/fotboll/osk/forum/8924.aspx/fotboll/osk/forum/8924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K.Carlos
2006-08-28 21:57
E-A//

Mikael Lustig skulle vara en kalasvärvning.
Örebro Per Persson
E-A//

Exakt, men då räckte det visst med en hund för att få bort Göteborgarna. Här räcker inte ens tungt beväpnad kravallpolis.
Örebro Joerny - o inget annat
KLart dom inte kan skicka hammarby ur allsvenskan. Dom är ju från den kungliga hufvudstaden
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:55
E-A//

Glenn klarar inte långa bussresor och match samma dag. Tänk på att han är ny i ÖSK och inte van att göra så. Får han träna på bussåkandet något år blir han en ännu större förstärkning.
Örebro E-A
Saywee//
matchen mot Degen hade vi garanterat inte kunnat spela om vi inte hade haft konstgräs, det är likadant för många lag i AS trots att de säkert har anställda att sköta om gräsmattan!

Mr. Milton//
det är problem för alla just nu.. kopiera inlägget innan du postar det..

Joerny - o inget annat//
jag hoppas på en ny högerback som skulle gå direkt in i laget!

PP// verkar ungefär lika smart som när ÖSK var på väg att slå ut Blåvitt för länge sen och speakern uppmanade publiken att lugna ner sig annars skulle man bli tvungen att avsluta matchen.. (och kanske spela om den..?) rutinerat!
Ämne: Kenneth.//
alla är ....
Glen kanske bara var fyllesjuk, det brukar gå över rätt snabbt;) Håller med om att det verkar lite mistänksamt att tillfriskna så snabbt. Men man kanske inte ska dra för stora växlar av det
Örebro Mittåt
2006-08-28 21:54
Skulle man inte kunna kicka ut Hammarby ur Allsvenskan. Som en extra bonus till deras supportrar, så att säga.
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:52
Mr.Milton//

Det händer hela tiden, det är nog Lagrells fel.
AIK Saywee
2006-08-28 21:51
Mr. Milton//
Ja, mycket försvinner, men det är bara att ligga i ...
Örebro Mr. Milton
Inläggen gick ut på att de inblandade i derbyskandalen bör få ordentligt kännbara straff. Sen kan vi som konsumenter börja fundera på om vi skall stödja de företag som väljer att lägga sina pengar i dessa klubbar.

När kommer föresten domen i IFK Fuskeborg affären? Kanske ska sluta handla på ICA också :)

Ska bli spännade att se hur Lagrell & Co agerar. Har tyvärr mina aningar.
Örebro Per Persson
Smart speaker på Söderstadion. Efter ca. 10 min. i andra halvlek ropar han ut att händer det något mer så kommer matchen att avbrytas.

Kanske vore ett ställe för Sogen att befinna sig på....
Örebro Mr. Milton
2006-08-28 21:49
Nu skiter jag i den här jävla sidan.

Detta blir det tredje inlägget jag skriver. De tidigare två har bara försvunnit och plötsligt är jag urloggad.
Örebro E-A
2006-08-28 21:48
Kenneth.//
alla är vi ju olika och har olika åsikter som tur är, tråkigt vore det annars!

är det nån som kan svara mig på hur det kan komma sig att Holgersson var frisk nog att spela idag men inte igår? han var ju inte ens med på bänken i matchen mot FFF. det är något som inte stämmer med det hela det är jag helt säker på!
2006-08-28 21:47
Hoppas att det är någon mer spelare på ingång. Walker's uttalande att inga dörrar är stängda låter lite lovande. Nu när vi är så nära allsvenskan får vi inte chansa. jag menar, värva på om chansen finns;) Skador och avstängningar är nästan i praktiken omöjliga att undgå. Det gäller att ha en bred trupp med många spelare som kan gå inn o avgöra matcher sätt över en hel sässong.
Hoppas på Super-Jon i ÖSK igen, kanske inte så troligt eftersom det väl gått ganska skapligt i reims. Men hoppas får man väl göra?
Örebro Leksands IF
2006-08-28 21:45
Läste detta i någon tidning förra året.
Vet ni att vissa av storklubbarna ute i Europa,ja jag tror det mest handlade om klubbar i Italien och Spanien,har funderat på konstgräs eller åtminstonde grassmaster?
Låter det konstigt?Jo men det är nämligen så att gräset får bytas ut eller "lagas" väldigt ofta i dom största jättearenorna för gräset där växer inte tillräkligt fort och bra.
Varför då? Jo solen kommer inte åt som den ska för dessa jätteläktare!
Då spelar det ingen roll hur mycket man druttar på vatten...det blir visset o dött ändå!
Varmt som fn men inget "riktigt" solljus..Nu är inte jag någon trädgårdsmästare men nog behövs solen för att gräs ska växa ordentligt?

Det blir dyrt i längden även för dessa klubbar så dom tittar så smått på andra olika alternativ.

Nu tror jag aldrig i hela världen att dessa storklubbar skulle vilja ha konstgräs men ändå...

Ett litet svar på FIFAs intresse för konstgräset kanske?
Ja är inte örebro,eller var, ett av fyra pilotprojekt hos FIFA?
AIK Saywee
2006-08-28 21:43
E-A//
Kul för FCK som skrivet, men inte för klubbarna norr om Polcirkeln. Vi måste kanske inse att vi bor ganska nära Nordpolen.

Snart börjar höstplöjandet i den svenska lervällingen.
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:42
Det går ju alltid att hitta fördelar och nackdelar o även undanflykter men jag är oavkortat och generellt motståndare till plasten och hyllar det gröna växande gräset som doftar.

Som en extra träningsmatta är ok men där går gränsen för min åsikt iaf...
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:39
E-A//

Dessutom snöar det inte lika mycket i Köpenhamn som i Örebro.
Örebro E-A
2006-08-28 21:39
Ämne: Kenneth//

Om jag ....
Prinsen.mc//
grassmaster..
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:38
Kubanen//

De försöker storma planen, skjuter raketer och slåss internt. Matchen är avbruten och kan troligen inte spelas klart. 3-0 står det till DIF.
Örebro Prinsen.mc
2006-08-28 21:38
Kenneth//

Om jag inte har helt fel för mej så har man på på Idrottsparken i Köpenhamn isytt plastgräs i straffområdet m.m. för att minska slitaget på det naturliga gräset.
Örebro E-A
2006-08-28 21:36
PP//
exakt! de har ju en jävla fördel av taket också! om ÖSK kunde lösa de på det sättet samt ha ensamrätt på planen är jag absolut FÖR att de ska riva bort plasten.. men det är nog mer än dröm än en realistisk tanke..
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:34
Mittåt//

Helt sjukt, nu borde Hammarby få spela minst 3 hemmamatcher utan publik.
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
Det var ju skit att GIF/IFK/BoIS och BP skulle vinna, även om jag vann 700:- på oddset på grund av det :)
Örebro kubanen_90
Ämne: Hammarbyfansen skämm....
Vad har hänt?
Örebro E-A
2006-08-28 21:33
Kenneth.//
och du menar alltså på fullaste allvar att ÖSK, som försöker så gott det går att dra ner på utgifterna, ska ha personal heltidsanställda för att sköta om gräset? rinns lite smartare saker att lägga pengarna på tycker jag. dessutom skulle det inte räcka ändå med tanke på att det är flera lag som tränar/spelar match på BA varje dag..

det är jättekul för FCK att de kan göra så men det är lite olika förutsättningar klubbarna imellan.. använder sig FCK av grassmaster eller?
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:29
Kenneth//

Idrottsparken i Köpenhamn har ju tak att ta till när vädret är dåligt. Hur många kommuner/klubbar i Sverige tror du skulle ha råd med en sån Arena och så många anställda ???. Örebro har det inte.
Örebro Mittåt
2006-08-28 21:29
Hammarbyfansen skämmer ut sig fullständigt. Kan de inte ta en förlust.
Örebro Nikki Sixx
2006-08-28 21:25
Halilovic gjorde en helt okej premiär i klubben. Som Conrad skrev så var han snabb och sprang och jobbade på allt. Det bör väl tilläggas att det syntes ganska väl att han var ny i klubben och att han ej var samspelt med laget i övrigt. Men han kommer säkerligen att bli jobbig att möta för försvaren i S-E.
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:25
E-A//
Det går alldeles utmärkt att hålla speldugliga planer med riktig skötsel. Kombinera det med en ändring av säsongen och det skulle funka alldeles utmärkt.

Se på Idrottsparken i Köpenhamn som har en av de finaste gräsmattor som finns att skåda på dessa breddgrader. Tack vare eller på grund av heltidsanställd personal som håller den spelduglig och i kanonskick...
Annons: