/fotboll/osk/forum/8917.aspx/fotboll/osk/forum/8917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rock_strongo
2006-09-02 13:42
verkar som det inte är särskilt bra stämning i Ljungskile.
Örebro Sogen
2006-09-02 13:40
Joth: Tur var något som BoIS hade på Behrn Arena.

NÄ Vi kom inte till nånting mot Bois, vi var inte äns nära att göra mål, dem gjorde det åt oss. Vi var verkligen under isen den matchen så tur var det inte att bois vann mot oss..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-02 13:40
Sogen//

Du kan ju testa söka lite efter deras namn här på forumet... Om du är medlem kan du också se en träningsvideo på officiella!
Örebro Sogen
2006-09-02 13:34
Nån som sett nyförvärven å kan komma med en liten rapport, jag tvivlar på att de ska vara exakt så bra som walker snackar om då man hört det snacket om varenda nyförvärv...

LÄSVÄRD KRÖNIKA I NA http://www.na.se/sporten/kronika.asp?intShowId=400 mår dock väldigt dåligt av att läsa den å inse att det faktiskt e så illa...

2006-09-02 13:25
joth//

Om Mirza tränar snabbheten till nästa säsong är han ett utmärkt alternativ både som forward och innermittfältare...
Örebro joth
2006-09-02 13:04
När det gäller Mirza så tror jag det här året har varit mycket nyttigt för honom, och faktiskt ser jag framemot att ha honom på innermittfältet. Med Över 100 tävlingsmatcher i ÖSK-tröjan har han nu den rutinen det krävs för att spela på den positionen. Noterbart som sagt, 23 år och 100 matcher.
Örebro joth
2006-09-02 13:02
Aspen//Du bortsåg från min teori om varför det har ggått lite sämre under mitten av säsongen och du kommeterade inte heller min åsikt om spelschemat framöver, dvs att de övriga lagen nu inte har råd att backa hem mot ÖSK vilket leder till att ÖSK kommer att ha det mycket lättare.

DaaL//Precis, vi har spelmässigt varit överlägsna och jag vill påstå att i de flesta matcherna där vi har förlorat har vi haft just "otur". Sen kanske vi hade lite flyt i tex Degerfors. Nu känns det som att vi har haft mer otur än tur, vilket borde leda till tur i det avslutande nu matcherna. Om man nu över huvudtaget ska diskutera tur eller otur.
2006-09-02 12:50
DaSa//

Grejen är ju den att vi fortfarande spelar ut de flesta lagen fast vi har bara inte fått in bolljäveln under de senaste matcherna!

Jag vill se lite mer variation i spelet och det tror jag vi får se om Nedim startar med Seb då det sägs att Nedim är snabb och av det man såg på träningsvideon så är han villig att springa i luckor...

Det ger Larsen fler alternativ, i de senaste matcherna jag har sett har han oftast bara lagt bollen till kanterna då varken Seb eller Mirza tar löpningar i djupet!
Örebro Aspen
2006-09-02 12:48
DaSa//Laget ser bra ut. Så har vi kämpen Mirza på bänken beredd att hoppa in när någon blir trött.
VÄND TRENDEn !!!
Örebro DaSa
2006-09-02 12:42
Jag har en liten teori om varför det gått så dåligt på siståne. Anledningen är att vi istället för att spela ut lagen som vi gjorde första 9 omgångarna så har vi börjat matcherna med en mer defensiv uppställning (Riddez istället för Näfver på vänsterkanten). Varför kunde vi inte fortsätta spela Riddez-Näfver på vänsterkanten det fungerade ju kanon tidigare. Glenn kan ta en av mittbacksplatserna gärna tillsammans med Thompa då han har den rutin som behövs nu på slutet.

Angående forwards diskussionen så kan jag inte tro att ni menar allvar när ni skriver att Mirza skall få chansen före Nedim. Mirza har fått över 20 chanser och lyckas göra två mål, vad talar för att han skall lyckas på måndag?!

Tror på följande startelva:
-------------------Weggen------------------
-FrSa--------Thompa------Glenn----Riddez---
-Anttonen-----Nobbe------Larsen---Näfver---
--------------Nedim---Sebbe----------------
Örebro Aspen
2006-09-02 12:19
P.S 24 poäng kvar att spela om. Vi bör ta 20 av dom och alla av BP och Peking.
Örebro Aspen
2006-09-02 12:10
joth/Högmod går före fall. Vi har gjort många mål. Men på slutet (efter sommaren) har vi vunnit för lite (se Wirström och tabellen) och det beror på att vi inte gjort tillräckligt med mål. Motståndarna ha lyckats hålla tätt. Speciellt på slutet, av de senaste 4 matcherna har vi gjort mål i 1. Det är en trend ÖSK måste vända om det till allsvenskan ska bära.

Vi kan nu inte prata om de målen vi gjorde i början av serien. Vi (tror faktiskt Walker har gjort det) måste inse att vi skjunker mot en fjärde plats om inte trenden vänds.
Jag hoppas att Nedim är mannen att vända trenden. Att börja med Nedim på bänken tror jag inte vänder någon trend. Mirza är absolut en ambitiös spelare med stort ÖSK hjärta men alla som går på matcherna se att han har mer att lära innan han blir en forward som en allsvensk kandidat behöver. Hoppas Nedim kan lära ut en del.

Tur och otur syns har ingen kolumn i tabellen. I längden förtjänar man tur och otur.
Vi syns på Berhn Arena på måndag. Forza ÖSK
Örebro joth
2006-09-02 11:45
Kan ju även tillägga att Sundsvall hade mer tur än de flesta då två ÖSK mål blev bortdömda... helt oförklarligt efter att ha sett dem på medlemssidorna på officiella.

Ni är väl medvetna om att vi efter 22:a omgången i år har gjort lika många mål som vi gjorde totalt sett förra året.... senast vi gjorde mer än 40 mål var 2001 då vi slutade på 48 mål. Nu kan man ju iofs räkna ut målsnittet efter som det är mindre matcher i Allsvenskan men det orkar jag inte... :-)
Örebro joth
2006-09-02 11:24
Jag säger det igen. ÖSK har inte haft problem med motståndarna i år. Vi har i princip varit överlägsna i varje match. Vi ligger i toppen när det gäller avslut i Superettan. Vi har endast haft problem med lag som har försökt att spela 0-0 med ett betongförsvar, trotts detta kommer vi till 20 avslut/match.
Tiden då lagen försöker spela 0-0 är förbi, de flesta lagen måste vinna sina matcher, dvs de kan inte spela defensivt. ÖSK är då vinnarna. För som sagt vårt spel har det inte alls varit fel på.

Walker har faktiskt lyckats fått in ett bra spel i truppen kryddat med mycket bra värvningar av fotbollsutskottet.

Så som sagt, spelschemat kunde inte ha varit bättre. Jag är helt säker på att vi gör minst tre mål mot ÅFF. Vi har en rutinerad trupp som klarar av pressen, de kommer inte att vika sig, det kommer inte att låsa sig för dem, de vet att det är det bästa laget spelmässigt i Superettan!

Vi såg alla att TFF hade stora problem med ÖSK på Behrn Arena. I dagens NA krönika så snackas det om tur, tur är något som tex TFF hade på Behrn Arena. Tur var något som BoIS hade på Behrn Arena.

Sen skyller jag gärna på underlaget mot Qviding, då vårat spel inte bygger på dåliga planer. Men hellre någon förlust på en dålig plan än dåligt spel med långbollar på Behrn Arena.

Jag är nästa helt säker på att vi till och med vinner Superettan!
AIK Saywee
2006-09-02 11:16
Aspen//
ÖSK har väl gjort en hel del mål också, eller?

Men fler önskas alltid :-)
Örebro Aspen
2006-09-02 11:11
Förra året pratade Walker mycket hur många skott vi avlossat, i år pratar Walker hur många chanser vi haft.
Nu är det dax att börja fokusera på att prata mål. Det är ju bara det som räknas.
AIK Saywee
2006-09-02 11:05
Nu är det dags att även spelare 12 tar tag i formen och jobbar stenhårt! Kommer att behövas.

Har bara varit några botten-napp i år. T.ex Torpavallen.

Forza Svartvitt och Kubanerna!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-09-02 10:08
Wirström har helt rätt...jag får lite granna känslan av att Åtvid-matchen är det ultimata hängmatchen. Förlorar vi den samtidigt som BP och Norrköping tar tre strutar sprider sig nog grillerna i spelarnas huvuden så pass mycket att det är kört.
Örebro LP
2006-09-02 09:33
Är det någon träning idag eller i morgon?
Skulle vara kul att se Nedim
Örebro Mittåt
2006-09-02 09:05
Som Aspen redan konstaterat så blev Nedim Halilovic spelklar för ÖSK igår. Det andra nyförvärvet, Yunus Ismail spelade sin sista match för IK Franke igår (förlust 0-2 mot IKF Kumla) beräknas vara spelklar på onsdag. Han gör sin första träning med truppen på tisdag.

BK Foward möter serietrean Vasalund/Essinge på Trängen i eftermiddag. Peter Olsson och Mattias Norgren är med från start och spelar vänsterbräddare (Peter) och vänsterinnermittfältare (Mattias). Niklas Klingberg däremot får bara en plats på bänken.
Örebro Aspen
2006-09-02 08:37
Lasse i skottgluggen i dagens NA.

Går vi inte upp i år är detta säkert sista året för den gammla stommen i truppen. Går vi upp kommer säkert Nordback m fl att vilja satsa ett par år till i ÖSK.
Ge järnet nu grabbar !!!
Nedim blev helt klar igår. Blir besviken om han inte tar en plats från start i anfallet. Tror laget behöver en injektion och då måste Walker visa att han tror på Nedim. Då måste Nedim ta Mirzas plats i anfallet annars blir det gammla vanliga lunken.
Örebro kubanen_90
2006-09-01 23:37
Ämne: En liten fundering, ....
Gissar att du kommer vara i Thailand. Var där i vintras de ligger sex timmar före.
Örebro Mittåt
2006-09-01 23:24
För övrigt var det extra roligt att det blev Fedja som fick avgöra idag. I förra omgången blev han ju något av en syndabock så han skvarvade in en boll som han skulle ha låtit bli.

Idag fick han revansch med ett mål och en assist, vilket också Sandro fick. Fedjas mål var som Heja Rövitt skrev väldigt snyggt. Kanonskott högt uppe i ena hörnet.
Örebro Mittåt
2006-09-01 23:16
Heja Rövitt// Enögd som jag är, så är det alltid svårt att utvärdera det andra lagets insatser. Men jag tycker att det stämde rätt bra. Ni var det klart starkaste laget i första halvlek med alla hörnor etc. Ni började dessutom starkare i den andra fram till ledningsmålet. När ni sedan fick en man utvisad, så svängde det över till att bli en jämn match med chanser åt båda håll. Era anfallare och ytterbräddare sköt dock väldigt dåligt.

Jag föstår inte att ni inte bytte ut Ottosson när Andersén blev utvisad. Han var alldeles för trög idag och med en man mindre fick han nästan inget att jobba med. Varför spelade inte Toivonen?
2006-09-01 23:11
Skåne ÖSKare //

Skåne hör väl inte till andra sidan jordklotet? ;-) Hehe, vart nånstans är det du ska?

ÖSK-live brukar ju köras vid hemmamatcherna, annars har du ju NA och eventuellt sr.se
Örebro Skåne ÖSKare
2006-09-01 23:00
En liten fundering, matchen mot Åtvid, kommer det bli nån ÖSK live då?
Jag är själv på andra sidan klotet och matchen kommer gå kl. 01-03 på natten så är det lönt att va vaken o följa via nätet????
Degerfors Heja Rövitt
2006-09-01 22:55
Mittåt// Annars då tycker du min matchrapport var lik det du såg????
Örebro Mittåt
2006-09-01 22:52
Heja Rövitt// Lagets ordinarie vänsterback är Pontus Brunzell, men han kunde inte vara med idag på grund av någon skavank. Han är i paritet med vår högerback. Och på den sidan kom ni inte fram.

Philip, som spelade där idag, är inte ordinariei laget än utan inhoppare. Men han kan dock normalt betydligt bättre. Ni hade en alltför bra högersida idag.
Degerfors Heja Rövitt
2006-09-01 22:48
Sen måste det sägas att domarna i div 3 är fullständiga katastrofer och förstör ofta matcherna. Jag såg ÖSK U - Köping och pajas domaren Nenad Pavlovic dömde två ytterst tveksama straffar och missade två straffar för ÖSK som var mycket klarare, nu vann dock ÖSK den matchen ändå.
Men domarna iår i div 3 är jävligt dåliga och förstör ofta matcherna för bägge lag med deras ojämnhet.
Degerfors Heja Rövitt
2006-09-01 22:45
Mackan// Lovén har jag sett 4 matcher iår och han uppträder stabilt, men han vill lite för ofta slå den långa bollen tidigt istället för att lugna ner spelet men det är ganska enkelt att öva bort och lära han.

Sen tycker jag Lumbana-Kapasa är intressant i första halvlek kom han ner lite för långt i planen och hämtade boll så han inte kunde utnyttja sin snabbhet men den killen tror jag kan bli bra med rätt träning.
Vänsterbacken idag vem det nu var hoppas jag inte var hans ordinarie plats för han var rent ut sagt dålig.

Målvakten var stabil i luften och skapad lugn på inlägg och långlyft.
Annons: