/fotboll/osk/forum/903.aspx/fotboll/osk/forum/903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2015-08-21 18:55
@zxcv:

Att "systemet" tillåter någon gå in genom "fel" ingång är väl i så fall ännu mer konstigt?
Örebro zxcv
2015-08-21 17:42
Det är väl inte så fruktansvärt märkligt att man inte vill öppna grindar mellan olika sektioner under/innan en "högriskmatch"?

Att man medvetet väljer gå in i fel ingång är väl mer konstigt?
Örebro Nicka i ribban
2015-08-21 16:20
Pode är tillbaka i truppen och petar Lundberg.
Örebro pemo
2015-08-21 16:12
Missade det. Tack, det skall jag göra.
Örebro Darum müssen wir reden
2015-08-21 16:00
@pemo:

Erik skrev ju ut ett kontakttelefonnummer i morse när han svarade. Ring honom!!
Örebro Ansiktet
2015-08-21 16:00
Jag kommer absolut att byta plats utan gnäll. Så länge det gynnar ösk. Förstår inte ens vad folk tjafsar om, vi behöver alla pengar vi kan få.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2015-08-21 15:46
@pemo:

Om du har ÖSK-tröja på dig då, så är det väl i det närmaste förenat med livsfara
Örebro pemo
2015-08-21 14:49
Fråga. Om jag nu väljer att sitta kvar på M mot gnagarna, kan jag då gå till puben på samma läktare, eller till ståplats, om jag känner mig otrygg?

Samtidigt önskar jag veta hur många av de årskort som sitter på M som verkligen byter plats.
Örebro Roswall
2015-08-21 12:26
Kommer smaka gott med poäng på söndag! Det är nu det vänder!
AIK mzuri sana
2015-08-21 12:19
ÖSK-Boldt

Jepp, jag är gamle Saywee, när det nic'et försvann, valde jag likt gamle Kurt van Tratt att ändra lite då och då. Eftersom jag inte vill gömma mig, så brukar jag tydligt skriva när jag bytt.

Vill dessutom skriva att jag i stort sett alltid blivit mycket bra bemött av ÖSK-representanter, både på hemma- och bortamatcher. Ja, så har det varit, det var nog helt enkelt enda gången jag blivit dåligt bemött.

Som tur är gör de flesta ett mycket trevligt och bra jobb för vårt ÖSK.
Örebro ÖSK-Boldt
2015-08-21 10:46
mzuri sana// Låter oerhört tråkigt. Upplever att dessa ideella funkisar försöker göra sitt bästa för det mesta. Men ibland går det snett. Han borde ha försökt kommunicerat med bajen-anhängaren i första hand men jag förstår om situationen kändes hotfull och därför tog han ett steg tillbaka. Men det är däremot inte acceptabelt beteende att han ignorerar dig som representant av ÖSK. Att det "inte är hans jobb" är en sak men han borde i så fall tillkallat någon ur vaktstyrkan för att få bukt med problemet. Jag har själv jobbat som funkis i 22 år och för mig kommer alltid kunden först. Att omplacera folk ingår i den servicen, speciellt om man har betalt och har en plats på läktaren som du har. Du är väl gamla Saywee va? I så fall vet du vem jag är. Kontakta mig gärna om synpunkter så framför jag dom till ansvarig. För detta blev fel. Kom igen svarvitt !!
Örebro Droos
2015-08-21 10:40
Själv blev jag bemött på ett väldigt tråkigt sätt av en grindvakt vid mötet mot Djurgården förra månaden. En händelse som gör att min syn på ÖSK blev naggad i kanten. I samband med att DIF-supportarna började närma sig arenan, gick jag in i hörnet mellan norra och östra. Jag brukar göra detta, trots att jag alltid har biljett till västra stå. Det är ju fri rörlighet (oftast) mellan nästan hela arenan. När jag sedan efter inträdet skulle ta trappan upp för att komma upp på baksidan av norra, så hade grinden blivit stängd. P g a säkerheten då man inte ville DIF-supportrar med plats på östra inte skulle "gå fel", antar jag. Grindvakten själv stod 15 meter ifrån grinden och snackade med sin grindvaktskompis. Själv hade jag då löst entre men kom inte vidare. Jag var helt enkelt fast där, utan möjlighet att komma till västra stå. Började då prata (senare tjata) med denna grindvakt för att vilja bli insläppt genom grinden. Då började han upprepade gånger prata om att: 1) jag fick klättra över grinden om jag ville till min plats. 2) att det inte var han som var grindvakt för just den grinden, trots att jag såg honom låsa den grinden 20 sekunder tidigare. 3) Jag: vem är då egentligen ansvarig för just den grinden? Han: ingen aning. (När han i själva verket VAR ansvarig.) 4) jag "uppenbarligen hade gått in i fel entre". Varför blev jag då insläppt? 5) ytterligare någon dum kommentar jag nu glömt, men minns i alla fall det var på samma dumma nivå som punkt 1. Efter att ha gaggat med denna t_nt i ett par minuter (vilket kändes som en evighet), tog han till slut förnuftet tillfånga ock gick upp för trappan, låste upp grinden och släppte in mig. ÖSK:s personal vid matchdag har en del att lära av ÖHK:s. Det tycker jag.
AIK mzuri sana
2015-08-21 10:39
Jag skall snart ge mig ett tag med inlägg, laddar för Halmstadsmatchen:)

Men pemo, jag skall åter älta oktibermatchen 1970, när huliganismen kom till Sverige. Då gällde det två lags vara eller icke vara, i Allsvenskan året därpå. Känsligt och laddat till tusen.

Sista oktober kan förutsättningarna variera en hel del, det är 30 p kvar att lira om för alla lag.

1 ÖSK är redan klara, AIK har guldchans
2 ÖSK kämpar kring strecken, AIK har guldchans
3 AIK har inte guldchans, ÖSK kämpar kring strecken
4 AIK har inte guldchans, ÖSK är redan klara

finns säkert fler alternativ, allt kan hända, men det kan bli en mycket känslomässigt laddad match ...
AIK mzuri sana
2015-08-21 10:25
fläskläpp

Jag vill förtydliga

Skrev "funktionär", tror dock att gubben är "kaffebryggare" för pressen, men han irriterade sig över att jag flyttade mig, vilket åskådarna på sektionen troligtvis hade förståelse för.

Jag sa även att, typ ...

"Men du kanske kan kontakta någon matchvärd som kan säga till"

... ingen respons!

Han uppträdde nonschigt och märkvärdigt som representant för ÖSK.

Vill inte att det skall uppstå något missförstånd, men det var länge sedan jag var så besviken och förbannad efter en hemmamatch:(

Örebro flesklepp
2015-08-21 09:58
@mzuri sana:

Obegripligt. Hur kan man vara funktionär på en ÖSK-match och ge ett sådant svar vid en sådan situation??
Örebro pemo
2015-08-21 09:31
Jag tycker det är bra pengar, om ett stort antal AIK:are redan nu ( 10 matcher kvar ) tror att den sista matchen skall vara av sådan betydelse.

Eftersom jag kommer att ta farväl av allsvenskan denna dag, så kan jag lika bra sitta kvar. Omringad av gnagare, som i sin tur förbannar att de köpt biljett till en ointressant match. ÖSK avsågade och AIK som bäst femma detta år.
AIK mzuri sana
2015-08-21 09:11
Håller helt med BoP

Liten historia från bajenmatchen, kommer här ...

Jag råkade på norra läktaren hamna precis bakom en överförfriskad hammarbyfan, som större delen av första halvleken valde att stå. Mycket irriterande, då han skymde sikten och troligtvis inte hade accepterat en tillsägelse från min sida.

Efter ca 20 minuter hade jag fått nog och satte mig några rader längre upp, eftersom där fanns fler tomma platser (kanske 25-30).
Direkt kom en av ÖSK arbetande "funktionär" och undrade om jag hade köpt denna .

Svarade nej och förklarade min förflyttning och undrade samtidigt om han kunde/ville göra något åt problemet.

Svar "det är inte mitt jobb"

Jag flyttade ned tre rader, för jag ville se matchen och tyckte synd om de unga tjejer som satt kvar bakom en grönvit supporterrygg.

Träffade Simon i halvtid och hejade bara på honom, skippade att ta upp detta eftersom jag var dubbelt förbannad:(

I andra halvlek hade "problemet" inte hittat tillbaka till den sittplats han stod på i första halvlek.

Nåväl, jag var efter matchen besviken på i första han matchresultatet men även på ÖSK-funktionärens nonschiga beteende.

Jaja, jag lämnar detta bakom mig, det får vara historia !

Laddar och ser fram emot tredje segern i Halmstad:)

Heja ÖSK
Örebro flesklepp
2015-08-21 07:23
@Erik Wärlegård:

Håller med dem som beskriver "erbjudandet" om att flytta som något av ett erbjudande under galgen. Jag minns hur det var när jag för ett antal år sedan satt på sektion P på en hemmamatch mot Hammarby och vilken hatisk och hotfull stämning det var då. Trygg var allt annat än vad man kände sig då. Och då ska man komma ihåg att AIK:arna är etter värre än Hammarbyarna.
Örebro Center
2015-08-21 00:04
@Erik Wärlegård:

Håller med fullt
Örebro Erik Wärlegård
2015-08-20 23:43
Undrar ni något ytterligare får ni gärna ringa. Jag finns som sagt på 019-167317.
Örebro Erik Wärlegård
2015-08-20 23:42
Droos // Korrekt. Vi sålde de sektioner som de senaste 10 åren i princip endast nyttjats av bortasupportrar. Därefter satte vi stopp. Vi visste om det stora intresset och ville självklart sälja dessa. Örebropubliken har dock hela tiden funnits med i beaktning. Därför släppte vi enbart vissa sektioner. Alla andra av höstens matcher ligger uppe till allmän försäljning - alla sektioner.
Örebro Erik Wärlegård
2015-08-20 23:38
Bastard on parade // Trygg är/ska man alltid vara på Behrn Arena. Vi valde att lyssna på kritik som vissa framförde efter Bajenmatchen. Återigen, nu får man (om man vill) flytta sig för en match. Ni som vill sitta kvar, gör det. Min personliga åsikt är att jag hellre ser ett fullt Behrn Arena än ett halvtomt. Oavsett vilken lagtillhörighet som platserna fylls av. Däremot kommer jag aldrig sluta drömma om en passionerad Örebropublik som fyller platserna till brädden. För att nå dit krävs hårt jobb och att våga testa nytt.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-20 22:56
Erik//

Bra att du/ni är här och följer debatten. Att försäljningen just nu endast är öppen för medlemmar och årskortsinnehavare är positivt. Däremot så håller jag fast vid att det inte är bra att försöka flytta ÖSK:are till norra läktaren. Ni skriver att det är frivilligt, men man blir ju i princip tvingad att flytta till norra läktaren om man vill känna sig trygg. Så ska det inte vara när ÖSK har hemmaplan. Man får ju intrycket att ÖSK inte kan garantera säkerheten för ÖSK-supportrar på södra läktaren.

Om ÖSK vill undvika irritation så är ju ett alternativ att till exempel inte släppa in bortasupportrar till hemmastå eller levande sittplats (inte så levande i år förvisso) på Sektion K. Att det bara handlar om snabba pengar är ju uppenbart. Hoppas det inte kostar oss en Allsvensk plats och tiotals miljoner bara.
Örebro Center
2015-08-20 22:14
@Droos:
Att Östra och sektion P går till stora bortaklackar har varit rätt vanligt förekommande tidigare. Senast mot DIF. Skillnaden är väl att trycket är ovanligt hårt denna gång. Med en sjunkande publik för ÖSK ser jag inget konstigt i att man vill släppa på lite mer. Om det skall bli ett gulsvart hav eller svartvitt hav är väl upp till oss genom att köpa upp återstoden. Men det intresset verkar ännu inte finnas och frågan är om det ö.h.t kommer att uppstå. Varför då inte sälja ut resten. Det väl ett fritt land att besöka arenor i mån av biljetter. Ska vi stänga dem ute och ha osålda platser? Däremot bekräftar det att det "fria valet att sitta kvar" inte i praktiken är ett sådant fritt val med tanke på vilka man riskerar att få sitta med. Jag hade bytt om jag haft abonnemang på södra. Utan tvekan.
Örebro Nicka i ribban
2015-08-20 21:59
@Erik Wärlegård:

Det här tycker jag sammanfattar allt på ett bra sätt.
Örebro Droos
2015-08-20 21:54
Du får det att låta som att Ni stängde försäljning av biljetter innan det var "försent". Östra samt två sektioner av södra sålda ni direkt till AIK utan möjlighet för ösk:are att köpa. Försäljningen till allmänheten hade ju inte ens börjat då. Varför vrider du på verkligheten i din skrivelse?
Örebro Erik Wärlegård
2015-08-20 21:08
Bastard on parade // Om vi inte hade stängt försäljningen för AIK:are fram till 18/9 hade arenan varit slutsåld nu, med enbart AIK:are. Nu erbjuder vi våra supportrar första tjing. Vi tror att det är bäst att först fylla Norra och sen förhoppningsvis även södra, men i läget vi befinner oss i har vi inte den efterfrågan. Vi fick en del mail och klagomål efter Bajenmatchen, speciellt från de sektioner där många 08-supportrar huserade. Därför erbjuder vi nu chansen att byta biljett. (Inget tvång, man får sitta kvar om man vill) Det har dessutom varit ett önskemål från våra säkerhetsansvariga att samla AIK-supportrar på ett och samma ställe. Well, well. Ska inte bli långdragen. Kan vara bra att veta att besluten som vi tagit handlar om: 1. Få så många ÖSK:are som möjligt att köpa biljett tidigt. 2. Undvika irritation för dem med årskort på sektioner där många bortasupportrar köper/köpt biljett. 3. Säkra bra intäkter till en match som är stekhet nu, och kanske "ointressant" för AIK 31/10. Jag finns på 019-167317 om ni har frågor eller synpunkter. Heja Sport!
Örebro Jekl
2015-08-20 20:02
Halmstad ligger under mot Trelleborg just nu, hoppas att det inte skapar extra tändning inför söndagsmatchen om de skulle åka ur cupen..
Örebro Jekl
2015-08-20 20:01
Nej Ali Kahn sa själv att han skulle kunna spela. Han spelade nästan en halvlek med bruten näsa mot Helsingborg och antar att det finns någon slags skena han kan ha. Men man kan alltid hoppas :)
Örebro KalleTeodor
2015-08-20 19:53
Vet inte om någon redan haft uppe detta men i gårdagens match mellan Helsingborg och Halmstad bröt HBKs mittback näsan. Det borde innebära att även han är borta från spel till matchen mot oss. I så fall saknas både Ali Kahn och Liverstam.
Annons: