/fotboll/osk/forum/894.aspx/fotboll/osk/forum/894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2015-09-09 21:57
@Bastard on Parade:

Jag delar din åsikt rent principiellt att det är angeläget att man i alla klubbar ger unga talanger chansen både i trupp, på bänk, i inhopp och t o m från matchstart. Det kräver naturligtvis att talangerna håller bra kvalitet när det handlar om AS.

Vad som gäller för enstaka spelare och enstaka matcher kan ha många förklaringar. Jag skulle vilja höra Alik uttala sig om detta i ÖSK-TV. Har skickat in frågan tidigare men den har inte tagit upp på det sätt jag önskar. Ska göra det igen.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-09 21:50
@Minatankar:

Han spelade med U19 igår. Truppen till dagens match togs ut innan U19-matchen igår.
Örebro Minatankar
2015-09-09 21:40
@Bastard on Parade:

Han kanske inte var tillgänglig för match?
Örebro Bastard on Parade
2015-09-09 21:24
Kul att Kalle fick göra 5 mål idag. Mindre kul att Jonis inte ens verkar ha fått en plats på bänken där det inte fanns några renodlade forwards. Axén kunde inte skicka tydligare signaler till talangerna.
Örebro Alltid Örebro
2015-09-09 21:15
@ÖSK-Karl:

Håller helt och hållet med om att styrelse och ledning varit det genomgående stora problemet genom tiden. Långsiktigthet för mig är att samla upp talangen i länet (allt för många har missats och missas fortfarande, långsiktighet är också att klubben skriver långa kontrakt som förlängs i god tid så att spelare som till slut lämnar inbringar något i kassan till ÖSK (måste bli slut på snällheten och den naiva inställningen att klubbarna i länet vill ÖSKs bästa... Budskapet ska va tydligt, det ska löna sig att samarbeta med ÖSK och kosta att vända sig till andra klubbar). Det snackas allt för mycket skit när staden egentligen borde sluta upp kring klubben som vart stadens ledande idrottsförening i över 100 år.

Och du kanske inte har några större görväntningar på ÖHK, men det har medgångarna som sviker snabbt om inte deras förväntningar förverkligas. Klubben kom 6a förra året, svårt att se att inte en majoritet av ÖHKs "trogna" supportrar inte kommer se en bottenstrid som ett praktfiasko.
Örebro Glad
2015-09-09 20:52
Hamren o Axen sitter säkert likheterna är slående:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2015-09-09 20:42
@ÖSK-Karl:

Du ger medgångssupportern ett ansikte. Gör istället som 500-600 andra ÖSK:are och åk till Stockholm på söndag. En äkta supporter stödjer sitt lag i ur och skur. Det gör inte du!
Örebro Jekl
2015-09-09 20:09
Eyravallen Örebro// Det går att köpa biljett på plats på tele2 (förutsatt att det inte blir helt fullt på vår sektion men så bra har jag svårt att de kan beräkna antal bortasupportrar)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-09-09 19:44
@Vinnartradition:

Jag tror inte att det påverkar ÖSK:s ekonomi. Det har ju varit aktuellt tidigare då ÖSK överklagade besluten om polisnotorna. 2013 sade Jan Karlsson att de skulle betala fakturan för 2011 så jag tar för givet att fakturorna för övriga år är betalda eller åtminstone finns med som skulder i årsredovisningen. Det bör således inte påverka ÖSK:s resultat, men skulle eventuellt kunna påverka likviditeten om fakturorna för 2012 och 2013 inte är betalda.
Örebro Vinnartradition
2015-09-09 19:06
Frågan är hur det här horribla beslutet påverkar ÖSK:s ekonomi..
Örebro Nicka i ribban
2015-09-09 18:39
@aspen Det är en match mot Vretstorp. Du ska nog inte ta startelvan alltför seriöst.
Örebro Aspen.
2015-09-09 18:09
Axén fortsätter att mixtra med backlinjen mot Vretstorp, hjälp honom.
Örebro Aspen.
2015-09-09 18:05
@Droos:
Iden med svenskafans.com är att supporters till alla lag och sporter på siten ska kunna skriva här. Nu finns fotboll, ishockey, bandy och övriga representerade på siten. Bra att inkludera istället för att exkludera. Det mest negativa man kan skriva om ÖSK-Karl är att han var med och tog initiativ till Spelarinvest som har kidnappat mina pengar och många andras som är tänkta för ÖSK fotboll. Många miljoner
Örebro Droos
2015-09-09 14:02
[QUOTE=ÖSK-Janne]Det är en gåta att ÖHK-Karl fortfarande får skriva här. ADMIN, HALLÅ!! Vad gör ni? Det här är ett ÖSK-forum! Förövrigt tror jag att vändningen är här och att vi slår Bajen med 2-1 [/QUOTE] ÖSK-Karl är kompis med pappan till de som styr Svartvitts forum. Det lär aldrig ske någon banning på den fronten, alltså... Förresten är det samma styre som på detta forum beslöt att ingen fick skriva negativt om Stefan Lundin när Ösk gick kräftgång 2004. Den som skrev något om Lundins vara eller icke vara fick inlägget raderat. Eller så blev man utslängd, såsom jag blev. "Man fick inte störa Ösk och deras jakt på nytt kontrakt". Så var andemeningen den gången. Snacka om att vara helt fel ute...
Örebro ÖSK-Janne
2015-09-09 13:30
Det är en gåta att ÖHK-Karl fortfarande får skriva här.
ADMIN, HALLÅ!! Vad gör ni? Det här är ett ÖSK-forum!

Förövrigt tror jag att vändningen är här och att vi slår Bajen med 2-1
Sawadee
2015-09-09 12:41
Hur som helst vann de svartvita igår, alltid nåt!
AIK mzuri sana
2015-09-09 12:17
Ja
Eyravallen Örebro
2015-09-09 11:19
@mzuri sana:

Skärp dig.
Eyravallen Örebro
2015-09-09 11:18
Kommer befinna mig i Stockholm på söndag men lär inte veta förän sista sekund om vi har tid att gå på matchen (flickvän styr när svärföräldrarna är där) finns det möjlighet att köpa biljett sista sekund på plats hos kubanerna?
Örebro Tvetov Nato
2015-09-09 11:04
Svartvita i Stockholm har bokat retro inför matchen på söndag! 12.00 öppnar dörrarna. Det kommer finnas billig öl, gött käk och trevligt folk så dä blir trevligt! ujujuj! Alla är förstås välkomna - gammal som ung, kvinna som man. Ta med alla ni känner så ser vi till att spöa bajen på söndag.

AIK mzuri sana
2015-09-09 10:27
Örebrosonen, ditt inlägg luktar lite personangrepp, eller?
Det är sådant som minatankar inte gillar, förväntar mig nog ett inlägg från honom ganska snart ...

... själv gillar jag Hockey, men fotbollen är störst för mig.

Hydraulolja, kardanmutterbultar och motorvrål tillhör inte mina största intressen.

Heja ÖSK
AIK mzuri sana
2015-09-09 10:21
smguld, riktigt bra inlägg!
Örebro smguld
2015-09-09 10:16
Namn: Örebro Center
Sänt: 2015-09-09 09:01 Ändrat: 2015-09-09 09:56:02
//

Jag resonerar som du. En del presterar bra på träning, andra på matcher. Och så finns det spelare som presterar bra både på träning och matcher.

Sedan handlar det om högsta- resp lägstanivå och vilken nivå man spelar på i genomsnitt när man inte är skadad eller sjuk och är i "normal" form.

Ytterligare en faktor är att man normalt tappar i kapacitet ju äldre man blir.

En annan faktor är på vilken position man spelar och i vilket spelsystem.

Ytterligare en faktor är vilka med- och motspelarna är och vem tränaren är.

Sedan handlar det om en faktor vi sällan har inblick i, nämligen spelarens psyke, privata situation mm.

Slutligen handlar det om vilka förväntningar och vilken bedömningsförmåga den har som yttrar sig om en spelares insatser.

Örebro Örebrosonen
2015-09-09 10:14
Tänk er en plats, en fantastisk plats med allt som ni någonsin har drömt om, en plats som ni aldrig skulle vilja lämna. Nu tänk er att denne Jippo fantast tillika låtsas supporter/medgångsälskande småaktiga person (även känd som ÖHK-Karl) dyker upp och gör allt i sin makt för att rasera din älskade plats och smutskastar allt ni håller kärt.
När ÖHK-Karl var liten var han den skitunge som sökte efter andra barn som hade roligt för att gå in i leken med ett syfte - att skapa bråk och sabotera. Han var tidigt utfryst och bortstött av den grupp han alltid innerst inne hade velat delta i - inte för att någon från början ogillade honom utan för att han helt enkelt inte efterlevde - det inom gruppen - önskvärda beteendet. Jippoungen blev till slut så förbaskad över att inte få vara med då ingen annan ville ha med honom och hans eviga dynga att göra - så han bestämde sig för att göra allt han kan för att (som i unga år) skapa bråk och sabotera.

ÖHK är en låtsas klubb med plastsupportrar som Kalle är ledare för.
ÖSK har genom sin existens befunnit sig i liknande och även värre situationer än vad man är i idag. Ändå har vi de snitt vi har och det engagemang som vi har.
ÖHK kommer aldrig (till din stora förtret) att komma upp i den status nivå och storlek som ÖSK är i.
När (inom snar framtid) ÖHK ligger i botten och åker ut SHL så får vi se vad dessa plastsupportrar kommer att hitta på och hur tonen kommer att låta då.

Kalle har ju redan garderat sig med speedway - eftersom han beryktade spåkula redan visat honom framtiden med ett ÖHK i lägre divisioner. Kalle är inte en man som tar tag i problem eller bidrar med konstruktivitet - Kalle är en man utan ryggrad som flyr skeppet likt kapten ynkrygg! Skillnaden att den riktiga Kaptenen åtminstone skämdes över sitt förfarande - Kalle tycker att hans patetiska tilltag är något att skylta med. Patetiskt!

Kalle - att du inte kan förstå hur ett lag som ÖSK på 110år inte lyckats vinna GULD kan bara sammanfattas med att du inte förstår dig på Fotboll som sport & elitverksamhet. Du har ingen koll på konkurrens/ekonomi/återväxt/status/kvalité/attraktionskraft osv. Kalle, att du med ditt kvalificerade skitsnack kan triumfera bland din krets av bevisligen stolta stolpskott - och befatta dig med titeln "Master of BS" bland dessa som du anger som dina anhängare - betyder det inte kära du att resterande tar till/ser eller för den delen delar din/er dårskap.
Kära Kalle, bara för att du lägger till en bokstavskombination ÖSK i ditt alias betyder det inte (som förr i tiden) att du tillhör den finaste av fina klubbar när ditt beteende/närvaro under (enligt egen utsago) ca 5 år har enbart haft syftet att skapa bråk och sabotera.

Att du fortfarande är härinne och yrar runt är nog ett tecken på att även folket i hallen inte tar dig seriöst samt att du är vilsen i din ständiga identitetsökning och vet i grunden inte vad du ska ta dig till.

Hur som lycka till!
Örebro Center
2015-09-09 09:01
@Alltid Örebro:
Över- resp underprestera är något vi ofta diskuterat runt pubbordet till matcher. Vad är det egentligen? Personligen tror jag inte att ett lag kan överprestera i 60 matcher/en hel säsong (som ÖHK då skulle ha gjort i fjol). I enstaka matcher,korta perioder eller i en turnering, ja kanske. Om man med överprestera (som lag) menar att man är underskattad, många i samtidig hög form och maximalt självförtroende och få skador i truppen och de flesta motståndare har högst medelgod form och spelare. Samt att egna laget "råkar" ha rätt spelare på rätt plats. Överpresterade ÖSK 1994 en hel säsong? Eller var man så bra som man var i proportion till övriga lag? Jag tycker underprestera resp överprestera är dåligt allmänt definierat begrepp och används ogenomtänkt väldigt ofta i olika sammanhang. Underpresterade Sverige igår eller är man helt enkelt så dåliga och har en låg lägsta nivå, bristande spelsystem och/eller spelare som är oförmögna att förstå och följa taktiska instruktioner? Och om i sådana fall, är det synonymt med att underprestera? Lennartsson ansåg Nordin underpresterat grymt i år. Antar att han menar att Nordin genomgående spelat under sin förmåga. Kanske det. Eller då kanske helt enkelt inte Nordin är så mycket bättre idag. Hans lägsta-nivå är kanske lägre än för 6-7 år sedan samtidigt som hans högsta nivå sjunkit. Och då normal-presterar han i dagsläget.
AIK mzuri sana
2015-09-09 08:37
Sawadee

Om ditt inlägg är fotbollsrelaterat, kan jag bara instämma.

Hamrén sänker blågult i "rankinglistan" för landslag. Bedrövlig hemmamatch:(

Nu väntar jag på att tillresta Kubaner och svartvita ger mig lite fotbollsglädjr till helgen och Axén och spelarna förstås!

Kämpa ÖSK
Sawadee
2015-09-09 07:30
kvidan, klagolåt, jämmer, kink, gråt, lip, pip, jeremiader, lamentationer, gnat, kält, missnöje, ynk, gnäll, grälsjuka, klandersjuka, gnällighet, grinighet, kvirr, knot, jämmer, veklagan, litania, tandagnisslan, beskärmelse, klagovisa
Örebro ÖSK-Karl
2015-09-08 23:22
@Alltid Örebro:
Nu var det så att vi satt och frös röven av oss i gamla isladan o.s.v. Tre av dem åker fortfarande och ser ÖSK-bandy??? Sedan gnäller de på att det är varmare ute ;) Så långsiktigt mål är vad du tror på? Men ÖSK-fotboll har ju funnits i ca 110 år, flest av dessa år utan konkurrans från andra klubbar och sporter i Örebro. Menar du att felet varit kortsiktiga mål? Jag är nyfiken på vad folk tror om att ÖSK inte vunnit ett skit. Min åsikt är att klubbledning och styrelse varit mycket svag i gemen under alla dessa år. Sedan tror du Ishockeyn går mot ett praktfiasko, vad är ett fiasko för en sådan ung förening? Det är 14 lag, kommer denna unga förening tolva är vi många som är nöjda. Men åker de ut så är det ett fiasko, det håller jag med om. Ps. Vi bryter inte med fotbollen, bara det att den i Örebro är så tråkig i allmänhet och i Sverige i synnerhet.
Örebro Alltid Örebro
2015-09-08 22:55
@ÖSK-Karl:

ÖSK bör ha ett långsiktigt mål att etablera sig som ett lag på övre halvan med de medel de har och se till att ta tillvara på tallangen som allt jämt försvinner från regionen till andra AS lag. Att du och dina polare väljer att bryta med fotbollen och istället börja följa första bästa framgångssaga säger mer om än ÖSK (och det finns mycket att säga om ÖSK). Själv följer jag också hockeyn (sekundärt, bakom fotbollen som sig börs) och tror tyvärr pessimistiskt nog att även hockeyn går mot ett praktfiasko denna sässong (botten 4) då värvningarna inte ersätter de spelare vi tappat från ett överpresterande lag som skrällde förra året. Lär knappast upprepas igen tyvärr.
Örebro Glad
2015-09-08 22:39
Ganska likt att se ÖSK o landslaget, ingen spelidé, Isaksson kung liksom Jansson
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: