/fotboll/osk/forum/9028.aspx/fotboll/osk/forum/9028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-08-19 21:31
VAD HÄNDE ???.

Har barat kunnat följa ÖSK på text-TV, kan någon hjälpa mig litet snabbt ?.

HUR SÅG STARTELVAN UT ?.
VAR RESULTATET RÄTTVIST ?.

Tack på förhand, har aldrig gillat när ÖSK åker på långa bortamatcher samma dag de spelar.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:29
Gnäll inte bara på Mirza, Thompa, m fl.
Örebro Erki
Hehe, hur en arena med 2300 åskådare kan "explodera" har jag svårt att föreställa mig ;-)
Örebro Kerberos
Erki// Jajust, måste ringa och fråga.
Örebro Erki
2006-08-19 21:27
Kerberos// Har du hört något om handssituationen? Du skrev under matchen att det var klar straff men situationen nämns inte ens i NA:s sk "direktrapportering"
Örebro GT
2006-08-19 21:27
apan Ola från Zoo if, var är du ??

ÖSK hetast forumet, och röv-it har just nu Sveriges fullast sup-hårt-rar...
Örebro Kerberos
2006-08-19 21:26
Aspen // men det är ju just det jag menar, det var det vi (Ove o C/O) trodde, vi köper oss framgång genom att köpa in spelarna, nu är ju det är rätt så riskfyllt sätt att arbeta, resultatet blev ju att vi blev urskickade ur allsvenskan, därför jobbar man nu mer traditionellt som företag gör.

Det handlar om så mycket mer än att sälja annonser, saker som det inte jobbats med saker som behöver utvecklas, till det behöver man en styrande kraft i toppen.

Fråga Aston Villa fansen och läs gärna länken åvan om Doug Ellis.
Örebro Mittåt
2006-08-19 21:26
Aspen// Det måste finnas någon som kan omvandla målen och segrarna till kronor och ören.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:25
Mittåt//Ove var pensionär när han var ordförande. Det var Oves företrädare som hade ett annat jobb också. Om han meddelade att det var orimligt.
Det här kommer att utklassa djurgården!!!
Örebro Aspen
2006-08-19 21:23
Den bästa reklamen (marknadsekonomin) för ÖSK är att spela bra och ligga högt upp i serien. Helst vinna för det ger mer TV intäkter.
VD kan köpa hur mycket annonser som helst men det slår inte en seger med 4-0 och ett bra spel.
Rock_strongo
2006-08-19 21:21
kickoff//

vart ligger ni i tabellen? kom tillbaks när ni ligger före Ösk.
Degerfors kickoff
2006-08-19 21:21
Umeå??
Örebro Mittåt
2006-08-19 21:19
Aspen// Ove hade ett annat jobb. Han "skötte" ÖSK på sin fritid. Sådant håller inte.
Örebro Kerberos
2006-08-19 21:18
Aspen // Det jag tror Mittåt menar är att vi måste börja i rätt ände, vi måste ha pengarna först innan vi skaffar de spelarna vi behöver, sist handlade man först.

Som Mittåt sa, VDns uppgift är att se till att den markandsekonomiska biten håller ihop och går med vinst så vi får in pengar för att utveckla klubben, alltså genom att värva spelare.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:18
Jag menar - sparka inte på Walker och laget. Det är fler det beror på.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:14
Mittåt//Fredagar efter kl 15 går det 5 plan till Umeå.
Om Ove varit VD hade det inte blivit bättre. Det är hur man sköter jobbet som ger resultatet.
De flesta bolag som konkat har haft en VD.
Örebro Mittåt
2006-08-19 21:12
Aspen// ÖSK har ju redan försökt det en gång. Det höll på att sluta med konkurs.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:10
Mittåt//Glöm inte att det är laget och tränarna som frontar kunderna. Det är där satsningen bör ligga. En bra anfallare är troligen än bättre marknadsförare än en skrivbordsnisse.
Örebro Mittåt
2006-08-19 21:09
Det är svårt med reseplaneringen. Att resa en dag tidigare för att sedan ha en hel dag att slå ihjäl med någon timmes träning är inte heller någon bra lösning. Helst hade man ju velat flyga upp på fredagskvällen, men då gick det visst inget flyg eller hur det nu var. Det gick i alla fall inte att resa då.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:07
E-A//Ett företag som omsätter 25 Mkr är inte särskilt stort. Hur man än räknar, speciellt som man bara producerar tjänster.
Örebro Mittåt
2006-08-19 21:06
Aspen// VDs huvuduppgift kommer att vara marknadsrelaterade. Hans huvuduppgift kommer alltså att vara se till att klubbens intäkter från reklam, sponsorer och arrangemang ökar. Målsättningen är givetvis att han genom sina insatser mer än väl skall betala de extrainkomster han själv kommer att förorsaka.

Om ÖSK skall lyckas att etablera sig som en allsvensk klubb igen och sedan hålla sig kvar är detta en mycket väsentlig uppgift. Det håller inte i längden att låta ett gäng glada amatörer ansvara för detta.

Klubbchefens huvuduppgift är att se till att alla hjulen i klubben rullar utan att det gnisslar alltför mycket. En uppgift som mer än väl kräver en 100-procentig insats.
Örebro Kerberos
2006-08-19 21:06
Aspen // Resan kan inte ha tagit 6 timmar, ca 2 timmar buss till Arlanda, sen ett flyg på max 1 timme och en mindre bussresa till arenan.
Örebro E-A
2006-08-19 21:04
Aspen//
ingen aning, för mig hade han väl dugit men jag är inte ett dugg insatt i deras arbete.. så du menar alltså att ett företag med flera hundra tusen kunder/ år, sposorer att ta hand om och en väldig massa löner att betala ut är ett litet företag? kanske inte storföretag om man jämför med vattenkraft men i jämförelse med resten av företagen i Örebro..
Örebro Aspen
2006-08-19 21:02
Kerberos//Reser en del själv så jag vet hur 6 timmar på buss och flyg känns. Det är ingen bra uppladdning. Därför sitter det i skallen på spelarna. Man presterar inte bra och bli grinig
Örebro Gooner
2006-08-19 21:02
Kerberos//

Det tror inte jag heller. Tror att problemet sitter i skallen på spelarna.
Örebro Aspen
2006-08-19 21:01
E-A//25 mkr det är inget storföretag!! Varför dög inte klubbchefen när man vart bolag???
Örebro Kerberos
2006-08-19 21:01
Aspen // Jag tror ÖSK och Walker hade fullständing koll reseplaneringen och hur den inverkade, jag tror inte det var en ekonomisk fråga att skippa hotell, flyga en dag innan, m.m
Örebro Gooner
2006-08-19 21:00
Degen har kvitterat mot LSK.
Örebro Gooner
2006-08-19 20:59
Örebro rules.

Guldapan - check it out!
Örebro Aspen
2006-08-19 20:58
Det man behöver är en effektiv administration som stöttar verksamheten. Med dagens reseplanering undrar man.
Innan beslutet om VD togs hade man anställt en klubbchef, varför dög inte han? Hur klarar man sig utan VD idag? Om VD kommer att sköta reseplaneringen är jag beredd att tänka om.

För övrigt kommer omsättningen att minska om vi blir kvar i S1. Mindre publik, mindre intressanta spelare att betala löner till.
Annons: