/fotboll/osk/forum/900.aspx/fotboll/osk/forum/900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK mzuri sana
2015-09-07 09:29
Jag tycker det är kul att både Kubanerna och klubben verkar vara mer på G nu, än tidigare, det kändes så uppgivet ett tag i somras.

Men tron och hoppet på och för det ÖSK jag sett sedan 1960-talet tar liksom aldrig slut.

Trevligt med stort "bortafölje" på Tele2 Arena och skitkul när Martin Broberg tystar 30.000 söderbröder med systrar på stopptid :)

Heja ÖSK !
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-06 22:03
Just nu har vi 900. Det kommer räcka. Kan minskas till 4-500 om vi tror att det räcker och att Bajen säljer på väldigt bra.
Örebro Vinnartradition
2015-09-06 21:13
@Hagge till landslaget:

Får väl tillägga att det förmodligen blir det näst bästa följet i allsvenskan.
Örebro Hagge till landslaget
2015-09-06 20:25
@Vinnartradition:

Tvivlar på att det är bättre än cupfinalen :)
Örebro Droos
2015-09-06 20:17
Om Hammarby inte upplåter minst 10 procent av arenans totala publikkapacitet till gästande lags supportrar, så blir man av med elitlicensen. 3.000 platser till ÖSK:are, alltså.
Örebro Vinnartradition
2015-09-06 20:07
@Aspen.:

Nu vet inte jag hur många sektionerna på länken tar men tidigare var det så att gästande supportrar hade rätt till 10% av arenans kapacitet. Jag är ganska säker på att det fortfarande är så. Om vi som ska på matchen köper förköp i tid får Bajen göra sektionen större. Jag räknar med att det blir årets näst bästa (efter Norrköping borta i premiären) bortafölje.
Örebro Aspen.
2015-09-06 18:39
@Erik Wärlegård:
Tack Erik, letade tidigare idag men hittade inget. Inte den största sektionen vi blivit tilldelade, vet du hur många platser vi har? Biljetterna bir väl extra dyra nu när Wiktorsson antagligen spelar.
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-06 17:46
Biljetter till söndagens bortamatch köps via länken.
Örebro Jekl
2015-09-06 16:38
@Minatankar:

Tack! Går inte att hitta den specifika sidan via axs så tur att nån hade rätt länkadress :)
AIK mzuri sana
2015-09-06 14:21
Precis som Örebrocenter och Aspen är lite inne på, så bör man nog inte bry sig allt för mycket om tummarna, ibland verkar ju någon ju "ha hakat upp sig"

Jag kan faktiskt inte hjälpa om någon tummar upp mig, bryr mig inte om just detta.
AIK mzuri sana
2015-09-06 14:17
Bra inlägg av smguld, men vem startade tumtjafset,
blev det långtråkigt eller var det för få inlägg?
Örebro Center
2015-09-06 14:13
@Minatankar:

Jag tror att det är ironiska tummar om du frågar mig - Dvs man försöker skapa ett fokus på ett meningslöst inlägg just för att visa hur meningslöst det är. Har sett detta förut.
Örebro Minatankar
2015-09-06 13:50
@Jekl:

Har för mig att man skrev om detta här på forumet för några dagar sedan. Gå tillbaka och kolla får du se.
Örebro Jekl
2015-09-06 13:46
Nån som har koll på hur man köper biljetter till bortasektionen på Tele2? Hittar ingen information om detta överhuvudtaget varken på ÖSKs eller Hammarbys hemsida.
Örebro Minatankar
2015-09-06 12:59
Namn: mzuri sana Sänt: 2015-09-06 12:17 // Du har skrämt bort massor av läsare och skribenter inte jag, som du kallar mästrare, besserwisser, forumpolis mm. Och finns det ändå de som inte vill skriva p g a mig så är det sådana som inte följer forumreglerna, eftersom jag inte bara sitter tyst och läser när man sprider illasinnade rykten och omdömen om ÖSK:are.
Örebro smguld
2015-09-06 12:52
@mzuri sana:

Att du inte alls bryr dig om tummar har jag förstått för länge sedan. Om man som du skriver över 30.000 inlägg under pseudonymen Saywee, + en del andra, och sällan får några trummar och då inte drar några slutsatser av det , så förstår jag dig som sagt.

Du använder ofta orden "mästra" och "tjafs" och du provocerar väldigt ofta i dina inlägg, precis som du ofta tar chansen att göra med mig. Så otroligt trött man blir på dina ständiga upprepningar.

Och om du går och badar eller gör något annat är ju fullständigt ointressant för oss andra. Kan du inte förstå det människa? Om du har behov av att prata med dig själv kan du då inte göra det utan att använda datorn?
AIK mzuri sana
2015-09-06 12:17
Vem blir mästrarnas mästare, vem vinner tummarnas kamp, precis som minatankar's inlägg, blir detta kanske ett icke fotbollsrelaterat inlägg.

Håller med Aspen och bryr mig inte det minsta om antalet tummar, men har märkt att de långa ofta intressanta djupa inläggen sällan får många tummar, medans när det blir lite tjafsbetonat, dyker tummarna upp allt oftare.

Via pm har jag dock förstått att flera vill att jag skriver vidare, så att de "präktiga" (som de kallar dem) inte tar över helt eller skrämmer bort de flesta gamla och kanske några nya ...

Själv tummar jag sällan upp, det är nog mest BoP som får en och annan tumme, å DaSa ibland och någon mer ...

Nu går jag å badar ...
Örebro Aspen.
2015-09-06 10:45
@Minatankar:

Det är de så kallade nättrollen som är igång. Vanligt vettigt folk struntar i tummarna och fokuserar på innehållet. Åker du till Stockholm och HIF-matchen nästasöndag?
Örebro Minatankar
2015-09-06 09:33

Nu är det någon som är inne igen och manipulerar med tummen upp.
mzuri sana får t ex helt plötsligt en massa tummar för helt innehållslösa inlägg.

Dålig stil, tycker jag. Leka kan man göra i sandlådan. Men det är ibland inte så stor skillnad på en riktig sandlåda och detta forum.
AIK mzuri sana
2015-09-05 15:14
Ansiktet,

helt OK för mig, instämmer :)
Örebro Ansiktet
2015-09-05 10:36
Nu har jag tagit mig en ordentlig funderare över det jag skriver. Vill bara skriva ett glatt "heja heja ÖSK". Hoppas det är okej! Mvh Ansiktet
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-09-04 17:34
@Droos:

Jag håller med dig om att vi inte kan utgå ifrån att Crespo kommer att kunna spela större delen av nästa säsong. Jag hoppas givetvis att Crespo blir frisk och får förbli skadefri, men han har ju inte snittat särskilt många matcher de senaste åren. ÖSK måste ha en plan B redan innan säsongen startar. Däremot så anser jag att vi måste ha en djupledslöpande forward. I alla fall så länge Axèn är huvudtränare.
Örebro Droos
2015-09-04 17:23
Jag förundras något över den tilltro supportrar har till crespo och att vi ska skaffa en spelare att ha som "back-up" till just honom. Liksom Haddad och Atashkadeh är han en glaslirare. Det står väl klart efter hans harvande de senaste åren på träningscykeln? Blir förvånad om Axen kommer utgå från att Crespo spelar 25 matcher nästa säsong. Tjänstefel, i så fall. Det är dags att tänka i andra banor. Att ha en djupledsllpande forward är ju faktiskt inget måste...
Örebro Nicka i ribban
2015-09-04 16:41
Avdic är en boxspelare, va? Han är ju rätt långt ifrån Crespo som spelartyp. Skulle också tro att han vill ha rätt bra med pröjs. Då är nog en comeback i Elfsborg mer sannolik.
Örebro pemo
2015-09-04 15:38
Här är ett förslag. Blir nog inte så dyr, då han haft stickor i baken de senaste åren. Kan det bli en ny Crespo? eller en Grahn?
Örebro pemo
2015-09-04 11:46
Nyförvärv? Räknas även tränaren/coachen till den frågan?
Visst, en trea mot Häcken va väl bra, men allt är inte förlåtet för det.
Det måste bli en trea mot Hammarby och Elfsborg också. Annars är vi i samma sits igen.

Behåll Wiktorsson och ta av Nordin, så har han i alla fall visat lite handlingskraft. Pode kvar på bänken och DG som inhoppare.

Men, målskytt var det ju. Börja med Pärlan, men ge sen Jonis en ärlig chans och bevisa att man kan få chansen i ÖSK trots att man är under 25.
AIK mzuri sana
2015-09-04 10:14
Pedretti, bra idé

Beträffande nyförvärv behövs inga för tillfället, när säsongen är över och vi vet att vi spelar i Allsvenskan, är det dags för klubben att jobba med och förändra truppen inför nästa säsong.

När vi vet vilka som slutar, kan vi börja spåna kring nyförvärv, men redan nu känns en bra mittback önskvärd.
Örebro Pedretti
2015-09-04 10:07
mzuri, du kan ju vara med i diskussionen kring anfallare och nyförvärv :) Där finns det alltid saker att prata om.
AIK mzuri sana
2015-09-04 09:40
KvT och BBB fortsätter som vanligt, jag har iallafall försökt att ändra mig lite efter önskemål :)
AIK mzuri sana
2015-09-04 09:30
Vad är det frågan om ..,

Har ni svårt att hitta diskussionsämnen under uppehållet?

Ska vi diskutera petimetri, drev eller felleteri?
Annons: