/fotboll/osk/forum/8992.aspx/fotboll/osk/forum/8992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-08-24 09:51
Jag hade gärna sett ett byte av mirza mot Näfver absolut som senast i 77:e minuten (varningsdags och hängigt huvud...) troligtvis något tidigare då jag anser att dom som byts in (speciellt in offensiva roller) måste få tid på sig att komma igång! Minst en kvart borde alla inhoppare få på sig att leverera. Laget i övrigt hade jag nog lämnat intakt, då ÖSK faktiskt dominerade mittfältet genom hela matchen. Även backlinjen var mycket stabil, även om jag helst ser att JoRi spelar som vänsterback och med GlHo som vänstermitt PaHa som höger mitt och FrSa till höger. på så sätt får vi möjlighet att byta in Näfver eller jeffs i startelvan på bekostnad av trotjänaren och slitvargen ThAn.
Örebro jappel
2006-08-24 09:46
Ämne: Skulle vara roligt a....
jag tyckte att na:s ansvarige på plats sa något om att det var ca 300 röster totalt...och att det var något av en missräkning...men jag kan inte förstå hur dom kan förvänta sig mer med tanke på att det var första matchen dom testade detta, och det är inte helt lätt att hinna lyssna av nummer hur man ska skriva in sms:et på rätt format och en del andra inkörningsproblem, det måste göras mer reklam för detta, (stod det något i matchprogrammet??? jag han inte läsa det)
300 röster 3kr per röst 900 kr... tror inte att det blev någor överskott alls faktiskt.
Men om dom fortsätter med detta ett tag till tror jag faktiskt att det kan bli bortåt 1000 röster per match redan i år... det är ganska enkelt och så får man ju såååååå fina priser :-)
Det vet ju jag som vann tävlingen :-)
Örebro Gooner
2006-08-24 09:42
Blå Bergen Blues//
Tycker snarare att Mirza kunde ha tagit närkampen med Solberg i det läget, istället för att vika undan.
Örebro jappel
2006-08-24 09:39
qvarne //
tyvärr verkar det som om Johan P är ute i kylan just nu. inte ens med på bänken mot umeå fick inte heller spela en enda minut mot degerfors. Utlåning på gång???
Han skötte sig relativt bra i början av säsongen då han och mirza turades om att spela på topp med Sebastian H, men nu på slutet verkar det som att tränare Walker valt att inte spela jope alls.
vi får se... jag hoppas att han lyckas rycka upp sig och ta sig tillbaka till nya höjder.
Örebro 1981
2006-08-24 09:29
Ämne: Envar sin egen coach....Johan Pettersson åter igen…
Jag brukar väldigt sällan klaga på spelare i ÖSK men Johan…

Hur många chanser i Svartvitt har han inte fått egentligen? Många här inne klagar på att han får för lite speltid. Killen ser helt vilsen ut på planen och jag förstår mig inte på hans spelstil. Han är ju ingen direkt dribbler, avslutare, usel på att läsa spelet och visst… springa gör han men snabb? Icke. Varje gång Johan kommit in i spel har anfallsspelet blivit passivt, tafatt och enkelt att läsa av för motståndarna.
Med det han visat innan skulle han knappast ha gjort någon nytta igår, sympatibyten är till för reservlagen! Om vi ska till Allsvenskan måste vi hela tiden ställa upp med det bästa laget för dagen... Visst kan man slänga in spelare för att vila andra men inte vid ställningen 2-1
Jag ville dock se Näfver i andra men det ville inte Irländaren! Han skulle lätt ha ställt till med stora bekymmer för försvaret i Degen Men men
Örebro Blå Bergen Blues
2006-08-24 09:24
Mackan/
Håller inte riktigt med om att Haginge var "felfri". Undanrensningen, nicken, som gick rakt till Sohlberg och sedan ledde till baklängesmålet var inte bra...
Annars inget att invända... :-)
Örebro Kerberos
2006-08-24 09:11
Mittåt // Jag håller med, 2 byten hade nog varit bra igår, kände också vid ungefär 75-80minuten att Jeffs samt JP borde ha kommit in istället för Antonnen och Mirza som båda kändes trötta vid det läget.
Örebro Mittåt
2006-08-24 09:00
Envar sin egen coach.

Det klagas ju en del på Walkers coachning här inne på forumet. Och det kan jag förstå - det är inte alltid så lätt att hänga med på vad som pågår innanför pannloben på vår irländare.

Dagens utmaning får därför bli att redogöra för hur ni hade coachat laget under gårdagsmatchen. När, vem och varför?

För egen del satt jag nog och kände att det kunde ha varit läge att byta ut Mirza i andra halvlek. Ungefär i höjd med den 80:e minuten. Då hade han fått sitt oförtjänta gula kort och jag var rädd för att han i sin entusiasm skulle dra på sig ett till. Spelmässigt hade han mattats betydligt, vilket är förståeligt med den arbetsinsats han presterat matchen igenom.

I hans ställe hade jag nog låtit Johan Pettersson få de sista 10 minutena. Dels för att ge Johan en känsla av att allt inte är förlorat. Dels för att en snabbare och rakt löpande anfallare skulle kunna sätta mer press på Degerfors försvarslinje och på så sätt pressa tillbaka dem en del.

Jag tyckte nog att ÖSK tidvis backade tillbaka litet väl mycket under andra halvlek. Vilket var oroande. Man vet ju hur lätt ett mål kan trilla in i ett Kilsbergsderby.
Sirius qvarne
2006-08-24 08:47
Nu när jag läser degefors gästbok börjar man funder på om du mad for it har personlighets klyvning eller bara e dum i ***.
Eller så e det som jag tror att du har skrivit fel ålder på dig själv (kanske borde stå 12 år) men matematiken kanske du har fått från förra styrelsen.
Förlåt alla i örebro för den sista raden blir bara förbannad på sådana idioter som mad.
Örebro Kerberos
2006-08-24 08:36
Skulle vara roligt att veta hur många SMS NA fick in igår och hur resultatet blev mer detaljerat samt hur mycket pengar respektive klubb fick.

Någon som vet?
Örebro Yggdrasil
2006-08-24 08:33
Vet inte om nån skrivit det tidigare. Men en ny testspelare i ÖSK.
Sirius qvarne
2006-08-24 08:31
Mad for it har du någonsin svarat någon utan att skriva tönt eller liknande??
Bra insats idag såg matchen på tv ni förtjänar att gå upp..
Var e johan petterson håller själv på sirius vill veta e han ordinarie eller sitter han på bänken oftast.
Örebro Arx
2006-08-24 08:19
Emdemalm//
Apropå nivåer:

"Alla suger kuk i Örebro"

"Svartvita fittor, ja ni är svartvita fittor"

Direkt från Degerforsklacken i derbyt på Stora Valla. Antar att du bar öronskydd. För det klirrar rejält när man kastar sten i glashus.
Örebro Chivas
2006-08-24 08:05
ÖSK!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-24 06:26
Ämne: Mattias:
Angående d....
stick härifrån din tönt!
Degerfors Johan Emdemalm
2006-08-24 03:06
Mattias:
Angående din krönika...
Du skriver följande:
"Här vill jag passa på att göra tummen upp för Kubanerna som när Vulkanerna drog igång första hata-ramsan svarade med att ropa ”Kom igen svartvita laget” Snyggt jobbat tjejer och killar i klacken! "
Då kanske du kan upplysa resten om vad Kubanerna sjöng när DIF gjorde sin kvittering. Om du inte hörde så kan jag ju skriva vad ni sjöng då:
"Håll käften, bonnjävlar"

Är det också tummen upp?

Sen kan man ju fråga om det är så mycket mer illa att skrika hata örebro kontra "hellre död än vit och röd". Personligen tycker jag det är på samma nivå.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-24 01:41
Kanske ska man kolla in Halilovic på träningen imorgon, eller visserligen kanske en träning dagen efter match inte säger så mycket. Antar att det är träning samma tid på Fredag.
Degerfors Ruel Fox
2006-08-24 01:41
Ämne: nån som har hört någ....
Dom släppte mig vid midnatt....
Degerfors Johan Emdemalm
2006-08-24 01:18
Jappel:
Solberg kan göra ett sådant mål igen. När han har en bra dag kan han göra det mesta med bollen. Så det där var inget slumpmål - det var ett typiskt Solberg-mål.
Örebro jappel
2006-08-24 01:08
One~touch//
Och nu är det färdigsurrat för inatt..nyss satte Seb 2-1 på sportexpressen så nu ska mina ögon få gå och vila. JAg är säker på att vilan blir bra med det snygga målet på näthinnan!
Örebro One~touch
2006-08-24 01:06
Jappel// Japp! Ser det på TV nu. Sebbe nickar in lädret via ribban i detta nu! :-)
Rock_strongo
2006-08-24 01:06
nån som har hört något om nåt bråk före och efter matchen? polisen hade tydligen gripit några innan och efter matchen.
Örebro One~touch
2006-08-24 01:05
Ämne: att kalla Udding för....
Epitetet "stor journalist" kommer han dock aldrig få. Detta vore synnerligen stor humor.

(Sicket nattsurr Jappel ;-) )
Örebro jappel
2006-08-24 01:04
Ämne: Ämne: Snacka ....
såg du det på tv eller??
Klart att det är snyggt...det enda jag ifrågasätter är om han någonsin skulle kunna göra om den lyftningen över försvarare följt av ett så välplacerat skott på volly...jag tror inte det...där av kallar jag det slumpmål.
Ni kan kalla det vad ni vill. :-)
Örebro jappel
2006-08-24 00:59
att kalla Udding för en stor idiot..det är vad jag kallar humor!
Eller det är i alla fall kul att kalla honom för det...och ganska nära sanningen.
Örebro One~touch
2006-08-24 00:57
Ämne: Snacka om totalt oin....Håller med Mackan ang Degens mål. Absolut inget slumpmål. Snarare oväntat, med tanke på matchbilden. ÖSKs ledningsmål var däremot ett slumpmål.
Örebro One~touch
2006-08-24 00:55
Snacka om totalt ointressant diskussion.. Om publiksiffran verkligen var 9049 eller ej.

Populäre Anders Udding på NA kände sig oxå manad att ta upp detta.

-Superintressant var ordet, sade Bull.
Örebro jappel
2006-08-24 00:49
Ämne: Nån mer än jag som ä....
7000 sålda biljetter på sittplats..lägg därtill 1500 på västra och 549 på östra där bland annat ni stod.. det blir exakt 9049..
Jag har aldrig sett södra läktaren så pass fullsatt som ikväll (inte sedan djurgården var på eyravallen 03)
Örebro jappel
2006-08-24 00:46
Ämne: Såg matchen på sport....
ja visst borde ÖSK vunnit med minst 4-1...eller kanske 4-0 då degens mål var ett riktigt slumpmål.
Sedan skulle helt klart Seb ha satt åtminstånde ett mål till.
Örebro jappel
2006-08-24 00:40
Ämne: PP//
en vint av ser....
tackar tackar...ja det gjorde att hemresan kändes lättare.. som om inte segern hade räckt!
Så härligt! så bra, det var verkligen aldrig ens nervöst idag. ÖSK var minst två klasser bättre.
Annons: