/fotboll/osk/forum/8935.aspx/fotboll/osk/forum/8935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-28 23:07
Snart är transferfönstret stängt och den onämnbare i Hammarby kan se fram emot ytterligare en signing-fee. Det skulle inte förvåna mig om han klämde Bajen på några kronor också, då han gick från ÖSK till dem.
Örebro E-A
2006-08-28 23:06
hrus//
han är fortfarande jättepopulär här hemma! han är f.ö. min svåger, nästan invigd..

hoppas han känner för att komma tillbaka hit nån gång och varva ner här..
Rock_strongo
2006-08-28 23:04
hrus//

Alven kommer nog alltid att vara populär i Örebro
Örebro Per Persson
2006-08-28 23:03
Saywee//

Svara på frågan är du snäll. Tror du inte det upplägg jag skrev om nedan hade ökat ÖSK:s chans till vinst mot Qviding rejält ?.

Det kan ju heller inte vara utan anledning som gör att bl.a Italienska lag tar in på Hotell även natten före hemmamatch.
AIK Saywee
2006-08-28 23:02
Per Persson//
Tror inte det om frugan eller morsan vaktar ...
Örebro Mittåt
2006-08-28 23:02
Walker låter faktiskt som om det skulle kunna komma in ytterligare någon spelare. Men det är antagligen Nordin, som väl knappast tar en plats i laget på en gång.

Halilovic hade påtagliga problem med att få på sig tröjan. Är det någon som vet vilket nummer han har fått?
Örebro E-A
2006-08-28 23:01
Saywee//
självklart handlar inte alla bortaförluster om att vi inte tagit reseplaneringen på allvar men jag VET att det varit en bidragande orsak i många matcher.. jag ser det inte som en "onödig" natt, som du gör. jag tror att det skulle ge jättemycket för laget. både för moralen, sammanhållningen och förberedelserna inför matchen! det skulle dessutom innebära en helt annan möjlighet att ladda upp på ett vettigt sätt inför match samt man skulle inte behöva tänka på att man kan ha sumpat 3 poäng p.g.a snålhet! det finns så många fördelar och den ända nackdelen som jag ser det är att det kostar och att spelarna får vara utan sina familjer EN(!) dag. DET ska däremot inte vara några problem för en proffesionell elitidrottsman! vart är vinnarinstingten om man inte är beredd att ligga en natt ute om det kan bättra på ens förutsättningar? du måste ju hålla med om att det finns många fördelar med att åka dagen innan till en bortamatch med lite längre avstånd..?
AIK Saywee
2006-08-28 23:00
Mittåt//
I Sveriges hetaste forum kan vad som helst hända ...

... och det kanske beror på att Lars-Åke har fått någonting i huvudet ...?
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:59
Saywee//

Risken är ju betydligt större att någon spelare klämmer några bärs om de är hemma, jag tror inte detta är något önskemål från någon spelare, tvärtom.
IFK Göteborg hrus
2006-08-28 22:58
Mackan//
Tackar! Va j-vligt bitter ett tag men insåg att man ibland får vara nöjd över oavgjort hemma.

E-A
Skulle kunna tänka mig komma, om de nu gick, vilket de inte gör... Spelade faktiskt med Alven i Frölunda, e han fortfarande populär i Örebro? Han pratar alltid varmt om stan när ja träffar han...
AIK Saywee
2006-08-28 22:57
Per Persson//
Jag kanske var den enda som hejade, men lite försiktigt eftersom jag rapporterade?

Spelare 12 var tyvärr inte där, och detta har jag tidigare haft synpunkter på, men det är ju historia nu.

Gav stöd till spelarna innan match, vid uttåget i halvlek och inför andra halvleken. Jag gör så gott jag kan.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:55
Saywee//

Det finns mycket fler fördelar med övernattningar. Koll på killarna, genomgångar, kost, inga skrikiga småbarn, o.s.v. Fick jag bestämma skulle övernattning ske även i Stockholm. Är säker på att det skulle höja prestationen med minst 5 % och det kan vara de avgörande procenten.
Örebro Mittåt
2006-08-28 22:53
Jag förstår mig inte på detta forum längre. Varje gång jag sparar ett inlägg så är det inga problem med publiceringen. Men så fort jag glömmer bort det så försvinner det ut i tomma intet.

Hur som helst med det. Vad jag tänkte skriva är att NA:s Web-TV har ett litet Halilovic-inslag i kvällsupplagan. Som extra bonus några sekunder på en av profilerna från detta forum (tyckte jag mig se).
AIK Saywee
2006-08-28 22:52
E-A//
Du glömmer kanske bort de andra viktiga ingredienserna, fru, barn, föräldrar och vänner.
Hur kul är det att vara borta en onödig natt från dessa beståndsdelar inför en uppladdning för att som vissa vill göra gällande som laddning, att hiva öl kvällen innan. Det är väl inge fel i det, men man kan väl inte vara så kategoriskt att alla bortaförluster beror på resorna och dess planering.

Hur himla kul är det med en hotellnatt, när man har möjlighet att få vara hemma och ladda en frukost hos de man tycker allra bäst om?
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:50
Saywee//

Var det någon som hejade under matchen ???. Kanske, själv befann jag mig i samma djupa chock som Haginge på åskådarplats. Han är ju ändå van med Mellringes gräsplan eller varifrån han nu kommer. Allt detta hade så enkelt kunnat undvikas och jag menar att en övernattning och förmiddagsträning hade ökat ÖSK:s chans till seger med minst 25 %. De tre poängen hade varit behövliga nu.
Örebro E-A
2006-08-28 22:50
Ämne: Saywee//

Torpaval....
PP//
den hade helt klart varit bättre! Walker hade ju kunnat planera spelet mycket bättre då, efter förutsättningarna! då hade vi vunnit, jag är helt säker!
Örebro E-A
2006-08-28 22:48
hrus//
Åtvidaberg hemma nästa måndag.. du är välkommen!
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:45
Saywee//

Torpavallen nästan som en tennisplan, där har du rätt. Tänkte du också på att de värsta hålen var lappade med golf-teegräs ?. Om nu ÖSK övernattat på ett billigt Motell vid infarten till Göteborg, käkat frukost och lite senare kört ett lätt pass på Torpaeländet. Tror du då inte att deras chans varit bättre.
IFK Göteborg hrus
2006-08-28 22:42
Då va man hemma efter Blåvitts match igen...
Såg att kitcar25 ville ha mig på provspel, tack för erbjudandet men jag får se hur det blir framöver.. Hittar man motivation kanske man kan gö ett försök...:)

Vilken e er nästa match??
Örebro E-A
2006-08-28 22:38
Saywee//
självklart fungerar personerna i laget inte exakt likadant men nu får de som ändå klarar av att göra en "perfekt" match trots en lång resa i kroppen sålla sig till resten av gänget! det är dags att sluta va så oproffisionella och visa att vi är ett elitlag med högre ambitioner än detta!

jag ser inga nackdelar med att åka till match en dag tidigare annat än möjligtvis pengar men om man snålar i detta skede så fäller man sig själv rätt ordentligt när det handlar om helt andra summor att röra sig med i Allsvenskan! ser bara fördelar med att tidigarelägga resorna!
Örebro Erki
2006-08-28 22:37
Mittåt// Tack :-)
Örebro Mittåt
2006-08-28 22:36
Erki// Nej, naturligtvis inte.
AIK Saywee
2006-08-28 22:28
Per Persson//
Jag var inte speciellt trött när jag anlände Torpavallen (stor som en tennisplan) utan hade en rackarns vinnarinstinkt, å då hade jag jobbat som tusan på förmidagen och kört själv till Göteborg, med den uppmärksamhet som krävs i dagens trafik.

Jag rapporterade så gott jag kunde och hejade på de svartvita eleganterna, men det hjälpte tyvärr inte.

Är resorna problemet så måste de snarast åtgärdas! Men de olika individerna i detta fotbollskollektiv kanske fungerar olika, eller?
Örebro kitcar25
2006-08-28 22:28
kul att nedim verkar gjort ett bra intryck uppe i stockholm !

Till alla ni som spelar FM eller CM så kan jag säga att www.xperteleven.com är bättre än både fm & cm specciellt min liga free league id : 56087. Joina vet ja !
Örebro Erki
2006-08-28 22:27
Mittåt//

Du menar väl inte seriöst att du tycker att Hammarby ska skickas ur Allsvenskan för det där?
Ett fåtal fulla snorungar ska väl inte få förstöra för en hel förening och deras tiotusentals anhängare?

Du kanske hörde när resten av Söderstadion skanderade "ut med packet!" åt de som dummade sig.
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:20
E-A//

Själv var jag rätt trött när vi i bil anlände till skräckarenan Torpavallen (när vi väl hittade den), fick då reda på att ÖSK-bussen var där någon timma innan mig. Jag fick en smärre chock när jag såg eländet till plan och Arena, förstod nästan direkt att det här går aldriiii.
AIK Saywee
2006-08-28 22:18
Mittåt//
Jag vet att jag kanske har lite fåniga synpunkter ibland, men tackar dig för att du tycker det är en bra idé. Är bussresandet problemet måste man ta tag i det.

Torsken mot TFF hemma föregicks troligtvis inte av någon bussresa, det är nog snarare inställningen och de två timmarnas prestation kring/på arenan som gäller för resultatet som har så många ingredienser, ölhivande kvällen innan, pastaätande, kolhydrader, relax, kompisanda, resor, bensträkckare, uppladdning, supporterstöd etc etc.
Örebro E-A
2006-08-28 22:17
Mittåt//
ha ha ha.. du förstår väl poängen? alla saker som KAN påverka laget negativt ska bort! vi har inte råd att chansa nu anser jag! men det kommer dom fortsätta göra för det är ju inte många som tar det på allvar..
Örebro E-A
2006-08-28 22:15
Ämne: Klarar inte grabbarn....
Saywee//
nej det är väl kanske inte jobbigt för oss som bara åker ner för att kolla/heja.. men även om det bara rör sig om några procents tapp av spelet/fokus eller vad det nu kan röra sig om så kan du ju faktiskt vara avgörande.. det är elitidrottsmän vi talar om inte ett korpenlag! dom borde få de bästa förutsättningarna för att prestera max, det är inte spelarnas uppgift, detta ska ledningen sköta!
Örebro Per Persson
2006-08-28 22:13
Saywee//

Tur att inte reseplanerarna tänkte på tåg. Då hade de väl bokat in X-2000 och baklängesåkande till 08-matcherna.
Annons: