/fotboll/osk/forum/8948.aspx/fotboll/osk/forum/8948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro The Ghoooooost
2006-08-28 09:34
ÖSK hade promenerat hem denna serie om man hade sett till att spela med 2 st Forwards.

Henriksson OK ? men varför i h-te gnider man på med Jelezak ? Han har spelat på topp i hur många minuter, och har gjort 2 (TVÅ !) mål ???????

Johan P värvades och stänkte in 25 mål i 2:an, men vem faan mår bra av att slita byxaschle till förmån för en omskolad mittfältare och själv inte få speltid. Ny klubb, ny nivå på spel och ett nytt liv vid sidan av fotbollen.

Johan Pettersson är den spets klubben behöver och han har snabbheten och djupledsspelet.

Han behöver:

1: Speltid
2: Förtroende
3: Rätt passningar

En vass forward vill inte ha höjdbollar från backlinjen eller nickskarvar från targetplayers.
DOM VILL HA INSTICK BAKOM FÖRSVARET !!!!!!!!!!!

Nuj värvar man en bosnisk snabb anfallare. Det är bara att hoppas på att han är bra på att nicka, för smörpassen och markspelet lyser med sin frånvaro.

/En som är stadigt less !
Örebro Grixx
2006-08-28 09:26
Viktor L.//Skotträning!!!
AIK Viktor L.
2006-08-28 09:23
Jag fattar inte hur det är möjligt, 19 skott mot mål och 11 på mål av örebro och ändå förlorar dom matchen :/
Örebro Mittåt
2006-08-28 09:10
Simon78// Det är inte alls omöjligt att någon försöker placera honom i ÖSK. Europeiska fotbollslag är utsatta för ett konstant bombardemang av spelarförslag från skrupelfria agenter för brasilianska fotbollsspelare.

Pinto verkar inte vara någon större stjärna. Fick år 2005 sparken från Chemnitzer FC, ett dåligt tyskt lag i regionalliga Nord, och reste hem till Brasilien igen. Verkar egentligen inte ha kommit längre än till avbytarbänken hos Chemnitz, så det är inte så konstigt att de skickade hem honom.

Den agent som vill placera honom i Europa måste nog jobba på rätt så bra. Han har ju inte direkt åldern för sig heller. 27 år är litet väl mycket för en brasse som inte lyckats etablera sig i Europa utan tvingats retirera tillbaka till Brasilien igen.
Örebro Kerberos
2006-08-28 08:47
Mackan// Tack för ditt intresse i min åsikt :)

Men jag orkar inte skriva ner allt igen, jag loggade av för jag orkade inte sitta och läsa allt gnäll och om hur inkompententa alla inom ÖSK är, utan att reflektera det som hände på plan, det FFF presterade osv. Jag var tillräckligt deprimerad för att ge mig in i något sådant :)
Örebro Simon78
2006-08-28 08:39
Är det sant att en brasse var på vägen till Örebro SK. Jag hörde pratar några styrelse i Örebro, han heter Fabio Pinto tror jag..? Har kolla på hans merit lista och han skulle passa i Örebro nästa år när vi är i Allsvenska.

FORZA ÖREBRO....!
Örebro Jimpa_90
2006-08-28 07:09
Oerhört besviken! Mer ska jag inte säga!
Örebro Kenneth.
2006-08-28 02:03

Finns inget säkert med ett kval. Därför måste plats 1 och plats 2 vara det som gäller i första hand. Nu tror jag plats 1 redan är gjuten för TFF, med all rätt.
Fortsätter sen ÖSK på den här vägen som de har gjort under hösten så kan det vara stor risk att ingen av de två återstående platserna uppnås...

*Riv bort plasten och plantera riktigt gräs*
Örebro E-A
2006-08-28 01:41
nu har jag skrivit av mig en del av mina tråkiga känslor så nu kankse man klarar av att slagga.. godnatt Tomten och alla andra Svartvita själar där ute!
Örebro E-A
2006-08-28 01:39
trots att artikeln antagligen är rätt färgad tycker jag det verkar som att ÖSK hade matchen i en ask om de hade tagit tillvara på sina chanser lite bättre.. f.ö. chanser som, om man ser till skribentens artikel, borde lett till åtminstånde ett par baljor!

en sak jag funderar på är vem som kan ha varit skyldig till detta misstag: "Minuten efter den händelsen fick Stefan Rodevåg bollen till skänks av en Örebroare, som slagit en frispark helt fel, och sköt ett skott som ÖSK-målvakten Peter Westman räddade."

är det möjligtvis Larsen som agerar okoncentrerat igen? nu känns det lite som jag driver nån häxjakt mot han men så är det absolut inte.. han är grym men jag tycker att det är dags för han att börja visa det igen och vara mer fokuserad på matcherna för ibland verkar det som att han är nån annanstans.. okej han gjorde en riktigt bra insatts mot Degen men det verkar som hans spel börjar bli väldigt ojämt från match till match å det känns inte alls bra..
Örebro E-A
2006-08-28 01:18
kolla på första bilden, Larsen GÅR utanför straffområdet när David Svensson är fri med målisen istället för att försöka täcka av spelaren som Svensson hade kunnat passa till.. där hade han kunnat orsakat ett till mål..

samma på bild 7-8-9 men denna gång är Samuelsson (eller möjligtvis Jansson?) den spelare jag stör mig på.. medans Riddez kämpar och fortsätter jaga Björn Carlsson i FFF, för att eventuellt kunna plocka upp en retur eller rent av komma ikapp, står denna spelare sekvensen igenom och bara glor! istället hade han kunnat försöka täcka av spelaren som kom från höger vid en eventuell passning eller jagat en möjlig retur precis som Riddez!

det krävs lite mer glöd hos vissa av spelarna ifall detta ska gå vägen! varför kan de inte visa att de VILL ta sig till Allsvenskan och satsa ALLT för det nu när vi har så bra utgångsläge? det skulle jag göra om jag var i deras skor..
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-28 01:08
E-A // Sov gott då! Jag ska nog knyta mig med... :)
Örebro E-A
2006-08-28 01:02
Tomten (Hela Sverige Skrattar!)//
blä!! jag som tänkte gå och lägga mig så jag skulle orka upp till jobbet imorgon men nu lär man ju ändå ha mardrömmar hela natten! Höjden av ondska!
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-28 00:59
Höjden av ironi?
Örebro E-A
2006-08-28 00:55
själv tror jag det är mycket möjligt att ÖSK skulle klara ett kval.. det laget man får möta är ju rätt sargat vad gäller självförtroende och självkänsla.. och en tredjeplats i SE är inte lika med en dåligt genomförd säsong, tvärtom så tycker jag det är riktigt bra, speciellt med tanke på att alla lag vill spöa ÖSK då det lär ses som en rätt stark bedrift i denna serie.. dessutom skulle ÖSK få ett rätt massivt publikstöd om det skulle bli kvalmatcher som avgjorde kan jag tänka mig och det skulle ju peppa spelarna ordentligt! flera av spelarna har ju Allsvensk rutin och är vana att spela på den nivån, dessutom verkar det som att de flesta "växer med uppgiften" i detta lag.. så omöjligt tror jag absolut inte det är! för ÖSK's del skulle det va bättre att gå upp i Allsvenskan genom kval rent ekonomiskt (sa Frebran förra säsongen..), eftersom detta skulle innebära en hel det extrapengar till klubben i form av publikintäckter, det skulle ju också innebära en hel del publicitet.. fast det skulle ju ändå kännas bättre, för mig personligen, om ÖSK skulle ta nån av direktplatserna!

edit: helst den första, såklart! en serievinst innebär ju även en del extra vinstpengar men jag tror inte det skulle väga upp mot publikpengarna laget skulle tjäna vid ett eventuellt kval..
Örebro Leksands IF
2006-08-28 00:33
Kommer vi inte etta eller tvåa utan på kvalplats så blir det ingen allsvenska nästa år för Örebro!
Ösk klarar inte ett kval som det ser ut just nu mot vilka det än må vara...
Så etta eller tvåa,om inte så kan det kvitta vilken placering vi får...
Tyvärr!
Så känns det idag..
Kanske känns annorlunda imorgon,vad vet jag.
God natt!
Örebro E-A
2006-08-28 00:22
Leksands IF//
ja det har du ju rätt i.. men det är ju lite tråkigt att folk med noll koll kommer in här och ska leka allvetare trots att de inte har några fakta att gå på..
Örebro Leksands IF
2006-08-28 00:19
Ämne: Admin:
Tråkigt a....
Ähh,han var på sätt och vis rätt snäll,han sa att vi skulle mötas i Allsvenskan nästa år! :-)
Han tror mer på oss än vad jag gör just nu...
Örebro E-A
2006-08-28 00:18
edit: problemet löst..
Elfsborg IF Elfsborg Bad Boys
2006-08-28 00:04
Admin:
Tråkigt att infantila personer som denne skall skämma ut Elfsborgs färger och supportrar. Enbart provokativa inlägg plockas utan undantag bort och skribenten får vila ett tag på botbänken.

För ordningens skulle plockas även svarsinlägg på detta inlägg också bort.

Örebro E-A
2006-08-28 00:02
God natt PP!
Örebro E-A
2006-08-28 00:01
nibor//
men Larsen fungerar alldeles utmärkt på mitten, när han är i form! frågan är vad det finns för lösning på problemer om denna formsvacka han verkar vara inne i skulle hålla i sig..? det var därför vi kom in på anfallet för det är där vi kan plocka ner två "riktiga" mittfältare från ifall det skulle bli aktuellt..

funderar på om det kan vara så att motståndarna har "lärt" sig hur man enklast får stopp på mittfältsmotorn Larsen och om det kan vara lite därför spelet låser sig? alla vet ju hur krampaktigt det var i början av förra säsongen när han var skadad.. men nu känns det ändå som att vi har två bra kanter som man kan använda som alternativa speluppbyggningssätt.. (fortfarande frågetecken runt Näfver på bortaplan dock..)
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:57
Dags att avgå Lagrell//

Men visst vore det kul med en tokoffensiv och vinna med 5-4 ;) Då har de ändå fått släppa in tvåsiffrigt.

Gonatt alla ÖSK:are, nu tar vi ÅFF !!!
Örebro nibor
2006-08-27 23:54
Men om jag har fattat er rätt pratade vi om att Larsen inte fungerade i mitten och nu anfallarna? hmm, och ni pratade om att den bosniska spelaren är klar?? dont worry then.
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:54
Jaha, dax att lägga sig. Vilken måndag det blir, hålla på röv-it och as-syriska.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-27 23:53
Tror också att Riddez skulle klara sig riktigt bra som forward, fast jag är rädd att vi inte har råd att chansa! Hoppas på den nye killen!
Örebro E-A
2006-08-27 23:52
nibor//
Riddez har bland det tyngsta skottet i hela ÖSK, han är dessutom riktigt bollskicklig och snabb så det vore en genomförbar lösning med han på topp. D.v.s om han inte hade så stor betydelse för försvaret och om jag hade vart vän av omflyttningar i positionsspelet..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-27 23:52
Per Persson//

Hoppas Walker ställer upp med 9 försvarare mot Träleborg... Problemet är ju att vi inte har så många bara, men riktig grisfotboll vill jag se mot TFF! ;-)
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:51
nibor//

Är rätt säker på att Joel håller en högre klass som topp än både Mirza och Johan.
Örebro nibor
2006-08-27 23:49
Ja jag håller med er! men måste försvara han också : det är de att vi inte har någon annan att sätta in, Mirza håller inte! han vet inte vad han ska göra när han får bollen.
Annons: