/fotboll/osk/forum/8974.aspx/fotboll/osk/forum/8974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-08-27 09:12
Aspen//Frågan är om Joel tyckte att det var tråkigt att gå till träningarna på grund av tabellläget eller något annat...

Jag kommer ihåg skillnaden på träningarna före och efter att Walker kom till klubben. Så mycket skratt och så roligt som de hade på träningarna under försäsongen 2005 var det länge sedan man såg, eller vad säger du Mackan?

Appropå träningar, jag är mäkta imponerad över den diciplin som Mirza visar på träningarna, han ger ta mig #¤% 110 % hela tiden! Och då menar jag inte att de andra inte jobbar på. Mirza kan nog bli riktigt bra. Lite skoj att han bara är 23 och ändå är inne på sin sjätte säsong i klubben.

Mittåt//Resultaten...
Örebro Hilltop
2006-08-27 09:08
Jag vet iaf från den tiden som jag jobbade ihop med några ur laget att då reste man till och med dagen före när man endast skulle till Sthlm. Minns att man ofta slaggade på Scandic InfraCity strax norr om huvudstaden. Träffade faktiskt på laget där dagen innan matchdag av en ren slump, så jag kan bekräfta ett tillfälle med egna ögon...

Detta var då på den allsvenska tiden.
AIK Saywee
2006-08-27 09:04
joth//
Instämmer
AIK Saywee
2006-08-27 09:03
Men Aspen, knappt tre timmars resa i bekväm buss till Göteborg, kanske med en bensträckare. Är det inte lite klent att börja underprestera för något sådant. Jag tycker inte att det är en lång resa.

Men jag håller med dig att långa resor tar på krafterna oavsett reseslag. Bortåt 50-60 mil tycker jag är för mycket, Falkenberg är väl gränsfall ...
Örebro joth
2006-08-27 09:02
En sak angående resorna. Det finns en annan aspekt med att resa dagen före. Mycket av den tiden man då spenderar innan match sker på bortaplan vilket kan göra det svårt att fundera på något annat än match, speciellt med en 14" TV på ett hotellrum. När det gäller avkoppling och uppladdning inför match kan det vara en fördel att åka samma dag om nu kroppen inte blir lidande av detta. Frågan är kanske, hur många timmar behöver kroppen för att återhämta sig från en bussresa? Räcker det med ett lagomt antal bensträckare efter vägen?

Jag misstänker att ingen i organisationen skulle riskera en Allsvenskplats för en natt på ett hotellrum.

Det jag däremot skulle vilja se är lite engagemang från våra sponsorer som tex kan överraska med en lyxbuss och något roligt och avslappnande resmål på vägen.

Vi supportrar kanske också ska fundera på vad vi kan göra för att skapa harmoni istället för press i truppen de kvarstående matcherna... kanske en rejäl klack under sista träningen inför bortamatch som ger järnet! Vad sägs om att ge laget stöd under sista träningen inför Norrköping borta tex?
Örebro Aspen
2006-08-27 08:56
Det är klart att långa resor drar ned prestationen. T. ex Kajasas 1.85 i Finnkampen. Det finns dock en del som av missriktad välvilja mot ÖSK inte klarar av att inse detta.
Vill ge dom som står på sig om att ÖSK ska ha en bättre reseplanering en klapp på axeln. Den kritik som Ni framför kommer att göra ÖSK till en bättre klubb.
Jämför med vad som hänt med Walker som förra året i mellanåt var bedrövlig i hanteringen av laget. T ex har Riddez i efterhand sagt att det inte var något roligt att gå till träningarna. Men i år är att helt annat. Ta förra årets s.k värvningar. I år är det ordning på värvningarna, Riddez trivs (hoppas han skriver nytt kontrakt).

Det var kritiken på SF som hjälpte till att göra Walker bättre. Inte dom som tyckte allt var bra eller att problemen berodde på någon annan.

Forza ÖSK
Örebro Mittåt
2006-08-27 08:55
joth// Vad var det som inte fungerade så bra med Goalwire? Deras nättjänst tycker jag fungerar bra. För dyrt eller inte någon bra uppdatering?
Örebro joth
2006-08-27 08:53
Jag kan ju nämna att jag har följt ÖSKs matcher två gånger via goalwires SMS servive... Qviding och Umeå. Jag har nu sett resultatet av detta och lovar att det aldrig mer kommer att ske. Som vanligt kommer jag istället att sitta klistrad framför datorskärmen och hålla tummarna samtidigt som jag skriver på svartvitt och följer svenskfotboll.se och eventuellt ÖSK-Live på NA...

När det gäller värvningen av spelare har jag fattat det som att det fungerar på detta sätt:
1. Fotbollsutskottet tar emot tips från tränare, scouter, agenter m.m.
2. Man behandlar tipsen.
3. Provspel.
4. Bedömning i fotbollsuskottet och rekomendation från tränare.
5. Beslut av fotbollsutskottet.

Med detta vill jag alltså mena att tränarna bara kan lämna en rekomendation till fotbollsutskottet. Fotbollsutskottets jobb är att på lång sikt jobba för ÖSK.

Nu är jag naturligtvis inte 100 % säker på detta men om det stämmer tycker jag att det är en väldigt sund syn på värvningar.

För övrigt finns målen och några ÖSK-chanser att beskåda på officiella, och då naturligtvis för medlemmar.
AIK Saywee
2006-08-27 08:40
Hatt-tricket från Saywee!

Forza ÖSK!
AIK Saywee
2006-08-27 08:39
Mittåt//
Det var faktiskt intressant.
AIK Saywee
2006-08-27 08:35
Detta med bussresor.

Mot Qviding borta åkte man buss matchdagen och det blev av någon underlig anledning förlust på denna tennisplansliknande arena. Från Behrn Arena till Torpavallen är det väl C.a 29 mil och det är ingen gammal SJ-buss man åker i. Nog måste man väl kunna prestera efter en sådan bussresa i en buss dagens modell.

Åkte man till Umeå i buss samma dag eller var det övernattning eller flyg, eller? Där sket det sig ju också.

Spelarna är ju ute och reser en hel del, kan kanske vara skönt att få vara hemma hos kära, nära och vänner lite mer.

Kan inte bussåkning ingå som träningsmoment ;-)

Det är billigt att åka buss, men det är ju bussigt att åka bil ...
Örebro Mittåt
2006-08-27 08:15
Avdelningen för onödigt, men inte helt ointressant vetande.

Hat-trick.

Cricket
The term was originally used in cricket, and was connected with the custom of giving a hat or cap to a bowler who achieved the feat of taking three wickets in a row. It may be connected with the concept of giving someone their "cap", i.e. acknowledging them as a regular member of a representative team. Another school of thought mentions that a bowler was challenged if he could
take three in three. Hats were passed around to collect the odds. The bowler succeeded and collected the large amount of cash. Thus the term hat-trick could have been also derived from this event.

Another claim of where the term hat trick comes from, is that if a bowler took three wickets in three consecutive deliveries it was custom just to remove his hat and use it to collect money from spectators.

Football (soccer)

A hat-trick occurs in football when a player scores three goals in a single game, although there are various contrasting interpretations as to the exact criteria of a valid footballing hat-trick. It is commonly held that the goals can be scored at any time in the match, whether in normal, injury or extra time, and for some this is the only condition necessary to satisfy the definition of a hat-trick[1].There also exists the widely accepted concept of the 'flawless' hat-trick, which differs in that all three goals must be scored consecutively within one period of play[2]. Neither interpretation includes the scoring of goals in a penalty shoot-out, as they are not recognised by the sport's regulating bodies as counting towards a player's scoring tally. In addition there is a "perfect hat trick", which involves a player scoring three goals, one with each foot and one with their head.

Perhaps one of the most notable hat-tricks of all time was scored by Geoff Hurst during 1966 World Cup. It is famous for being the only ever scored in a World Cup Final match, and also notorious for the controversy surrounding the validity of two of the goals (See main article: 1966 FIFA World Cup Final). It is also noteworthy that by some interpretations Hurst's efforts - valid or not - would not constitute a hat-trick on the grounds that all three goals were scored in different periods of play.
Örebro Kerberos
2006-08-27 00:51
Härligt att det verkar bli ett kontrakt med Halilovic.

Platsar man ändå i Bosniens landslag, som för närvarande är rankade 42 enligt fifas ranking vilket är bättre än bl.a chile, costa rica, belgien, österike, finland, norge mfl så borde det vara en spelare som egentligen är för bra för svenska superettan.
Örebro E-A
2006-08-27 00:35
PP//
jag tänkte aldrig på det då men jag kan lätt tänka mig att det va så. fast då handlade det ju också om färre matcher med så långa sträckor tror jag.. det handlar nog mycket om ekonomin.. det går ju inte ihop att ha större utgifter i SE än i AS fast man måste ju prioritera och nu tycker jag det är hög tid att gå in med lite extrakrut och ta den chans vi har/ satsa nu när vi har så stor möjlighet att avancera i seriesystemet! det handlar om några futtiga tusenlappar, att jämföra med intäckterna ett eventuellt Allsvenskt kontrakt skulle innebära!

visa att det finns ambitioner styrelsen!!!
Örebro Per Persson
2006-08-27 00:20
E-A//

Det med bortaresor är märkligt. Göteborgs-Skåne-Norrlandslagen övernattade alltid i Örebro innan match när vi låg i AS. I Ishockey övernattar t.ex alltid Frölunda i Örebro och åker sedan vidare till Stockholm. När man får höra att ÖSK åker långväga matchdag blir man mycket förbryllad. Undrar om det var samma sak i AS, till Kalmar t.ex. Jag tycker det är ofattbart.
Örebro kitcar25
2006-08-27 00:13
Målkavalkad av ÖSk ! lite dålig kvalitet men mycket sevärd !
Örebro kitcar25
2006-08-26 23:59
Ajdå då får vi hoppas att det är en snäll domare imorn som väljer att prata med spelarna istället för att vifta med korten !
Örebro E-A
2006-08-26 23:58
Mittåt//
även om det gjorts på detta sätt med resor under många tidigare år och fungerat okej så måste man ju nu ha med i beräkningen att det i SE rör sig om fler matcher/säsong villket kan påverka till viss del för fysiken, kanske inte mycket men en del i alla fall.. säsongen är ju längre tidsmässigt än i AS och detsamma med längden på resorna. de måste ju anpassa sig. och varför inte utveckla laget vad gäller resesätt precis som man gör på alla andra plan? även om det rör sig om en liten extrautgift i budjetten så tror jag det kan vara värt det om man ser på fördelarna rent sportsligt. spelarna kan känna av planen inför match, Walker kan lägga upp spelet efter de förutsättningar som finns, det finns mer tid att acklimatisera sig och lugna ner nerverna, och stelheten man kan känna efter en flera timmar lång resa skulle inte existera! går säkert å lista flera fördelar med en bättre skött reseplanering men du fattar poängen..

ps. fan va ja är nyfiken på Halilovic!
Örebro Aspen
2006-08-26 23:53
Från Walker intervju kan man slutsatsen att man åker i morgon. "den enda spelare som missar trippen till Falkenberg i morgon".

Man har väl inte kollat kartan. Blir det inte 3 poäng i morgon - blir det många kritiska inlägg på detta fortum gissar jag.
Örebro Aspen
2006-08-26 23:47
Ämne: Vilka riskerar att b....
Kaptenen, Mirza, SEB, Jeff, Glenn blir avstängda efter varning
Örebro kitcar25
2006-08-26 23:41
Okej Tack
Örebro kitcar25
2006-08-26 23:32
Vilka riskerar att bli avstängda imorn ?

Kommer det någon intevju ikväll på officiella ?
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-26 23:26
Är det någon som vet om Mirza har någon skadekänning? Såg honom på stan idag när jag var ute och käkade, han kom förbi med damsällskap och såg ut att halta, dock bara väldigt lite, men det såg ju inte helt bra ut i alla fall.
Örebro Mittåt
2006-08-26 23:07
DaaL// Träningen på torsdagen var i vissa avseenden rätt extrem. Man spelade på en liten plan med 3 resp 5 spelare i varje lag. En situation som mer påminner om inomhusfotboll än om riktig fotboll. Och under de omständigheterna är det delvis andra egenskaper som premieras. Även om Nedim är snabbare än Haginge, så hade han ingen möjlighet att visa upp detta på torsdagsträningen. Även om jag nog tyckte att han accelerationsmässigt såg rätt bra ut.

Vem vet, detta kanske visar sig vara årets fynd. I hård konkurrens med Sebbe givetvis, men ändå...
Örebro Gooner
2006-08-26 23:05
Edit: dublett...
Örebro Gooner
2006-08-26 23:05
Kubanen90//

La liga är bäst. Forza Valencia!!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-26 22:57
"Han såg riktigt intressant ut, löpte i från Patrik Haginge vilket inte många gör, och gjorde ett väldigt fint mål. Jag känner ingen tvekan inför att kontraktera killen, säger Patrick Walker."

Det kanske var ovanan med konstgräset som gjorde att han inte var så bra på de första träningarna?

Det låter i alla fall positivt!
Örebro kubanen_90
2006-08-26 22:55
Per Persson//
Yess! GO UNITED! :) Men på tal om live blir det något imorgon?
Örebro Dags att avgå Lagrell?
Jag hade missat helt att Näfver haft problem med ljumskarna, det kanske var därför han inte spelade i derbyt?

Mackan//

Självklart ville Degerfors ha Seb!
Örebro Mr. Milton
Kan det bli kontrakt trots allt?

Se länk.
Annons: