/fotboll/osk/forum/9017.aspx/fotboll/osk/forum/9017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro dietrich
2006-08-21 12:36
Om inte Walker varierar spelsystemet lär det inte bli så roligt framöver. Alla andra lag i SE vet precis hur de skall spela mot ett lättläst ÖSK. Inte lätt att göra mitt i säsongen men nödvändigt.
Örebro jappel
2006-08-21 12:11
Ämne: Man ska inte ropa he....
Skulle jag få ett bäcken över mig skulle jag nog ropa NEJ...men alla är vi olika :o)
Örebro jappel
2006-08-21 12:10
Ämne: sponsorn//
varför i....
Guterstam, ja tack...
Konstigt nog verkar han helt ointressant för lagen i AS...kan faktiskt inte förstå varför.. ringupp och ordna kontrakt redan idag :-)
Umeå FC Löven faller
2006-08-21 12:07
Man ska inte ropa hej förrän man är över ett bäcken.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-08-21 12:06
joth/
Ännu värre blir det ju om man ser till:
omg 1-9 25 poäng, snitt 2,78 poäng/match
omg 10-20 14 poäng, snitt 1,27 poäng per match

För att nå upp till de 57-58 poäng som nog minst lär behövas för en direktuppflyttning krävs en rejäl uppryckning! (se där! rimmade ju! :-) )
Örebro jappel
2006-08-21 12:03
När ÖSK!!!
Tar tre poäng!!
När ÖSK tar tre poäng!

Uppsjungning inför Onsdagen :-)
Örebro jappel
2006-08-21 12:03
Ämne: NA skriver idag unde....
Strålande att denna tjänst finns.
Jag kommer skicka in mitt alternativ till matchens lirare!
Visserligen kommer detta aldrig att leda till några större summor för ÖSK, men många bäckar små!!
Detta är en av de saker som det borde göras reklam för på matchtavlan.
När kommer det en ny snygg digital matchtavla??? Till och med MAIF har ju en sådan....
Två snygga resultatskärmar kan ju inte vara så dyrt(en på vardera kortsidan)..med rätt reklamkontrakt borde man väl kunna få ett företag att sponsra detta.
Örebro Kronblom
2006-08-21 11:52
sponsorn//
varför inte ta hit Guterstam,han har ju öst in mål för BP.

Hoppas ÖSK tar sig i kragen rejält i derbyt,det är ingen kris än men visst är man i en formsvacka;endast en seger på fem matcher är ju knappast vad man tänkt sig!
Örebro Kerberos
2006-08-21 11:30
Mittåt// ;)
Örebro Mittåt
2006-08-21 11:19
Kerberos// Ok, då.
Örebro Kerberos
2006-08-21 11:09
Mittåt// Mjo jag tror nog det är NA som tagit fram detta, borde det vara i alla fall.

Jag har varit med och tagit fram en annan SMS-funktion i ett annat ändamål och hur det gick till var att vi fick ett gränssnitt att arbeta emot från leverantören, då bygger man en enkel logik baserat på vad för text som kommer in, och kan då stoppa ner värdet i en databas som man sen sorterar ut resultatet ifrån. Ganska simpelt faktiskt och har man implementationen redan som i NAs fall för fotoalbum m.m så är det inte ett stort jobb att bygga fler tjänster i andra användningsområden.
Örebro Mittåt
2006-08-21 11:03
Kerberos// Det är knappast NA som har knåpat ihop detta. Har svårt att se att tidningen lägger ner resurser på att ta fram detta. Det krävs dock en hel del data"kraft" för att snabbt kunna ställa samman resultatet medan matchen fortfarande pågår.

Snarare är det så att det rör sig om ett SMS-serviceföretag som skapat denna applikation och som sedan säljer den till olika intressenter.

Om det är på detta sätt så skulle det faktiskt kunna gå att få till ett eller annat roligt upplägg.
Örebro Kerberos
2006-08-21 10:59
NA verkar ha haft en SMS-funktion igång ett tag för diverse andra ändamål.

Gött att dom tog sig lite tid och utvecklade "Matchens Lirare" inför matchen iom att implementationen mot en teleoperatör redan fanns.
Örebro Kerberos
2006-08-21 10:51
Mittåt// Sedär, så roligt.

NA verkar ju ha detta implementerat redan, då är det ju bara för ÖSK att deala till sig att NA kan erbjuda detta varje match.

EDIT: Undra hur länge denna implementation varit färdig :)
Örebro Mittåt
2006-08-21 10:49
NA skriver idag under rubriken NA-Kortet i del 1. (Även om det inte verkar vara något som direkt har med NA-kortet att göra):

SMS-rösta fram matchens lirare.
Var med och utse matchens lirare i respektive lag. SMS-rösta på din favorit i matchen.

Skicka NA ÖSK eller NA DIF följt av mellanslag och tröjnummer på din favorit till 72680.

Kostnaden per SMS är 3 kr + trafikavgift.
Överskottet från röstningen fördelas mellan ÖSK och DIF utifrån hur många som röstar på spelare i respektive lag.
Bland alla dem som röstar ringer vi upp två vinnare som får ta emot samma pris som matchens lirare på innerplan direkt efter matchen.
Örebro joth
2006-08-21 10:43
Sponsorn//Osäker, men har för mig att det går ut i vinter...
Örebro Sponsorn
2006-08-21 10:09
joth//Har inte han längre kontrakt?
Örebro joth
2006-08-21 10:07
Sponsorn//Glöm inte Nordback!
Örebro Sponsorn
2006-08-21 09:59
Vill även se nya kontrakt på Riddez och Anttonen.
Örebro Sponsorn
2006-08-21 09:57
Nu vill jag ha hit Kabba och Nordin snarast och efter säsongen Rodevåg och Wikström.
Örebro joth
2006-08-21 09:56
Intressant är också poängskörden över de spelade 20 matcherna:
omg 1-10 25 poäng
omg 11-20 14 poäng

Vi får hoppas att vi gör en bra höst och åtminstone plockar 20 av de 30 som är kvar att spela om.
Örebro Kerberos
2006-08-21 09:56
psoari// Visst är det en anledning till varför lag som Umeå och Qviding ligger i botten, de har inte kvaliten att spela tillräckligt bra varje match.

Det som däremot händer i en serie är att bottenlagen gör någon riktigt bra match och topplagen gör någon sämre match, mot Umeå räkte det med en storspelande målvakt och två kontringsstarka snabba forwards för att göra sin "stormatch" samt ett stressat ÖSK i panik.

EDIT: Stavfel.
Örebro psoari
2006-08-21 09:50
Ämne: Kampen började för 2....
Se på skillnaden mellan labois-matcherna. Den första vann vi på kamp, den andra förlorade vi på att vi inte kämpade. Det har helt enkelt gått för bra (tror jag). det är inte samma inställning längre. Lag som Umeå och Qviding - det finns en anledning till att de ligger i botten - de är helt enkelt för dåliga fotbollsmässigt. Det finns också en anledning till att ÖSK ligger i topp. De spelar bra fotboll. Om det bara var kunskap som spelade in skulle ÖSK aldrig förlora sådana matcher. Men här handlar det om lag som backar hem, som grisar, och kontrar in mål. Lag som kämpar. Om ÖSK var lika heta på varje boll, om ÖSK kämpade lika hårt, skulle ÖSK ha haft ytterligare sex (om inte mer) poäng i tabellen. Hoppas trycket runt degenmatchen gör att mitt lag börjar KÄMPA.

...för övrigt anser jag att Degerfors bör brännas (inte bokstavligt dock, på plan bara)
Örebro Erki
2006-08-21 09:48
Mattias_Jonsson//

http://rapidshare.de/files/29971014/_rebro_Sportklubb.wmv.html

Jag slängde upp filmen på länken ovan.

Tomten// Var ser du det målet? Knaprat på någon konstig svamp till frukost? ;-P
edit: hoppsan, glömde länken
Örebro Gooner
2006-08-21 09:29
Kampen började för 20 omgångar sen.

Man ska aldrig ropa hej innan osv, men det ska mycket till för att BoIS eller Norrköping eller nån annan ska komma ifatt de tre topplagen. 6 poängs försprång kanske inte låter så mycket när det är 30 kvar att spela om, men det finns en hel del invändningar.

Med bara två undantag har tvåan i serien haft mindre än 58 poäng. Om BoIS och Peking ska upp på såna poängnivåer måste de ta i stort sett varenda poäng som finns kvar att spela om. ÖSK kanske inte visar nån jätteform för tillfället, men varken BoIS eller Peking har stabiliteten som behövs för att ta 9-10 segrar i rad.

Det är såklart inte dags att andas ut än, men det finns heller ingen anledning till panik.

Krossa Degen!!!
Örebro psoari
2006-08-21 09:06
Nu har kampen börjat. Lagen i botten har kommit till insikt att det är dags att börja kämpa för poängen. ÖSK är ungefär som jag, jag var inte ett dugg orolig när Ume petade in första målet. Jag visste ju att ÖSK skulle vända på det. Och det är nog det som är problemet. Vi tre där uppe är lite för säkra, speciellt ÖSK är dåliga på att hantera det, vi är vana att ligga på och öppnar oss därför för kontringar, som då kämpande lag fiskar efter.
Någon måste tala med spelarna och påpeka att de måste grisa sista biten hem nu, det gör ont i hjärtat på en supporter när laget förlorar.
Och Johan Petterssons tid kommer. Han är en springare och eftersom de lag vi möter inte ger några springytor är Johan värdelös. Vånta tills allsvenska när ÖSK backar hem, motståndarna trycker på... och Johan springer. Johan Pettersson är framtiden.
...för övrigt anser jag att Degerfors bör brännas (inte bokstavligt dock, på plan bara)
Örebro Kerberos
2006-08-21 08:55
Godmorgon alla glada! :)

1716 sittplatser kvar, snart fullsatt på långsidorna, detta bådar gott.
Örebro Chivas
2006-08-21 08:01
ÖSK? Javisst!
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-21 07:59
Ämne: http://www.youtube.c....
Intressant att Johan Nylunds 2-0 i matchen Umeå FC - Falkenbergs FF smitit in i klippet :)
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-08-21 07:31
Drygt 1800 sittplatser kvar till derbyt nu. Låter inte riktigt som att det blir fullsatt på sittplats, med tanke på att det antagligen är dem mindre åtråvärda biljetterna kvar och dem flesta som verkligen vill se matchen redan införskaffat sig en biljett. Får hoppas på fullsatt dock, skulle ju innebära 7000 sittande åskådare och ståplats lär ju dra in ett par tusen också..
Annons: