/fotboll/osk/forum/8932.aspx/fotboll/osk/forum/8932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2006-08-29 16:40
Usch vad hemskt. Känner mig som ett flodvågsoffer när jag tvingas se mitt hem bli förstört/nedplockat.
Vi får hoppas att det nya hemmet kommer duga gott. Inte utan en tår i ögat...
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-29 16:31
"Dokument Västra Stå!" uppdaterad!
Örebro Chivas
2006-08-29 16:19
ÖSK!
Örebro Kerberos
2006-08-29 16:04
Grixx // Ja det är väl bara 2 dagar kvar på transferfönstret så blir det något lär vi väl få reda på det imorgon isåfall antar jag?
Örebro Kerberos
2006-08-29 16:03
Jag gissar på att det kommer avgöras ända in i sista omgången för plats 1-4, jag tror att ingen kommer vara säker sin 1a, 2a, 3dje-plats, vem som helst av TFF, ÖSK, IFK och BP kan sluta 1-4 tror jag, möjligtvis att TFF har säkrat minst 3dje-plats.

EDIT: Det jag menar är att resterande matcher känns nästan som ett cup-spel, vinna eller försvinna.
Örebro rirobban
2006-08-29 16:03
Ämne: ÖSK-Pwr//
hemmamatc....
Håller inte med dig, jag tror Väsby blir den svåraste matchen. Om vi kollar på hur det gått tidigare på bortaplan så har ÖSK slagit alla de så kallade topplagen (BOIS, giffarna och Assyriska)... jag tror att de tänder till mera mot bättre motstånd så det gör att jag är mest rädd för Väsby. Väsby känns som både Qviding och Umeå!
Örebro Grixx
2006-08-29 16:02
...önskar att vi blir chockade av ytterligare en värvning med guldkant......ÖSK i värvartagen?
Åtvidaberg Eesti
2006-08-29 16:01
ÖSK-Power//

Vi får väl se vem som står som segrare tillslut:P
Örebro go_osk
2006-08-29 15:54
Jag ska i alla fall leta mig till Grimsta på söndag och stötta FFF:-)

På tal om Ismail så har jag för mig att han provspelade i Hammarbys b-lag när dom mötte ÖSK:s dito. Om jag inte missminner så gjorde han dessutom ett av bajens mål innan han blev utbytt på grund av skada. Men trots den korta speltiden visade han prov på både fin teknik och snabbhet. Det här känns helt klart som en intressant spelare, men jag tror att han skulle må bra av att lägga på sig några kilo innan han stiger in i hetluften på riktigt.
Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:52
Eesti// Håller inte riktigt med dig där!
Om vi jämför ÖSK´s spelprogram och BP´s spelprogram så är det ganska jämnlikt!

ÖSK-Åtvid (3p)
Ljungskile-ÖSK (3P)
Väsby-ÖSK (3p)
ÖSK-BP (3p)
Norrköping-ÖSK (1P/0P)
ÖSK-Qviding (3p)
TFF-ÖSK(0p)
ÖSK-AFF (3p)

Totalt 19/ev 18 poäng!

BP-Falkenberg (3p)
Åtvid-BP (1P)
BP-LSK (3p)
ÖSK-BP (Op)
Väsby-BP (3P)
BP-Peking (1p)
Qviding-BP (3P)
BP-TFF (Op)

Totalt 14 poäng!

ÖSK kommer då att sluta på 60/61 poäng, och BP 58 poäng
Örebro jappel
2006-08-29 15:43
Ämne: Någon som har sett Y....
Jag såg honom i ÖSK:s b-lagsmatch mot hammarby. Han var och provspelade för hammarby, i den matchen spelade han som anfallare till höger, mycket farlig offensivt, snabb som en vessla. Han tog sig igenom hela ÖSK försvaret gång efter annan så länge som han var på planen...(gick av innan paus vill jag minnas)
Jag tyckte helt klart att han var planens bästa spelare så länge han var kvar. då ska vi komma ihåg att ÖSK hade så gott som hela förstaelvan på planen då det var sista träningsmatchen innan återstarten efter sommaruppehållet. Hammarby hade även dom en del folk från a-truppen med. (inte så många dock, dom flesta var juniorer.)
Åtvidaberg Eesti
2006-08-29 15:39
man kan ju spekulera lite i ÖSK:s avslutande matcher.

8 omgångar kvar och 24 poäng att spela om. Jag tror ÖSK tar 16 av dem så det kan sluta så här:

ÖSK-Åtvid (3-1)
Ljungskile-ÖSK (1-1)
Väsby-ÖSK (0-2)
ÖSK-BP (2-1)
Norrköping-ÖSK (2-0)
ÖSK-Qviding (4-0)
TFF-ÖSK (2-1)
ÖSK-Assyriska (3-1)

ÖSK skulle då sluta på 58 poäng. jag tar förgivet att TFF vinner serien. BP som nu har 44 måste alltså ta minst 15/24 för att ta andraplatsen från ÖSK. Bp får då 59 poäng. Norrköping (just nu 38) skulle alltså behöva ta minst 21 av 24 för att putta ner ÖSK från kvalplatsen.

Jag tror ÖSk tar tredjeplatsen. Bp ärför bra för att INTE ta 15 poäng. Norrköping tar aldrig 21 poäng av 24.

Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:38
Det är det jag menar! Vi ligger 2 poäng efter BP, och det är 24 poäng kvar att spela om! BP kommer att torska, frågan är bara när!
Om vi vinnner våra hemmamatcher som är : Åtvidaberg,Brommapojkarna,Qviding samt Assyriska, och tar fullpoäng borta mot exempelvis Ljungskile som är på väg nedåt i tabellen, samt Väsby! Ja då har vi goda/stora chanser att klara detta!

Hoppas Nedim ger en positiv injektion till laget nu=)
Örebro Kronblom
2006-08-29 15:33
ÖSK-Pwr//
hemmamatcherna är jag inte ett dugg orolig för där kommer man ta en hel del poäng,däremot möter man Ljungskile,väsby,Trelleborg och Norrköping på bortaplan;i nuläget känns det bara som att det är väsby man kommer slå borta!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-29 15:33
Ösk-Power// Tror chanserna är rätt så goda iaf om vi vinner våra hemmamatcher. Matchen mot BP kommer bli direkt avgörande törs jag påstå.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-29 15:31
Någon som har sett Yanus Ismail och kan berätta lite om han. Vilken positiion spelar han på, är han fysiskt/teknisk osv?
Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:22
Va tror ni om chanserna till direktplats till AS? Själv så tror/ känner jag på mig att grabbarna rycker upp sig och avslutar med en fin höst!
Örebro Yggdrasil
2006-08-29 15:16
Ämne: Var inne på na.se oc....
BP har kvar att möta.
Falkenberg hemma, Atvidaberg borta, Ljungskile hemma, ÖSK borta, Väsby borta, Norrköping hemma, Qviding borta och Trelleborg hemma.
Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:02
Var inne på na.se och läste debatten om ÖSK i allsvenskan eller ej, och det va förvånansvärt många som var pessimistiska, och trodde att detta skulle skita sig.

Det är väl 8 omgångar kvar? 24 poäng att spela oss med andra ord! Är det någon som vet vilka BP möter i dom kommande omgångarna? Då kan man spekulera lite om resultat osv
ÖSK2006
2006-08-29 14:43
bison/

Jodå. Mitt resonemang gäller dock för den serie ÖSK spelar i, och den tabellrad på 5-2-4 (17p) vi besitter var det länge sedan vi hade. I det fallet bryr jag mig inte om att ÖSK spelade i allsvenskan för 2 säsonger sedan och BORDE/SKA vinna bortamatcher mot Qviding/Umeå/Falkenberg.

Ditt (och andras) resonemang är ju dock helt korrekt i sak. Jag tycker att ÖSK är ett notoriskt dåligt bortalag. Dock inte vad gäller resultaten, utan själva spelet.

Bortamatcher jag sett live de senaste 4 säsongerna:

2005: Boden (b) 0-1 förlust. Dåligt spel, Boden var det bättre laget.

2003: Djurgården (b) 0-3 (eller blev det 0-2?)förlust. Dåligt spel sett över hela matchen. Djurgården det klart bättre laget i andra halvlek.

2003: Sundsvall (b) 1-0 vinst. Spelmässigt var Sundsvall det klart bätre laget och borde vunnit matchen med sisådär 3-1.

Och tidigare är har jag sett ÖSK spela bortmatcher i Degerfors (x2), Norröping, AIK, Djurgården, Landskrona.

Den enda bortamatchen ÖSk spelmässigt varit det bättre laget i dessa matcher var borta mot Landskrona 1994. Borta mot AIK 2001 gjorde man också en klart godkänd match.

Slutsats: vad jag vill säga med detta är att ÖSK är det sämre laget spelmässigt i de flesta bortamatcherna (läs i Allsvenskan), men i gengäld är man det bättre spelmässigt på hemmaplan (även i Allsvenskan).

Däremot INTE sagt att man INTE får vara besviken när man torskar borta mot Qviding/Umeå. Men att förlora borta mot Falkenberg kan väl inte komma som en chock för någon som följt ÖSK de senaste 10 säongerna???
Örebro Kerberos
2006-08-29 14:35
Försöker se ljus i mörkret.

Hitills har BP spelat de flesta matcher efter oss i omgången. Om det ska anses som positivt vänder det nu och vi spelar inte en enda match före BP, några matcher faller in på samma dag vilket gör att även om vi bara ska fokusera på oss själva så finns det en möjlighet att se hur BP spelat och antingen spela med ett mer lugn eller mer press.
Örebro houston
2006-08-29 13:51
Är han helt klar Halil? Tänkte på alla papper och så,kan han spela mot Åtvid?
Örebro bison
2006-08-29 13:45
När man dessutom pratar om mediokra på bortaplan så tycker jag man måste skilja på två saker.
1. Ja ÖSK tillhör seriens bästa bortalag, man kan alltså inte säga att vi är ett dåligt bortalag.
2. Däremot blir man ju uppriktigt sagt förbannad när vi förlorar mot lag som Qviding, Umeå och FFF, och till råga på allt storstryk mot Qviding och stortorsk mot FFF.
Örebro bison
2006-08-29 13:41
Jag håller med ÖSK2006. Visserligen blir man frustrerad när vi inte gör något mål efter så många skott på mål som mot FFF. Däremot tycker jag att vi kanske borde titta på defensiven. Trelleborg glider ifrån i topppen och de har väl gjort 3 mål på hela säsongen. Men de släpper ju inte in några mål alls!
Örebro joth
2006-08-29 13:41
ÖSK2006//Sluta nu... säg inte så där... då har vi ju inget att gnälla på! ;-)
ÖSK2006
2006-08-29 13:29
Lite lustigt är det ju ändå. Vadå? Jo:

De senaste dagarna har det klagats på två saker vad gäller ÖSK.
1) Mediokra på bortaplan.
2) Har inga målskyttar förutom SebH.

Svar 1): ÖSK är det tredje bästa bortalaget i serien.

Svar 2): ÖSK har gjort flest antal mål av alla lag i serien.
Örebro Kronblom
2006-08-29 13:21
Halilovic var tydligen väldigt bra mot AIK,var inte själv på plats men har en bekant(örebroare som numera bor i Sthlm)och han tyckte Halilovic var bra med bollen och spelade även med ett defensivt ansvar.Och AIK ställde ju upp med ett bra lag,får se hur bra han klarar sig mot Åtvid!
Örebro Kerberos
2006-08-29 13:19
Mullet // oj, nej, jag tog det inte som att du klagade, jag försökte väl bara vara en carebear :)

För mig handlar 3dje platsen mer om total förnekelse så man överlever dagen ^^
Örebro Mullet
2006-08-29 13:05
Kerberos m.fl.//
Asså, jag klagar inte, jag trodde bara att det skulle vara många bekymrade inlägg här idag, nu när vi halkat ner på kvalplats.

Conrad / Det låter bra att det blev ännu bättre i andra.

Det är ändå svårt att se hur Walker ska utnyttja de goda prestationerna i utvecklingsmatcherna. Att sätta någon av dem på bänken i nästa Superettamatch lär ju knappast höja lagets form. Samtidigt har jag svårt att se hur t.ex. Reed skulle kunna ta en plats i startelvan. Det känns som vi har en grym bredd i laget, men ingen stabil spets.
Örebro joth
2006-08-29 12:59
MAD FOR IT!//Tack för det...
Annons: