/fotboll/osk/forum/905.aspx/fotboll/osk/forum/905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-08-24 20:50
@Marquis de Sade:

Gjorde det. Vi tar guldet!
Örebro Marquis de Sade
2015-08-24 20:49
@Sunnanlid (2013):

Det är det inte alls det.
Du får kontrollräkna en gång till.
Örebro flesklepp
2015-08-24 20:49
FFF vann. Fem poäng upp till dem nu
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-08-24 20:36
Och där leder Falkenberg. Då var det tyvärr tack och adjö till direktplats för nytt kontrakt.
Örebro Asbjörn#10
2015-08-24 20:26
@Bäst när det gäller:

Glad att jag kunde ge dig lite hopp. Om du vill att det ska fortsätta kännas bra rekommenderar jag dig dock att inte följa vad som händer i Sundsvall just nu....
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-24 19:46
Asbjörn#10: Härligt hoppfull sammanställning du levererat! Terapi för ett sargat ÖSK-hjärta, känns faktiskt en smula bättre trots allt:) Även om det krävs stenhårt jobb för att få minst kval!
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-24 18:58
Jag har haft fel förr men Sundsvall vinner aldrig fyra raka i Allsvenskan! Jag ställer in mig i ledet Örebro Center, Falkenberg drar iväg idag och endast HBK på kvalplatsen kommer vara kvar. Måtte jag ha fel:)
Örebro Center
2015-08-24 18:45
Ärlig talat tror jag det bästa vi kan hoppas på är kvalspel. I bästa fall. Pessimist? Kanske det men ser man rent krasst på hur laget har spelat och tabelläget så.
AIK mzuri sana
2015-08-24 18:14
Asbjörn

Jag vägrar deppa, det blir stolpe in nu, när nio matcher och hela 27 poäng är kvar att kriga om !!!

ÖSK-laget, jag vet att ni orkar, kämpa för oss!!!

Vi supportar å ni kämpar, tillsammans, för klubben vi alla älskar !!!
Örebro Hagge till landslaget
2015-08-24 17:07
Falkenberg, gefle, åtvidaberg, Dessa tre kommer vara avgörande
Örebro Asbjörn#10
2015-08-24 17:00
Även om man såklart kände sig besviken över att vi inte vann igår så går det heller inte att undgå hur viktigt det var att faktiskt inte förlora. Vi har ju trots allt en slutsträcka på nästan en tredjedel av serien kvar nu och om man roar sig med att kolla på det återstående programmet för oss och våra konkurrenter så ser det åtminstone på pappret ganska bra ut för vår del gentemot våra konkurrenter.

ÖSK 14 poäng -24 målskillnad

Häcken (h)
Hammarby (b)
Elfsborg (h)
Helsingborg (b)
Kalmar (h)
Falkenberg (h)
Gefle (b)
Åtvidaberg (b)
AIK (h)

Helt ok återstående schema. Endast två topplag kvar, båda på hemmaplan. Av våra direkta konkurrenter har vi en hemma och en borta. I övrigt en hel del matcher mot lag som ligger i ingenmansland vilket jag intalar mig kan vara en fördel. 5 hemmamatcher och 4 borta totalt kvar.

HBK 16 poäng -14 målskillnad

Djurgården (b)
Häcken (b)
Falkenberg (h)
Kalmar (b)
Malmö (h)
Göteborg (b)
AIK (h)
Norrköping (b)
Hammarby (h)

Det här spelschemat skulle inte jag vilja byta vårt mot! Möter fem topplag, varav tre på bortaplan. Visst kan ett lag som Norrköping ha sjunkit i tabellen tills dess men ändå. Är väl egentligen bara Falkenberg hemma som ses som en på pappret "lättare" match men då är ju även den lite speciell då den har derbykaraktär. 4 hemmamatcher och 5 borta totalt kvar.

Falkenberg 16 poäng -16 målskillnad (en match mindre spelad)

Sundsvall (b)
Norrköping (h)
AIK (h)
Halmstad (b)
Malmö (b)
Häcken (h)
Örebro (b)
Åtvidaberg (h)
Djurgården (h)
Elfsborg (b)

Lite mellanprogram kvar likt vårt. Fyra topplag kvar att möta. Tre mot bottenkonkurrenter varav två bortamatcher. 5 hemmamatcher och 5 borta totalt kvar.

Åtvidaberg 11 poäng -14 målskillnad

AIK (b)
Sundsvall (b)
Kalmar (h)
Häcken (b)
Elfsborg (b)
Hammarby (h)
Falkenberg (b)
Örebro (h)
Gefle (b)

Riktigt tufft att bara ha tre hemmamatcher kvar av de sista nio! Har två topplag kvar samt två bottenlag. Möter väl precis som vi också en hel del lag som ligger i ingenmansland. 3 hemmamatcher kvar och 6 borta kvar totalt.

Summa summarum så skulle jag inte vilja byta spelprogram med något av dessa lag. Alltid något! :)
AIK mzuri sana
2015-08-24 16:02
Jag tycker i alla fall att Axén var bra, fick med sig en poäng från Halmstad. Det är inte ironi från mig, utan en känsla av att det vänder nu,

Det är inte lätt att vara optimist, men det är lite roligare än, att vara piss i mist :)

Hösten blir vår. !!!
Örebro flesklepp
2015-08-24 15:12
Vad är skillnaden mellan att "ge ris" och "ge skit" ?
Örebro Hagge till landslaget
2015-08-24 15:02
Forumet är väl till för att ge ris och ros? Ska man få skit för att man berömmer en spelare också? För då "leker" man väl också tränare?
AIK mzuri sana
2015-08-24 15:01
Sörby och flesklepp

Klockrent, instämmer !!!
Örebro Sörby
2015-08-24 14:44
Flesklepp:
Håller med helt och hållet.
Örebro flesklepp
2015-08-24 13:46
@Sörby:

Det är väl klart att man både ska få gnälla och komma med såväl konstruktiva som okunstruktiva ändringar så länge man håller sig till forumreglerna, men det kan väl aldrig vara ok att be någon "hålla tyst" bara för att denne framför en synpunkt vars innehåll eller slutsats man själv inte delar?
Örebro Sörby
2015-08-24 12:33
Om det inte gnälls på rådande situation och framförs konstruktiva ändringar. Så innebär det att alla är nöjda över den rådande situationen.
Örebro Droos
2015-08-24 12:21
Tillägg.

Något inaktuella siffror kan tyckas, men så här såg statistiken ut förra säsongen:

Jacob Rinne: 75 procent (6:a av totalt 23 målvakter), 11 matcher, 16 insläppta, 2 nollor.
Oscar Jansson: 73 procent (9:a av totalt 23 målvakter), 21 matcher, 28 insläppta,5 nollor.

Denna säsong har Rinne hittills 50 procent och Jansson 63 procent.
Örebro Droos
2015-08-24 12:09
Tvekar på att det finns något som helst värde i att påpeka att "den ena målvakten aldrig har vunnit, men den andra har gjort, därför ska den andre stå". Om det är så att Kung Oscar I räddar fler svåra avslut och ger en bättre trygghet till försvarsspelet (vad nu det betyder...), då ska han väl väljas först. Gå på målvaktens FAKTISKA kvalitet, alltså. Precis som man gör med utespelare. Det känns jämnt mellan våra två målisar. Litar på att Axen och målvaktstränaren har bättre kunskaper än jag själv i detta ämne.
AIK mzuri sana
2015-08-24 11:26
TILLSAMMANS kan vi bli starka !!!
Örebro Marquis de Sade
2015-08-24 11:23
@bison:

Är du inte initierad i sekten så kan du inte förstå.
AIK mzuri sana
2015-08-24 11:22
Kanske dags för ett nytt upprop ??? Något måste förändras, inget gnäll, ständig förbättring ! Jag har inte det konstruktiva svaret, men vi verkar falla rakt ned i den förbannade Superettan :( Men jag vägrar deppa, i nuläget ...
Örebro bison
2015-08-24 11:16
Det här forumet är fantastiskt när väl de senaste årens långdragna sandlåda lugnat sig är det numer fel att förespråka annan laguppställning och att ifrågasätta tränaren.....så om jag fattat det rätt så får bara Axén skriva på det här forumet om det handlar om laguppställningar och alla andra ska diskutera huruvida en forumit har blivit hotad eller om egentligen Käppakriget i hockeyladan inte är större underhållning.
Jag kryper tillbaka under min sten och fortsätter som Forumkung/Läktarcoach.
Örebro Aspen.
2015-08-24 10:56
@Svartvitt forever:
Tycker som Svartvitt forever. Det är bara att titta på antal insläppta mål. Tycker synd om Hagge och Wiktorsson som kan bättre än de som fått tjänsgöra på planen. Tydligt är att man inte enbart kan ta ut startelvan efter vad som sker på träningarna. Tror att våra två tränare gör olika bedömningar vilka som ska spela, grundar detta på intervjuer efter cupmatchen
Örebro Lekiller
2015-08-24 10:53
Intressant att Axen säger att om DG varit frisk hade han spelat. Tycker Kalle uträttade mer än va DG har gjort under en längre tid. Men ja vet inte. Överlag kändes laguttagningen igår som det bästa ÖSK kan ställa på benen just nu. Rinne kontra Oscar kan man ju vända och vrida på en stund. Känns som att de gör allt de kan båda två och kan inte lastas allt för mycket. Lite orättvist kanske att lägga 6 insläppta mot Göteborg i Oscars ryggsäck dock. Hela laget var väll genomuselt i den matchen. Bara hoppas Falkenberg torskar idag borta mot Giffarna så är läget fortfarande jobbigt men inte omöjligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2015-08-24 10:48
Nu såg jag bara från minut 23 tills det att HBK kvitterade, men kan bara konstatera att försvarsspelet är lika dåligt som vanligt. Vad spelar det för roll om vi har två jämngoda målvakter, när vi inte har någon "mittbacksgeneral" att luta oss mot?
Och där ligger Axén s svaghet, tror jag. Att inte reagera när halva serien har gått och satsa på försvaret i första hand, är för mig obegripligt.

Har vi inte de spelare som kan, så värva då!!! Som någon skriver, inte ens Moberg är stabil. Så, hade jag varit Axén hade jag spelat med
DB, Wiktorsson , Moberg och Hagge.

Tyvärr, våra isländska försvarare blandar alldeles för ofta bort korten.

Förstår heller inte varför ÖSK förlänger med Hagge, för att sedan bänka honom? Är han skadad?
Blir tufft i SE, men med lite vilja så borde det bara bli ett år. Fast då tror jag man får ta in en försvarstränare också.
AIK mzuri sana
2015-08-24 10:12
Jag tycker synd om alla betalande supportrar :(

Klubbens aktörer får ju lön för mödan :)

Men jag tror envist på AS 2016 för vårt ÖSK!!!
AIK mzuri sana
2015-08-24 09:46
Är man klassen bättre SKALL man vinna! Vad är det för "fel" på ÖSK 2015 ?
Örebro Minatankar
2015-08-24 09:20
Jag tycker ÖSK var klassen bättre än HBK i går. Det finns det också hängivna HBK-supportrar som tycker. Hur tungt det än kan vara med tabelläget, är det viktigt att alltid se det positiva som händer och att förstärka det. Jag kan tycka lite synd om Logi som både i denna och förra matchen gjort klart bättre insatser än tidigare, men som haft ett par avgörande misstag i slutet av matcherna. Kan också tycka lite synd om Eidur som, förutom sina egna misstag, ofta också får skulden för Mobergs. Tycker Astrit visade att han är en spelare som ligger klassen över alla andra på planen. Upplevde att Martin Broberg de första 25 minuterna gjorde många misstag i passningarna, för att resten av matchen, framför allt i andra halvlek, vara planens bästa spelare. Tycker att Kalle gjorde många bra och pigga insatser. Kul också att se Pärlan inte bara vara stark i närkamperna utan också kunna springa ifrån sina backar. Det blir naturligtvis tufft mot BK Häcken som vann över MFF, speciellt som vi har Astrit avstängd. Men det återstår många matcher och för mig finns inget annat än att vi ska ha åtminstone ÅFF, FFF och HBK bakom oss när allsvenskan är slutspelad.
Annons: