/fotboll/osk/forum/897.aspx/fotboll/osk/forum/897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-09-12 18:44
Fel I
Eyravallen Örebro
2015-09-12 16:21
@Aspen.:

Tror han saknar total självinsikt.
Örebro Aspen.
2015-09-12 15:31
@Cherokee (gamla Saywee):

Jag tror att Du är en mycket ovanlig människa
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-12 15:26
flesklepp,

Jag tror att vi är ganska eniga i denna så kallade "fråga" och tror att jag är en vanlig människa och supporter till ÖSK .

Bytt nick som ni ser ...

Minatankar, bytt pseodonym som du ser ...
Örebro flesklepp
2015-09-12 11:57
Förvisso fyra år gammal artikel, men kritiken är väl inte mindre befogad idag?
Örebro flesklepp
2015-09-12 11:17
@mzuri sana:

Har aldrig förstått det där med alkohol på läktarna. Visst har det hänt att jag tagit en öl eller två till matchen, framför TV:n. Men, på läktarna borde nolltolerans råda. Men, det är förstås skillnad på folk och folk nuförtiden på arenorna. Förr var skillnaden mellan fiint folk och oss andra att de förstnämnda fick en mazarin till kaffet. Numera froterar de sig i VIP-barerna bland alkoholångorna.. (de fiina, alltså)
Örebro Aspen.
2015-09-11 21:22
mzuri sana // Lättar minnet, muntrar sinnet
AIK mzuri sana
2015-09-11 21:14
Förstår inte varför det skall groggas, när det poppar upp varningar om att alkohol är skadligt ...

... men det kanske hjälper, inte vet jag, men lite konstigt är det.
AIK mzuri sana
2015-09-11 21:11
Det finns mycket som borde förbättras, men det går långsamt, dessutom tål inte klubben allt för mycket kritik ...

... men hoppet lever:)

ÖSK !!!
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 20:19
Grogga på. Jag är glad att ÖSK engagerar och att samtalen lever. En huvudtränare måste foka på tre poäng och bästa lag. Sen måste klubben så klart ha strategier och långsiktigt tänk när det gäller att utveckla och förädla unga spelare. Där finns det säkert massa att göra och utveckla. Tar med mig dessa frågeställningar. Kanske läge för en sittning med Sköldmark och höra sig för kring detta. Alléz!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison
2015-09-11 20:15
Jag vill också grogga - ÖSK suger på att låta talanger spela, samma veva sen Dala det sitter nog i klubbmärket.

Örebro Aspen.
2015-09-11 20:08

Axén är har gjort klart med hur han ser på talangutvecklingen. "Jag skiter i om dom är 3 eller 100 år".

ÖSK saknar tydlig en strategi för att utveckla ungdomar, nu förstår jag varför. Som jag förstår måste man investera i utveckling av talanger, dom blir inte bra av sig själva. Spela riktiga matcher är en viktig del av utvecklingen. Liksom att torrsim inte räcker om man ska bli en duktig simmare.

En klubb som inte klarar av att utveckla ungdomar hamnar i S1 förr eller senare, kanske redan i år. Så går det om man fokuserar på att köpa andra sorteringen från sina konkurrenter.

Titta på Peking som föra hösten krigade i botten av AS, i år startade man årets första match i AS med 5 spelare som var yngre än ÖSK:s yngste. Nu krigar Peking i toppen av AS, vi vet var ÖSK krigar. Analyser tidigare i höst har visat att ÖSK är sämst i AS att ge ungdomar chansen.

Ni som är nöjda med hur ÖSK i dagsläget sköter ungdomsutvecklingen, kommer Ni vara nöjda när vi ligger sist i AS.

Hoppas detta inlägg berättigar till minst två groggar.

Vi syns på läktaren på söndag
Örebro Lekiller
2015-09-11 18:11
[QUOTE=Bastard on Parade]Jag tycker det är en märklig förklaring av Axén. Jonis spelade 90 minuter mot Sundsvall i U21 för 1,5 vecka sedan. 45 minuter med A-laget är viktigare än 90 minuter med U19. Det är ju uppenbart att prestationerna i U19 inte är värda någonting. Hur ska han bevisa att han håller för A-laget när han inte ens får spela mot division 4-motstånd i distriktscupen eller division 2-motstånd i Svenska Cupen? Han har ju presterat på minst samma nivå som sin forwardspartner i de U21-matcher som jag har sett och han var bättre än Kalle mot IFK Örebro. Vad krävs för att han ska få chansen av Axén? Något som är meningslöst är att RÅP spelade forward. Om han ska testas på en ny position bör det vara som mittback. [/QUOTE] Det är ju din åsikt och syn på saken. Axen och de fotbollskunniga runt laget (förmodligen de med bäst kunskap och koll på denna fråga) anser något annat. Jag tror Jonis tid kommer, förmodligen redan till nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK mzuri sana
2015-09-11 17:44
Erik Wärlegård

Hjälper det ?
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 16:47
Bastard // Ta en grogg och sätt på lite Dropkick Murphys! Skål :)
Örebro Bastard on Parade
2015-09-11 14:18
Jag tycker det är en märklig förklaring av Axén. Jonis spelade 90 minuter mot Sundsvall i U21 för 1,5 vecka sedan. 45 minuter med A-laget är viktigare än 90 minuter med U19. Det är ju uppenbart att prestationerna i U19 inte är värda någonting. Hur ska han bevisa att han håller för A-laget när han inte ens får spela mot division 4-motstånd i distriktscupen eller division 2-motstånd i Svenska Cupen? Han har ju presterat på minst samma nivå som sin forwardspartner i de U21-matcher som jag har sett och han var bättre än Kalle mot IFK Örebro. Vad krävs för att han ska få chansen av Axén?

Något som är meningslöst är att RÅP spelade forward. Om han ska testas på en ny position bör det vara som mittback.
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 13:55
Axén svarar på frågan om varför Jonis spelade U19 och inte Vretstorpsmatchen i dagens ÖSKTV. En hel del annat också förstås.

Alla till Tele2!
AIK mzuri sana
2015-09-11 10:18
Tvetov Nato

Ditt engagemang för vår sportklubb är riktigt beundransvärd :)
Örebro Minatankar
2015-09-11 09:33
Namn: Tvetov Nato
Sänt: 2015-09-11 08:18 Ändrat: 2015-09-11 08:19:18
//

Tack för bra program!
Örebro Tvetov Nato
2015-09-11 08:18
Nu drar vi igång hösten på riktigt och höjer tempen inför söndagens match. Här är Svartvita i Stockholms sjätte podavsnitt av Gamla Trä. Vi intervjuar Broberg om succén, Oasis och om matchen mot bajen. Lyssna, sprid! Kubanerna har snart fyllt 3 bussar, många i stan har sagt att de kommer till retro och enligt uppgift så är det redan nu många biljetter sålda på bortastå. Är du ledig på söndag? Ta dig till Stockholm. Nu vinner vi! Ujujuj! Va! NÄRKE.
Sawadee
2015-09-11 08:13
@mzuri sana:

Molto interessante! ÖSK:s säsong så här långt att jämföra med en "flaska med rund botten"! Mycket träffande!
AIK mzuri sana
2015-09-11 07:42
Varning för långt inlägg, men här är ordets betydelse enligt Wikipedia (det kanske handlar om att inte dra tillräckligt med publik ?)

"Fiasco, pluralis fiaschi, är en italiensk typ av flaskor som har en rund kropp och botten, som ofta helt eller delvis täcks av en korg tillverkad av torkad starr. Korgen ger skydd under transporter och annan hantering samt har en platt botten för att kunna stå stadigt. Glasflaskan kan således ha en rund botten, vilket underlättar glasblåsningen.

"Fiasko" i betydelsen 'totalt misslyckande' hänger på något sätt samman med flaskorna. Första belägget är från Italien i början av 1800-talet, då det användes om en teateruppsättning som inte drog publik. Ordets ursprung i denna betydelse är ej helt känt, och flera teorier finns. Mest spridd är förklaringen att begreppet uppstod när man försökte göra en fin flaska men bara lyckades få till en fiasco."

Forza ÖSK !
Sawadee
2015-09-11 07:34
Jag tror på eleganterna optimist som jag är. Förr eller senare blir det G-U-L-D!!
Örebro Minatankar
2015-09-11 07:26
Namn: Örebro Center
Sänt: 2015-09-11 07:00 Ändrat: 2015-09-11 07:08:48
//

Tack för positiv respons. Räknar naturligtvis inte med att alla ska tycka lika. Vill dessutom föra in tankar för att stimulera en debatt.

Om massmedia och supportrar vill kalla en förlust eller ett tabelläge för praktfiasko (inte bara fiasko) ska man naturligtvis göra det. Det är upp till var och en att välja sina uttryck. Jag undrar bara vilka ord man ska använda den dag man verkligen kan konstatera ett praktfiasko?

Och så finns det en annan viktig aspekt. Jag tänker på hur angeläget det är för ÖSKs spelare att stärka sitt självförtroende i det prekära tabelläge man befinner sig. Inte tror jag det på något sätt hjälper om man då börjar kalla deras insatser för praktfiasko innan säsongen är färdigspelad.

Örebro Center
2015-09-11 07:00
Vill slutligen också vara en motbalans mot den kritik du fått på sistone av några stycken att du @minatankar, ska fortsätta skriva då du tillför mycket, oavsett om jag håller med eller inte, och stå emot de inlägg som försöker få dig att tappa fokus och sluta tala om fotbolls-relaterade ämnen. Jag har personligen en högre ribba än dig när det gäller att uttrycka kritik och ordval måhända men respekterar ändå dina väl formulerade och konstruktiva åsikter samt uppskattar din kännedom om ÖSK och föreningsliv vilket jag tycker är en värdefull kunskapsbank för detta forum. Jag läser så oerhört hemskt hellre inlägg som dina än inlägg som "Jag är optimist jag och eleganterna vinner guld för jag är inte pessimist eller realist, aldrig slutar jag tro! Heja sport!! Tjo!!" varje säsong, varje månad, varje vecka, varje dag.
Örebro Center
2015-09-11 06:44
@Minatankar Jag håller med om att en förlust i sig mot Österrike inte måste betecknas mot fiasko. Vi har förlorat mot Österrike förr utan att det ordet tagits i mun. "Fiaskot" var väl snarare ett uttryck riktat mot det sättet Sverige genomförde matchen och som ledde till närmast utklassningssiffror och att Sverige var chanslösa. Att allting faljerade. Att genomförande av matchen och häng på andra platsen i gruppen blev ett totalt misslyckande och skapade stor bitterhet bland fans på plats och runt om i landet tror vi kan vara överens om. Håller med om att fiasko är hårt relaterat mot förväntan och om många upplevde stora förhoppningar till denna säsong baserat på höstens spel och resultat, upplever denna säsong som ett fiasko så är det en sanning för den betraktaren. Personer som kanske hade en nyktrare bedömning av truppen inför säsong, men ändå en försiktig optimism så kanske prestationen kan tonas ned ända till "en besvikelse". Hur som helst är begreppen kopplade till tro och förväntan vilket kan skilja sig individuellt men man kan diskutera förutsättningarna som rådde för att nå den förväntade prestationen. Vad jag personligen upplever som ett "fiasko" är klubbens oförmåga att kunna förvalta bra prestationer och förutsättningar till något att utveckla vidare och skapa grund och kontinuitet för. Trots att man på olika sätt under åren uttryckt både sm-guld, kontinuitet som topplag osv som mål har man kapitalt hittills misslyckats både efter 2010 och 2014 när förutsättningarna varit gynnsamma att bygga vidare på funnits. En annan verksamhet som snart börjar likna ett fiasko i mina ögon är ungdomsakademierna som ger absolut noll i avkastning. Jag har sagt det tidigare och ser ingen anledning att ändra uppfattning. Lägg ned skiten. Låt andra klubbar i stan sköta den biten. Antingen har klubben inte tillräckligt bra upplägg, U-förvärsstrategier/kompetens (att värva till akademierna) och ledare för att få fram de spelare som behövs eller då ett A-lag som inte vågar ge förtroende och kan stå för vidareutveckling. Eller en kombination av båda.
Örebro Bäst när det gäller
2015-09-11 00:01
Fiasko måste man kalla säsongen helt klart! Men kört är det inte, 7 av 8 matcher som återstår spelas på konstgräs. Dessutom inga omöjliga motståndare kvar. Nä jag är mer hoppfull än jag varit någon gång under hela säsongen nu faktiskt!
Örebro pemo
2015-09-10 22:54
Jag tycker att ÖSK har gjort ett stort fiasko i år. Det baserar jag på förhoppningarna från förra hösten, den otroligt dåliga inledningen, bristen i försvaret, oförmågan att göra mål. Samt en coach som inte kan förändra under match, eller byta ut skadade spelare mot yngre, men friska.

På samma vis gör landslaget också fiasko. Uruselt försvar. Mittfält??? finns det någon som kan hålla i bollen sedan Svensson slutade? Anfall?? Ja, Zlatan är ju bra, men han måste ha något så när likasinnade att spela med. Inte "småpojkar" som ser upp till honom som en gud.

Med detta vill jag bara framföra min syn på fiasko. Alltså, inte riktat som kritik till " Minatankar "

Sen kommer jag naturligtvis att sitta framför TV:n på söndag och hålla alla tänkbara tummar för mitt kära ÖSK. Trots att jag "vet " att det är kört den här säsongen. Och skulle det mot all förmodan gå vägen, så är jag fiaskosupporter. Men det kan jag leva med i utbyte mot ett allsvenskt kontrakt.

Men för Sveriges landslag ger jag inte många sekiner just nu.
I bland undrar jag om Hamrén och Axén är samma person??
Örebro Vinnartradition
2015-09-10 21:24
Hur många skribenter här ser matchen mot Hammarby på plats på söndag? Ett par hundra supportrar beräknas resa från Örebro direkt till matchen. De som redan är i Stockholm laddar upp på Retro som är beläget på Bondegatan 25/Nytorgsgatan 29 innan de beger sig till Tele2.
Örebro Minatankar
2015-09-10 20:39
@Benny Böckling:
Herregud, ger du dig aldrig. Så här skrev jag ordagrant en dag när jag inte ville fortsätta debatten: "Jag gör nu ett uppehåll här. Får se om jag återkommer eller inte." Hur kan du då ställa frågan om jag ljuger? Men jag förstår att det stör dig om jag skriver här till och från eftersom du då inte kan härja fritt med dina tillmälen om spelare och tränare utan att jag kommenterar det. Du själv skrev att du skulle sluta skriva och återkomma till vintern. Samma dag återkom du några timmar senare och nu igen... Och jag har inte gång på gång skrivit att jag ska sluta skriva. Det är bara något du hoppas på.
Annons: