/fotboll/osk/forum/8914.aspx/fotboll/osk/forum/8914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-09-02 20:34
Marquis de Sade//
Du har minnet i behåll, visst var det så ...
... men nu laborerar Lars-Åke med poäng och nedflyttningar hit och dit lite godtyckligt!

.... men, våld hör inte hemma på arenorna!
AIK Saywee
2006-09-02 20:29
Upplevde själv en av de största fotbollsskandalerna under början av 70-talet.

IFK Göteborg-supportrar (?) stormade Eyravallen och försökte rycka upp målställningen. Poliser till häst och poliser med hundar och en dj**la röra. Avbrott i match. Vilken skandal. Jag var faktiskt en aning rädd, det värsta jag har upplevt i fotbollssammanhang hittills!

Vad blev straffet, troligtvis inget!

Men synden straffar sig själv, IFK åkte ur!

Tusen tack Janne Mossberg, jag bara väntar på att staty´n skall avtäckas .....
Örebro Marquis de Sade
2006-09-02 19:39
Poängavdrag som bestraffning, borde väl egentligen bara kunna utdelas när klubben har felat...tex skattebedrageri, mutor mm.

Läktarvåldet idag är marginaliserat mot hur det var för 10-15 år sedan...ett tips - kolla upp hur det var i sthlms derbyn på 80-90 talet.
Att man sedan gör upp i en grusgrop, dagen före match - 6 mil från arenan, för väl tankarna mer till "det stora slagsmålet på tegelbacken".
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-02 19:19
Saywee//

Har ingen koll på den engelska modellen, har bara hört något om att det bara är medlemmar som kan köpa biljetter...

Om det stämmer om att man måste sitta av tiden på polisstationen så är det ett oerhört hårt straff men det har de med största sannolikhet förtjänat!
2006-09-02 19:17
erikf//

Det är knappast FA som sätter priserna på biljetterna!? Klubbarna i England har en mycket högre omsättning än klubbarna i Sverige och måste få in mer pengar från inträden...
AIK Saywee
2006-09-02 18:52
Dags att avgå Lagrell//
Vet inte, men den engelska modellen som jag beskrev, verkar ju tydlig, om jag har fattat den rätt...?
Örebro erikf
2006-09-02 18:51
K8, menar bara att utvecklingen gått åt det absolut sämre hållet, stämningen idag går inte att jämföra med för kanske 10 år sedan. Engelsmännen kan betydligt bättre än vad som presteras på läktarna idag. Men de som verkligen brinner för klubbarna är utbytta av det engelska förbundet mot de som har pengar istället.
AIK Saywee
2006-09-02 18:51
Nu är det framtiden och publikgissningstävlingen som gäller denna kommande underbara måndagskväll på Behrn Arena när NeHa kanske kliver in på det gröna underlaget!

Jag gissar 5131 ....?
2006-09-02 18:50
Hur fungerar avstängningarna i Sverige? Vad är det som stoppar dem från att ta sig in på arenorna?
AIK Saywee
2006-09-02 18:46
Idioterna måste bort från fotbollens arenor!!!!
Örebro K8
2006-09-02 18:46
erikf //

Har inte sagt att den där "utvecklingen" ni pratar om är nåt att sträva efter. Sa bara att det är fan så bra drag på engelska matcher!
Örebro erikf
2006-09-02 18:42
K8, det Erki skriver stämmer till 100%. Utvecklingen i England är verkligen inget att sträva efter, det skulle vara dödsdomen för fotbollen i Sverige.
AIK Saywee
2006-09-02 18:34
Poängavdrag för Bajen känns mycket tveksamt, hur vet man att det var Bajensupportrar?! Kan det ha varit förklädda DIF-supportrar.

Jag har skrivit det så många gånger förut, detta kan missbrukas!!!!!!

Om jag har förstått det rätt apropå hur man jobbar med huliganism i England, så blir man portad så får man sitta av tiden för "lagets" hemma- och bortamatcher på polisstationen. Om man inte infinner sig. Ja då daltas det inte, då blir det några år med bröd och vatten.

Enkelt och rättvist!!!!
Örebro K8
2006-09-02 18:28
Knäpptyst och inget drag på arenorna i england? Haha, i div.3 kanske!
Örebro Aspen
2006-09-02 18:04
Trist att SvFF straff drabbar klubben i första hand med poängavdrag och böter. Spel inför tomma läktare men via PPV borde man tänka på.
Poängavdraget drabbar ju främst laget (som uppträtt utan anmärkning).
Inget av straffen har direkt drabbat supportrarna. Tycker de skötsamma supportrarna skulle kunna ta ett ansvar att städa upp i de egna leden inte hjälpa till att smuggla in lådor med raketer.
Ljungskile Ricia
2006-09-02 17:46
Hur är det med ÖSK form egentligen? Ni har inte spelat så jättebra resultat på senaste va? (som LSK:are kanske jag inte borde säga något men :P)

Eftersom jag faktiskt håller på ÖSK i andra hand får jag önska er lycka till mot ÅFF, även om jag personligen tror att det blir tufft för er :P

Sedan ser jag såklart fram emot nästa hemmamatch som är mot ÖSK, det ska bli riktigt roligt att se ;)
Örebro Erki
2006-09-02 17:43
Nej, usch! England är inget att se upp till.
Ingen ståplats och uselt drag på matcherna, bara de förmögna har råd att gå på matcherna och dom sitter gärna knäpptyst på sina stolar och låter sig underhållas.
Rock_strongo
2006-09-02 17:38
daal//

i england har ju inte vanligt folk råd att gå på alla matcher eftersom det är skit dyrt.har också för mig att man är tvungen att vara medlem i klubben för att köpa biljetter.
Örebro Chivas
2006-09-02 17:10
Verkar som ÖSK har lämnat över formen till Forward som vinner med 1-0 över Vasalund/E. Kan vi få tillbaka den till måndag tack.
Örebro initforlife
2006-09-02 17:09
Dags att...//tror knappast att medlems krav är rätt väg att gå,då skulle det vara ganska tomt på behrn arena....
Örebro initforlife
2006-09-02 17:06
Jag tycker vi ska starta med Mirza/Sebbe på måndag och ge Hali sista 30 på bekostnad av Mirza.Om han inte är glödhet förstås...
2006-09-02 17:04
I England måste man väl vara medlem i klubbarna för att få köpa biljetter? Har för mig att jag har läst detta någonstans, är det något för Sverige?
Örebro Grixx
2006-09-02 17:04
...givetvis tillsammans med någotsånär kännbara straff för klubbar som missköter sitt förebyggande arbete mot drägget.
Örebro Grixx
2006-09-02 17:02
Håller stenhårt på tuffa straff för de som ställer till skit på arenorna...dvs den engelska modellen.
2006-09-02 17:00
Hur har man gjort i Storbrittanien för att vinna kampen mot huliganerna?

Med Lagrell i spetsen kommer vi förlora kampen!
Örebro joth
2006-09-02 16:55
Vad är det dom kallar det i Kalifornien? Three Strikes?

Kanske vore något för SvFF. När supportrarna har gjort bort sig tre gånger så åker laget ned en division. Detta nollställs inte vid ny säsong.
Örebro Grixx
2006-09-02 16:52
Aspen//...för att Walker har hyggligt förtroende till Mirza....därför får han starta.

joth// Tycker att han var en formidabel energikick i laget och överjävligt bra för anfallet och optimismen i laget...kanooon

...sedan sättet som han lämnade oss....kalkon.

....och angående Bajens straff så håller jag inte helt med de som protesterar mot poängavdrag och som föreslår skyhöga böter istället, detta då de tror att fansen skulle starta bråk på vissa matcher för att ge "motståndarna" poängavdrag.

Skyhöga böter skulle ju likaså kunna provoceras.

....men ok, kanske känns lusten att hindra "fiendelagets" serievinst eller rentav få de nedflyttade "roligare" än att provocera fram böter.
2006-09-02 16:49
joth//

Jag tycker att Mirza är för långsam för att vara högerytter, både Jeffs och Anttonen är enligt mig bättre alternativ!

Frågan är ju hur man ska ställa upp med forwards... Halilovic verkar vara ovan med konstgräset, kanske det vore bäst att starta med Mirza?
2006-09-02 16:47
Det känns som om förbundet ännu en gång statuerat exempel, trist för Bajen att de kan ha förlorat guldet för det några "supportrar" gjorde...

Bajen fick ett hårt straff, kanske för hårt?

Höga böter + spel inför tomma läktare skulle jag kunna acceptera!
Örebro joth
2006-09-02 16:42
Men å andra sidan så jobbar Joel rätt hårt... så efter att ha tänkt högt i flera inlägg så väljer jag:

FrSa-ThAn-PaHa-GlHo
MiJe-FrNo-LaLa-JoRi
-----SeHe-NeHa-----
Annons: