sparkabolleninimål:

Orimliga svarstider. både när det gäller att få upp lediga platser men speciellt när de gäller betalningsdelen. Det var helt enkelt stopp. Sama tendens var det vi förra hemmamatchen.
Örebro Aspen.
2015-08-30 10:45
@ÖSK-Karl:

Det finns större potential i spelartruppen som inte Axén fått ut. Det säger alla experter/mer fotbollskunniga. Att experterna säger så innebär att dom pekar på Axén som orsaken till ÖSK misslyckande i år.
Jag tror att det finns mer att hämta, gårdagens match var ingen lysande föreställning av ÖSK. Det måste bli bättre. Axén har inte hanterat försvaret på ett acceptabelt sätt. Han har inte heller förklarat/anpassat spelidén till de spelare han. Kjäll på läktaren så han kan justera Axén idé kan vara en början till förändring.
Örebro flesklepp
2015-08-30 08:48
ÖSK-Karl, vår ambassadör i Den Stora Världen
Örebro ÖSK-Karl
2015-08-30 01:46
Sparkabollenimål// Nä jag måste inte. Men det är kul att det retar några ;). Dessutom ärligt skrivet från mig!!!
Örebro Center
2015-08-30 01:13
Oscar leder firandet
Örebro Sparkabolleninimål
2015-08-30 00:39
[QUOTE=ÖSK-Karl]Aspen// Jag kunde ej se matchen beroende på att jag är minst 10 flygtimmar bort (jobb). Men oavsett det du skrev är mitt motto att aldrig ändra ett vinnande lag. Hur som helst var det enormt kul!!! PS. Jag spar så många timmar i jobbet som möjligt till ett annat Örebrolag. Men detta var kul o oväntat! [/QUOTE] heja ösk PS. haha du är fantastisk Karl. Att du bara måste :)
Örebro ÖSK-Karl
2015-08-30 00:16
Aspen// Jag kunde ej se matchen beroende på att jag är minst 10 flygtimmar bort (jobb). Men oavsett det du skrev är mitt motto att aldrig ändra ett vinnande lag. Hur som helst var det enormt kul!!! PS. Jag spar så många timmar i jobbet som möjligt till ett annat Örebrolag. Men detta var kul o oväntat!
2015-08-29 23:41
[QUOTE=Aspen.]flera förbättringsförslag för Simon: försökt köpa webbiljet i Över 20 minuter med start 15.25. 15.45 gav jag upp. det var problem i förra hemmamatchen också men då fixade det sig till slut. men då fanns de inget kaffebröd bakom södra. kul med vinst i dag. [/QUOTE] Vad strulade med webbiljetten?
Örebro Aspen.
2015-08-29 23:27
flera förbättringsförslag för Simon: försökt köpa webbiljet i Över 20 minuter med start 15.25. 15.45 gav jag upp. det var problem i förra hemmamatchen också men då fixade det sig till slut. men då fanns de inget kaffebröd bakom södra. kul med vinst i dag.
Örebro Bempa no:10
2015-08-29 23:01
Det stämmer bra Tokaij Azsu ,att jag var i ÖSK tältet .Jag fattar inte varför man inte kan ha maten färdig minst en timme innan match start en Lördag eftermiddag då man är sugen på mat och öl då vill man verklig ha service .sedan skulle ÖSK tältet ha lite samarbete( dvs gemensamt kök) med kol grillen som ligger 35 meter längre bort så skulle de iallafall kunna servera tex ny grillade hamburgare och korv mm. men jag ska väl inte klaga mer på ÖSK då jag skickat flera förslag på förbättringar men tyvärr aldrig fått någon respons på mina förbättringsförslag. Att sedan höra att ÖSK klagar på att fansen lägger så lite pengar på arenan är bara patetisk när de inte klarar av att servera lite pyttipanna ifrån Felix. Men va vet jag då jag bara haft mina sittplatser i över 20 år och lagt ner ca 200 000 kr totalt på mina abonnemang som privat person. Och när jag ändå klagar lite , kan man verkligen undra hur ÖSK tänker på de som haft abonnemang i så många år och vill flytta oss trogna supportrar till några skitplatser på Norra läktarn och kompensera med en sketen bulle och en kopp kaffe.Detta är ett stort hån i mina ögon mot flera UR ÖSKare som stöttat ÖSK i alla lägen oavsett tabell läge eller serie tillhörighet .. Förlåt alla att jag är så bitter men det beror väl på Örebro ölen dvs du är vad du dricker hehe
2015-08-29 22:50
Presskoferansen i länken alltså! (SF borde fixa så man kan redigera inläggen i appen)
2015-08-29 22:42
https://www.periscope.tv/w/aLHPlTQ1MjU3Mjl8MVlwS2tPRWRkQllLalp5f7mlB1voiHvhL39lg_bRUDTEt96XOiOzDDR37g5F
Örebro Droos
2015-08-29 22:42
[QUOTE=Dundersulan]Någon som förstår sig på Svff:s bedömningar gällande assists? Nordin noteras inte för någon ass. till 1-0 medan Broberg får en poäng för passningen till DG:s 2-0. [/QUOTE]SvFF räknar inte assist som man gör i ishockey. En assist ska vara "en bidragande orsak" till att målet görs. Första målet är helt enkelt Brobergs förtjänst till fullo. Gerzics passning är inte tillräckligt viktig för att målet sedan görs. Brobergs passning till andra målet är ju menat att leda till att DG ska få ett friläge. Passningen bidrar i stor del till att målet görs
Örebro Tokaij Azsu
2015-08-29 22:40
Kan någon lägga upp länk till presskonferensen? Hittar inte..
Örebro Aspen.
2015-08-29 22:35
Skönt för grabbarna med en seger inför två veckors vila.

Presskonferens periskope sanslöst dålig,.
Örebro Tokaij Azsu
2015-08-29 22:34
Bempa:

Samma här! Helt färdig..

Antar att det var i ÖSK-tältet du käkade pytt? Har gjort ex antal besök där och kan konstatera att logistiken inte funkar alls, maten är förfärlig, folkölen ljummen, kassaapparaten anländer 25 minuter innan avspark etc. Utvecklingspotentialen är stor! Skulle gå att göra så bra!

Tack för 3 pinnar idag!
Heja ÖSK!
Örebro Aspen.
2015-08-29 22:29
@ÖSK-Karl:

Byt Logi mot Hagge, minst. Nordin mot Nordmark och Kalle mot Astrit. Så blir det bättre. Idag hade vi turen på vår sida, äntligen.
Örebro Minatankar
2015-08-29 22:26
Har varit ute med goda vänner efter matchen. Har nog aldrig varit så trött redan kl 21. Det är uppenbart att när man nu efter en vinst kan koppa av för några timmar eller dagar och spänningen släpper lite i kroppen, så kommer tröttheten över en.

Otroligt att ÖSKs fram- och motgångar påverkar så mycket :-)

Rinne och Broberg bäst.
Örebro Aspen.
2015-08-29 22:25
@Örebro Center:

Att Häcken inte skapade så mycket i straffområdet kan vi tacka Wiktorsson för. Utanför straffområdet dominerade dom.
Annons: