/fotboll/osk/forum/8985.aspx/fotboll/osk/forum/8985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2006-08-25 09:30
God morgon ÖSKare! Här kommer den utlovade rapporten från gårdagens kvartalsmöte med spelar invest.

Eftersom jag kom direkt med tåget från Gbg så lyckades jag komma några minuter försenat till förtäringen innan mötet så jag slog mig ner på första lediga plats. Döm till min förvåning när Walker direkt efter sätter sig på platsen snett emot och mitt emot satte sig en gammal ordförande i ÖSK (som jag tyvärr glömt namnet på). Så efter det så bombarderade jag Walker med frågor i ca 30 min. Vill inte lämna ut allting han sade men det mesta är nog rätt så ofarligt om det kommer ut. Men först så kan jag berätta en liten historia som ÖSK gamla ordförande berättade. Han berättade att när Hasse Borg blev proffs för många år sedan så var han den dittills dyraste övergången i Sverige, han kostade 800 000 kr men klubben som skulle köpa honom hade inte pengar just då utan lämnade ngt slags värdepapper i pant vilket gjorde att när affären hade gått i lås så hade vi fått in 838 000 kr istället. Efter det så var ÖSK en ekonomiskt välmående klubb (har man svårt att tänka sig).

Över till samtalet med Walker igen, först så ställde jag en fråga som jag ångrar lite då jag nästan visste svaret, varför gjorde du inga byten mot Degerfors? Walker menade att eftersom vi vann matchen så var det rätt beslut och att inga av spelarna så heller trötta ut. Sen så gick vi över och diskuterade vänsterkanten och vem han tyckte var bäst på de olika positionerna, blev lite förvånad över ett av svaren men som hobby fotbollsexpert så ser man inte storheterna i alla spelare. Vi diskuterade även anfallet och anfallarna, han berättade att de nyligen hade kollat igenom de gamla matcherna och sett att Mirza hade varit jätte nära att göra mål flera gånger men inte haft ”turen” på sin sida. Så Walker menade att om han med lite flyt skulle ha gjort 8 mål nu och då skulle han ha varit en succé (vilket jag personligen har svårt att hålla med om). Walker menade också att vi skulle ge honom tid, det tar ofta ca en säsong innan en spelare spelat in sig på en ny position.

Walker verkar även gilla Hagge, precis som vi supportrar. Men det lät som han får mycket speltid just nu för att vara bra till nästa säsong och inte för att han är det bästa alternativet för tillfället om jag tolkade Walker rätt.

Sen gled vi över på nyförvärv och jag frågade om han hade många önskespelare, det sade han att han hade men inga som ekonomin tillät och skrattade. Det lät även som det kunde bli svårt att få över Rodevåg då han verkade trivs bra nere i Falkenberg, vi kom också in på svårigheten att lyckas i en högre division att det inte var säkert att Rodevåg skulle lyckas i AS. Walker sa att Rodevåg spelade i KFF utan att lyckas för ngt år sedan men han trodde att han hade utvecklats sen dess så chansen var nog större nu.

Sen blev jag lite orolig när vi diskuterade testspelaren som är här för tillfället. Det enda Walker pratade om var hur bra meriter han hade, att han hade spelat i landslaget m.m. Jag hoppas verkligen inte av vi värvar en spelare p.g.a. av gamla meriter. För han lät inte över entusiastisk över det han visade på träningen. På mötet som var efter förtäringen så berättade Walker om en provspelare som var här förut som han tyckte var mycket duktig, fin rörelse, bra skott m.m. Men han var för otränad, så jag antar att det var vitryssen. Om ÖSK skulle haft lite mera tid så trodde Walker att han kunde ha blivit en riktigt bra spelare.

Efter förtäringen så hade Handelsbanken en genomgång av aktiemarknaden där de kom med lite tips m.m. För er som är intresserade så trodde de på en nedgång närmaste halvåret samt att styrräntan skulle höjas med ca 1.75 % enheter.

Sen så tog spelare invest över och berättade lite historia om företaget samt hur ägandet såg ut. Vi fick även reda på lite detaljer runt Emras övergång som jag nog inte får skriva här. Hans Melin bjöd även på en liten anekdot om Kabba Samura. Tydligen skulle han provträna med GAIS nyligen men han hade sa
Häcken Mr_T
2006-08-25 09:26
Ville bara ge er lite info om ert potentiella nyförvärv Nedim Halilovic: Duktig med bollen å stark, gör mycket mål å är väldigt lojal. Är med i skytteligatoppen varje säsong.Kan spela på alla offensiva positioner. Kommer från NK Varteks i den kroatiska ligan som är en av de bättre lagen efter Dinamo Zagreb och Hajduk Split. Läste igår på deras hemsida att om Halilovic skriver på för Örebro så är det tyngsta avbräck som de kan få. Han har dessutom gjort flera landskamper för Bosnien. Hoppas verkligen ni tar honom för han är en mycket bra spelare.
Örebro kitcar25
2006-08-25 08:43
mittåt //

..Det där var djupt xD
Örebro Mittåt
2006-08-25 08:38
Nu när det, så att säga, tar emot en del för lag som Assyriska och Landskrona, så kommer det nog att höjas röster för att deras tränare skall sparkas. Detta anses ju av många vara en universalmetod för att komma till rätta med alla de olika typer av åkommor, som kan drabba ett fotbollslag.

Och visst kan det vara så att det är tränarens fel att laget inte presterar. Och eftersom han i princip är den ende som kan sparkas, så blir det i allmänhet han som sparkas.

Mot den trenden håller Trelleborg emot. Och det skall de ha all tänkbar credit för. Laget åkte för två år sedan ur allsvenskan. Och förra året höll man - trots en väldigt bra start - på att åka ur Superettan också. Laget klarade sig dock kvar och det gjorde även tränaren Conny Karlsson. I år har laget spelat en extremt effektiv fotboll och laget leder suveränt Supetettan. Ja, så kan det faktiskt gå - även om man behåller tränaren.
Örebro E-A
2006-08-25 08:09
S. Svensson//
synd! känns som jag är den enda som tycker det men ändå.. ni har mina sympatier!

vad håller TFF på med? hur kan dom hålla denna "formtopp" serien igenom? håller alla tummar jag kan hitta för att Svartvitt maler sönder dom när vi möts!

synd att inte provspelaren verkade hitta rätt på en gång.. kanske var det p.g.a. ovant underlag som han säger? det finns ju flera som drabbats av det.. men det bådar ju inte gott fall han behöver flera månader på sig att lära sig spela på vår matta..
Örebro Mittåt
2006-08-25 07:40
Nu finns NA:s artikel på nätet.
Örebro Mittåt
2006-08-25 07:31
Artigt avvaktande. Det var nog Patrick Walkers reaktion efter att ha sett Nelim Halilovich i aktion vid gårdagens träning. Om man skall tro NA i alla fall. Till tidningen säger Walker: "Det är en klok kille. En spännande spelare som jag vill se mer av på stor plan. Mitt förslag är att han följer med till Stockholm på måndag och spelar i reservlaget mot AIK. Då skulle jag få chansen att bedöma honom på större ytor och se hur han beter sig i straffområdet".

En hel del frågetecken kvarstår alltså. Precis som man inte skall köpa grisar som ligger i säckar skall man inte köpa fotbollsspelare som man aldrig sett spela fotboll. Om Nedim vill ha nåot kontrakt så är det nog bäst att han ställer in sig på att förlänga sin sverigvistelse med ytterligare några dagar.
Örebro Erkan
2006-08-25 02:57
Nordin hellre än bosniern!!!
Landskrona S. Svensson
2006-08-25 00:46
Nu behöver ni "bara" hålla koll på BP och Peking..... Efter SvFF's märkliga beslut i förrfjol så återtar ni nu er rättmtätiga plats! Grattis......

Sorry E-A för att vi blev förnedrade i kväll ;o)
AIK Saywee
2006-08-25 00:02
Idag är en ny dag ...
.... godmorgon allla svartvita vänner!
AIK Saywee
2006-08-24 23:55

Erki//
Vi har kanske en extrapoäng i målskillnaden +21

Norrköping har +10 och Landskrona +2

.... och målgladast är vi på 40 strutar!!!!

I morgon är en ny dag .......
Örebro Sempre vittoria
2006-08-24 23:35
att dom aldrig lär sig boisarna.. ALLA HANDLINGAR HAR KONSEKVENSER..
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-24 23:28
Dags att avgå Lagrell?// Där ser man hur olika man kan se på saker o ting;)
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-24 23:25
Joerny - o inget annat//

Menar du Angel? Han var ju en av de bättre i laget förra säsongen, hade gärna sett honom i år igen även om vi har ett bra mittfält!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-24 23:20
Ämne: Ämne: Efter a....
Man ska nog inte titta allt för mycket på en meritlista. Gäller att leverera också. T.ex Chilenaren som vi hade i ÖSK hade också en imonerande meritlista, men vad visa han på plan? ..typ ingenting.

Som jag skrev tidigare idag: Det var inte mycket han fick uträttat idag på träningen. Jag såg visserligen inte hela träningen. Av det jag såg så gjorde han inte ett enda mål i småplanspelet. Han hade väl en chans men som rann ut i sanden när han fick bollen för långt ifrån sig. Dessutom förlora han dom flesta man-man duellerna. Jag vet att jag är hård i min kritik men han visade verkligen ingenting som imponerade på mig idag. Kanske kan han prestera bättre i elvamannaspelet.
2006-08-24 23:08
Skön bild för övrigt...
2006-08-24 23:03
Och en bengal verkar de ha eldat också... Smart!
Örebro go_osk
2006-08-24 22:59
Sempre vittoria//
Hela storyn finns att beskåda på BoIS forum!
Örebro Erki
2006-08-24 22:58
Sempre vittoria// Det har inget att göra med matchen mot oss utan det är Trelleborg som har blivit av med flaggor.
Sempre vittoria//

De stal flaggor i Trelleborg också...
Örebro fönsterputs
nästa match blir man tvungen att hålla på degerfors (vilket ja hatar)

ÖSK !
Örebro Sempre vittoria
2006-08-24 22:56
Ämne: Nu har BoIS:arna bli....
varför och vem har anmält dom för stöld? dom har redan fått sitt straff och det räcker.
Örebro go_osk
2006-08-24 22:55
Ämne: Efter att varit på s....
Nu ser jag fram emot morgondagen på ett helt annat sätt. Hoppas att vi kan knyter till oss Nedim Halilovic på ett längre kontrakt. Hans meritlista är enligt mig i en klass för sig!
Örebro Mittåt
2006-08-24 22:54
Det kan ju i alla fall bli rätt intressanta lokalderbyn i Södertälje nästa år om det vill sig.
Rock_strongo
2006-08-24 22:52
assyriska får nog vara nöjda om dom klarar sig kvar i superettan.haha
Örebro Mittåt
2006-08-24 22:51
Ämne: Efter att varit på s....
DaSa// Lönar det sig att gå tidigt i morgon och plocka in NA det första man gör? För några nyheter på hemsidan kan man väl inte räkna med.
2006-08-24 22:50
go_osk//

Förvånad? Nu borde ju BoIS vara ute ur matchen men mycket kan hända inom fotboll så man ska ju aldrig säga aldrig ;-)
Örebro go_osk
2006-08-24 22:37
Nu har BoIS:arna blivit polisanmälda för flaggstöld också:-)

Det känns för övrigt lite synd att vi inte riktigt hade resultaten på vår sida idag. Det enda positiva är väl att vi kan säga tack och hej till just nämnda BoIS.
2006-08-24 22:33
Skånederbyt var ju verkligen hett, 3 625 pers? Det är ju mindre än vårat snitt!
2006-08-24 22:32
DaSa//

Låter positivt!
Annons: