/fotboll/osk/forum/8984.aspx/fotboll/osk/forum/8984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2006-08-25 11:34
Mittåt//

Blir man inte avstängd efter 3, 5, 7... varningar? Eller är det var tredje rakt av?
Örebro E-A
2006-08-25 11:33
2 matchers avstängning på Larsson..

i mina ögon var det en oprovocerad handling som nog borde renderat ett längre straff. det kan ju också va så att TU i sin dom tagit hänsyn till den, kanske lite överdrivna, uthägningen i media Larsson fått p.g.a. detta..

var det verkligen undersidan av handen det rörde sig om?
Örebro pemo
Det fina i kråksången är att vi har allt i egna händer. Så länge vi vinner våra matcher så går vi direkt upp till allsvenskan.
Och det tycker jag att man kan begära av laget. Bred trupp och de andra lagen börjar bli lite slitna så jag ser fram mot hösten.
Jag undrar hur dåliga Bois är. Det jag såg av TFF hemma var bara sorligt. Det laget har inget att göra i allsvenskan. Men vem vet, de har kanske plockat in lkite nytt sen mötet på BA.
4 - 0 på FFF och mycket är förlåtet.
Örebro Erki
Ojsan, tänk om Seb och Mirza drar på sig varsin varning mot FFF. Då skulle det inte vara så dumt att värva Halilovic inför Åtvidabergsmatchen.
Jag tycker man ska värva killen, han spelar i ett topplag i den Kroatiska ligan som jag tror håller något högre klass än Allsvenskan. I alla fall de bästa lagen, Dinamo Zagreb och Hajduk Split . Dessutom verkar han spela ofta för Bosniens landslag som säkert är bättre än de flesta Allsvenska lag.
Örebro 1908
2006-08-25 11:32
FoOn: Ok,tack! Kör de inte ett eftermiddagspass också?
Örebro E-A
2006-08-25 11:30
Kerberos/Mittåt//
tack för infon!

trodde kapten va avstängd nästa match men skönt att jag blev emotsagd om det nu är så att Haggen ska/bör sparas lite. det är ju sammtidigt alltid bra med alternativ..
Örebro FoOn
2006-08-25 11:22
de har precis tränat...
Örebro 1908
2006-08-25 11:20
Ngn som har kolla på om, och isf när o var det är träning idag? Lite sugen på att checka Halilovic!
Örebro Mittåt
2006-08-25 11:20
Dessutom har Thomas Andersson redan hunnit skaffa sig 5, så han lever också farligt. För denna typ av information kan man gå till tomteförbundets utmärkta statistiksite. Se länken ovanför. Välj sedan Örebro så bler översikten mera lättsmält.
Örebro Kerberos
2006-08-25 11:13
E-A// De med två varningar är följande.

Seb
Mirza
Glenn
Jeffs
Örebro E-A
2006-08-25 11:10
nån som vet hur det ser ut med varningar alt. någon avstägning inför nästa match?
Örebro Jonte R
2006-08-25 11:09
Alla matcher som blir kvar är viktiga. Men jag skulle nog vilja säga att två matcher sticker ut, bortamatchen mot Norrköping och hemmamatchen mot BP. Vinst mot BP och en poäng borta mot Peking samtidigt som vi gör vår plikt mot de övriga motståndarna så tror jag det här går vägen.
Örebro Kerberos
2006-08-25 11:05
Måste bara få skriva min tusing :)

EDIT: och inte ens den kunde jag skriva utan slarv.
Örebro Arx
2006-08-25 11:03
ÖSK kommer garanterat att torska både mot IFK och TFF. Bara att inse att bortaspelet är för svagt (som alltid).

Hemmamatcherna blir nyckelmatcher. AFF kommer rimligtvis inte att ha något att spela för när vi möter dem (tror inte att de hamnar i bottenstriden) och ÅFF lär har mest fokus på UEFA-cupen. Slår vi inte Qviding den här gången har vi inget i allsvenskan att göra och torskar vi mot BP är ändå allt kört.

Men tolv poäng där och mycket är vunnet. Sedan blir det till att plocka så många poäng som möjligt på bortaplan mot lag som då matcherna spelas förhoppningsvis har sitt på det torra, LSK och Väsby.

Summan av kardemumman: Nyckelmatchen blir alltså mot Falkenberg. Vinner vi där och sedan slår BP är vi klara för allsvenskan. :-)
Örebro Chivas
2006-08-25 11:00
ÖSK!
Örebro Arx
2006-08-25 10:50
Joerny// (om Alvbåge)
Nej.
Örebro joth
2006-08-25 10:41
Med andra ord blir alltså Norrköping borta, BP hemma och Trelleborg borta de viktigaste matcherna. 9 poäng där och vi är hemma...

Nu gäller det att spelarna knyter nävarna (Inte som Henke) och ger järnet!
Örebro Kerberos
2006-08-25 10:36
Joerny // Ja, BP hemma och TFF borta är måstematcher, vi måste ha 6 poäng på de matcherna, förlorar vi en av de andra matcherna måste vi förlita oss på att BP får stryk också av samma lag omgången efter.

EDIT: Kanske inte just ordagrant just det laget vi fick stryk emot, men antalet förlorade matcher måste gå jämt ut.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-25 10:35
Kommer bli oerhört viktigt att vinna sexpoängsmatcherna. slår vi Norrköping så kan vi nog räkna bort dom som ett hot. Jäkla skönt att vi har största hotet, BP på hemmaplan.
Örebro Rasberg
2006-08-25 10:32
DaSa/
Du kan ju alltid pm:a ;)
Örebro joth
2006-08-25 10:28
Kerberos//Det är bara att inse att vi inte har något lätt spelschema kvar. Det kommer att bli j"#ligt tufft. Norrköping ser ut att ha en väldigt lugn avslutning så de kommer att blir riktigt farliga.
Örebro FoOn
2006-08-25 10:26
DaSa//
Som jag förstår det spelar han på topp i klubblaget men som mittfältare i landslaget
Örebro Kerberos
2006-08-25 10:20
Satt o räkna de 9 återstående matcherna och försökte gissa hur många poäng vi, BP och TFF kan plockar, jag räknade ganska högt med vinster, för ÖSKs del 1 oavgjord (mot TFF), 2 förluster (IFK o LSK) o resten vinster. BP räknade jag, 2 förluster (mot oss och IFK) och resten vinster, TFF räknade jag resten vinster o 1 oavgjord (mot oss)

Får då poängskörden:
ÖSK +19
BP +21
TFF +22

Vilket innebär en slutpoäng på
TFF 69
BP 62
ÖSK 61

Så problemet är att vi måste vinna bortamatcherna, för tappar vi poäng på bortaplan kommer BP möta det laget vi förlorande mot på hemmaplan matchen efter.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-25 10:13
Tror ni att Alven har nån chans att få speltid i EM-kvalet nu när Isaksson är skadad?
Örebro DaSa
2006-08-25 10:10
Ang. Haliovic så tycker jag det låter lite oroande att han har spelat på mittfältet i en 4-3-3 uppställning. Det skulle kunna tyda på att det finns tre anfallare i den klubben som är bättre. Eller att han är dålig på att göra mål.

Men håller med om att det är svårt att bedömma en spelare utan att ha sett honom i match spel.

Kan även tillägga från mitt samtal med Walker att han tyckte att JoPe var mycket ambitiös och om han gjorde en dålig match så gav han allt på träningen efteråt. Men han sade också att Johan hade fått många chanser utan att ta dem.

Sen så talade Walker sig varm om att utöka AS till 16 lag, då han trodde det var en av anledningarna till att vi misslyckats i europa de senaste åren. Sen sade han en sak till som jag inte kan skriva här då det antagligen inte är så populärt om det kom ut:)
Örebro joth
2006-08-25 09:59
Bara att instämma, tack DaSa.

När det gäller Walkers kommentarer ås kan han ju inte annat än att svara med meriter eftersom han inte har sett killen ordentligt här och nu. Och som han sa till dagens NA så är det ju helt klart viktigt att han får vara med på matchen på måndag för att göra en bra bedömning.

Sen får vi även tilägga att Både Mirza och Seb har två gula kort, och i värsta fall har vi bara en JoPe i lite dålig form kvar. Därför lägger jag min röst på att låna en anfallare för resten av säsongen med option på fortsättning om anfallaren har konditionen i form.

Japp, jag försvarar Walker här och med all rätt... tycker jag!

Kan ju även knyta ihop det lite med Mittåts tränarinlägg tidigare idag. En tränare har en spelide, när han tar över ett lag så ärver han en ide och spelare till iden. Jag ser därför väldigt långsiktiga tränarkontrakt, och även en förståelse för tränaren under de första 1-2 åren.

För övrigt hoppas jag att ÖSK blir höstens lag!
Örebro Rasberg
2006-08-25 09:49
DaSa// Underbart!
Tack för bra info!
Örebro Arx
2006-08-25 09:44
Apropå Haliovic kan jag förstå om Walker går på meriter snarare än en provträning. Killen har ju bevisligen spelat i Bosniska landslaget och i kroatiska högsta serien. Det borde rimligen säga mer än vad han lyckas åstadkomma på någon timmes småmålsspel.
Örebro Arx
2006-08-25 09:39
DaSa//
Intressant! Tack för en spännande inblick!
Örebro DaSa
2006-08-25 09:34
Läs mitt förra inlägg innan ni läser detta.

Tydligen skulle han provträna med GAIS nyligen men han hade sagt att Ålesund (kan vara fel klubb) erbjöd honom 100 000 kr/mån i lön. Då hade GAIS sagt att han kunde åka dit istället, men efter det så har inte Hans hört ngt om att han varit i Ålesund och tränat så det kan man ju tolka som man vill. Vi fick även antydningar på hur mycket Kabba begärde av ÖSK och hur mycket ÖSK erbjöd. Efter att ha hört det så förstår jag varför det inte blev ngn affär.

Sen i slutet när vi fick ställa fria frågor så kom det många runt att ÖSK var dåliga på att fånga upp talanger i närområdet. Men enligt Melin så är ÖSK den klubb efter Malmö som har flest ungdomslandslagsspelare. Walker berättade även att Stuart Baxter hade sagt för många år sedan att i Närke trakten fanns de bästa talangerna som var bäst tränade. Medan spelar invest berättade att det skulle ha ett symposium i höst där de skulle bjuda in alla klubbar i närområdet för att förbättra kontakterna. Personligen tycker jag det låter bra att spelar invest håller i detta möte istället för ÖSK.

Den nyblivne spelar invest aktieägaren Thomas Nordahl kom sen med hela kvällen bästa fråga. Han frågade varför klubben/spelar invest inte lade pengar på att åka till spelarnas hemländer och se dem i deras miljö istället för att ta hit dem och betala deras samt deras agenters dyra resor och boende. Han föreslog att t.ex. Walker skulle åka ner under försäsongen och scouta. Tydligen så hade spelar invest planer på detta men det hade varit alldeles för rörigt tidigare för att de skulle ha tid att genomföra det.

Som avslutning så kan jag rekommendera er att köpa lite aktier i spelar invest, vore trevligt om snittåldern kunde sänkas lite. Igår var den nog runt 60 år. Tydligen så har vi en aktieägare i Sthlm som är 100 år gammal, men han var tyvärr inte med på mötet igår.

Nu orkar jag inte skriva mera (inte heller korrektur läsa), hoppas att ni orkade läsa igenom allt och förhoppningsvis så kan jag komma med en liten rapport efter nästa möte också.
Annons: