/fotboll/osk/forum/8989.aspx/fotboll/osk/forum/8989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-27 14:01
Det gick inte riktigt som han tänkt sig.

41-årige Milosevic är känd för sin tuffa ledarstil och just dessa egenskaper tilltalar Assyriska.

– De vill ha mitt ledarskap och min spelidé till 100 procent, det känns skönt. Då har man fria tyglar att arbeta och då känner man sig uppskattad och älskad direkt, säger han.

Ur en intervju med Zwezdan i Svenska Dagbladet från i våras. Om den gode Zwezdan hade läst på litet grand i förväg hade han nog vetat att tuffa ledare med 100-procentigt egna idéer om vad som skall ske på ocg utanför plan inte brukar bli så långvariga i Assyriska. Uppenbarligen var det också meningsskiljaktligheter med en falang inom klubben som fick honom på fall.

Lycka till, Per Millqvist.
Jönköpings Södra dollargrinet
2006-08-27 14:01
se till å vinn idag
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-27 13:56
1981//

Blev nästan lite orolig där ;-)
Örebro Kenneth.
2006-08-27 13:54

Ingen Tahirovic på Örjans Vall idag, han är avstängd...
Örebro 1981
2006-08-27 13:51
Ämne: NA "rapporterar....
Tack för tipset! Jag älskar NA.s match-rapport, nu när man inte kan se matchen på tv så känns det inte som någon större förlust. Jag överdriver inte när jag hyllar dom... Succé är rätt ord! Jag älskar dom
NA ser jag upp till så mycket och har massvis att tacka dem för!

För er som inte förstår så ska jag också meddela att detta inlägg är i ett ironiskt syfte.
Örebro Mittåt
2006-08-27 13:50
Tränarkarusellen.
Om nu Assyriska styrkta i själ, ande och ben av tränarbytet skulle ge sig till att slå BoISarna i morgon. Kommer Pude då att kunna behålla jobbet? Om nej, så blev det just en riktigt bra tränare ledig.
Örebro Kenneth.
2006-08-27 13:44

SvFF rapporterar också...
Örebro Mittåt
2006-08-27 13:42
NA "rapporterar" från matchen.
Örebro Mittåt
2006-08-27 13:41
Millqvists jobb är trots allt betydligt enklare än vad Milosevics var. För Millqvist räcker det att räda kvar klubben i Superettan. Milosevic skulle ta dem tillbaka till den Allsvenska de aldrig klarat av att på egen hand kvalificera sig för.
Örebro Skåne ÖSKare
2006-08-27 13:40
Någon som vet om det blir nåt ÖSK-live idag? Eller får man hålla tillgodo med Svenskfotbolls egna...
Örebro kitcar25
2006-08-27 13:33
Pär Millqvist tar över Assyriska
Zvezdan Milosevic slutar med omedelbar verkan

Assyriskas chanser att studsa tillbaka till fotbollsallsvenskan har fullständigt blåst bort efter en rad förluster den senaste tiden.
Det får konsekvenser.
På söndagsförmiddagen hette tränaren Pär Millqvist och inte Zvezdan Milosevic. Den senare har fått lämna sitt uppdrag med omedelbar verkan.
Millqvist, 39, var i flera år assisterande tränare i AIK och ledde förra säsongen Boden i superettan.
Assyriskas nästa match är redan på måndag, borta mot Landskrona.

Taget ur aftonbladet !
Örebro Mittåt
2006-08-27 13:33
Det blev Zvezdan Milosevic som blev nästa tränare att hamna på superettans stupstock. Kanske inte så förvånande. Hos Assyriska har ju tränare alltid varit något av en färskvara.

Något mer förvånande är valet av hans efterträdare. Per Millqvists senaste jobb var att leda Bodens BK till div 1 Norra. Om han inte fick sparken innan fallet var helt avklarat. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur det var.

Att Millqvist hoppar på jobbet kanske inte är så förvånande. Han gick väl arbetslös och tycker nog att han inte har så mycket att förlora. Och antagligen har han haft tid att se till att han har bilen ordentligt försäkrad innan han accepterade jobbet.
Örebro Kenneth.
2006-08-27 13:23
ÖSK2006//

Det känns som det är viktigare före match. Efter match har du ju som regel längre tid för återhämtning till nästa match och som regel brukar man senarelägga nästa dags träning eller iaf lättare form av träning... :-)
Örebro Mittåt
2006-08-27 13:12
Äntligen!
Äntligen en tränare som säger som det är. Laget såg dåliga ut på den sista träningen före match. Annars använder man den väl inövade mantran att allt sett väldigt bra ut på träningarna under den sista veckan före match. Oberoende av vilken match det handlar om.

Och det kanske inte är så konstigt att tränaren säger detta i tid och otid. Det är trots allt han som är ansvarig för att spelarna kan fokusera på träningarna och hålla deras intresse och insatsvillighet vid liv.

Det bästa sättet att undvika kritk före matchen är att säga att träningarna sett bra ut. Då ingjuter man hopp hos klubbfunktionärer och supportrar. Förhoppningarna höjs och alla ser fram mot Matchen.

Vem är då den tränare som tagit bladet från munnen och sagt som det är. Jo, det är Helsingborgs tränare Hans Eklund som säger följande till HIF E-zine:

Ärligt talat känns det bara sådär inför morgondagen. Det är många störningsmoment för tillfället. Björck och Larsson är avstängda samtidigt som Shelton är skadad. Dessutom var det ingen bra sista träning eftersom det var alldeles för slö inställning på plan

Vad är det då för märkligt med denne man? Som uttalar sig på ett sätt som går stick i stäv med vad man är van vid? Jo, det här är sista matchen han är ansvarig för laget. Från och med september så kommer Stuart Baxter att vara den person som behöver intyga att allt sett väldigt bra ut på träningarna. Eklund kan andas ut.
Örebro Kenneth.
2006-08-27 13:00

Vilka tröghuvvade ansvariga för topplistan det verkar vara...
Grrr... :-(
Örebro E-A
2006-08-27 12:57
kitcar25//
skit också.. tack för svaret!

dags å dra på sig matchtröjan!
HEJA MaIF!!! HEJA ÖSK!!!
Örebro kitcar25
2006-08-27 12:55
e-a //

Matchen visas inte på sportexpressen däremot visas Landskrona -Assyriska imorn klockan 18.30
Örebro jappel
2006-08-27 12:54
Om man får ha en liten önskelåda såhär inför dagens matcher så vill jag se att ÖSK får ett tidigt ledningsmål och förljer upp det med att utöka till en tvåmålsledning i god tid innan paus. Sedan är det bara att trumma på i samma anda i andra halvlek.
Utöver detta så är önskeresultaten i de övriga matcherna:
MAIF-TFF 2-0 (maif kan spela offensiv och bra fotboll, dags att visa det mot serieledarna. (Tff underskattar helt säkert lirarna från listerlandet)
JÖNSA-VÄ U spelar ingen större roll, men :-)
Örebro E-A
2006-08-27 12:52
nån som vet om matchen visas på sportexpressen?

den som skrev att de skulle resa till falkenberg idag// är du verkligen HELT säker? får olika uppgifter..
Örebro Mittåt
2006-08-27 12:51
pemo// Ja, insändaren såg något märklig ut. Göran Wickström är dock en person som vid flera tillfällen gått ut och uttalat sig för ett ökat samarbete mellan ÖSK och klubbarna i och omkring Örebro. Elaka tungor säger att detta kan bero på att hans egen klubb egentligen inte bedriver någon talangverksamhet att tala om och därför är beroende av att rekrytera spelare som inte riktigt platsar i de större lagen. Det må vara hur som helst med det. Mer sammarbete skulle nog alla berörda klubbar tjäna på.

Beträffande den senaste insändaren kanman väl inte dra någon annan slutsats än att det handlar om pengar. Antingen behöver Rynninge pengar nu - deras ekonomi lär inte vara alltför bra - och då är en försäljning av Nordin det bästa sättet att snabbt få in likvida medel.

Eller också är det så att hans kontrakt med Rynninge går ut i höst och då är detta sista chansen att sälja honom innan han kan gå vederlagslös.

Västerås SK verkade ju ett ta vara rätt så intresserade och då var det i princip rätt tyst från Rynninge. Nu verkar VSK intresse ha försvunnit, eftersom klubben halkat för långt efter i uppflyttningskampen, och då blir man från Rynninges sida mer pockande. Man verkar väldigt gärna vilja ha ut Nordin ur klubben före den första september.

ÖSK2006
2006-08-27 12:48
Apropå denna resdebatt:

Vad händer egentligen EFTER matchen i Skåne/Blekinge/västerbotten (40 mil eller mer)när matchen har haft matchstart en vardag och man slutat lira på bollen ca klockan 20.51 då domaren blåser av matchen. Jo, laget sätter sig i bussen och åker hem och kommer inte till Behrn Arena förrän vid klockan 02? Spelarna är med andra ord inte i säng förrän vid kl 03. Är det inte lika viktigt att sköta sömn och mathållning EFTER matchen som FÖRE?
ÖSK2006
2006-08-27 12:43
Jag vet att jag läst i NA för flera år sedan att ÖSK i Allsvenskan, när man skulle spela i Göteborgstrakten (iaf på vardagskvällar), åkte tidigt på morgonen med buss och tog in på ett hotell/motell/vandrarhem/trailerpark mitt på dagen för att vila fossingarna.

Den som påstår att detta inte räcker för att spelarna ska vara tillräckligt utvilade på kvällen klockan 19 har en märklig inställning.
Örebro Aspen
2006-08-27 12:35
joth//Hjälp !!!!
Örebro jappel
2006-08-27 12:24
Joth//
Den personen som ordnade med "platser kvar" snurran kan kanske ordna med en liknande inför varje match. Har man väl gjort koden för en match är det ju bara att återanvända koden (då behövs det inte speciellt mycket kunskap för att få den att fungera.)
Men jobbet kring ÖSK:s matcher och ÖSK: som lag har (som tidigare nämnts här på forumet) verkligen tagit stora steg frammåt under det senaste året.
På web och marknadsföringssidan är vi helt klart redan idag ett lag med allsvenska kvalitéer.
Örebro pemo
2006-08-27 12:22
Ursäkta en icke-örebroare men vad i h-et menar Rynninges ordförande med insändaren i lördagens NA? Man få för sig att det är pappan till en trettonåring som inte får som han vill. Eftersom jag inte bor i Örebro vet jag inget om denna Nordin, men vore han en man för ÖSK så hade han väl redan fårr en chans? Insändare som den i lördags sprider bara löjets skimmer över Rynninge. Han antyder att det finns gammalt groll bakom ÖSK:s agerande. Som gammal ungdomsledare vet jag att vissa talanger aldrig blir större än vad hjärnan tillåter.....
Örebro joth
2006-08-27 12:09
Lite mer om resandet. Vad är igentligen skillnaden mellan en resa samma dag eller sitta på arslet på ett hotell.... man kan sträcka på benen?

jappel// Problemet är väl att den plattform vi har kräver lite extra ordniära kunskaper... om någon här är duktig på flash eller liknande får den personen gärna höra av sig till oss i redaktionen.
Så med andra ord, hade det varit en normal Microsoft IIS vi hade jobbat med så hade det inte varit något problem.

Men du har rätt i att interaktivitet och ständiga uppdateringar i form av artiklar eller räknare är viktigt för att skapa intresse runt både matcherna, hemsidan och ÖSK.
Örebro jappel
2006-08-27 11:54
Jimpa_90//
Jag håller med dig!!
Örebro jappel
2006-08-27 11:53
När ja ändå är helt ensam här kan jag ju passa på att ge lite kred till officiella som ordnade med en räknare inför derbyt!!
Strålande, nu vet vi att det är genomförbart. Nu ser vi till att sätta upp en sådan inför varje hemmamatch och detta i god tid innan match så att folk hinner se den flera gånger.
I syfte att locka folk kan man ju faktiskt se till att inte lägga in precis alla som köpt biljett direkt utan potionera ut dessa så att det är en strid ström, så att mätaren hela tiden räknar upp antalet sålda platser.
Om det sålts 8500 kan man ju lägga in en räknare som visar på 8100 och sedan lägger till säg 8 platser i timman då kommer det att till synes öka i 50 timmar d.v.s. två dygn.
Jag tror nämligen att det är viktigt rent psykolgiskt att räknaren rör på sig. Och det är ju inte så att vi ljuger om antal sålda, snarare tvärt om då vi inte visar alla som köpt hela tiden. Jag vet själv med mig att jag har en tendens att gå på saker som det är stort intresse kring. Så fungerar säkerligen dom allra flesta. Så fram med en räknare på officiella som är knyten till en stor digitalskylt på BA och en någonstans på stan (kanske vid biljettbutiken)
Örebro Jimpa_90
2006-08-27 11:48
Krosa FFF!!!
Örebro jappel
2006-08-27 11:34
bara timmar till match och jag lyckas med en total forumdödare. Eller är det månne så att alla sitter i sina bilar på väg till västkusten?
Annons: