/fotboll/osk/forum/8916.aspx/fotboll/osk/forum/8916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2006-09-03 00:23
En sak till innan kudden kallar: Ha inte allt för stort hopp till de nya spelarna.Det tar sin tid att hitta in i laget. Förhoppningsvis kan det elda på vissa spelare som tar sin plats som given.
Örebro Aspen
2006-09-03 00:20
Många som druckit för mycket !!

Skål och god natt
Örebro pemo
2006-09-03 00:20
Dessutom tror jag att vi skulle tjäna mer på att SEB fick delta i spelet. När han gör mål får han alltid bra betyg men de matcher han han gått mållös ifrån har betyget varit 1.
Äsch kvällen är sen. Jag skiter i vem som spelar var, bara vi vinner resten av matcherna. Vill fira den allsvenska platsen hemma mot Qviding. Då skall allt var klart.
Örebro rirobban
2006-09-03 00:19
Ämne: rirobban//

menar....
Ja det kanske är han jag menar...

Vad du fortsätter att märka ord:-) Precis som du jämnt gjorde i skolan förr;)
Örebro pemo
2006-09-03 00:17
Rirobban// jo jag gillar Näfer på kanten, men de få gånger han får vara lite mer offensiv så blir det farligt direkt. Han har fixat en straff i våras och skulle även haft straff mot Labois, så visst händer det något när han är i anfallet. Vi behöver speed där uppe och inte bara två fyrtorn.
Örebro rirobban
2006-09-03 00:17
Ämne: Ämne: pemo// ....
Då är det Mirza som skall flyttas ned... Henriksson vet nämligen exakt vart målet står vilket man kan undra ifall de andra vet!
Rock_strongo
2006-09-03 00:14
rirobban//

menar du inte wirström;)
Örebro pemo
2006-09-03 00:13
Ämne: pemo//

Svaret til....
Ja det vill jag. Det larsen gjorde, gjorde han i våras. Det syns att ett års uppehåll har sänkt farten på benen. Fast det skulle var kul att se honom som libero, typ en gammadags Beckenbauer.
Visst har SEB gjort flest mål, men att spela med två så lika spelare som SEB och Mirza på topp är inte bra. Oavsett hur bra eller inte bra vissa är så skall ett lag av ÖSK:s kaliber inte få stryk av Umeå och Qviding. För att inte tala om Trelleborg. Det var den sämsta matchen jag sett i år. Om TFF går upp....ja, då blir det synd om publiken i AS. Är det någon som vet vad som hände med Glenn mot FFF och hur skadad är Haginge?
Örebro rirobban
2006-09-03 00:10
Ämne: Sorry grabbar ( och ....
Nej tack till Näfver/Jelecák på topp... du verkade gilla uppställningen som ÖSK gick bra med, varför inte Näfver på sin orinarie plats då? Och varför ska man flytta ned en skyttekung till mittfältet? Visst ska Näfver spela, men som vänster yttermittfältare då. Vi ska inte göra för stora förändringar då det är en hemmamatch som väntar... och hemma/borta är som dag och natt. ÖSK har försvarat sig bäst med Haginge i mittlåset, tyvärr kan han ju inte bara med nästa match. Men jag tror vi fixar detta.

PS: Krönikan av Wikström imorse var knappast läsvärd... annars är han den bästa journalisten kvar där. Om man räknar bort de första 9 matcherna! Ja men om man vänder det och räknar bort de 9 senaste så ser det klart ljusare ut:) Dessutom hade de andra lagen formsvackan i början, vi nu. Kanske får de andra lagen det nu till slutet igen.... då rycker vi. Utmärkt att vi har allt i egna händer nu..;)
Rock_strongo
2006-09-03 00:09
om Larsen inte börjar spela bättre vill jag se mirza på hans plats.men det kan inte vara lätt att peta superettans bästa spelare.trodde att han var på gång igen.han var ganska bra mot degerfors iaf första halvleken men sen var han tydligen usel mot falkenberg.Ösk vinner iaf med 4-0 på måndag och det är runt 5300 läktarna.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-03 00:03
pemo//

Svaret till varför det har gått lite sämre nu ett tag är inte så enkelt!

Har jag förstått dig rätt nu? Du vill flytta ner våran bästa målskytt till mittfältet, peta våran tredje bästa målskytt och spela med två forwards som har skapat mycket chanser men gjort 3 mål tillsammans?
Örebro pemo
2006-09-02 23:58
Sorry grabbar ( och girls )Höstens kassa resultat stavas Larsen. Han har inte varit bra och skulle naturligtvis ha plockats bort från ett flertal matcher. Tyvärr litar man allt för ofta på bra namn. Se bara på Zlatan i kväll. Vad gjorde han? Hur trist det än låter så spelade ÖSK bäst med Tompa och Frippe i mittlåset och Joel som back. Jag är inte helt impad av Glenn ännu, men hans tid kommer. Hoppas att nya bosniern verkligen är en man för eliten. JP har inte visat något och Jeffs kan möjligen vara inhoppare. Men, som jag skrivit tidigare, vi har allt i egna händer. Är man inte rädd om benen utan klipper till direkt så skall vi klara detta på egen hand. Nu var Larsen något på gång mot degen, men jag vill helre se SEB där och Näfer på topp bredvid Mirza. Vinner vi inte resterande matcher har vi inget i allsvenskan att göra.
2006-09-02 22:50
Jimpa_90//

Jag har laddat ända sedan derbyt, och ännu mer sedan fiaskot i Falkenberg!
Örebro Jimpa_90
2006-09-02 22:46
Dags att tagga till inför matchen på måndag!
2006-09-02 22:28
Man kan ju inte påstå att Sverige imponerade iaf... Vad har hänt med Zlatan? Såg bara andra halvlek och då gjorde han inte många rätt, in med Seb eller superjon som forwards! ;-)
Örebro Per Persson
2006-09-02 22:18
Kanon att Sverige vann. Synd bara att det var Källström som gjorde målet. Jag har inte glömt det han gjorde på Vallen för några år sedan.
Örebro Per Persson
2006-09-02 22:16
Ricia//

Vi tackar för ditt stöd, vi behöver så mycket vi kan få nu ;). ÖSK är ju kända för att vara mycket bra på hösten och nu är vi ju inne i September.
Örebro ÖSKare i exil
2006-09-02 22:12
Om kravaller är förbjudna kan inte de som stormar arenan bötfällas? På så sätt straffas de som begår brottet, dessutom borde väl klubben också bötfällas då man brist i säkerheten. Men det skulle öppna för att klubbarna identifierar brottslingarna som får känna på smällen.

Sen minns jag hur underbart det var att springa över planen efter match, få autograferna av spelarna och vara i närheten av ens hjältar på fotbolls planen. Det är ju borta nu och förståndigt men så synd att den glädjen var tvungen att försvinna.
Örebro Per Persson
2006-09-02 22:11
Nu har 68 % röstat på att Seb skall starta med Nedime. Hoppas Walker läser det ;)
AIK Saywee
2006-09-02 21:06
Härligt Källström, 1-0, det är fotboll det!!

Mina fyra tripplar och det raka fyrlingen närmar sig utdelning ...

Återigen, var det fotbollshuliganer, eller grusgropshuliganer eller någon annan slags huliganer som slogs i en grusgrop?
Örebro Marquis de Sade
2006-09-02 21:05
Ämne: Jag har ett förslag,....
...växjö, småland vore kanske lämpligare?
AIK Saywee
2006-09-02 20:57
Jag har ett förslag, kan man inte skicka upp dessa "hyperaktiva" människor till bergskedjan i Norrland och låta dem hoppa så att Sverige blir lite plattare och större ...?
AIK Saywee
2006-09-02 20:52
Dags att avgå Lagrell//
Verkligen dags ang. ditt nick ...

Vad är egentligen huliganer? Hur vet man att det var huliganer?

Dessa "idioter" som slåss i en grusgrop är inga fotbollssupportrar!

Men bättre att de strular i en grusrop än på arenorna, där de drabbar oskyldiga!!!!!!

2006-09-02 20:40
Inte heller utanför arenorna...

Vilket pack! Att de inte lär sig...
AIK Saywee
2006-09-02 20:34
Marquis de Sade//
Du har minnet i behåll, visst var det så ...
... men nu laborerar Lars-Åke med poäng och nedflyttningar hit och dit lite godtyckligt!

.... men, våld hör inte hemma på arenorna!
AIK Saywee
2006-09-02 20:29
Upplevde själv en av de största fotbollsskandalerna under början av 70-talet.

IFK Göteborg-supportrar (?) stormade Eyravallen och försökte rycka upp målställningen. Poliser till häst och poliser med hundar och en dj**la röra. Avbrott i match. Vilken skandal. Jag var faktiskt en aning rädd, det värsta jag har upplevt i fotbollssammanhang hittills!

Vad blev straffet, troligtvis inget!

Men synden straffar sig själv, IFK åkte ur!

Tusen tack Janne Mossberg, jag bara väntar på att staty´n skall avtäckas .....
Örebro Marquis de Sade
2006-09-02 19:39
Poängavdrag som bestraffning, borde väl egentligen bara kunna utdelas när klubben har felat...tex skattebedrageri, mutor mm.

Läktarvåldet idag är marginaliserat mot hur det var för 10-15 år sedan...ett tips - kolla upp hur det var i sthlms derbyn på 80-90 talet.
Att man sedan gör upp i en grusgrop, dagen före match - 6 mil från arenan, för väl tankarna mer till "det stora slagsmålet på tegelbacken".
2006-09-02 19:19
Saywee//

Har ingen koll på den engelska modellen, har bara hört något om att det bara är medlemmar som kan köpa biljetter...

Om det stämmer om att man måste sitta av tiden på polisstationen så är det ett oerhört hårt straff men det har de med största sannolikhet förtjänat!
2006-09-02 19:17
erikf//

Det är knappast FA som sätter priserna på biljetterna!? Klubbarna i England har en mycket högre omsättning än klubbarna i Sverige och måste få in mer pengar från inträden...
AIK Saywee
2006-09-02 18:52
Dags att avgå Lagrell//
Vet inte, men den engelska modellen som jag beskrev, verkar ju tydlig, om jag har fattat den rätt...?
Annons: